A-törvény

Mi az a-törvény algoritmus?

Az A-törvény egy szabványos tömörítési algoritmus, amelyet a digitális távközlés hangfeldolgozására használnak. Ezt a kompenzáló algoritmust Európában használják az analóg jel dinamikus tartományának optimalizálására, mielőtt digitalizálnák.

Az A-law a két szabványos G.711 változat egyike. Az a-law kodek hasonló az u-law algoritmushoz, amelyet Dél-Amerikában és Japánban használnak digitális kommunikációra és telefonálásra. A fő különbség azonban a kettő között az ezeket alkalmazó országokon kívül az, hogy az u-law valamivel nagyobb dinamikatartománnyal rendelkezik.

Általánosságban elmondható, hogy a dinamikatartomány a torzítás nélküli leghangosabb hang és a háttérzaj aránya. Adott biteknél az a-törvény algoritmussal történő kódolás csökkenti az audiojel dinamikus tartományát, ami növeli a kódolás hatékonyságát és magasabb jel/torzítás arányt biztosít, mint a lineáris kódolás. Az A-törvényű tömörítés azonos zajszintet biztosít, miközben tisztább hangzást tesz lehetővé torzítás nélkül.

Call center a help desk szoftverben – LiveAgent

Az A-törvényt a telefonálásban és a távközlésben használják mind az újabb digitális, mind a régebbi analóg rendszerekben. Amint egy digitális számítógépes rendszer fogadja a hangot, egy analóg alapú rendszer az analóg jeleket digitálissá alakítja. Az a-törvény algoritmusának megfelelően az analóg jelhez kvantálási szinteket kell beállítani egy egyenlőtlen térben. Ez egy nemlineáris erősítésű erősítő használatával történik.

Ha az audiojel már digitalizált, akkor nem kell tömöríteni. A legtöbb számítógép szimbólum mérete könnyen felismeri a 8 bites digitális adatfájlt.

Az a-törvény algoritmus használatával végzett hangfeldolgozás néhány előnye:

  • Megnövelt kódolási hatékonyság – kevesebb energia szükséges az audiojelek dekódolásához

  • Dinamikus tartomány biztosítása az alacsony amplitúdójú jelek felbontásának megőrzése mellett

  • Jobb jel-torzítás arány, mint amit lineáris kódolással kapunk

Improve your call center customer service

LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

    Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.