Üzleti e-mail sablonok

Az e-mail marketing egy rugalmas kommunikációs módszer. A csatorna lehetővé teszi, hogy különböző formátumú szöveges, statikus, dinamikus elemeket, nyomon követhető URL-eket és színes betűtípust tartalmazó írott üzeneteket küldjön.

Ez okból a legtöbb cég az e-mail marketinget promóciók és ajánlatok ismertetésére használja vevők felé.

Ha azt hiszi, hogy minden e-mail egyforma, akkor nagyot téved! Az e-mail marketing üzeneteket 3 fő formátumba sorolhatjuk:

  • Tranzakciós e-mailek
  • Kapcsolati e-mailek
  • Promóciós e-mailek

Fontos, hogy ezeket a típusokat szem előtt tartsa, amikor e-mail marketing stratégiát választ, mert mindegyik más célt szolgál.

Üzleti e-mail sablonok
E-mail marketing a LiveAgentnél

A három e-mail marketing kampány típus megértése

Ahogy már említettük, az e-mail marketing nagyon rugalmas. Ha gyorsan megnézi az e-mailjeit, láthatja, hogy a különböző cégektől kapott e-mailek különböző szöveges üzenetet tartalmaznak és különböző stílusban íródtak.

Egy e-mail, ami repülőjegyet ajánl, nem ugyanolyan, mint egy rendelés visszaigazoló e-mail. Bár mindkettő az e-mail marketing része.

Hogy megértsük a különböző üzenetek alapelemeit, bevált módszereit, és a hozzájuk kapcsolódó marketing stratégiákat, az e-mail marketing kampányokat három fő részre osztjuk:tranzakciós, kapcsolati és promóciós típusra.

 

Tranzakciós e-mailek

 

A tranzakciós e-mailek, ahogy a nevük is mutatja, valamiféle két fél közötti tranzakcióhoz köthetők.

Például, amikor egy online boltban vásárol, nagyon sok tranzakciós e-mailt kaphat. Egyet, ami megerősíti a tranzakciót, kilépés előtt, egyet, arról, hogy a befizetett pénz beérkezett a cég számára és egyet, amikor a terméket feladják az ön számára.

Néhány példa tranzakciós e-mailre:

  • Tranzakció megerősítése
  • Számlák
  • Szállítási információk
  • Visszaküldési információk
  • Támogatói jegy
  • Jelszó-visszaállítás
  • E-mail cím megerősítések
Jelszóvisszaállítási e-mail LiveAgent
Jelszóvisszaállítási e-mail

Kapcsolati e-mailek

 

A kapcsolati e-mailek fő célja az ügyfelekkel való kapcsolattartás.

A kapcsolati e-mailek a jelenlegi és a leendő vevőkkel való kapcsolatra fókuszálnak, képzési célú tartalmakat küldenek nekik, vagy/ és valamiféle értéket közvetítenek számukra.

Az ön kapcsolati e-mailje a következőket tartalmazza:

  • Üdvözlő üzenet az újonnan feliratkozóknak
  • Hírlevelek
  • E-mailek, amik blog cikkeket ajánlanak
  • Webinar feliratkozás megerősítése
  • Véleménykérő felmérések
  • E-mailek egy adott iparággal kapcsolatos hírekkel, trendvonalakkal
  • Kurzusokra való meghívás
Üzleti e-mail sablonok
LiveAgenthez kapcsolódó e-mailek

Promóciós e-mailek

A promóciós e-maileket a cégek a jelenlegi és a leendő ügyfeleiknek küldik.

Ezért ez az a formátum, ami a leginkább az e-mail marketinghez köthető. De amint láthatja, sok e-mail típus idesorolható.

A promóciókon és ajánlatokon kívül a promóciós e-mail még a következőket tartalmazhatja:

  • Információ új termékről vagy szolgáltatásról
  • Új források megjelenése
  • Összefoglalók webinarokról
  • Ingyenes kipróbálási időszakot kínáló üzenetek
  • Ajánlatok frissítésről
Üzleti e-mail sablonok
Példa promóciós e-mailre-Starbucks jóvoltából

Hatásos az e-mail küldés?

 

Az e-mail még mindig az egyik leggyakrabban használt kommunikációs csatorna a világon. Ez a legkevésbé tolakodó, ám pontos alternatívája a kommunikációs módszereknek összehasonlítva a többi lehetőséggel.

A hatékonyságának a kulcsa a sokoldalúsága. Órákig lehetne beszélni arról, amit ez az eszköz nyújt. A tartalmak terjesztésének, az eladás növelésének, és a vevőkapcsolat fejlesztésének az e-mail fő módja, csak hogy néhányat említsünk.

Fontos tudni, hogy az emberek 72%-a előnyben részesíti azt, ha a promóciós tartalmat e-mailben kapja, és nem a közösségi médián keresztül. (forrás).

Az Email Monday szerint az érdekeltek 68.9%-a hetente 2-3-szor nézi meg az üzleti e-mailjeit az okostelefonján. (forrás), és a mobiltelefon használók 81%-a használja rendszeresen a telefonját az e-mailjei áttekintésére. (forrás).

Nem lehet nem figyelembe venni az e-mail fontosságát és mindenképp szem előtt kell tartani az e-mail, kommunikációs csatornaként nyújtott lehetőségeit. Mi a legkényelmesebb módja az e-mail üzleti életben való használatának? Hogyan használhatja ki az e-mail erejét a leghatékonyabban és a legkényelmesebben? A válasz: a különböző e-mail sablonok használata.

Mi az az e-mail sablon és mik az előnyei?

Az e-mail sablon egy HTML vagy szöveges sablon, ami útmutatóként szolgál. A tartalmat kedve szerint változtathatja.

Az e-mail sablon lehetővé teszi, hogy gyorsan hozzon létre e-mail kampányokat. Csak annyit kell tennie, hogy a saját igényeihez igazítja a sablont, képek, szöveg, betűtípus és más elemek lecserélésével. A jó e-mail sablon bármelyik iparág szervezetének megfelel, legyen az e-kereskedelem, turizmus és vendéglátás, üzleti élet, gasztro, egészségügy, oktatás vagy bármi más.

Az e-mail sablon használatának előnyei

Idő és forrás megtakarítás

Ahelyett, hogy egy új e-mailt kellene megírnia vagy egy teljesen új e-mail sablont kellene létrehoznia, könnyedén feltölthet képeket, változtathat a szövegen, új tartalmat illeszthet be, ami jobban kapcsolódik az ön adatbázisához. Nem kell kiválasztania, hogy az e-mail mely részét tartja meg, hova tegye a képet, hova írja a szöveget. Helyette egy használatra kész sablont kap, és csak az egyedi beillesztendő tartalomra kell koncentrálnia.

Nem kell ellenőriznie a formátumot

Minden alkalommal, amikor egy teljesen új e-mail sablont hoz létre, ellenőriznie kell a hibákat, mert nagy mennyiségű adattal dolgozik, így előfordulhat, hogy valami lényeges kimarad, vagy formátumhibák adódnak. A sablon használata garantálja, hogy az e-mailje ugyanúgy fog majd kinézni, mint az előnézet. Mindenesetre azért jó, ha a biztonság kedvéért így is ellenőrzi a sablont.

Az üzleti e-mail sablonok ismertetése

Ahogy már fent is említettük, az üzleti e-maileknek három fajtája van: a tranzakciós e-mail, a kapcsolati e-mail és a promóciós e-mail. Mindhárom kategória különböző e-maileket tartalmaz. Létrehoztunk egy üzleti e-mail gyűjteményt minden kategóriához, hogy könnyebbé tegyük az első kampánya elindítását és/vagy jelenlegi kampánya fejlesztését.

A termék bevezetésével kapcsolatos e-mail sablonok

Új funkciót bemutató e-mail sablon


Új terméket bemutató sablon


Teméket vagy szolgáltatást bemutató e-mail sablon – rövid sablon

Tudjon meg többet a Termékbemutató e-mail sablonok-ról!

Ajánló/áttekintő e-mail sablonok

Ajánlólevél/Vélemény e-mail sablonok professzionális kezelése

 


Barátságos bevezető ajánlólevél/vélemény e-mail sablonok

 


Pozitív véleményt tartalmazó ajánlólevél/vélemény e-mail sablonok

Tudjon meg többet az Ajánlólevél/Vélemény e-mail sablonokról!

 

Hírlevél e-mail sablonok

 


Különböző iparágakhoz szóló hírlevelek


Tájékoztató üzeneteket tartalmazó hírlevél sablonok

vagy:

Tudjon meg többet a Hírlevél E-mail Sablonokról!

Beszálló e-mail sablonok

 

,,Üdvözöljük tagjaink között”  üdvözlő e-mail


Üdvözlő e-mail sablon, ami egy valódi embertől érkezik


,,Köszönjük, hogy csatlakozott hozzánk!” üdvözlő e-mail sablon

Tudjon meg többet az Ügyfélüdvözlő E-mail Sablonokról!

Visszajelzés kérés e-mail sablon

,,Értékelje a termékeket, amiket vásárolt!” visszajelzést kérő e-mail sablon


,,Köszönet a projektben való részvételért” visszajelzést kérő e-mail sablon


Ossza meg velünk a véleményét videón! visszajelzést kérő e-mail sablon

Tudjon meg többet a Visszajelzést kérő E-mail Sablonokról!

Hívásra való meghívás e-mail sablon

Kezdeti tájékoztatás telefonbeszélgetésre való meghívással kapcsolatban e-mail sablon


Meghívás telefonbeszélgetésre ellenőrző e-mail


,,Hívásidőpont egyeztetése” meghívás telefonbeszélgetésre ellenőrző e-mail sablon

Tudjon meg többet a Meghívás telefonbeszélgetésre E-mail Sablonokkal kapcsolatban!

Nyomon követési e-mail sablon

 

Mikor akarja összegezni a megbeszélést?


Mikor akar megbeszélést tartani?


Mikor akarja közvetlenül kiajánlani a termékét vagy a szolgáltatását?

Tudjon meg többet a Hívás Ellenőrző E-mail Sablonokról!

Kedvezményes ajánlat e-mail sablon

 

Formális hangvételű árengedményt ajánló e-mail sablon


Általános hangvételű árengedményt ajánló e-mail sablon


Általános engedmény kód e-mail sablon

Tudjon meg többet az Árengedményt Ajánló E-mail Sablonokról!

Tárgysorok a különböző üzleti fajtákhoz sablonok

Termékbemutató e-mail tárgysorok

 

  • Nehézsége akadt? Segítünk önnek! [termék]
  • Végre itt van! Ismerje meg [terméket]: Most ön a következő [előnyök]
  • Új [termék vagy szolgáltatás] a [cégtől]: Megoldás a [problémájára]
  • Üdvözölje a [terméket]! Már élvezheti is a [előnyök]
  • Már elege van a [problémából]? Többé nem gond ez! [termék] segít önnek a megoldásban!
  • Már :[termék] ami megoldás az ön [problémájára]

Beszámoló/felülvizsgálati e-mail tárgyai:

  • Fogadja a [cég] csapatának köszönetét!
  • Köszönjük a vásárlást! / Hogyan értékelné a szolgáltatást?
  • Az ön ingyenes ajándéka a feliratkozásért
  • Mit gondol a [cégről/ termékről/ szolgáltatásról]?
  • Ossza meg gondolatait és ezért kap [valami ösztönző]
  • Köszönjük a segítségét!

Hírlevél e-mail tárgysorok:

 

  • Ez a legalkalmasabb idő

  • Csak az ön [név] számára összeállított legújabb hírek a [céggel] kapcsolatban
  • [név] az utolsó alkalom, hogy sokat takarítson meg [nyaralás/ időszak neve]
  • Kapjon ingyenes [terméket/szolgáltatást] ennek az e-mailnek az elolvasásával
  • Elgondolkodott-e már azon, hogyan működik [egy bizonyos szakterület] egy [Fortune 500 vállalatnál/bármely más sikeres/ ismert vállalat listáján]?
  • Ön egy [olyan személy vagy szakember] aki el akarja érni a kitűzött célját?

Visszakapcsoló e-mail tárgysor

  • Még mindig szeretne kapni tőlünk hírlevelet? Bárhogy is dönt, tájékoztasson minket arról.
  • Legyen őszinte velünk [név]… Nem várhatunk tovább
  • Hiányzunk? Lépjünk újra kapcsolatba!
  • Sok idő telt el. Számoltuk az órákat és a napokat
  • Megszakítja velünk a kapcsolatot?
  • Akar még hallani felőlünk?

Az üdvözlő e-mail tárgyainak sorai:

  • Üdvözöljük a [cégnél], [vezetéknév és keresztnév]
  • [név], üdvözöljük a [cég] közösségében!
  • [név], vágjunk bele!
  • [név], ön a legjobbat érdemli
  • Üdvözöljük a [cégnél], [név]. Az idézetei itt vannak!
  • Ön új a {cég} világában?

Visszajelzést kérő e-mail tárgysorok:

 

  • Egy gyors köszönetmondás a {cég} csapatától
  • Szeretnénk tudni a véleményét a [termékről/szolgáltatásról]
  • Hogy tetszettünk, [név]?
  • Ossza meg a gondolatait a [termékről/szolgáltatásról/cégről]
  • Köszönjük a [termék/szolgáltatás] vásárlását. Mennyire volt elégedett a szolgáltatással?
  • Beszélnünk kell, [név]…

Meghívás hívásra e-mail tárgysorok:

 

  • Beszéljünk, [név]
  • [név], készen áll egy gyors csevegésre?
  • Még mindig küszködik a [fájó ponttal]? Beszéljünk meg néhány megoldási lehetséget!
  • Találkozzunk telefonon, [név]!
  • Beszélnünk kéne, nemde?
  • Ne maradjon le a hívásunkról!
  • Örömmel hallanánk ön felől – komolyan gondoljuk

Hívás nyomon követése e-mail tárgya:

  • Örülök, hogy beszélhettünk [név]!
  • Köszönöm, hogy időt szakított rám!
  • Ebben egyeztünk meg a hívás során [dátum és időpont]
  • Hívásunk összefoglalása [dátum és időpont]
  • Köszönöm, hogy áldozott időt arra, hogy beszéljünk ma [név]!
  • Örülök, hogy megismerhettem, [név]!
  • Köszönöm, hogy megbeszélte velem [kilátással, kihívással] kapcsolatos aggályait
  • Hagytam egy üzenetet önnek

Árengedményt ajánló e-mail tárgysor:

  • X% engedmény- a kuponkódját itt találja
  • Különleges ajánlat x% engedmény
  • X% engedmény-a kuponkódja itt van!
  • X% engedmény mindenre!
  • Csak ma: X% engedmény mindenre
  • X% engedmény a kedvenc {termékeiből}
  • X% engedmény minden feliratkozónak!
  • Kapjon X% engedményt minden csomaghoz!

Legjobb módszerek üzleti e-mail küldésére

 

Ha szeretné, hogy az üzleti e-mailjei elérjék a kívánt hatást be kell tartania néhány szabályt. Azt meg sem kell említenünk, annyira alapvető, hogy az e-mail aljára helyezze el a CTA-t. csoportosítsa a feliratkozói listáját, minden kampányt összegezzen, elemezze azokat és minden üzenetet szabjon személyre! Mindezeket már tudja, ugye? Most beszéljünk néhány kevésbé népszerű, de annál szükségesebb e-mail marketing vonatkozásról, amire oda kell figyelnie, ha a lehető legjobb e-mail marketing kampányt akarja létrehozni.

1. Használjon megbízható SSL szervereket az e-mail kommunikációjához!

Üzleti e-mail sablonok

A Secure Socket Layer, vagyis az (SSL) egy titkosítási technológia, ami lehetővé teszi, hogy ön az e-mail szerverével kommunikáljon megnövelt biztonsági intézkedések védelme mellett. Ez két fontos kulcsot használ az adatok titkosításához, egy nyilvános és egy privát kulcsot, amelyekhez csak a résztvevő felek férhetnek hozzá. Ez azt jelenti, hogy abban az esetben, ha az e-mailt feltörik, az e-mailt a privát kulcs nélkül a feltörő nem tudja elolvasni.

Amikor létrehozza az asztali kliensét, mint az Outlook, Thunderbird, vagy mobil készüléket használ, kérjük, hogy alkalmazza a mi biztonságos portjainkat és szervereinket.

2. Ne használjon SPAM szavakat a szövegeiben!

SPAM szűrők

Az e-mail szolgáltatóknak vannak anti-spam szűrőik, amik segítenek megelőzni, hogy levélszemét üzeneteket kapjunk a beérkező levelek fiókunkba.

Ez mindnyájunk számára nagyon hasznos. (Milyen kellemetlen levélszemetet kapni minden nap, ugye?) De ugyanakkor ez egy komoly kihívás is, amit az e-mail marketing résztvevőinek le kell győznie.

A hírlevele könnyen landolhat SPAM mappában, ha nem figyel eléggé oda. És ha ez megtörténik, akkor minden alkalommal, amikor e-mailt küld a szerveréről egyenesen az adott felhasználó SPAM mappájába fog érkezni.

Különböző tényezőket kell figyelembe vennie az e-mail szolgáltatóknak, ami miatt egy e-mailt a SPAM mappába kerülhet. Az egyik ilyen bizonyos szavak, amelyek SPAM üzeneteket hordozhatnak.

Ha azt szeretné, hogy az e-mailje a megfelelő módon érkezzen az ügyfele e-mail fiókjába, lehetőleg kerülje a következő szavakat: ingyenes, ajándék, legjobb ár, különleges ajánlat, kedvezmény, kiárusítás, kattintson ide, keressen pénzt, vegyen, legjobb ár, legalacsonyabb ár, csak önnek, ingyenes hívás, befektetés, 50% engedmény, miért fizetne többet, csökkentse az adósságát, most, tegye meg most, kezdje el ma, csak korlátozott ideig, a tévében látta, fogyjon stb.

3. Jelszóváltoztatás és korábbi alkalmazottak fiókjának az átirányítása

Ügyfélszolgálati korlátozások

Ez biztosítja, hogy az alkalmazottak, akik már nem dolgoznak a szervezeténél, ne férhessenek hozzá többé az ön fiókjaihoz és üzleti tevékenységéhez. A továbbküldés funkció segíti, hogy ha valaki egy előző alkalmazott fiókját használva válaszol egy üzleti e-mailre egy jelenlegi alkalmazott folytatni tudja vele a kommunikációt.

4. Ne küldjön nagy mennyiségű e-mailt az e-mail szolgáltatójával

Üzleti e-mail sablonok

Ha nagy mennyiségű e-mailt küld partnereinek, legyen az akár reklám célú, hirdetmény vagy hírlevél, ne a webmailjéről vagy az asztali klienséről küldje. Miért? Mert egy ilyen tevékenység komoly veszélybe sodorhatja az ön domain hírnevét. Hosszú időre az összes e-mailje spam minősítésbe kerülhet emiatt, és akár még meg is szüntethetik az e-mail szolgáltatást az ön részére.

Hogy biztonságosan küldhessen nagy mennyiségű e-mailt be kell tartania bizonyos szabályokat és protokollt. Ezt általában a kiemelt szolgáltatók biztosítják, akik segítenek önnek anti- spam szabályozókkal.

5. A kevesebb több

Üzleti e-mail sablonok

A legtöbb esetben a legegyszerűbb e-mail a leghatásosabb, ellentétben azzal, amelyik tele van képekkel, színekkel, és komplikált a dizájnnal…

A kevesebb több: az e-mailjének egyszerűnek kell lennie. Minél kevésbé hasonlít a tipikus hírlevélhez (amelyekben sok oszlop van, nagy képek és főcímek), annál jobb.

A SPAM-eket a ,,jól felépített” hírlevelekhez szoktuk hasonlítani. Ez okból érdekes módon az egyszerű e-mail, ami egy ,,átlagos üzenetnek” néz ki, -mintha csak egy barátunk küldte volna -szokott lenni a leghatásosabb.

A követendő szabály: Minél egyszerűbben, ha lehet!

Üzleti e-mail sablonok – Gyakran feltett kérdések

 

Hogyan mérhetem, hogy mennyire sikeres az üzleti e-mailem?

Jelentések

A legfontosabb tényezők, amivel mérheti az e-mail kampánya sikerességét: az a megjelenítési arány, a megnyitási arány, a rákattintási arány, és a visszafordulási arány. Minden megbízható marketing ügynökség és e-mail marketing eszköz ad önnek ilyen statisztikát.

  • A megjelenítési arány az e-mailek arány amelyik nem tér el az elküldött e-mailek számától.
  • A megnyitási arány azt mutatja, hogy hány feliratkozó nyitotta meg az elküldött e-mailt.
  • A rákattintási arány azt mutatja meg, hogy hány ember kattintott az e-mailbeli linkekre.
  • Az eltérítési mutató arány azoknak az e-mail címét jelenti, akik az ön e-mail listáján vannak, de akikhez a küldött üzenet vissza lett küldve önnek vagy el lett utasítva a szerverük illetve az ügyfél által.

Általában jó eredménynek, számít ha:

  • 95%-os vagy annál magasabb kézbesítési ráta
  • 30%-os megnyitási ráta
  • Több mint 10%-os átkattintási arányok
  • 2% alatti visszafordulási arány

Ezek az arányok és referenciaértékek azonban iparonként eltérőek lehetnek. A legfontosabb elemek, amelyek befolyásolják ezeket az eredményeket, a kampány adatminősége és a tartalom értéke.

Milyen hosszú legyen az e-mailem?

 

Üzleti e-mail sablonok

A tartalom legyen rövid, átlátható, és kis tömbökből álljon. A felhasználók csak másodperceket töltenek azzal, hogy átfussák az e-mailjeiket, csak a témák és kulcsszavak ragadják meg a figyelmüket ez alatt. Ha találnak valamit, ami érdekli őket, akkor lassítanak és elolvassák figyelmesen az üzenetét. Kezdjen bele az e-mail írásába, majd addig formázza azt, amíg végül csak a kulcsfontosságú információ marad meg!

Írjak egy egyszerűen megfogalmazott e-mailt vagy küldjek egy e-mailt HTML-ben?

Üzleti e-mail sablonok

Az egyszerű szöveg csak szöveget tartalmaz, formázás nélkül. De van lehetősége arra is, hogy egyszerű vizuális ábrát vagy gif-et tegyen az e-mailjébe. Ugyanakkor egy HTML verzióban vannak képek, színek, és más szövegformázási lehetőségek. A választás az ön e-mail marketing stratégiájától, márkájától, stílusától éa más egyéb tényezőktől függ,

A B2C termékek esetében jó ötletnek tűnik a HTML alapú e-mailek használata, mert ez által több vizuális lehetőség van a termékek bemutatásához. Bár a piaci értékesítők 62%-a kombinálja a HTML-t és az egyszerű szöveget a felhasználóknak küldött e-mailjeiben. (forrás)

Mekkora legyen az e-mailem adatbázisa?

 

Várakozási sor

Ezt minden cég maga dönti el. Ha ön nagy mennyiségű B2C terméket ad el, különböző típusú vevők számára, (pl; mobil telefon, sál, gazdaságos autó) az ön adatbázisa igen kiterjedt lesz, több száz vagy több ezer kapcsolattal. Ám, ha ön egy magas szintű B2B szállításirányító szoftvert ad el, akkor nyilvánvalóan az adatbázisa kisebb lesz. A legfontosabb, hogy ossza részekre az adatbázisát.

Ready to put our business email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial
Vissza a sablonokhoz

Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..