Az élő csevegés népszerű támogató eszköz, mert könnyen elérhető. Nem szükséges, hogy a felhasználók különböző platformokra bejelentkezzenek, vagy külső szoftvereket vagy bővítményeket töltsenek le. Ehelyett az ügyfelek egyszerűen rákattinthatnak a csevegés gombra az eladó webhelyén, és valós időben kérhetnek segítséget az ügynököktől. Emiatt az ügyfelek több mint 42%-a preferálja ezt az e-mailt, 23%-a a közösségi médiát, 16%-a pedig a fórumokat.
Az élő csevegés minden korosztály körében népszerű szolgáltatás, a 18-34 év közötti ügyfelek „sokszor”, a 35 év felettiek pedig „néhányszor” használják.
A B2B és B2C vállalkozások élő chatet is használnak, elsősorban értékesítésre és ügyfélszolgálatra. A jelentések szerint a B2B szektorban működő vállalatok közel 85%-a, a B2C szektorban pedig 74%-a használja az élő chat értékesítést.
Ugyanúgy, mint az összes támogatási csatornán csúcsidőben, az élő chat-ügynökök kapják a legtöbb csevegést 11 és 15 óra között.
Élő chat használat korcsoportonként
#ÉlőChatHasználat
A vásárlók kora
18-34
„sokszor” használták az élő csevegést, és az ügyfelek kora
35+
arról számolt be, hogy „néhányszor” használta az élő chat támogatást.
Help Scout
Miért használnak élő csevegést a B2B és B2C vállalkozások?
#VállalatiChat
B2B&B2C
a vállalkozások elsősorban értékesítésre és ügyfélszolgálatra használják az élő csevegést.
Zoho