Key takeaways
Pros
- Könnyen navigálható felület
- Teljes értékű tudásbázis
- Kategóriák, automatikus mentések és egyéb kiegészítő szolgáltatások
Cons
- Hihetetlenül drága
A KnowledgeOwl használatának megkezdése
A KnowledgeOwl egy igazi tudásbázis szoftver, amely csak a tudásmenedzsmentre összpontosít. Ez egy nagyon koncentrált megoldássá teszi, amely kiterjedt képességekkel rendelkezik különféle típusú tudásbázisok létrehozására. A szoftver különböző méretű cégek humánerőforrás és ügyfélszolgálati osztályai számára alkalmas. Mindegyik csomag a szolgáltatások széles listáját kínálja, így a szoftver kezdettől fogva nagyon ígéretesnek tűnik. Nézzük meg, hogyan kezdjük el a KnowledgeOwl tudásbázis szoftverrel.
A KnowledeOwl kipróbálásához mindössze annyit kell tennie, hogy regisztrál egy új fiókot csak az e-mail címével, és már kezdheti is. A KnowledgeOwl végigvezeti Önt a kezdeteken egy egyszerű beállításkészlettel, ahol megadhatja a szerző nevét, elnevezheti tudásbázisát, és kiválaszthatja a tudásbázis URL-jét. Ezt követően üdvözöljük a felületen, és megkezdheti az alkalmazás böngészését.
A felület már a kezdetektől fogva meglehetősen tiszta és rendezettnek tűnik. Egyszerű és kifinomult színséma, felül a legfontosabb menüpontok sötétkék színnel vannak kiemelve, a bal oldali almenü pedig világosszürkével. Egyszerű és hatékony, de nem éppen vizuálisan feltűnő. Ez azonban egyszerű ízlés kérdése, ezért nem veszem figyelembe az értékelés értékelési részében. A legfontosabb, hogy a felület nagyon működőképes és könnyen használható még az új felhasználók számára is, ami a KnowledgeOwl esetében számít leginkább.
Mivel a KnowledgeOwl egy dedikált tudásbázis szoftver, minden egyéb funkció nélkül, egyáltalán nem kell keresni a tudásbázis szolgáltatást. Már az elején megadhatja, és keresés nélkül eljuthat útmutatók és cikkek írásához. Megismerheti azonban a felső menüben található egyéb tudásbázis-eszközöket és -szolgáltatásokat. Később beléphet cikkeinek teljes könyvtárába, vagy felfedezheti a kiterjedt beállítási lehetőségeket. Számos lehetőség áll rendelkezésre, beleértve a tudásbázisok hozzáférési szintjének módosítását, a tudásbázis stílusának és kialakításának beállítását, a biztonsági beállításokat és még sok mást.
Felhasználói élmény és funkciók
A tudásbázis nem az első cikk megírására hívja fel, hanem az első kategória létrehozására, ami még jobb. Ez nagyon megkönnyíti a tudásbázis rendszerezését azelőtt, hogy elkezdené írni. Nevezheti tudásbázis-kategóriáját, és többféle céloldaltípus közül választhat a kategóriához. Ez nem minden; dönthet úgy, hogy utána átmegy egy másik beállításkészleten, ahol kiválaszthatja a cikkmegjelenítési beállításokat, címkézheti a metaleírásokat és még sok mást.
Ezután elkezdhet írni egy cikket. Eldöntheti, hogy elölről kezdi, cikket szeretne-e létrehozni egy sablonból, ki szeretne-e másolni egy meglévő cikket kiindulási pontként, vagy megosztani egy másik cikk törzsét. Őszintén szólva, ezek nagyon jó lehetőségek közül választhatnak. Főleg az üres sablont teszteltem, hogy megfelelő érzést kapjak az íráshoz a semmiből. Így alaposan át tudtam nézni a KnowledgeOwl cikkszerkesztőjét és annak összes funkcióját.
A tudásbázis cikkszerkesztője nagyon jó. Megfelelő egyensúlyt biztosít a funkciók bősége, a könnyen használható kezelőfelület és a zavaró elemek nélküli írásra összpontosítva. Nem vettem észre semmi különöset, de nincs is hiány, és nem igazán tudok olyan frissítést elképzelni, ami a szerkesztőnek további hasznot hozna. Mindent magába foglal, ami az íráshoz kell, rendetlenség nélkül, és ez a megfelelő módja ennek a könyvemben.
Megkapja az összes szabványos szerkesztési és formázási funkciót, a média támogatását – képek és videók, valamint egyéb lehetőségeket, beleértve a SEO-t, a kategóriákat, a szerzőséget és még sok mást. A szerkesztőnek van még egy automatikus mentési funkciója is, amelyet véletlenül fedeztem fel, mert halogattam, és a KnowledgeOwl időközben kijelentkezett. Ez nagyon klassz dolog, nem csak a halogatás miatt, hanem olyan katasztrofális forgatókönyvek esetén is, mint például az internetkapcsolat megszakadása, a laptop akkumulátorának lemerülése és így tovább.
Árazás
Most pedig rátérhetünk az árak részleteire. A KnowledgeOwl három árazási csomagot kínál, amelyek mindegyike felskálázza a szolgáltatáskészletet az olcsóbbaktól. Rendkívül drágák lehetnek, és még a legolcsóbb csomag is lényegesen drágább, mint más tudásbázist kínáló szoftvermegoldások. Minden további szerző 20 dollárba kerül havonta, és minden további tudásbázis 40 dollárba kerül havonta. Ez minden árazási csomagot érint, mivel mindegyik csak egy szerzőt és egy tudásbázist kínál. Nézzük meg, mit kap még az egyes csomagokkal.
Flex
Ez a csomag havi 79 dollárba kerül egy szerző és egy tudásbázis számára. Hozzáférhet az összes funkcióhoz (a hivatalos KnowledgeOwl árazás szerint), korlátlan számú olvasóhoz, támogatáshoz, felhasználói hozzáférés-kezeléshez, egyéni szerepkörökhöz és engedélyekhez.
Business
Az üzleti csomag 299 dollárba kerül havonta egy szerző és egy tudásbázis számára. Megkapja a Flex előfizetés összes korábbi funkcióját, valamint 99,5%-os rendelkezésre állást, elsőbbségi támogatást, HIPAA-megfelelőséget és saját SSL-tanúsítványok feltöltésének lehetőségét.
Enterprise
Ez a csomag a legdrágább. Havi 999 dollárba kerül egy szerző és egy tudásbázis számára. Az összes korábbi funkciót és szolgáltatást tartalmazza, emellett 99,9%-os rendelkezésre állási SLA-t, szállítói biztonsági űrlapokat, 20%-os kedvezményt a professzionális szolgáltatásokból és dedikált fiókkezelést kap.
Következtetés
A KnowledgeOwl kétségtelenül egy nagyszerű tudásbázis-szoftver, amely segít bármilyen típusú vállalatnak lenyűgöző tudásbázis létrehozásában. A funkciókészletben minden szükséges, a felület pedig jól megtervezett, így szinte tökéletes, ha nem az árért. A KnowledgeOwl hihetetlenül drága tud lenni, és azt hiszem, eddig nem láttam drágább tudásbázis szoftvert. Bár a KnowledgeOwl beszerzése biztosan nem lesz hiba, ha nagy tudásbázist szeretne, készen kell állnia arra, hogy fizetnie kell érte. Csak Önön múlik, hogy kiderítse, hogy ez hosszú távon jelentős ROI-t hoz-e.
Frequently Asked Questions
Módosíthatom a cikk értékelési beállításait a KnowledgeOwlban?
Igen, a cikkminősítési beállítások módosításának lehetőségét a főmenü beállítások menüpontja alatt találja meg. Egyszerűen kattintson a Beállítások > Cikkértékelések elemre. Választhat a “tetszik”/”nem tetszik” értékelések, a csillagos értékelési lehetőségek, a CTA-besorolás szövege, valamint az értékelés-beküldés szövege közül.
Hogyan hozhatok létre cikk-alkategóriákat a KnowledgeOwlban?
Először létre kell hoznia egy cikk kategóriát. A lehetőség a tudásbázisba való első belépés után látható. Amikor létrehoz és beír egy kategóriát, megjelenik egy alkategória létrehozásának lehetősége a cikkek egyszerű rendszerezéséhez. Az alkategóriához is választhat nevet és stílust.