Mi az a tudásbázis?
“A Tudásbázis egy adott témáról szóló információgyűjtemény.”
Mi a belső tudásbázis a LiveAgentben?
A belső tudásbázis lényegében önkiszolgálás az alkalmazottak számára. Mint sejtethető, csak belsőleg jelenik meg. Vagyis csak az alkalmazottak láthatják. A belső TB (Tudásbázis) fontos vállalati információk forrása lehet. Javíthatja a hatékonyságot, a teljesítményt és az alkalmazottak tudását is.
Milyen információkat oszthat meg a belső tudásbázisban?
A belső tudásbázis tartalmazhatja:
- Beavatási folyamat
- Számlázás
- Céginformáció
- Szervezeti struktúra
- Hírek a cégről – díjak, rendezvények
- Folyamatban lévő akciók/értékesítések
- Informatikai önkiszolgálás a különböző osztályok számára (útmutatók, oktatóvideók és egyebek.)
Hogyan szervezheti tudásbázisát a LiveAgentben?
A vállalati tudásbázis rendezettségének fenntartásához egyszerűen hozzon létre különböző kategóriákat a különböző témákhoz. Létrehozhat például külön szakaszokat a beavatási folyamathoz, a vállalati hírekhez és az útmutatókhoz. Ez létrehoz egy struktúrát, amelyen keresztül az alkalmazottak könnyen megtalálják a szükséges információkat.
Ezenkívül minden kategóriához hozzáadhat egy fórumot és Javaslatok/Visszajelzés lehetőséget. Így minden ügynök hozzáférhet a más ügynökök által feltett gyakori kérdések és válaszok adatbázisához. Ez nagymértékben csökkenti az egyes ügynökök problémájának megoldásához szükséges időt.
Hogyan hozhat létre belső tudásbázist?
A belső tudásbázis általában egy összetettebb szoftver, például a help desk szoftver része. Egy ilyen rendszerben belső és külső tudásbázisokat egyaránt létrehozhat.
1. lépés – Bejelentkezés/LiveAgent-fiók létrehozása
Az első lépés a bejelentkezés a LiveAgent-fiókjába. Ha még nem rendelkezik fiókkal, használja nyugodtan a 14 napos ingyenes próbaverziónkat.
2. lépés – Keresse meg a Tudásbázist
Bejelentkezés után egyszerűen navigáljon a Tudásbázisra, az alábbi képernyőkép szerint.
3. lépés – Kategóriák létrehozása
A jobb szervezés érdekében hozzon létre kategóriákat a vállalat igényei és preferenciái alapján. Kattintson a létrehozás gombra, és töltse ki az összes szükséges részletet.
Ne felejtse el kiválasztani a belső hozzáférést, ha azt szeretné, hogy az információk privátak legyenek, és csak a cége tagjai férjenek hozzá.
4. lépés – Kezdje el létrehozni
A kategóriák létrehozása után elkezdheti őket tartalommal feltölteni. Létrehozhat cikkeket, fórumokat vagy javaslatokat.
Ha rendelkezik LiveAgenttel, olvassa el a részletes tudásbázis-útmutatónkat, vagy nézze meg az alábbi videó bemutatót.
Milyen előnyökkel jár a belső tudásbázis?
Az előnyök a következők:
Továbbfejlesztett ügyfélélmény
- Javuló ügynök-hatékonyság
- Magasabb értékesítések
- Jobb márkaimázs
- Magasabb szintű ügyfélszolgálat/támogatás
- Jobb hatékonyság
- Továbbfejlesztett alkalmazotti ismeretek
Életből vett példák:
Beavatási folyamat
A beavatási folyamat néha hosszú és megterhelő lehet, különösen, ha nincs megfelelő irányítási rendszer. Nézzünk meg egy példát. Cége felvette az ügyfélszolgálat új tagját. Ezért biztosítani kell, hogy az alkalmazott naprakész legyen a vállalati információkkal, képzéssel és szervezeti felépítéssel.
Gyakran előfordul, hogy az új információk/ismeretek mennyisége meglehetősen megterhelő az új alkalmazottak számára. Ezért, ha van egy belső tudásbázis, akkor biztosítható, hogy az ügynök zökkenőmentesen menjen végig a beavatáson. Minden információ ott lesz, így az új ügynök is visszamehet és reflektálhat a belső információkra, ha szükséges.
Új vállalati frissítések/információk
Még egy tapasztalt, vezető ügyfélszolgálati ügynök sem tudja az összes választ. Néha olyan márkafrissítések, új promóciók vagy jogi változások történnek, amelyekről az ügynök nem tudhat. Ha nem tudja, hogy hol találhatja a választ a kérdésére, akkor ez csak egy helyen lehet – a belső tudásbázisban. A belső tudásbázis lehetővé teszi az információk gyors keresését. Ennek eredményeként minden ügynök azonnali és minőségi ügyfélszolgálatot tud nyújtani.
Hogyan választhatja ki a szoftvert a minőségi belső tudásbázis létrehozásához?
1. Írja le cége igényeit és preferenciáit
2. Végezzen kutatást a szoftver értékelő weboldalakon
3. Szűkítse le a listát a legjobb help desk szoftverre
4. Hasonlítsa össze az árat, a szolgáltatásokat, a használhatóságot és a testreszabási lehetőségeket
5. Iratkozzon fel ingyenes próbaverziókra, tesztelje az egyes szoftvereket és hozzon végső döntést.
Would you like to have your own Internal Knowledge base?
LiveAgent is a help desk solution for companies that want to improve their customer service.
Nem ismeri a LiveAgentet?
A LiveAgent egy felhőalapú help desk és ügyfélszolgálati szoftver, amely segít a vállalatoknak kiváló ügyfélszolgálatot nyújtani, figyelemmel kísérni az ügyfelek elégedettségét és csökkenteni az ügyfélszolgálat teljes költségét.
Pontosabban: a rendszer az összes ügyfélszolgálati jegyet egy helyen jeleníti meg. Így az e-mailek, a hívások, a SoMe lekérdezések és az élő csevegések mind egy felületen jelennek meg, és egyenletesen oszlanak el az ügyfélszolgálati ügynökök között. Ennek eredményeként minden ügyfélszolgálati szoftvert használó vállalat hatékonyan tudja kezelni a különböző támogatási csatornákról érkező vásárlói kérdéseket.
A LiveAgent további népszerű szolgáltatásai:
Automatikus visszahívás
Automatizált jegyelosztás
Többet szeretne tudni? Tekintse meg a LiveAgent összes funkcióját.
Want to create an omnichannel experience?
LiveAgent offers a free 14-day free trial to those that want to improve their customer service right away.
Frequently Asked Questions
Mi az a belső tudásbázis?
A belső tudásbázis alapvetően az alkalmazottak önkiszolgálása. Így csak belsőleg jelenik meg. Például fontos vállalati információk forrása lehet.
Milyen előnyei vannak a belső tudásbázisnak?
Az előnyök közé tartozik a jobb ügyfélélmény, jobb ügynöki hatékonyság és magasabb ügynöki termelékenység.
Hogyan szervezi meg belső tudásbázisát?
A belső tudásbázis rendszerezéséhez egyszerűen hozzon létre kategóriákat az egyes témákhoz. Például a bevezetési folyamat, a céges hírek vagy a használati útmutatók. Ezzel egy olyan struktúra jön létre, ahol a dolgozók könnyen megtalálhatják a szükséges információkat.
Megrendelés visszaigazoló e-mail sablonok
Az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran küldenek megrendelés visszaigazoló e-maileket, amelyek fontosak a vásárlók tájékoztatásában. A cikk bemutat néhány hatékony sablont és fontos információkat a visszaigazoló e-mailek erejéről.
Ügyfél beszállási e-mail sablonok
Investing in personalized and targeted email marketing is essential for successful communication. Different email templates can be used to welcome new users, gather feedback, and provide valuable information about products or services. This is crucial for customer acquisition and building loyalty.