Ingyenes próba

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Akadémia
  • Hogyan hozzon létre egy Tudásbázist

Hogyan hozzon létre egy Tudásbázist

Tudta, hogy az emberek 70%-a szívesebben keres választ a vállalat weboldalán, ahelyett, hogy e-mailt vagy hívást küldene? Készítse el most a tudásbázisát.

Míg az ügyfelek 51%-a a technikai támogatást részesíti előnyben tudásbázis révén. Ha nincs tudásbázisa, akkor valószínűleg sok potenciális vásárló és lehetőség hiányzik a megingás csökkentésére.

Arról nem is beszélve, hogy egy jól megtervezett Tudásbázis csökkenti a támogatási jegyek számát és segít az ügyfeleknek megtalálni az önkiszolgáló segítséget. Néha azok az emberek, akik a vevőszolgálati jegyek tengerébe temetkeznek, hajlamosak arra gondolni, hogy növeljék ügyfél-támogatási erőforrásaikat – például felvegyék az új ügyfélszolgálati munkatársakat.

De nagyon gyakran erre nincs szükség. Mindössze annyit kell tennie, hogy jól megtervezett és mélyreható tudásbázist hozzon létre.

Mielőtt megnéznénk a legjobb tippeket és trükköket a tudásbázis létrehozására, nézzük meg, mi az előnye.

A mélyreható tudásbázis meglétének előnyei

A Tudásbázisnak számos különféle előnye és hatása van az üzleti életére. Csak néhányat fogunk megtekinteni a legfontosabbak közül.

A Tudásbázis csökkenti a támogató jegyek számát

Ha túlterheltnek érzi magát az ügyfélszolgálati jegyekkel, nem mindig a további ügyfélszolgálati munkatársak alkalmazása a legjobb megoldás. De amit meg kell tennie, az az, hogy befektessen egy jó tudásbázis-szoftverbe.

Mint az elején a statisztikákban említettük, sok ügyfél először inkább egyedül keres segítséget. Csak utána, ha nem elégedettek a megoldással, állnak készen e-mailen történő kapcsolatfelvételre.

Ebben az esetben egy olyan mélyreható tudásbázis kiépítése, amely megválaszolja az ügyfelek összes problémáját, segíthet a támogatási jegyek többszörös csökkentésében.

Segíthet több látogatót konvertálni weboldalára

A tudásbázis jó lead-generációs és lead-konverziós csatorna lehet.

Ha mindenki számára nyilvánosan látható weboldalra helyezi a tudásbázisát, az segít a potenciális ügyfeleknek önállóan megtalálni a válaszokat.

Gondoljon az árképzési oldalra. Amikor a potenciális ügyfelek meglátogatják az árképzési oldalt, sok helyzetben rengeteg kérdésük lesz.

Így a tudásbázisának bemutatása megválaszolja a kérdéseiket és áttérnek a próbavevőkre – csakúgy, mint a lemlist tette:

Hogyan hozzon létre egy Tudásbázist

Hatékonyabban tudja majd beépíteni a felhasználókat

A tudásbázisnak szó szerint szerepe van a vevőciklus és az értékesítési csatorna minden részében.

Ha a felhasználói irányítópultról könnyen hozzáférhetővé teszi a tudásbázist, az mindenképpen elősegíti a próbaverzióval rendelkező felhasználók hatékonyabb bevonását és a próba-fizetett konverziók felszámítását.

Mi történik, ha például a próbafelhasználói valahol beragadnak? Ha nem rendelkezik az alkalmazáson belüli tudásbázissal, akkor valószínűleg az Ön e-mailjén vagy élő csevegésén keresztül lépnek kapcsolatba Önnel. De ha nagy számú ügyfélszolgálati kérelme van, akkor valószínűleg egy-két nap múlva kapnak választ csak.

Ez egy nagy időtartamú időszak. A próbahasználók nagyon gyorsan elveszítik motivációjukat, és elengedhetetlen azonnali segítség nyújtása a csatlakozási útjuk során.

Ez az oka annak, hogy a tudásbázis beépítése a felhasználói csatlakozási folyamatba elengedhetetlen.

Különböző módon lehet tudásbázist elhelyezni a termékben. Például létrehozhat erre szolgáló alkalmazáson belüli oldalakat, vagy átirányíthatja a felhasználókat a webhely másik oldalára.

Albacross például úgy döntött, hogy egy gyors „keresősávot” tesz az alkalmazáson belüli élő csevegésbe:

Hogyan hozzon létre egy Tudásbázist

A tudásbázis csökkentheti a lemorzsolódást és javíthatja a megtartást

A tudásbázis utolsó, de nem utolsósorban fontos előnye.

A csatlakozási folyamathoz hasonlóan elengedhetetlen a fizető ügyfelek további támogatása.

Nagyon gyakran, még akkor is, ha elégedettek a termékével és ha a prémium ügyfelek, frusztráltnak érezhetik magukat és problémákat tapasztalhatnak a termékkel kapcsolatban.

Ha lehetővé teszik számukra, hogy önállóan találjanak segítséget, az mindenképpen segít csökkenteni a lemorzsolódást és javítani a megtartást.

Hogyan hozza létre saját Tudásbázisát 4 lépésben

Tudásbázis létrehozása a LiveAgent-tel gyors és könnyű.

1. lépés – hozzon létre egy próba LiveAgent fiókot

Egyszerűen menjen a LiveAgent oldalára és hozza létre próba fiókját. Az egész regisztrációs folyamat kevesebb, mint 1 perc alatt elkészül.

2. lépés – keresse meg a tudásbázist az irányítópultján

Amint létrehoz egy fiókot a LiveAgent-en, tájékozódjon az irányítópulton található tudásbázisról. Ehhez egyszerűen navigáljon a bal oldali “pantheon” képhez és válassza ki a tudásbázist. Az első cikk és kategória létrehozásához kattintson a “létrehozás” gombra.

3. lépés – hozzá létre az első kategóriáját

A tudásbázis könnyebb eligazodása és a jobb hozzáférhetőség érdekében kategóriákat használunk a tudásbázis rendszerezéséhez. Miután rákattintott a “létrehozás” gombra, válassza a “kategória” lehetőséget és töltse ki a címet, a kulcsszavakat, valamint azt, hogy nyilvánosan vagy belsőleg szeretné-e megjeleníteni a kategóriáját.

Például az első kategóriája lehet “árképzés”.

4. lépés – Hozzon létre egy cikket

Most, amikor létrehozta az első kategóriáját, itt az ideje egy cikket is létrehozni benne. Ehhez egyszerűen kattintson a kategóriájára, lépjen ismét a “létrehozás” gombra, majd válassza az “egy cikk” lehetőséget.

Adja meg a cikkének a címét, írja meg a példányt és töltse ki az összes többi szükséges mezőt. Ezután kattintson a “Létrehozás” gombra.

Gratulálunk!

Miután ezt megtette, egyszerűen hozza létre az összes többi kívánt kategóriát és tudásbázis-cikket és készen áll arra, hogy támogassa ügyfeleit egy tudásbázison keresztül.

https://www.youtube.com/watch?v=hrCeVuzfock&t

Tippek & trükkök arra, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a tudásbázisból

A legjobb eredmény elérése érdekében nem csak tudásbázis létrehozása szükséges. Van néhány bevált gyakorlat, amelyet be kell tartania, ha csökkenteni akarja a támogatási jegyeket, több felhasználót szeretne fedélzetén tudni, több ügyfelet szerezne és csökkentené a lemorzsolódást.

Szóval tekintsük meg őket.

1. Tegye könnyen hozzáférhetővé tudásbázisát

Nincs értelme a tudásbázisnak, ha senki sem találja meg. Ezért fontos, hogy a webhely látogatói/vásárlói számára könnyen hozzáférhetővé tegye a tudásbázist. Itt van néhány figyelemfelkeltő pozíció, ahol tudásbázist helyezhet el:

  • Az árképzési oldalon közvetlenül az árak és a csomagok alatt (nagyszerű az árképzéssel kapcsolatos kérdésekhez).
  • A webhely navigációs menüjében elhelyezhet egy legördülő menüt erőforrásokkal (ide helyezheti el blogját, tudásbázisát és egyéb, a közönség számára relevánsnak tűnő dolgokat).
  • A termék belsejében létrehozhat egy “súgó” oldalt, ahol hivatkozhat a tudásbázisára
  • Fontolja meg a tudásbázisának az élő csevegésbe történő beillesztését is, akárcsak Albacross tette.

2. Rendszerezze meg tudásbázisát a lehető legjobb módon

Egy jó tudásbázis szervezetre van szükség ahhoz, hogy önkiszolgáló segítséget nyújtson ügyfeleinek. Ha felhasználói nem találják meg a keresett választ, akkor egyáltalán nincs értelme a tudásbázisnak. Tehát annak érdekében, hogy a felhasználók a lehető legjobb élményt tapasztalhassák, figyeljen a tudásbázis felépítésére.

A cikkek felosztása különböző kategóriákba mindig jó választás.

3. Győződjön meg róla, hogy mindent lefedett

Szükség van a lehető legtöbb válaszra és kérdésre a tudásbázisában. A robusztus tudásoldalak mindig a legjobb eredményt nyújtják. A kérdések megtalálásának egyik módja a józan ész. Agyalhat a csapattársaival azokon a dolgokon, amelyekről a felhasználóknak tudnia kell, vagy amelyekhez valószínűleg segítségre lesz szüksége. Ez a legjobb megközelítés, amikor először írja meg a tudásbázisát. Győződjön meg arról, hogy a lehető legtöbb releváns kérdést és választ tartalmazza. Egy idő után hagyja, hogy támogatási csoportja írja le a gyakran ismételt kérdéseket. Ha néhány kérdést többször feltesznek, feltétlenül írjon válaszokat rájuk és tegye nyilvánosan elérhetővé a tudásbázisában.

4. Ne feledkezzen meg a válaszok minőségéről sem

Mint minden más, a válaszok minősége is döntő fontosságú. Helyezze magad a felhasználók cipőjébe. Milyen válaszokat és megoldásokat keresnek? Győződjön meg arról, hogy az összes válasz és cikk mélyreható és egyenesen a lényegre mutat. Mindig jó gyakorlat, ha hangosan elolvassa a válaszait és felteszi magának a kérdést: “Van még valami, amire a felhasználóknak szüksége lehet, amit nem említettem?”

Így biztos lehet abban, hogy minden szükséges információt tartalmazott.

5. Terjessze a tudásbázis cikkeit

Az egyik legnagyobb hiba, amelyet a vállalatok elkövetnek, csupán a fejlécből, a láblécből vagy a webhely bármely más pontjáról történő hivatkozás tudásbázisukra. A bevált gyakorlat az, amikor pontosan megmutatja a felhasználóknak a tudásbázist, amikor szükségük van rá.

Ez az a pillanat, amikor a tudásbázisnak és a felhasználói beilleszkedési folyamatoknak simán kell játszaniuk egymással. A felhasználói áttérés folyamán kívánatos linkeket mutatni a releváns tudásbázis cikkekhez különböző UI/UX felszólításokban és eszköztippekben.

Ily módon a tudásbázist a felhasználókkal összefüggésben és az alkalmazáson belüli jelenlegi viselkedésüknek megfelelően juttatja el a felhasználókhoz.

Vízválasztó

Amint láthatja, nagyon fontos, hogy jól megtervezett, figyelemfelkeltő, mélyreható és könnyen kereshető tudásbázis legyen a webhelyén és a termék belsejében. Nem is beszélve a különféle előnyökről, amelyek az ilyen jellegű tudásbázis meglétével járnak:

  • Kevesebb ügyfélszolgálati jegyet kap.
  • Hatékonyabban tudja felvenni a felhasználóit és felszámíthatja a próba-fizetett konverziókat.
  • Csökken a forgása és javul a megtartása.
  • Több embert fog tudni konvertálni a webhelyére.

Szerencsére a nagyszerű tudásbázis létrehozása nem jelent problémát. A LiveAgent segítségével viszonylag könnyű ezt megtenni. Mire vár még? Készítse el most azonnal a próbafiókját a LiveAgent-nél és készítsen el percek egy tudásbázisát a semmiből.

Fedezze fel saját maga

https://www.youtube.com/watch?v=hESlAVnF8G4

Discover on your own!

Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.

Free Trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “GYIKOldal”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Milyen előnyei vannak a tudásbázisnak?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “A mélyreható tudásbázis előnyei közé tartozik a csökkentett számú jegy, több webhelylátogatói konverzió, jobb beszállási lehetőség és csökkentett megtorpanási arány.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Miért kell egy jól megtervezett tudásbázis? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Egy jól megtervezett Tudásbázis csökkenti a támogatási jegyek számát, és segít az ügyfeleknek megtalálni az önkiszolgáló segítséget.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Hogyan tudja kihozni a legtöbbet tudásbázisából?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Egy jó tudásbázis-szervezetre van szükség ahhoz, hogy önkiszolgáló segítséget nyújtson ügyfeleinek. Ha felhasználói nem találják meg a keresett választ, akkor egyáltalán nincs értelme a tudásbázisnak. Tehát, hogy a felhasználók a lehető legjobb élményt nyújthassák, figyeljen a tudásbázis felépítésére. A cikkek felosztása különböző kategóriákba mindig jó választás.” } }] }
Vissza az akadémiához Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.