A help desk szoftver leírása
“A Help Desk olyan szolgáltatás, amely információkat nyújt, és segíti az embereket, különösen a számítógépes hálózatot használókat.” – Cambridge-i szótár
Help desk munka leírás
A help desk munka elsődleges célja az ügyfelek segítése technikai problémáik megoldásában, távoli diagnosztikai tesztek futtatásával és hibaelhárítással. Ráadásul az ügynököknek képesnek kell lenniük technikai tanácsadást nyújtani szinte bármilyen típusú számítógépes rendszerrel kapcsolatban.
Követelmények
- Kiváló kommunikációs készségek
- Számítógépes ismeretek
- Felsőfokú végzettség számítástechnikában
- Professzionális jártasság a modern technológiákban
- Ideális: Tapasztalatok help desk technikusként
- Ideális: Ügyfélszolgálati tapasztalatok
Felelősségek
- Válaszolni az ügyfelek megkereséseire
- Diagnosztikai vizsgálatok futtatása hibák/problémák esetén
- Technikai problémák megoldása az ügyfeleknek
- Más személyzet tagjainak oktatása
- Biztosítani, hogy a számítógépes rendszerek mindennap zökkenőmentesen működjenek
Micsoda help desk szoftver?
A Help Desk szoftver egy szélesebb kategória része, az úgynevezett service desk. Ez magában foglalja az informatikai szolgáltatások és az eszközkezelést. Ez a két kifejezés nagyon gyakran felcserélhető. A help desk leírás azonban kifejezetten arra a rendszerre vonatkozik, amely az ügyfelek kérdéseivel foglalkozik. Ez csak egy része annak, amit a szervizasztal kínál.
To be more specific, help desk software is a computer system that automates, reports, and keeps track of customer requests and service issues. It catches all incoming customer communication and stores it in a single place. Moreover, it can link similar customer issues from multiple platforms into one ticket, creating quick and efficient management.


Ha szeretne többet megtudni, olvassa el átfogó Help desk szoftver cikkünket.
A help desk szoftver története
A help desk rendszerek története a 20. századig nyúlik vissza, amikor a vállalkozások elkezdték használni a hasonló berendezéseket; írógépek, diktáló gépek, telefonok és néma terminálok, amelyek hozzáférést biztosítanak egy nagyszámítógéphez az ügyfelek kérdéseinek kezelésére. A nagyszámítógépes ügyfélszolgálati szoftver fizikai kérdések benyújtására hivatkozott. A kérdéseket papír formában vagy telefonon nyújtották be az ügyfélszolgálat ügynökeinek. Ezután beírnák ezeket a kérdéseket egy terminálba. A műszaki személyzet ezután határozatot hoz, és az ügynökök telefonon vagy papíron közlik az ügyfelekkel.
Az első ügyfélszolgálati rendszerek tényleges bevezetése az 1990-es években kezdődött, amikor az internet nyilvánosan elérhetővé vált. Az asztali számítógépek, az e-mail és az élő csevegés jelentős fejlesztéseket és előrelépéseket hozott az asztali szoftvereszközök segítésére. Az ügyfelek e-mailben közölhették problémáikat, megkerülve a papírformákat, amelyek mindkettőt lehetővé tették; az ügyfelek és a vállalatok sok időt spórolhatnak meg, amelyet korábban a telefonhívásokra pazaroltak.
A 2000-es években a vállalatok széles körben kezdték használni a help desk szoftvereket. Az internet és a hálózatba kapcsolt rendszerek interaktívabbá és részvevővé tették az ügyfélszolgálat szoftverét az ügyfelek számára. Így lehetővé téve számukra, hogy könnyebben beküldhessék és nyomon kövessék problémáikat. A Lotus Notes volt az egyik első ügyfélszolgálati rendszer. Lehetővé tette a végfelhasználók számára a saját támogatási jegyeik nyomon követését, információk hozzáadását és a megoldások önálló keresését.
Miért használjon helpdesk szoftvert
A mai fogyasztók általában különféle csatornákat használnak a márkákkal való kapcsolatfelvételhez. Sőt, egyre inkább zökkenőmentes omnichannel élményt igényelnek ezeken a csatornákon. Ha e-mailben kezdenek beszélgetést, de úgy döntenek, hogy az Élő csevegésre váltanak; azt várják, hogy összekapcsolja a beszélgetéseket, és folytassa az interakciót ismétlés nélkül.
A Microsoft felméréséből kiderült, hogy a fogyasztók 59%-a három vagy több csatornát használt arra, hogy megválaszolja kérdéseit. Sok vállalkozás azonban továbbra sem képes ezeket a több érintési pontot következetes, súrlódásmentes és egységes szolgáltatási élménnyé alakítani. Itt jön létre egy help desk szoftver. A felbontási úttól függetlenül segíti az ügyfeleket abban, hogy zökkenőmentes és könnyed átmenetet tapasztaljanak a támogatási csatornák és az interakciók között.
Főbb előnyei a help desk szoftvernek
Megfelelő ügyfélszolgálati szoftveres képzéssel és megfelelő kezeléssel; az eszköz elősegítheti általános ügyfélszolgálati stratégiájának fejlesztését és az ügyfelek elvárt kiszolgálásának elérését. Íme néhány a help desk szoftver előnyeiről:
Gyorsabban és jobban személyre szabott válaszok
Mivel az ügyfelek mindenféle csatornát használnak a vállalatok eléréséhez; Az összes ügyfélkommunikáció egy helyen tartása segít az ügyfélszolgálati munkatársaknak jobban megérteni a problémákat és gyorsabban kezelni a jegyeket.
A help desk szoftver segítségével az ügynökök válaszolhatnak;
Az ügynökök ezekre a csatornákra egyetlen felületről válaszolhatnak, így nem kell váltaniuk a különféle eszközök között. Az ügynökök könnyen hozzáférhetnek bármely ügyféllel folytatott korábbi interakciók történetéhez is. Ezért a korábbi beszélgetések kontextusának kéznél tartása lehetővé teszi számukra, hogy ne csak gyorsabb, de személyre szabottabb válaszokat is adjanak.
Integrált önkiszolgáló opciók
Az önkiszolgálás egyre nagyobb számú fogyasztó számára válik az előnyben részesített támogatási csatornává. Valójában a kutatások azt mutatják, hogy a globális fogyasztók 90%-a elvárja, hogy a márkák és szervezetek online portált kínáljanak az önkiszolgáláshoz. A megbízható ügyfélszolgálat integrált önkiszolgáló kínálatot kínál (Tudásbázis, GYIK, Ügyfélközösségi fórum). A help desk eszköz használatával a vállalkozások kihasználhatják az önkiszolgálást, hogy felhatalmazzák ügyfeleiket arra, hogy önállóan találjanak válaszokat és oldják meg a problémákat anélkül, hogy bármilyen kapcsolatra lenne szükségük a vállalat képviselőjével.
Javított ügyfél-elégedettség
A SuperOffice tanulmánya szerint a vállalatok 62%-a nem válaszol az ügyfélszolgálati e-mailekre, míg a szolgáltatási kérelem kezelésének átlagos válaszideje meghaladja a 12 órát. A help desk szoftverrel minden ügyfélkérdés olyan jegy, amelyre az ügynökök időben reagálnak, és nem hagynak felügyelet nélküli, elfelejtett vagy elveszett jegyeket. Az ügynökök kategóriák szerint is kategorizálhatják a jegyeket, vagy átértékelhetik őket a csapat magasabb szintű tagjaihoz a sürgős kérdések azonnali megoldása érdekében. Ez rövidebb várakozási időt eredményez a fogyasztók számára, pontosabb válaszokat, jobb első kapcsolatfelvételt és végső soron növeli az ügyfelek elégedettségét.
Javított támogatási ügynök hatékonyság
A Help Desk szoftver lehetővé teszi számos feladat, folyamat és munkafolyamat automatizálását, mint például a jegyek kategorizálása és rangsorolása, a jegy eligazítása a jegy állapotának kezelése, a riasztások és értesítések stb. Jól definiált folyamatokkal és munkafolyamatokkal a help desk eszköz segít a felesleges feladatok kiküszöbölésében, valamint növeli az ügyfélszolgálati munkatársak hatékonyságát és termelékenységét. Ezenkívül a tudásbázis belső erőforrásként történő felhasználásával az ügynökök gyorsan és egyszerűen elérhetik az információk tárát, és hatékonyabban megoldhatják a problémákat. A Help Desk szoftver elősegíti a csapatok együttműködését is, felhatalmazva őket arra, hogy jobban támogassák az ügyfeleket.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor, ha a gyakorlatba ültetik. Tesztelje le mindazt, amit az akadémiánkon tanult a LiveAgent-ben.

Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Miért érdemes használni a help desk szoftvert?
A mai fogyasztók általában különböző csatornákat használnak a márka kapcsolatfelvételére. Ráadásul egyre inkább elvárják az összefüggő omnichannel élményt az összes ilyen csatornán. Éppen itt jön be a help desk szoftver. Függetlenül a megoldási úttól, segít a vásárlóknak zökkenőmentes és könnyed átmenetet átélni a támogató csatornák és interakciók között.
Hogyan lehet javítani a támogató ügynökök hatékonyságát?
A help desk szoftver lehetővé teszi a sok feladat, folyamat és munkafolyamat automatizálását. Például, a jegyek kategorizálása és prioritizálása, jegyek elosztása, jegyek állapotkezelése, riasztások és értesítések. Jól meghatározott folyamatok és munkafolyamatok segítségével a help desk eszköz lehetővé teszi a felesleges feladatok megszüntetését, és fokozza a vevőtámogatási képviselők hatékonyságát és produktivitását.
Milyen követelményekkel jár egy help desk ügynök munkája?
Ahhoz, hogy valaki help desk ügynök legyen, szükséges kiváló kommunikációs készségekkel, számítógépes ismeretekkel és jártassággal a modern technológiában rendelkeznie. Emellett optimális, ha van tapasztalata help desk technikusként vagy általános ügyfélszolgálati területen.
Az égi média segítségével javítható a vállalat hírneve és vonzható potenciális ügyfelek. Az ügyfélközpontú marketing stratégiát az ügyfelek elvárásai motiválják, melyet a felső vezetőség létrehoz. Az ügyfélszolgálati rendszer bevezetése javíthatja a pozícionálást, csökkentve az értelmetlen kommenteket a közösségi oldalakon. A LiveAgent az ingyenes próbaverziója segítségével nagyszerű eszköz az ügyfelekkel történő kommunikációban és kiváló ügyfélszolgálatot biztosíthat.
A LiveAgent egy magyar ügyfélszolgálati szoftver, amely segít megoldani a vásárlói kérdéseket és biztosítja a kitűnő vásárlói élményt. Az ügyfélszolgálat és az ügyfél élmény kulcsfontosságú az elégedettséghez. Az ügyfél támogatás és az SLA jelentések fontosak a hatékony ügyfélszolgálati támogatáshoz, melynek része az élő chat és az önkiszolgáló portálok. A szünet funkció megelőzi az ügynökök kiégését és stresszét, javítja a teljesítményüket és az elégedettséget. Az ügyfélszolgálati jelentések fontosak az ügyfelek elvárásainak teljesítéséhez, és az SLA megfelelőségét lehetővé teszik.
A cikk az ügyfél elégedettséggel és az ügyfélszolgálati szoftverekkel foglalkozik. Bemutatja a LiveAgent szoftvert, amelynek segítségével az elégedettség mérése és az eszkaláció kezelése könnyebbé válik. Emellett segédpult incidens sablonokat, közösségi média panasz válasz sablonokat és egy értékelés-visszajelzés táblát is felvonultat. A cikk a márkák számára is kiemeli az elégedettség fontosságát és az alkalmazottak előnyeit. Ingyenes próba is elérhető a LiveAgent használatához.