Magától értetődik, hogy nagyjából minden e-mail valamilyen szempontból tájékoztató jellegű. Végülis az e-maileket általában az egyik féltől a másikhoz továbbítják. Mint ilyen, nehéz elképzelni egy példát, amelyben az e-mailek nem informatívak, különösen ha olyan üzenetekről van szó, amelyeket a vállalkozások küldtek a meglévő vagy potenciális ügyfeleknek.
Akkor mit értünk pontosan egy tájékoztató e-mail alatt? Nos, azokat olyan üzenetek közé sorolják, amelyek valamilyen típusú hírt vagy rövid nyilatkozatot osztanak meg egy folyamatban lévő és talán egyedülálló helyzetről vagy kihívásról.
Mint ilyen, az ilyen típusú e-mailek tartalmát nem adják hozzá az e-mailes hírlevélhez, mert a tartalom túl fontos ahhoz, hogy más információkkal összegyűjtsék, vagy hosszabb példányban adják ki.
Bizonyos helyzetekkel minden vállalatnak foglalkoznia kell (például a COVID-19). Ezekben az időkben fontos, hogy tájékoztassa ügyfeleit és munkatársait arról, hogyan működik tovább a vállalkozás és az esetleges változásokról. Ezek az e-mailek nem tartalmazhatnak semmiféle marketingkommunikációt, hanem egyszerűen megnyugtatják az embereket azzal kapcsolatban, hogy például az adataik, megrendeléseik vagy feliratkozásuk biztonságban vannak. Ezeknek az e-maileknek az a célja, hogy egyszerűen a legjobbakat kívánják az ügyfeleknek, anélkül, hogy bármilyen értékesítési formát tartalmaznának. Röviden: a lényeg az ügyféllel való jó kapcsolat fenntartása azáltal, hogy tájékoztatja őket a mondanivalóról.
A másik tájékoztató e-mail a vállalat-specifikus hírekre összpontosít. Ezek az e-mailek tartalmazhatják az irányelveket, az üzleti struktúra frissítését vagy az irányváltást. Ezek az új megközelítések az ügyfelek visszajelzésének eredményei lehetnek, ezért az ügyfeleket közvetlenül tájékoztatni kell és meg kell köszönniük az Ön személyes üzenetével. Ez szintén hozzájárul az ügyfelek hűségének és bizalmának kiépítéséhez – megmutatja, hogy ügyfelei véleményét nagyra értékelik.
Tájékoztató e-mail tárgysorok
A tájékoztató e-maileknek rövid nyilatkozatnak kell lenniük, amelyek kiemelik a jelenlegi helyzetet és azt, hogy a vállalat hogyan fogja kezelni. Ezért ezeknek az e-maileknek viszonylag rövidebbnek kell lenniük, 3-5 bekezdésen belül összefoglalva a fontos részleteket, amelyek csak több szövegsorból állnak.
A rövid válasz erre a kérdésre a nem. Van ideje és helye a marketingnek és ez határozottan nem tartozik közéjük. Ha a tájékoztató e-mail válságról vagy nehéz helyzetről szól, ez különösen igaz.
A tájékoztató e-maileket pusztán az ügyfelek megnyugtatására, jó kívánsága és tájékoztatása érdekében közöljük velük, hogy a bizonytalan időkben bekövetkező változások miként befolyásolják őket.
Ez valójában attól függ, hogy a valóságban hány válság vagy fontos esemény történik. Ha egy bizonyos helyzet hosszú ideig kibontakozik, az informatív e-mail rendszeresen elküldött e-maillé válhat frissítéssel. Ezeket a rövid kijelentéseket azonban valóban a legfontosabb, ritka alkalmakra kell fenntartani, különben túl normalizálódnak a kívánt hatás eléréséhez.
Free 14-day trial. No credit card required.
Save our informative email templates as canned messages, predefined answers, or as email templates.
Free TrialLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..