Minden, amit tudnia kell a LiveAgent GDPR teljesítésről.

A LiveAgent elkötelezett a titoktartás, biztonság, megfelelőség és átláthatóság mellett. Ez a hozzáállás támogatja ügyfeleink EU adatvédelem előírásainak teljesítését, beleértve az Általános Adatvédelmi Rendeletben (GDPR) foglaltakat, mely 2018. május 25-én lépett hatályba.

Mi az az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR)?

Az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) (Rendelet (EU) 2016/679) egy olyan rendelet, amivel az Európai Parlament, az Európai Uniós Tanács, és az Európai Bizottság erősíteni, és egyesíteni kívánja az adatvédelmet, minden állampolgárnak az Európai Unión (EU) belül.

Kire vonatkozik a GDPR?

Egyik módja, hogy egy EU állampolgár személyes adatait gyűjtsék a LiveAgent használata mellett, amikor kapcsolati adatbázist készít, információkkal, és velük kapcsolatos üzleti interakciókkal (pl. CRM rendszer). Nem minden ügyfél “érintett”, mivel az érintettek csak egyéni személyek. Ügyfelei között lehetnek vállalkozások, vagy állami szervezetek, melyekre nem vonatkozik a GDPR előírás.

A LiveAgent GDPR kompatibilis?

Igen, a LiveAgent teljes mértékben GDPR kompatibilis 2018 májusától.

További GDPR GYIK-ek

  • Foglalkoztat külön adatvédelmi tisztviselőt (DPO) vagy teljesítés/biztonsági csapatot?

    Igen, van külön belső csapatunk és kirendelt Adatvédelmi Tisztivelőnk. Kérjük, továbbítsa GDPR teljesítéssel kapcsolatos kérdéseit a andrej@liveagent.com email címre.

  • Hogyan bizonyítják ügyfeleiknek, hogy teljesítik az új rendeletet?

    Amennyiben szeretne hivatalos bizonyítékot, továbbítsa nekünk az adat feldolgozást elfogadó űrlapot, amit kitöltve, és aláírva küldünk vissza. 

  • Hogyan tárolják a bizalmas információt, van-e kiépített folyamat az adat visszaélléssel kapcsolatban?

    A bizalmas információt biztonságosan tároljuk, korlátozott hozzáféréssel. Az adatvisszaélésre azonnal reagálunk, úgy, hogy értesítjük az érintett feleket, DPO-kat, és helyi intézményeket, a belső GDPR irányelveinknek megfelelően

  • Mennyi ideig tárolják az ügyfél adatokat?

    Ügyfeleink adatait csak addig tároljuk, amíg szolgáltatásunkat igénybe veszik, vagy amíg adataik törlését nem kérik. 

  • Hol tárolják fizikailag az ügyfél adatokat?

    EU-s ügyfeleink adatait az európai adat centrumainkban tároljuk Németországban, az Egyesült Királyságban és Szlovákiában, melyeket a Linode, Inc. üzemeltet. 

  • Milyen csapatoknak van hozzáférése a személyes ügyfél adatokhoz?

    Az ügyfelek személyes információit csak előzetes ügyfél kérés esetén, vagy az ügyfél jóváhagyásával érjük el. A legtöbb esetben, az ügyfélszolgálati, fejlesztői, illetve marketing csapat fér hozzá.

  • Hogyan kezeli szervezetük azokat az eseteket, mikor ügyfelek kérvényezik adataiknak törlését a rendszer(ek)ből?

    Amennyiben az ügyfél adatainak törlését kéri, azonnal teljesítjük kérését, minden késedelem nélkül.

  • Hogyan érvényesítik az adatvédelmi előírásokat másodlagos adatfeldolgozó esetén?

    Minden megbízótt adatfeldolgozónkkal és alvállalkozónkkal adat feldolgozási egyezményt írunk alá.

  • Milyen harmadik fél szervezetekkel (másodlagos adatfeldolgozókkal) dolgoznak együtt, akiknek szintén lehet hozzáférése az általunk megosztott adatokhoz?

    A LiveAgent másodlagos adatfeldolgozó és alvállalkozó listáját itt találja.

  • Milyen új biztonsági megoldást, illetve folyamatot vezettek be, hogy teljesítsék a május 25-i határidőt?

    Biztonsági megoldásaink, és folyamataink többsége már érvénybe lépett a határidő lejárta előtt, mivel komolyan vesszük ügyfeleink adat biztonságát. Több irányelvet is bevezettünk, hogyan kezeljünk érzékeny adatokat, hogyan reagáljunk incidensekre, adatvisszaélésekre, stb.

  • Milyen feldolgozó folyamatokat végez az Adat Feldolgozó (LiveAgent)?

    Minden szükséges folyamatot biztosítunk, hogy megfelelő ügyféltámogatás és megbízható szolgáltatást nyújtsunk.

  • Kik az Érintettek?

    Azon személyek, akiknek adatait megosztották az ügyféllel vagy a LiveAgenttel.

  • Mik az Adat Kategóriák?

    Név, Email, Telefonszám, Cím, IP cím, akciók Időpecsétei, Böngésző Sütik, További ügyfél által gyűjtött adatok.

  • Vannak-e Különleges Adat Kategóriák?

    Nincs, semmilyen különleges adat kategória nincsen.

  • Hogyan kezelik a határon átnyúló transzfereket, ki az adat exportáló és ki az adat importőr?

    A határon átnyúló transzfereket az EU-n és USA-n belül végezzük.

További biztonsági intézkedések

Két-tényezős hitelesítés

A 2-lépcsős azonosítás magasabb biztonságot biztosít LiveAgent fiókjának. Ha a 2-Tényezős Hitelesítés akítv, minden bejelentkezésnél fiókjába, szükséges megadni azt a kódot, amit Ön előzőleg a Google Authenticator app-pal hozott létre. A 2-Lépcsős Azonosítás segít kizárni az ismeretlen személyeket, még akkor is, ha tudják a jelszavát.

HTTPS Kódolás

Minden LiveAgent fiók egy biztonsági kapcsolódáson megy át a HTTPS protokollal. A Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) a biztonságos verziója a HTTP-nek, annak a protokollnak, amivel adatait továbbítják böngészője és a látogatott weboldal között. Ez azt jelenti, hogy minden kommunikáció a LiveAgent és böngészője között kódolva van, beleértve a chateket és email kommunikációkat.

Biztonságos személyazonosító tárolás

A legújabb bevált gyakorlatokat alkalmazzuk bejelentkezési azonosítóinak és jelszavainak tárolására és védelémére a felhőben.

IP & hálózat korlátozások

Beállítható, hogy LiveAgent fiókja csak bizonyos IP cím csoportból legyen elérhető.

API Biztonság

A LiveAgent REST API korlátozva van az akkreditált felhasználókra, felhasználó név és jelszó, vagy felhasználó név és API token alapján.

SPAM szűrés

A LiveAgent-nek beépített SPAM szűrője van, ami folyamatosan tanulja és fejleszti szűrő képességeit.

Alkalmazások/funkciók, amik segítenek a GDPR teljesítés programban

A LiveAgent lehetőséget biztosít ügyfeleinek, hogy töröljék Szolgáltatás Adataikat, amik személyes adatokat tartalmazhatnak, pl. profilok, jegyek, képek, és csatolmányok, aktív LiveAgent fiókokban. A LiveAgent-en belül, az Adminisztrátorok és Ügynökök (kollektív néven “Felhasználók”) hierarchális előjogokkal rendelkeznek, amit itt talál részletesen.

Ügynök Profil Törlés

A LiveAgent jelenleg támogatja az Ügynök profil információk törlését, amit itt talál részletesen. Az Adminok és a Birtokos minden Felhasználó profilt törölhet, beleértve az Ügynököket is. Az Ügynökök törlését a Konfiguráció>Ügynökök>Ügynök törlése alatt éri el. A LiveAgent megőrzi a Fiók Tulajdonos információt, annak érdekében, hogy folytathassa szolgáltatását. Ha egy fiókot leállítanak, a LiveAgent az Adat Törlés Szabályzatát követi a fennmaradó profil adatokhoz. 

Végső-Felhasználó Profil Törlés

A LiveAgent jelenleg támogatja a Végső-Felhasználó profil információ törlését, részletek itt. A Birtokos, Adminisztrátorok és Ügynökök törölhetnek Végső-Fehasználó profilokat. Miután a törlés megtörtént, a Végső-Felhasználó profilt eltávolítják a Felhasználó Interfészből és a Végső-Felhasználó azonosító törlődik a rendszerből, az OAuth Tokenekkel, Értekezésekkel, és Elmentett Keresésekkel együtt. 

Jegy Törlés

A Jegyeket az itt leírt lépések alapján lehet törölni. Ez a cikk azt is részletezi, hogyan lehet véglegesen törölni jegyeket. 

Ügyfél Oldal Profil Törlés

Az Ügyfelek törölhetik profiljukat egy Ügyfél Oldalról a következő lépeseket követve, részletek itt (az Ügyfél Oldal profil törlés ugyanazt a folyamatot követi, mint a Végső felhasználó profil törlés).

Beleegyezés Elfogadása az Élő Támogatáshoz Live Chat-tel

A GDPR egyik előírása kötelezi Önt, hogy informálja ügyfeleit arról, hogy Ön, és/vagy egy harmadik fél feldolgozó személyes adataikat gyűjti. Ha live chaten nyújt ügyféltámogatást, azt javasoljuk, hogy helyezzen el beleegyezés elfogadását az elő-chat formulában.

Eltávolításhoz való jog (“Jogában áll elfelejtődni”)

A LiveAgent alkalmazása lehetővé teszi, hogy minden bizalmas adatot törölhessen ügyfeleiről, ha közvetlenül a LiveAgent alkalmazásban kérvényezik, azáltal, hogy törlik az összes jegyet és névjegy adatokat, amik ügyfeléhez tartoznak.

Ezen felül, minden LiveAgent fiók tulajdonos teljes kontrollal bír fiókja felett, és bármikor kérheti fiókjának törlését a support@liveagent.com email címen. Továbbá, a LiveAgent felhőnek automatikus folyamatai vannak a felfüggesztett fiókok törlésére, ezzel garantálva, hogy nem tároljuk tovább adatait, miután úgy döntött nem kívánja tovább igénybe venni szolgáltatásaink.  

Automatikus folyamatok

Ha 14 napon belül nem vált próba fiókról előfizetésre, vagy a számlázás 7 napnál tovább sikertelen előfizetés esetén, a fiók felfüggesztésre kerül. A felfüggesztett fiók nem engedi a felhasználói bejelentkezést, illetve az adatok elérését a fiók tulajdonos, vagy ügyfelei által.

Ha a fiók tulajdonos nem kérelmezi fiókjának újraaktiválását emailen, vagy chaten keresztül a következő 60 napon belül, fiókját leállítják (az oldal inaktívvá válik, eltávolítjuk a fiók beállítást a felhőből, de az adatokat megtartjuk tárolásra).

A leállított fiókok automatikusan törlésre kerülnek a felhőből a következő 30 napon belül. Ettől a pillanattól, semmilyen aktív adatot nem tárolunk a LiveAgent felhőben, további 30 napig tároljuk az adatbázis backup biztosításért. Amint a backup lejár, a továbbiakban semmilyen adatot nem tárolunk fiókjából.

További források

További kérdése van?

Írjon nekünk andrej@liveagent.com email címre.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.