Az ügyfelek és a szolgáltatók értékelik az élő csevegést, mert csökkenti a jegyek mennyiségét és azonnali megoldásokat kínál. Következésképpen azok a vállalatok, amelyek felismerik az élő csevegés értékét, átlagosan 1,2 mobilbarát csevegőmodult helyeznek el webhelyeiken valós idejű és proaktív csevegési támogatás céljából (az élő csevegések több mint 53%-a mobilról indul).
A Tyche becslése szerint az ügyfelek 22%-a hagyja el bevásárlókosarát a valós idejű segítségnyújtás hiánya miatt, ami jelentős bevételkiesést eredményez a vállalkozások számára. Az élő csevegés megoldhatja ezt a problémát.
Ahelyett, hogy a tudásbázisban keresgélnének, vagy e-mailes válaszra várnának, a felhasználók egyszerűen a csevegés gombra kattintva böngészhetik webhelyét, és azonnali segítséget kaphatnak.
A kommunikációs csatorna népszerűsége megnyilvánul a napi látogatók számában (50-100), az ügyfelek és a vállalkozások között váltott üzenetek számában (havi 12 000), valamint a chatek átlagos havi számában (600). Ha tovább bontjuk ezeket a statisztikákat, akkor napi 50 beszélgetésnek felelnek meg, és az átlagos ügynök napi 14,2 csevegést old meg.
A help desk ügynökei általában naponta legfeljebb két órát és 45 percet töltenek a csevegés megoldásával. A fennmaradó időt általában más jegyek megoldásával vagy tétlenséggel töltik (átlagosan a cégek műszakonként egy óra állásidőt fizetnek az alkalmazottaknak.)
Az élő csevegés átlagos időtartama 11 perc és 15 másodperc. Ez magában foglalja a továbbításokat, a válaszok közötti várakozási időt és a chat utáni munkaidőt. Kutatásunk szerint naponta átlagosan összesen 5 beszélgetés kerül átadásra. A jegymegoldás előtti továbbítások száma általában 0-1, a cég eljárásaitól függően. Ami az összefoglaló feladatokat illeti, ezek átlagosan 10 percet vesznek igénybe.
Az ügynököknek help desk rendszerekkel való ellátásával a vállalatok jelentősen csökkenthetik a csevegés kezeléséhez és a feladatok elvégzéséhez szükséges időt. Jelenleg az élő chat képviselőinek 80%-ának több rendszerhez is hozzá kell férnie ahhoz, hogy megkapja a szükséges információkat, ami jelentősen befolyásolja termelékenységüket és hatékonyságukat.
Ezenkívül az ügyfélszolgálati rendszerek azt is biztosítják, hogy a csevegéseket a megfelelő ügynökökhöz irányítsák és hozzárendeljék, csökkentve ezzel az ügyfelek várakozási idejét. Kutatásunk szerint az élő csevegés 10 másodpercen belül elindul, ha nincs sor. Ha egy másik személy vár a sorban, akkor ez körülbelül 2 percet vesz igénybe, 2-4 ember várakozása esetén 5 perc, és 10+ perc, ha öt vagy több ember áll a sorban.
Az élő csevegési várólista átlagos hossza 5 perc és 57 másodperc. Egyes ügyfelek azonban ezt túl hosszúnak tartják, mivel az ügyfelek 28,1%-a hagyta fel a csevegősorokat.
1 ügynök által megoldott csevegések átlagos száma naponta
#MegoldottCsevegések
Egy ügynök átlagosan napi
14.2
csevegést old meg
Élő chat
A chatbotok a legtöbb csevegést meg tudják oldani
#Chatbotok
Több, mint
80%
a csevegési munkamenetek számát egy chatbot megoldhatja.
Accenture
Az élő csevegési várólista átlagos hossza
#CsevegésiSorHossza
Az átlagos élő chat
sorban állás
5 perc
és 57 másodperc.
ÉlőChat
Az élő csevegő ügynök eléréséhez szükséges idő
#AzÜgynökElérésénekIdeje
Az élő ügynök általában 10 másodpercen belül elérhető, ha nincs sorban állás,
2 percen belül, ha csak egy ember vár a sorban,
5 percen belül, amikor 2-4 ember vár,
és több mint 10 perc után, ha öt vagy több ember áll a sorban.
LiveAgent
Az élő chat felhasználók napi száma
#ÉlőChatFelhasználók
Az élő csevegés a nagyobb cégeknél kb
50-100
látogatás naponta.
LiveAgent
Átlagos élő csevegési idő
#ChatMunkamenetIdeje
A csevegés átlagos időtartama
11 perc
és 15 másodperc.
ÉlőChat
Az élő csevegés megoldási aránya
#MegoldásiArány
Az élő csevegésnek
90%
megoldási aránya van. Az élő csevegések többsége azonnal vagy e-mailben megoldódik.
LiveAgent
Válaszidők élő csevegésben, illetve más csatornákon
#VálaszIdők
Az élő csevegés válaszideje gyakran megegyezik a call center szolgáltatáséval, általában néhány másodpercen belül, ha egy ügyintéző online van. A közösségi média és az e-mailes támogatás válaszideje jellemzően
3 óra
esetenként akár 24 óra is.
LiveAgent
Megválaszolatlan csevegések
#MegválaszolatlanCsevegések
A megválaszolatlan élő csevegések száma közel
nulla.
ÉlőChat
A csevegések átlagos száma havonta
#CsevegésekHavonta
A csevegések átlagos száma havonta
600
Accenture
Az élő csevegés megkezdése után az ügynökök gyorsan válaszolnak az ügyfelek kérdéseire. Az iparági benchmarkok szerint a chaten a leggyorsabb válaszidő 5 másodperc, az átlag 15 másodperc körül van, és minden, ami több mint 30 másodperc, lassúnak számít.
Ha az ügyfelet az élő csevegésben segítő ügynök nem tudja, hogyan segíthet neki, általában e-mailben veszi fel a kapcsolatot. Általában naponta legfeljebb 10 kérelmet kell megkeresni különböző csatornákon keresztül. A chat azonban soha nem marad válasz nélkül.
Más kommunikációs csatornákhoz képest az élő chat viszonylag gyorsabb, ezért az összes ügyfélkommunikáció 15%-át teszi ki. Ha rendelkezésre állnak ügynökök, az élő csevegés válaszideje általában néhány másodpercen belül van, hasonlóan a call centerekhez. Másrészt a közösségi média és az e-mailes támogatás általában lassabb, az ügyfelek 3 órán belül, sőt néha 24 órán belül is kapnak választ.
A gyorsaság, a kényelem és a nagy felbontás miatt az élő chat felhasználók 81,2%-os elégedettségi arányról, 7-es ügyfélkifejezési pontszámról és +40-es nettó promóter pontszámról számoltak be. Ezenkívül a legtöbb ügyfél 10-ből 9-re értékeli élő csevegési élményét egy 1-től 10-ig terjedő skálán.
Adataink szerint az élő chat első kapcsolatfelvételi megoldásának átlagos aránya 75%. A teljes felbontási arány 90%, a megnyitott és lezárt jegyek aránya 9,5:10.
Annak ellenére, hogy nagyszerű támogató csatorna, az élő csevegés rendkívül hatékony potenciális ügyfelek gyűjtőeszköze is. Az élő csevegési modulok naponta átlagosan 30 új, egyedi leadet tudnak azonosítani. Ez azonban a webhelylátogatások számától, a webtartalom minőségétől, a CTA-któl és az iparágtól függően változik.
Az új potenciális ügyfelek új értékesítési lehetőségeket jelentenek. Az élő csevegés konverziós aránya átlagosan 5% körül van. Az élő csevegés növeli a hűséget is, ami viszont körülbelül 5%-kal növeli az eladásokat, egyetlen csevegés átlagos hozama 1,5. Érdekes módon az élő csevegés válaszsebessége kismértékben befolyásolja a vásárlásokat (csak 0,5%-kal), és a proaktív csevegéseknek alacsony a konverziós aránya (1%).
Annak ellenére, hogy mind az ügyfelek, mind az ügynökök szeretik, az élő csevegés költséges kommunikációs eszköz. Az élő csevegés felbontásának költségei általában háromszor magasabbak, mint az e-mail/közösségi média támogatása, és kétszer olcsóbbak, mint egy call center.
A cégek azonban csökkenthetik az élő chat megoldási költségeit a chatbotok használatával. Az Accenture szerint a chat-munkamenetek több mint 80%-a megoldható chatbottal.
Az élő chat növeli a hűséget
#HűségNövelése
Az élő csevegés növeli az eladásokat
5%
átlagosan, ami a vásárlói lojalitás fokozódásához vezet.
LiveAgent
Csevegésenkénti költség
#CsevegésenkéntiKöltség
Az élő chat jegy ára általában
háromszor magasabb,
mint egy e-mail vagy közösségi média jegy, és körülbelül 2-szer alacsonyabb, mint a call center jegyé.
LiveAgent
Csevegőmodulok száma cégenként
#ChatWidgetek
A csevegőmodulok átlagos száma cégenként kb
1.2
LiveAgent
Chat ideje
#ChatIdeje
Minden ügynök átlagosan naponta
2 óra 45 percet
tölt chateléssel.
LiveChat
Átlagos munkaidő a chat után
#ChatMunkaIdő
Átlagosan
10 percet
vesz igénybe az összefoglaló munka egy élő csevegés után.
LiveAgent
Élő csevegési kérések a csatornaváltáshoz
#CsatornaváltásiKérések
Naponta legfeljebb
10 élőben
csevegő kéri, hogy felvegyék velük a kapcsolatot különböző csatornákon keresztül.
LiveAgent
A megválaszolt csevegések átlagos száma
#MegválaszoltCsevegések
A napi megválaszolt csevegések átlagos száma
50.
LiveChat
Napi csevegések vs. jegyek más csatornákon
#NapiCsevegések
A chat általában
15%
minden kommunikációból.
LiveAgent