Key takeaways
Pros
- Elérhető
- Segítőkész ügyfélszolgálat
- Elérhető távoli támogatás
Cons
- A tervek nagyon drágák lehetnek
- Hiányzik néhány személyre szabási lehetőség
- Az indítás néha bosszantó lehet
Elindulás a Zoho Desk közösségi média funkcióival
A Zoho Desk-re való feliratkozás nagyon könnyen ment. Csak annyit kellett tennem, hogy kitöltöttem a fiókinformációimat, és hozzáadtam a kitalált vállalkozásom adatait. Ezt követően a Zoho Desk küldött nekem egy e-mailt a fiókom megerősítésére, és készen álltam az indulásra.
![Zoho Desk - fiók létrehozása](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/b227ef7ee2dc1ee75c43e12bd809c8be/zohodesk-account-information.png)
Első lépésként a Zoho Desk lehetőséget adott nekem arra, hogy vagy kitöltsem az összes további részletet, és teljes egészében konfiguráljam a fiókomat, vagy hagyjam ezt a folyamatot későbbre. Az interfész szembarát megközelítése arra ösztönzött, hogy azonnal kitöltsek körülbelül 50%-ot, majd azon továbbmentem, hogy teszteljem a szoftvert.
Az első pillantás a Zoho Desk felhasználói felületére kellemes volt. Kellemes volt a felugró ablak egy vonzó grafikával, amely végigvezetett a szoftver új kiegészítésein. Át tudtam volna ugrani, de már csak a hívogató megjelenés miatt is megnéztem. Bár azt látom, hogy a képen látható, levágottnak tűnő kezek hogyan riasztanak el néhány embert.
![Zoho Desk - Pop-up áttekintés](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/c86651800f83365ccb9abee1dabca6d1/zohodesk-pop-up-walk-through-1024x500.png)
Az elejétől fogva nem voltam biztos benne, hogy mit kell tennem. Úgy döntöttem, hogy nem nyomkodom pánikba esve az összes fület a képernyőn, inkább egy egyszerű tudásbázis útmutatót olvasok el a Zoho Desk közösségi média moduljának beállításához. Azonban azt gondolom, hogy a türelmesebb emberek könnyedén meg tudják oldani ezt probléma nélkül. De eltértem a témától.
Az útmutató a céloldal jobb felső sarkában található Beállítás ikonhoz vezetett. A Csatornák alatt a Közösségi lehetőséget választottam, ami átvitt a Közösségi modulba.
![Zoho Desk - közösségi média modul beállítása](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/8e2049e4dc91d48eac1baa4f0d4f8d02/zohodesk-streamline-social-media-support-1024x473.png)
A Fogjon neki gomb megnyomása egy olyan oldalra vezetett, ahol választhattam, hogy létrehozom vagy betöltöm a márkaadataimat. És mivel a Pumpkins Inc-nek nincs korábbi adata a Zoho Desk platformján, a Márka létrehozása opciót használtam.
![Zoho Desk - márka létrehozása](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/61c36f19464b7c8e009124cf94fbaaa1/zohodesk-create-brand-1024x496.png)
A márka létrehozása nagyon egyszerű volt, mivel nem volt túl sok lépés. Számomra ez nagyon jó volt, főleg azért, mert nem éreztem, hogy túlterhelt volna a rengeteg konfiguráció. Csak egy logót kellett feltöltenem, elneveztem a márkám, és hozzá kellett kapcsolnom egy részleget. Ide is hozzáadhat egy márkaleírást, ha szeretné. Nyomja meg a Mentés gombot, és készen áll.
![Zoho Desk - márkalogó feltöltése](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/0c078f282d7d5a27b4d74d5806e74677/zohodesk-create-brand-2.png)
És itt kezdődtek a gondok számomra. Miután megpróbáltam elmenteni ezt az egyszerű konfigurációt, meglepett egy hibaüzenet, mégpedig nem egy könnyen Google-özhető.
![Zoho Desk - belső szerverhiba](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/87ba0b858d5dc8289d51401bf390c1cd/zohodesk-create-brand-error.png)
Még többször próbálkoztam, körülbelül 10 perc szünettel az egyes próbálkozások között, és arra gondoltam, hogy a hiba a túlterhelt szerverekhez vezethető vissza. És döbbenetemre semmi sem változott.
* Támogatási tapasztalat
Ezért úgy döntöttem, hogy felveszem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Másodperceken belül kapcsolódtam egy emberi ügynökhöz. Röviden elmagyaráztam a problémámat, és azt mondták, várjak, amíg beszélnek a belső támogatási osztályukkal. Néhány perc múlva azt javasolták, hogy távolítsam el a szóközöket a márkanevemből. Ez nem segített, így a következő javaslat az volt, hogy logó nélkül hozzam létre a márkám, csak a névvel, részleggel és leírással. Úgy tűnt, ez bevált, ezért megköszöntem annak a személynek, akivel csevegtem, és mosolygós véleményt hagytam. Másnap kellemesen meglepett, hogy e-mailben kaptam egy csevegési átiratot.
Ami a közösségi média beállítását illeti, miután elkészült a márka, a Zoho Desk javasolta a Facebook üzleti oldalam, az Instagram és a Twitter fiókom összekapcsolását.
![Zoho Desk - kapcsolja össze közösségi média fiókjait](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/83f1fa383e989f45c05d3b06d2ab6eee/zohodesk-link-social-media.png)
A Meta fiókközpontjával úgy gondoltam, hogy a Facebook fiókom csatlakoztatása után könnyebb lenne csatlakoztatni az Instagramot. Szóval ott kezdtem.
Csak egy felugró ablakban kellett bejelentkeznem a Facebook-fiókomba.
![A Zoho Desk összekapcsolása a Facebookkal](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/0947cadbd3b64afd6802b739bc71e817/zohodesk-link-facebook.png)
Az első próbálkozásnál hibaüzenetet kaptam, de nem hagytam magam elkedvetleníteni.
![Zoho Desk - nem lehet feldolgozni a kérést](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/b5804b9bdf75565acd9c37a1391547ce/zohodesk-unable-to-process.png)
Még egyszer megpróbáltam, és voálá! Ezt követően konfiguráltam az automatikus átalakítás beállításait, és megnyomtam a Mentés gombot.
![Zoho Desk - Sikeresen összekapcsolt Facebook oldal](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/a5f6e294474b98697da064701f2d171a/zohodesk-facebook-successfully-connected.png)
Az Instagram- és a Twitter-fiókom összekapcsolása pontosan ugyanez, csak további hibák nélkül.
Mielőtt rögtön belevágna annak tesztelésébe, hogy a Zoho Desk hogyan teljesít közösségi helpdeskként, beszéljünk meg néhány kipróbálható közösségi média-funkciót.
Zoho Desk közösségi média funkciók és jellemzők
A Zoho Desk integrálódik a legnépszerűbb közösségi média platformokkal – Facebook, Instagram és Twitter. Ezenkívül a Zoho Desk segítségével ügyféltámogatást is nyújthat a WhatsApp-on, a Telegramon, a Line-on és a WeChaten keresztül. Kapcsolódhat ezekhez a csatornákhoz Zoho Desk-fiókjával, és minden ügyfél-interakciót, mint például hozzászólásokat, említéseket és DM-eket, támogatási jegyekként fogadhat el.
Továbbá, amikor megnyit egy jegyet az ügyintézői panelen, nyomon követheti a jegy idővonalát, elolvashatja a javasolt cikkeket, és még a megoldáshoz szükséges készségeket is társíthatja. A kapcsolódó készségekkel rendelkező jegyeket automatikusan továbbíthatja az adott készségkészlettel rendelkező ügynökökhöz. Ezen kívül beállíthat automatikus jegy-hozzárendelést kulcsszavak vagy körmérkőzés alapján.
Amikor kommunikál az ügyfelekkel, hozzáadhat mellékleteket a számítógépéről vagy a felhőből. Hiába lehet makrókat alkalmazni, nincsenek előre elkészítettek, ami kicsit csalódást okozott. A Remote Support opció viszont tetszett. A Zoho Desk kiterjesztett valóságú távsegítséget is kínál, ha frissíti csomagját.
![Zoho Desk - kezdjen megbeszélést egy ügyféllel.](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/9c70cb8f418840814039f6755bb2fb9c/zohodesk-customer-session-start-1024x331.png)
Végül hozzáadhat több kiterjesztést a Zoho Desk Marketplace-ről.
![Zoho Desk - marketplace](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/5c81e91949ba9cdec75a7c6e870fbc9e/zohodesk-extensions-marketplace-1024x575.png)
Zoho Desk közösségi média funkcionalitások felhasználói élménye
A Zoho Desk közösségi média támogatásának tesztelése nagyon egyszerű volt. A Facebook üzleti oldalamon közzétettem egy állapotot, és volt hozzá egy „ügyfél” megjegyzés. Azonnal kaptam egy értesítést és egy közösségi oldali help desk jegyet az ügyintézői panelen.
![Zoho Desk - közösségi média jegykezelés](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/269c4bf33de380597636183088f92a9b/zohodesk-test-post-1024x83.png)
A jegy címe megegyezett a bejegyzés címével. És amikor kinyitottam, láthattam a hozzászóló adatait, például, hogy milyen eszközről kommentáltak, melyik csatornát használtak stb.
![Zoho Desk - jegyfelület](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/ba087f7dcbdb7754ea5ce4fcc8283e8d/zohodesk-ticket-interface-1024x519.png)
Ha a kapcsolattartó központja hatékonyságát szeretné biztosítani, ügynökei használhatják a minden jegyhez mellékelt időzítőt. Időt takaríthatnak meg a bejegyzésekkel, így munkatársaik és vezetőik nyomon követhetik és áttekinthetik a jegyekre fordított időt. Belső megjegyzéseket is hozzáadhat, amelyeket beállíthat privátra, vagy megjeleníthet a Súgóban. Továbbá, amikor megold egy jegyet, azt egyenesen tudásbáziscikkké alakíthatja.
Hogy rámutassak néhány területre, ahol számomra hiányzik a Zoho Desk, a jegykezelő felület kissé csupasznak és intuitívnak tűnt számomra. És bár hozzáadhat GIF-eket és hangulatjeleket a Zoho segítségével létrehozott bejegyzésekhez, úgy tűnik, hogy nem használhatja őket, amikor közösségi média jegyeken keresztül válaszol az ügyfeleknek. Ez egy kicsit sajnálatos, mert személyre szabott elemekkel egészítheti ki a kommunikációt.
Ezeken kívül, ha nem bánja az apró ikonokat és a gombok helyett a kis szürke szöveget, nincs mit kritizálni.
Zoho Desk árazás
A Zoho Desk öt árképzési szintet kínál, amelyek mindegyike különböző funkciókkal rendelkezik. A Zoho Desk árképzési oldalán nagyon alaposan elmagyarázzák, hogy az egyes csomagok mit tartalmaznak, így eltartott egy kis időmbe, hogy rájöjjek, melyik tartalmaz közösségi média-integrációt, és melyek csak azonnali üzenetküldési lehetőségeket. Az árképzési szintek lebontásában nem fogok az ingyenes szintről beszélni, mivel nem teszi lehetővé sem az azonnali üzenetküldő alkalmazásokat, sem a közösségi médiát.
Express
Ez némileg kedvezményes szint a kisvállalkozások számára. Ügynökönként havi 7 euróért vagy évente 9 euróért 1 márkát csatlakoztathat a Facebookhoz, az Instagramhoz és a Twitterhez. Ez az árcsomag nem tartalmazza az azonnali üzenetküldési lehetőségeket.
Standard
Ügynökönként havi 14 euróért vagy évente 20 euróért 1 márkát állíthat be, és csatlakoztathatja a Facebookhoz, az Instagramhoz és a Twitterhez. Ezen felül integrálhatja a WhatsApp-ot, a Line-t, a WeChat-et és a Telegram-ot, hogy kibővítse többcsatornás képességeit.
Professional
A közösségi média és az azonnali üzenetküldés integrációja tekintetében ez a szint ugyanaz, mint az előző. Azonban más kiterjesztett és hozzáadott funkciókkal is rendelkezik, mint például a jegy megosztása, az aktivitásidő nyomon követése, a privát kiterjesztések és még sok más. Ez az árazási csomag 23 euróba kerül ügynkenként havonta, havi vagy éves elszámolással.
Enterprise
A Zoho Desk legdrágább árazási szintje ügynökönként havi 40 euróba kerül, havonta számlázva, vagy 50 euróba évente. Ha úgy dönt, hogy ezt a csomagot választja, beállíthat 2 márkát, és összekapcsolhatja őket a Facebookkal, az Instagrammal és a Twitterrel. Kérésre azonban kiegészítő márkák is elérhetők. Ezen felül a WhatsApp, a Line, a WeChat és a Telegram összekapcsolható Zoho Desk-fiókjával.
Konklúzió
A Zoho Desk megbízható közösségi média ügyfélszolgálati eszköz. Ha a többcsatornás támogatás és a erős brand jelenlét fontos az Ön számára, akkor a Zoho Desk lehet a megfelelő megoldás mind a kisebb, mind a nagyobb csapatok számára.
A Zoho Desk elérhetősége dicséretes, mivel többféle árazási lehetőséget kínál, így még a kisebb költségvetésű vállalkozások is megengedhetik maguknak a használatát. Másrészt, ha egynél több márkát kell létrehoznia, az nagyon gyorsan megdrágul. A beállítás egyszerű; azonban az én tapasztalatomhoz hasonlóan ez egy kicsit nehézkes lehet a rejtélyes hibákkal, és előfordulhat, hogy elakad az oldal újra és újra frissítése.
Miután mindent beállított és csatlakoztatott, többé-kevésbé zökkenőmentes élménye lesz. A felhasználói felület, bár kissé alapvető, sima és reaktív. És ha nem bánja, hogy nem tud kommunikálni GIF-ek és hangulatjelek használatával, akkor jól fogja érezni magát a használatával.
Frequently Asked Questions
Nem tudok egy oldalt összekapcsolni a márkanévvel.
Néha nem lehet márkaoldalt csatlakoztatni a Zoho Deskhez. Ilyen esetben vigye az egérmutatót az oldal neve melletti kérdőjel ikonra. Megjelenik egy elemleírás, amely elmagyarázza, miért nem tud hivatkozni az oldalra. A magyarázatban leírtak szerint hajtsa végre a szükséges változtatásokat a Facebookon, és kapcsolja be újra az oldalt a Zoho Deskben.
Egy belső szerverhiba üzenetet kapok, amikor egy márka beállításait hajtom végre.
Ha ezzel a problémával találkozik, először próbálja meg létrehozni a márkáját logó nélkül. Ezen felül eltávolíthatja a márkanevéből a szóközöket is. Mindkettő együttesen megoldhatja a problémát.
Nehézségeim vannak több Facebook-fiók beállításával.
A Zoho Desk vállalati szintjével több Facebook-, Twitter- vagy Instagram-fiókot is összekapcsolhat. Ehhez jelentkezzen be a Zoho Deskbe, lépjen a jobb felső sarokban található Beállítás menüpontra, és a Csatornák menüben kattintson a Közösség elemre. Ott kattintson az Új márka elemre. Töltsön ki mindent, és kattintson a Mentés gombra.