Ingyenes próba

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

facebook instagram logók 266246
Növekedés

10 marketing trend az idei év kihasználására

Matej Kukucka

Matej Kukucka

Utoljára módosítva November 24, 2020 -nél 6:30 pm

A marketing technikák és módszerek folyamatosan változnak. A világ a televízióról és a nyomtatott médiáról a közösségi média és az automatizált hirdetési technológiák teljesen új, modern korszakába került. A márkáknak utol kell érniük a gyors ütemben növekvő és folyamatosan növekvő digitális marketing lehetőségeket, hogy a csúcson maradjanak és versenytársaikat felülmúlják. Fő feladatuk a közönség elérése és annak igényeinek elemzése abban a korszakban, amikor a fogyasztók szkeptikusabbá válnak és kevésbé fogékonyak a reklámra.

10 marketing trend az idei év kihasználására

Az emberek mindennap marketinget élnek és lélegeznek mindenbe, amit csinálnak. Úgy tűnik, hogy a modern reklámszakemberek kipróbálták az egészet. Olyan dolgokat alkalmaztak, mint a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, valamint olyan stratégiákat, mint az influencer, hogy az embereket megvásárolják. Vannak azonban olyan trendek a marketingben, amelyek még mindig kihasználhatóak.

Ebben a cikkben tíz aktuális marketing trendet tekintünk át, amelyek méretüktől függetlenül relevánsak a különböző iparágak vállalkozásai számára. Először azonban nézzük meg, hogy az emberek szerint milyen marketing trendek dominálják az iparágat 2018-ban. Dave Chaffey marketingtevékenységi kutatásában arra kérte a különböző iparágak marketingeseit, hogy értékeljék a marketing trendeket a modern üzleti világban való relevanciájuk szempontjából.

Kiderült, hogy a többség a tartalommarketing mellett szavazott, mivel az három egymást követő évben a csúcson volt. A tartalom olyan üzemanyag, amely meghajtja a digitális marketing motorját. Az e-mail marketingtől a weboldal fejlesztéséig mindenben számít. Inkább meglepetés volt látni, hogy a marketingszakemberek a nagy adatra mint marketing tevékenységre figyeltek fel, és a második pozíciót adták neki. Egyes marketingszakemberek valóban meggyőzőbbnek és hasznosabbnak találják a termékeket és szolgáltatásokat. A harmadik helyet a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kapta. A marketingesek nagy érdeklődést mutatnak irántuk, de még mindig korlátozottnak érzik ezen eszközök használatát.

10 marketing trend az idei év kihasználására

A gyakorlatban azonban 2018-ban az első tíz teljesen másnak tűnik, mint a tervezettek. A digitális marketing folyamatosan változik, és az új marketing trendek ezt bizonyítják. Az év múlásával következtetéseket vonhatunk le egyes marketing trendek sikerességéről és felhasználási gyakoriságáról. Itt van a 10 legfontosabb marketing trend lista:

Üzleti intelligencia

Számos márka döntött úgy, hogy marketing céljainak elérése érdekében befektet az üzleti intelligenciába. Ez még mindig költséges, de a BI teljesen megváltoztatja a marketing stratégiát azáltal, hogy az optimális eszközöket használja a vállalat javára. A marketing szakemberek nagymértékben támaszkodnak azokra az adatokra, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy melyik közönséget szólítsák meg, hol helyezzék el kampányukat, és hogyan osszák el a pénzügyi és egyéb forrásokat. Megköveteli a marketingszakemberektől, hogy jók legyenek a számok és az elemzések terén, de gyümölcsöző eredményeket hoz. Az elemzésre összpontosítva az üzleti intelligencia lehetővé teszi a döntéshozatalt megkönnyítő adatok felfedezését, tárolását és értelmezését.

Adatkezelési platform (DMP) technológia

Ennek a technológiának a fő előnye az a képesség, hogy az összes platformról érkező forgalmat egyetlen platformon kapcsolja össze. Pontos ötletet ad a marketingszakembereknek arról, hogy hol és mikor kell hatást gyakorolniuk az ügyfélre. A DMP technológia biztonságos megoldást kínál az adattárolásra, és meghatározza az intelligens használat módját. Nem zárja ki a SEO tartalom, a reklámkampányok és egyéb marketingeszközök szükségességét, hanem fokozza azok hatékonyságát és javítja az eredményeket.

Nagy adat

A nagy adat ma a digitális marketing lényege. Az adattudomány, a big data és a gépi tanulás erőteljes hatást gyakorol több tucat iparra, de mindenképpen forradalmasítja a marketinget és az értékesítést. Megmagyarázza az árak meghatározását, kezelését és optimalizálását. Adatokat gyűjt az áremelkedésre adott vásárlói reakcióról és a termékekkel kapcsolatos elvárásaikról. Korszerűsíti a rutinszerű marketing döntéseket, gazdagítva azokat konkrét céllal és értelemmel. Minél fejlettebb ajánlattételi algoritmusok vannak, annál sikeresebb a marketing. A marketingesek által használt legnépszerűbb szoftver a Google Analytics, a GoodData és a Qlik Sense.

Ügyfélközpontú és személyre szabott tartalom

A tartalommarketing a marketing trendek csúcsát foglalta el három éven keresztül. Szerepét nem lehet lebecsülni. A tartalom az elkövetkező évek során is a marketing trendek alapvető része lesz, mivel ez a reklám fő része vonzza közvetlenül az ügyfelet. Az író vállalatok egyre nagyobb keresletet kapnak. Az időírási szolgáltatásról szóló esszében sok megrendelés van a tartalomíráshoz, és ma megpróbálnak megfelelni a tartalmi trendeknek. Ma azonban az a célja, hogy a személyre szabott élményt érzékeltesse a fogyasztóval. Megpróbál menekülni a hagyományos korlátok elől és dinamikusabbá válni. A tartalommarketing végső célja ma a tartalom biztosítása, amely minden egyes ügyfél számára vonzó és jelentősen növeli a marketing kampányok teljesítményét. A tartalommarketing trendeket határoz meg, és csaknem nyolcszor nagyobb webes forgalmat hoz létre, mint a korlátozott tartalommarketing-költségvetéssel rendelkező márkák. Ezenkívül az e-mail marketing lehetővé teszi az ügyfélközpontúság elérését. A tartalommarketing egyik altípusaként majdnem 40-szer hatékonyabb, mint a Facebook, mert közvetlenül az embereket célozza meg.

10 marketing trend az idei év kihasználására

Látványtervek

A 2018-as évet a látványtervek fokozottabb használata jellemzi a marketingben. Nehéz volt elhanyagolni azt a tendenciát, hogy a GIF-eket, videókat, képeket, valamint egyéb grafikai és vizuális tartalmakat minden olyan hirdetésbe beletesznek, amelyet valaha észrevehettek. Az emberek általában jobban érzékelik a vizuális információkat. Jobban megjegyezzük a képeket, mint a szavakat, nem beszélve a videókról vagy GIF-ekről. Sőt, egy dinamikus környezet miatt, amelyben élünk, az emberek könnyebben “látnak”, mint “olvasunk”. Így a vizuális tartalom praktikusabb. Ezért a modern piacok vizuális eszközökkel próbálják vonzani az ügyfeleket a közösségi médián és más hirdetési technológiákon keresztül. Ez a valóság, és minél hamarabb alkalmazzák a márkák a kampányaikban, annál több eredményt fognak azok hozni.

Hangalapú marketing

A SEO korábban a szövegben elhelyezett kulcsszavakra irányult. Ma tanúi lehetünk a hangkeresés növekvő népszerűségének, amely jelentős hatással van a SEO-ra. A hangfelismerő szoftver nem új jelenség, de alkalmazása a marketingben nem volt kutatás tárgya 2018 előtt. Az emberek okostelefon-asszisztenseikkel mindent keresnek a konyhai eszközöktől kezdve a legközelebbi Óvodai környezetig, és a marketingben való alkalmazása új perspektívákat hoz. A trend alapján a beszélgetéses keresés lehet a következő kulcsfontosságú marketing technika, amelyet a márkáknak figyelembe kell venniük. Minden a SEO és az UX/US köré összpontosult, de a hangalapú keresésnél nincs képernyő.

Mobil marketing

A mobil marketingnek a 2018-as marketing trendek középpontjában kell állnia. Az emberek inkább menet közben vásárolnak dolgokat, ezért a mobiltelefonok elhanyagolása a népszerű márkák számára megbocsáthatatlan. A modern okostelefonok a keresés, a választás, a vásárlás és a fizetés egyetemes eszközévé váltak. Ezért kritikus fontosságú kellő figyelmet fordítani a mobilmarketing lehetőségeire és erősségeire. Célja a célközönség könnyű és hatékony elérése. Sőt, a mobil marketing nyilvánvaló előnye az ügyfélközpontú megközelítés. Hirdetése megcélozhatja a kiválasztott embercsoportokat, és ők közvetlenül megkapják. Ne feledje a statisztikákat: Az internetezők 80%-ának van okostelefonja, és a digitális médiaidő több mint 60%-át mobil platformokon töltik.

Mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia 2017-ben kezdte befolyásolni a marketingstratégiákat, 2018-ban pedig csak nőtt a hatása. A marketingesek azonban még mindig messze vannak annak teljes potenciáljának kiaknázásától. Maga a technológia hosszú utat tett meg a kezdettől a használatig. Az AI-alapú marketing azonban nagy jövőt ígér a márkaértékesítés számára, mivel ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy újból összpontosítsák erőfeszítéseiket és nagyobb visszajelzéseket kapjanak. A mesterséges intelligencia segít az ügyfelek szegmentálásában, az ügyféligények elemzésében és a megcélzott reklám pontosságában. Emellett fokozza az ügyfelek interakcióit és megkönnyíti a kommunikációt a célközönséggel. A mesterséges intelligencia technológiái átalakítják a marketinget, és befolyásolják a vállalkozások különböző aspektusait. Alapos megértéssel használva az AI az ügyfélkör és az értékesítés jelentős növekedését ígéri.

Mikro-influenszerek

Biztosan elgondolkozott már, hogy a bloggerek és vloggerek hogyan keresnek pénzt és miért van ennyi hirdetés a kedvenc énekese profilján. A mikro-influenszerek azok, akiknek nincs hatalmas hatósugaruk, de vannak követőik, akiknek többsége követné marketing tanácsukat. Leginkább YouTube és Instagram bloggerek, akik csatornáikon és profiljukon keresztül próbálnak termékeket és szolgáltatásokat kínálni. A közösségi hálózatok a piactér analógjává váltak, ahol nemcsak tanácsokat kaphat, hanem pillanatok alatt megvásárolhatja a hirdetett terméket is.

10 marketing trend az idei év kihasználására

Tapasztalati marketing

A tapasztalati marketing, más néven elkötelezettségi marketing, megpróbálja a márka és a termék előnyeit megközelíteni. Különféle marketing technikákat és stratégiákat tartalmaz, amelyek célja at ügyfelek terméken belüli elmerítése. Az ilyen típusú marketingben sikeres márkák vonzó ajánlatok és üzletek széles skáláját kínálja ügyfeleinek. A tapasztalati marketing az a módszer, amelyen túl lehet lépni a hagyományos vizuális hirdetéseken, a közösségi média hirdetéseken pozitív érzelmeken keresztül a márkahűség elősegítése érdekében. Azok a márkák, amelyek sikeresen alkalmazzák a tapasztalati marketinget, arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy térjenek vissza és befolyásolják vásárlóik életre szóló értékét. Például jó tapasztalati marketing lehet például a földalatti állomásokon vagy a bevásárlóközpontokban történő telepítés, márkás antibakteriális folyékony spray a nyilvános helyeken stb.

Minden vállakozás tulajdonosának kérdése, hogyan növelhetik az eladásaikat és hogyan különböztethetik meg a márkáikat a versenytársaktól. A marketing és a minőség az egyetlen válasz. Azonban az, hogy mely marketing technikákat és stratégiákat választja az iparág ismereteitől és a marketing finanszírozásához szükséges források rendelkezésre állásától függ. Most miután megvitattuk a jelenlegi marketing trendeket, nézzük át gyorsan a 2019-re tervezett marketing trendeket.

A CEO lépése a videomarketingben

Senki nem rajonghat jobban vállalkozásáért, mint annak tulajdonosa. Ők tudják, milyen nehéz volt az egészet felépíteni és működtetni. Ezért azt javasoljuk, hogy lépjen a CEO szakaszba és beszéljen a vállalat küldetéséről és jövőképéről. Azok, akik meglátják a videót, nem maradnak közömbösek annak a személynek a hangneme, a szenvedély és az izgalom iránt, aki igazán szereti, amit csinál. Ne feledje, milyen szenvedélyes volt Steve Jobs, amikor színre lépett és hogy szenvedélye és marketingtehetsége hogyan befolyásolta az értékesítést.

Natív reklámozás

az embereket idegesíti a rengeteg internetes hirdetés. Különösen, ha szponzorált reklámokról van szó, ami mindenhol jelen van. A natív reklám finomabb. Célja a környezettel való keveredés. Például a Google-on kevés hirdetés található minden oldal tetején és végén. “Hirdetés” jelöléssel vannak ellátva, de teljesen beleolvasnak az oldal tartalmába és nem okoznak figyelemelterelést.

Az Instagram IGTV-je

A videó és a látvány a múltban maradt. Az internetes televíziózás új korszaka felé tartunk, amely nagyobb lehetőségeket kínál a digitális marketing számára. Az internet átvette a televíziózást, tekintve az átlagos időt, amelyet az ember az egyes szórakozási forrásokra fordít. Így egy közelmúltbeli Instagram IGTV terméke a legjobb módszer a termék előnyeinek bemutatására és a közönség megnyerésére. Legfeljebb egy órás videók feltöltését teszi lehetővé. Ez egy esély a marketingcélok elérésére a kreativitás és a kifogástalan tartalom felhasználásával. A felhasználók számának növekedésével az ügyfelek egyre válogatósabbak lesznek a videó képének és tartalmának minőségével kapcsolatban. Ezért siessen, ne hagyja ki a lehetőséget, hogy ász legyen meg a marketing stratégiája.

10 marketing trend az idei év kihasználására

Okos hangszóró és hangfelismerés marketing

Az emberek nemrégiben elkezdték használni okos eszközeik hangrögzítési és hangfelismerési funkcióit. Így nem tudott elmélkedni a marketingen. Várhatóan a webes böngészés több mint 30%-a képernyőtlen lesz 2020-ig. A marketingszakemberek kimutatták, hogy az okostelefon tulajdonosok több mint 75%-a használja eszközét hangkeresésé futtatáshoz, legalább hetente egyszer. Mondanom sem kell, hogy a modern technológiákat alkalmazó idős lakosság a hangkeresést kényelmesebbnek találja, mint a hagyományosat. A trend felzárkóztatásához el kell gondolkodni a hanglapú keresési marketingen az iparukban és alkalmazniuk kell a marketingstratégia legújabb technikáit. Nyilvánvaló, hogy 2019-ben a vállalkozások tulajdonosainak mindenképpen szükségük lesz jó SEO szakemberekre, akik kompetensek a hangalapú keresési marketing terén.

Virtuális valóság

A virtuális valóság már a luxusmárkák szükségszerűségévé vált, de most kezdte terjeszkedését más üzleti szegmensekbe. Ez egy hatékony marketing eszköz, amely jobb vásárlási élményt teremt. Például a VR-nek (Virtual Reality) akkor van értelme, amikor a márka által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat ki lehet próbálni. Számos luxus óragyártó, ékszer vagy napszemüveg gyártó, például a Swatch és a Ray-Ban már bevezette ezt a technológiát, amely lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy virtuálisan, okostelefon kamerával kipróbálják termékeiket. 2019-ben várhatóan ez a technológia egyre népszerűbb lesz a tömegpiaci gyártók körében. Ellenőrizze ezt a virtuális valóság útmutatót és megtudhatja, hogyan hozhat létre virtuális túrát.

A marketing trendek az évek során változnak, pozitívan hozzáadva az ügyfelek figyelmének felkeltését. A marketingszakemberek kihasználják a piacon megjelenő technológiákat és megpróbálják azokat igazítani a szélesebb közönség megszerzése érdekében. Nyilvánvaló, hogy minden marketingkampány középpontjában az ügyfélközpontú megközelítés áll, a digitális marketing pedig egyszerűbbé tette a megfelelő ügyfelek elérését. A jövőben azonban a marketingesek egy nagy kihívással néznek szembe: az ügyfeleket idegesíti a reklámozás. Valami kevésbé irritálóval kell előállniuk, mint a látvány és a videók, mégis érdekesnek kell maradniuk, mint a virtuális valóság, hogy az emberek megvásárolják az áruikat. Lássuk, mit hoz számunkra a marketing jövője.

Matej Kukucka

Matej Kukucka

Head of Marketing

I am currently managing marketing efforts here at LiveAgent. I love SaaS products and according to my colleagues I am using too many browser extensions. Outside of my computer I play chess and drink too much coffee.

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.