Ingyenes próba
  • Akadémia
  • Hogyan kell értékelést gyűjteni

Hogyan kell értékelést gyűjteni

Számos módja van annak, hogy egy vállalkozás véleményeket gyűjtsön ügyfeleitől, de nem mindegyiket könnyű alkalmazni minden alkalomra. Íme néhány módszer, amellyel visszajelzést kérhet ügyfeleitől, és többet tudhat meg termékei és szolgáltatásainak tökéletesítéséről.

1. Legyen értékelési szekció a weboldalán

A legelső dolog, amit meg kell tennie annak érdekében, hogy összegyűjthesse a kívánt véleményeket, az, hogy a webhelyén van egy szekció vagy űrlap, ahová az emberek könnyedén elküldhetik véleményüket. Amellett, hogy felhasználói véleményeket mutat a termékei és szolgáltatásai alatt, ügyeljen arra is, hogy ügyfelei általánosabb áttekintést is adhassanak a márkájáról és az általános szolgáltatásokról.

Pontosan ezért lesz hasznos egy speciális hely a webhelyén, mivel a felhasználói vélemények könnyedén egy helyen lesznek. Ráadásul azok a felhasználói vélemények, amelyek elsősorban az Ön márkájáról és az ügyfélszolgálatról beszélnek az Ön által nyújtott termékek/szolgáltatások helyett, segítenek jobban belelátni az ügyfelek gondolkodásába.

2. Tegye publikussá jelenlegi értékeléseit

Egy másik dolog, amelyet érdemes megfontolnia, annak biztosítása, hogy a kapott vélemények mindig elérhetőek legyenek az ügyfelek számára, hogy megtalálják és elolvassák őket. Ez azt jelenti, hogy az összes kapott ügyfélszolgálati véleményt automatikusan át kell helyezni a webhely termékei/szolgáltatásai alatti felülvizsgálati részben, esetleg a felhasználói visszajelzések részben.

Ez arra ösztönözheti a többi ügyfelet is, hogy hagyjanak véleményt, különösen, ha úgy látják, hogyha időt szán válaszolni, az bármilyen módon segíteni tudja az embereket. Akár egy vélemény pozitív, akár negatív, akkor is segíthet javítani és még jobbá tenni szolgáltatásait, ezért ne féljen online közzétenni azokat.

3. Használjon vásárlói visszajelzéseket

A jó ügyfélfelmérés elkészítése nem biztos, hogy a legegyszerűbb, mivel számos tényezőt figyelembe kell vennie. Először is, annyi különböző kérdés merül fel, amelyet feltehet ügyfeleinek, és válaszokat várhat. De mindenesetre alaposan át kell gondolnia, mit kellene kérdeznie.

A felméréseknek is hosszabbnak kell lenniük, és nem csak néhány felugró ablaknak kell lennie az egész webhelyen. Így speciálisabb kérdéseket tehet fel, és jobb és egységesebb eredményeket érhet el.

Attól függően, hogy üzleti tevékenységet folytat-e a világ minden tájáról, vagy sem, ügyelnie kell arra is, hogy mindig nyomon kövesse az összes ügyfél ilyen adatait. Nemcsak lokalizált felmérést kell készítenie minden egyes országról, amellyel dolgozik, hanem a világ minden tájáról kapott véleményeket is le kell fordítania a kívánt nyelvre. Mindkét probléma megoldásának legjobb módja az, ha együttműködik egy professzionális fordítóval vagy egy olyan professzionális fordítószolgáltatással, mint például a PickWriters, amely segítséget nyújt a felmérés tartalmának hibázás és egyéb problémák nélkül történő lokalizálásában.

4. Végezzen e-mail utókövetéseket

Miután az ügyfél befejezte a megrendelést, győződjön meg arról, hogy mindig e-mailben lépjen velük kapcsolatba; köszönetet mondani nekik a vásárlásért és tudatni velük, hogy Ön ott van, hogy segítsen nekik abban, amire szükségük lehet útközben. Az e-mailek automatizálása ebben az esetben nagyszerű módja annak, hogy mindig véleményeket gyűjtsön az értékesítés befejezése után. Ez segít abban, hogy időben nyomon kövesse ügyfelei összes tevékenységét.

Ez az e-mail nem csak a szemükben ellenőrzi a vásárlást, hanem arra is, hogy jobban megbízzanak a márkájában, és nyitottabbak legyenek arra, hogy visszajelzést adjanak Önnek, miután átvették árujukat.

Annak érdekében, hogy jobban megértse, hogyan lehet megfogalmazni a visszajelzési e-mailt, hogy udvarias, barátságos és hasznos is legyen; itt egy sablon példa:

Ha többet szeretne megtudni, olvassa el az E-mailes Értékelési Sablonokat.

Az e-mailes visszajelzés nagyon hasznos taktika, és ez az értékelési kérelem nagyszerű nyomon követés. Olyan, amely valóban segíthet nyomon követni az ügyfél igényeit, és megmutathatja nekik, hogy Ön a márkájával kapcsolatos tapasztalataik minden részében ott van. Az ilyen interakciók segítenek az ügyfeleknek abban, hogy sokkal jobban érezzék magukat abban, hogy hasznos visszajelzésekkel forduljanak Önhöz.

5. Hozzon létre szavazásokat a közösségi média fiókokon

A közösségi média platformjai rengeteg erővel bírnak, és valóban sokat segíthetnek Önnek abban, hogy a visszajelzés-fogadás folyamatát sokban leegyszerűsítse. Olyan platformok, mint; A Facebook és a Twitter lehetőséget ad a felhasználóinak arra, hogy időzített közvélemény-kutatást szervezzenek, ahol nagyon könnyen tudnak kérdéseket feltenni és válaszokat kapni.

A szavazások segíthetnek visszajelzések gyűjtésében az üzleti tevékenység bármely témájával kapcsolatban felmerülő kérdésekről vagy problémákról. Például bármit megkérdezhet a “Milyennek találja meg a szállítási folyamatunkat?”-tól a “Milyen termékeket szeretne ha létrehoznánk a jövőben?”-ig. Mindkét kérdésre könnyű választ adni a közösségi oldalakon keresztül, és segíthet javítani az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokat.

6. Használja a használhatósági teszteket

A használhatósági tesztek összetettnek és nehezen megvalósíthatónak tűnhetnek, de a valóságban egy nagyon egyszerű módszert alkotnak arra, hogy visszajelzést gyűjtsenek az Ön által kínált szolgáltatásokról/termékekről. Ennek könnyebb megértése érdekében a használhatósági tesztek lényegében ingyenes próbák vagy termékek és szolgáltatások, amelyeket átad a potenciális ügyfeleknek és a teljes célközönségnek.

Ha termékeit/szolgáltatásait ingyen (bizonyos ideig) használja, az emberek jobban meg fogják tudni, hogy élvezték-e őket. Az egyetlen dolog, amit elvárhat tőlük, végül egy őszinte vásárlói termék felülvizsgálata lesz. Így könnyen és gyorsan gyűjthet véleményeket vállalkozásáról.

A legtöbb esetben az emberek meg lesznek elégedve ezekkel az ingyenes próbaverziókkal, és több mint valószínű, hogy hosszú távon továbbra is használni akarják termékeit és szolgáltatásait. Ezzel együtt nagyobb valószínűséggel osztják meg tapasztalataikat a közösségi média fiókokon, így több érdeklődőt hoznak magukkal.

Ne vesztegessen embereket a pozitív értékelésért

A követőktől származó jó vélemények összegyűjtése őszinte és nem erőltetett. A visszajelzés lényege, hogy nyitott a kritikára, és elfogadja, hogy nem mindenki lesz elégedett azzal, amit kínál nekik. Az emberek megvesztegetése a pozitív értékelésért soha nem segít megoldani a termékek/szolgáltatások valódi problémáit. Így kevesebb eladást és sok haszontalan, mégis pozitív véleményt fog elérni.

A jó ügyfélszolgálati értékeléseknek természetesen kell létrejönniük és nem szabad erről az útról letérnie, különösen akkor ne, ha fizetett értékelések. Még akkor is, ha kiderül, hogy negatív véleménye van a Yelp-ről vagy akár a webhelyéről, pozitív módon kell felhasználnia őket.

Fedezze fel saját maga

A tudás fontos, de csak akkor, ha azt gyakorlatba ültetik. Teszteljen mindent az akadémiánkon közvetlenül a LiveAgent-ben.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Vissza az akadémiához

Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..