Élő Chat

Mi az élő chat?

Az élő chat-et úgy is ismerheti, hogy élő chat szoftver, ami egy online kommunikációs eszköz, mely lehetőséget kínál weboldala látogatóval valós idejű csevegésre. Ahelyett, hogy hívná vagy email-en keresztül levelezne a vállalkozásával, a weboldala látogatói képesek csevegni ügyfélszolgálati csapatával közvetlenül a weboldalán keresztül. 

Élő Chat
Élő chat beszélgetés példa

Az élő chat kommunikáció teljes mértékben böngésző-alapú. Ahhoz, hogy elkezdje a csevegést, weboldala látogatóinak rá kell kattintania a chat gombra. Ez a gomb általában a jobb alsó sarkában kerül elhelyezésre az oldalnak. Általában az élő chat gomb pro aktívan ugrik fel miközben a felhasználók böngészik a weboldalt. Ez biztosítja, hogy a weboldal látogatói tisztában legyenek azzal, hogy a chates támogatás elérhető, ha szükségük van rá.

Milyen funkciókkal rendelkezik az élő chat?

Minden élő chat szoftver különböző funkcionalitással rendelkezik. Néhány része egy nagyobb szoftvernek melyet help desk szoftvernek hívnak, míg vannak olyanok melyek egyszerűen élő chat eszközök. 

Az alapvető chat funkciók tartalmazzák a mentett átiratok előzményeit és a proaktív chates meghívásokat. A legtöbb élő chat eszköz offline űrlapokat, csevegésirányítást és konzervált üzeneteket is biztosít. Támogatják a fájlmegosztás és a csevegés gomb testreszabási lehetőségeit is.

Az fejlett chat eszközök lehetőséget biztosítanak ügynökeinek arra, hogy valós időben tekintsék meg a gépelést. Ez lehetőséget ad arra, hogy már az előtt láthassák az ügyfelek üzeneteit mielőtt elküldenék azt.

Ki használ élő chatet?

Az élő chat szoftvert mind a webhely látogatói, mind az ügyfélszolgálati ügynökök használják.

A weboldal látogatói hajlamosak az élő chatet felhasználni kérdések feltevésére vásárlás közben. Akkor is használják, ha nem találják meg a keresett információkat az Ön weboldalán.

Az ügyfélszolgálati ügynökök válaszolnak a chat üzenetekre melyek a weboldal látogatói hagytak. A támogatási ügynökök chateket is kezdeményezhet a chatbotok és az automatizálás segítségével (proaktív chat meghívások segítségével)

Miért használják a vállalkozások az élő chatet?

A vállalkozások élő chatet használnak kommunikációs csatornaként ügyfeleivel. A legtöbb ügyfél nem akar beszélni telefonon vagy túl sokat várni, hogy választ kapjon egy email üzenetre.

Az élő chat egy jó alternatíva mivel ez lehetőséget ad ügyfeleinek arra, hogy azonnal választ kapjanak kérdéseikre. Cseveghetnek otthonuk kényelméből egyidejűleg több feladat elvégzése közben is.

A vállalkozások azért is használják az élő chat lehetőségét, hogy megmutassák ügyfeleiknek, hogy elérhetőek a segítségnyújtás miatt. Ezt proaktív chat meghívók útján teszik meg, amelyek az ügyfeleket kérdezésre ösztönzik.

Nagyszerű a konvenziós arány növelésére és a működési költségek csökkentésére is. Bizonyítottan javítja a vásárlók elégedettségét.

Konvertálja a weboldal látogatóit ügyfelekké másodpercek alatt

Az élő chat növelheti a konverziós arányokat. Azáltal, hogy valós időben támogatja az ügyfeleket, segíthet nekik, hogy döntsenek a vásárlás közben. Kérdéseik lehetnek a megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban, és ha nem találnak választ, valószínűleg alternatívákat keresnek.

Azáltal, hogy szinte azonnal válaszol, weboldala látogatóit fizető ügyfelekké konvertálhatja.

Alacsonyabb működési költségek

Mivel az élő chat támogatása szinte azonnali, a jegyek megoldásának ideje rövidebb. Ennek eredményeként az ügynökök rövidebb idő alatt válaszolhatnak több kérdésre.

Ez csökkenti az ügyfélszolgálati csoport működési költségeit, és hosszú távon jelentős pénzt takarít meg.

Magasabb ügyfél elégedettségét biztosít

Az ügyfelek türelmetlenek és azonnali választ szeretnének kérdéseikre. Az élő chat hozzáértő ügynökökkel és személyre szabott szolgáltatással párosítva javíthatja az ügyfelek elégedettségét.

Valójában a kutatások szerint az ügyfelek 82%-a elégedett az élő chat tapasztalataival, szemben az e-mail felhasználók csupán 61%-ával és a telefonhasználók 44%-ával.

Élő Chat
Az ügyfelek elégedettségének értékelése csatornánként

Milyen problémákat old meg az élő chat?

Az élő chat segít a vállalkozásoknak csökkenteni az elhagyott kosár arányát, javítani a konverziós arányt és a válaszsebességet.

Elhagyott kosarak

Az ügyfelek sok okból elhagyják a kosaraikat. Gyakran megválaszolatlanok a kérdéseik, vagy a vásárlási folyamat túl bonyolult. Amint az ügyfél elakad, elhagyja a kosarát, és alternatívát keres.

Az élő chat szoftver használatával valós időben kezelheti a potenciális ügyfelek aggályait és segítséget nyújthat.

Ha az ügyfél munkaidőn kívül megpróbál kapcsolatba lépni Önnel élő chat segítségével, később is választ kaphat kérdésére.

Az offline űrlapok használatával élő chat kérdéseket kaphat ügyfeleitől, és e-mailben válaszolhat rájuk. Ez csökkenti az ügyfelek erőfeszítéseit, mivel lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy anélkül lépjenek kapcsolatba Önnel, hogy kilépnének a weboldaláról.

Alacsony konvenziós arányok

Miért nem teszik meg a weboldal látogatói az utolsó lépést, hogy fizető ügyféllé váljanak? Miért nézik meg weboldala árazási oldalát, csak azért, hogy elhagyják?

Mert nincsenek meggyőződve, vagy nincsenek információik. Proaktív chat meghívókkal elérheti a hullámzó potenciális ügyfeleket. Valahányszor válaszolhat a felmerülő kérdésekre, és áthúzhatja őket az értékesítési csatornán.

Alternatív megoldásként elhelyezhet chat gombokat a weboldalán, hogy a potenciális ügyfelek önállóan is elérhessék Önt.

Azáltal, hogy elhelyezi őket a weboldalán, megmutatja ügyfeleinek, hogy készen áll és rendelkezésre áll, hogy szükség szerint segítsen nekik.

Élő Chat

Hosszú megválaszolási idők

Az élő chat két okból is felgyorsíthatja a megválaszolási időt. Először is, szinte azonnali válaszokat ad, és így a kérdések gyorsan megoldódnak.

Másodszor, az ügynökök egyszerre több beszélgetésre is válaszolhatnak. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek várakozás nélkül egyszerre oldhatják meg kérdéseiket.

Az élő chat használatának előnyei

Az élő chat egy kötelező eszköz. Íme a legnagyobb előnyei, melyet vállalkozására számára biztosít:

1. Csökkenti a költségeket. A Forrester kutatása szerint az élő chat ügyfélszolgálata 17-30%-kal olcsóbb, mint a telefonos ügyfélszolgálat.

2. Növeli az eladásokat. Az élő chat 48%-kal növelheti a bevételt csevegési óránként, és 40%-kal növelheti a konverziós arányt.

3. Javítsa a hűséget. Az Oracle szerint az ügyfelek 90%-a azt mondta, hogy az élő chat jelenléte egy weboldalon bizalmat ad nekik a vállalkozás legitimitásában. Ez azt is érezteti velük, hogy a vállalat hajlamosabb segíteni a felmerülő problémákban.

4. Fedezze fel az ügyfelek fájdalmait. Az élő chat egyedülálló betekintést nyújt az ügyfelek problémáiba, és ezáltal segíthet a fejlesztési területek azonosításában. Például, ha több ügyfél fordul meg Önnel a termékével kapcsolatban felmerülő problémával kapcsolatban, az azt jelezheti, hogy hibás. Mint ilyen, előfordulhat, hogy újra meg kell vizsgálnia a minőségellenőrzést, és más megfelelő intézkedéseket kell tennie.

5. Gyorsabb probléma megoldás. Az élő chat lehetőséget nyújt az ügyfélszolgálati ügynököknek, hogy különböző csevegésekre válaszoljanak egyszerre, ez javítja a megválaszolási időt és csökkenti a jegyek terhelését

6. Növeli az ügyfél elégedettséget. Az élő chat kényelmesen használható, és ezáltal javítja az ügyfelek elégedettségét. Az ügyfeleknek már nem kell órákat várniuk a kérdésekre adott válaszokra. Csevegés közben több feladatot is végezhetnek, és szinte azonnal válaszokat kapnak.

7. Versenyelőny. Sok vállalkozás alábecsüli az élő chat erejét. Ne legyen köztük! Az élő chat a weboldalán döntő tényező lehet sok ügyfél számára, amikor a felderítésen vannak, hogy kitől vásároljon — Ön vagy a versenytárs?

Hogyan segíthet az élő chat? 3 használati eset, amelyeket ma a gyakorlatban is alkalmazhat

Az élő chat ügyféltámogatásra, marketingre és értékesítésre használható.

Élő chat marketing célokra

Helyes használat esetén az élő chat nagyszerű eszköz lehet a vezető generációhoz. Valószínűleg naponta több ezer látogató böngészi az Ön weboldalát. Legtöbbjük azonban semmilyen érdeklődés nélkül kilép az Ön weboldaláról.

Az élő chattel Ön elkezdhet kapcsolatba lépni a weboldal látogatóival, ahelyett, hogy megvárná őket, hogy cselekedjenek. Még akkor is, ha webhelye látogatói mindössze néhány percig élő csevegésen keresztül vesznek részt Önnel, akkor is sikerülhet összegyűjteniük az elérhetőségüket.

Ez később felhasználható elégedettségi e-mail küldésére is használható, amely potenciálisan újra bevonhatja őket.

Élő chat értékesítéshez 

A kutatások azt mutatják, hogy amikor az ügyfelek élő csevegést folytatnak az eladó weboldalán, 82%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak és több pénzt is költenek.

Miért? A legtöbb ügyfélnek kétségei vannak, amikor vásárolnak. Meg kell nyugtatniuk, hogy tudják, hogy a termék megfelelő, és segít fájdalomcsillapításukban. Amikor megnyugtatást kapnak egy beszélgetéssel egy támogatási ügynökkel, úgy érzik, hogy megbízhatnak az üzletben, és átlagosan 13%-kal többet költenek.

Az élő chat lehetőséget ad az értékesítésre is. Ha proaktív csevegési meghívót küld el, mielőtt az ügyfélnek lehetősége lenne vásárolni, akkor további termékeket adhat el nekik, például kiterjesztett garanciát.

Élő chat ügyfélszolgálathoz

Az élő chat egy remek alternatíva az ügyfélszolgálatnak telefonhívások, e-mailek, vagy közösségi média számára. Nem minden ügyfél szeret várakoztatva lenni vagy várni egy email üzenetre.

A modern ügyfelek elfoglaltak és türelmetlenek. Vannak elintézendő dolgaik és helyeik ahol lenniük kell. Ezáltal az élő chat es lehetséges opció. Ez lehetőséget ad az ügyfeleknek arra, hogy egyszerre több dolgot csináljanak és szinte azonnal választ kapjanak a megkeresésükre, kérdéseikre.

Mint ilyen, a valós idejű chat a preferált ügyfélszolgálati lehetőség az ügyfelek több mint 41%-a számára. Azonban nem minden vállalkozás biztosítja. Itt szerezhet versenyelőnyt versenytársaival szemben.

Great customer service doesn't mean that the customer is always right, it means that the customer is always honored.

Chris LoCurto - Leadership and business coach

Hogyan válasszunk élő chat szoftvert

Írja le igényeit

Élő chat szoftver kiválasztása vállalkozása számára kihívást jelentő feladat lehet. Mint minden vásárlásnál, itt is fontos leírni a követelményeket. Le kell írnia, mely problémákat kell megoldania, és mely funkciók segíthetnek ebben.

Miért? Mivel az élő chat szoftver sokoldalú eszköz. Egyetlen eszköz sem hasonló. Egyesek önálló megoldások, míg mások összetettebb megoldások, például a help desk szoftver részei.

Mi azt javasoljuk, hogy az Ön által használt eszközök és szoftverek számát csökkentse. Miért? Három ok miatt.

1. Több felmerült költség.

2. Több eszköz = több bejelentkezés, ami nagyobb biztonsági kockázatokat jelent.

3. Több eszköz = több váltás az alkalmazások között, ami nem hatékony és nem eredményes.

Így azt javasoljuk, hogy válasszon egy chat szoftvert, amely a helpdesk szoftver része, azonban ez Önön múlik.

Kutasson online különböző eszközöket

Miután leírta a követelményeit, elkezdheti a különböző szoftverek kutatását az interneten. Használja ki a különböző értékelési weboldalak előnyeit (G2, Capterra, Software Advice, Trustpilot, GetApp) és oldalakat (Product Hunt), hogy legyen betekintése, hogy egyes szoftverek hogyan működnek. 

Tekintse át a felhasználói ajánlásokat, a felhasználóbarát kezelést, az ügyfélszolgálatot, az árképzést, az egyszerű kezelhetőséget és a funkcionalitást.

Kérjen bemutatót, vagy próbáljon ki egy ingyenes próbaverziót

Miután leszűkített néhány használni kívánt szoftvert, itt az ideje, hogy foglaljon egy bemutatót, vagy kérjen ingyenes próbaverziót.

Miért is? Ez a tanulási stílusától függ. Ha inkább egyedül akarja megoldani a dolgokat, akkor a próba lesz a jobb megoldás az Ön számára. Ha azt szeretné, hogy végigjárják a beállítást és a funkciókat, akkor jobb egy demó.

Ha az ingyenes próbaidőszak mellett döntött, állítsa be az élő chatet a meglévő weboldalán, és nézze meg, hogyan teljesít. Próbálja testreszabni a csevegés gombjait, az offline űrlapokat és a proaktív csevegési meghívókat. Ha más jegykezelési megoldása van, próbálja meg integrálni a próba szoftverével. Ez biztosítja, hogy szükség esetén később megtekinthesse a chat átiratokat és később is felülvizsgálhassa azokat.

Ha az ingyenes próbaidőszak túl rövid ahhoz, hogy dönthessen, kérjen meghosszabbítást. A legtöbb szoftverszolgáltató örömmel meghosszabbítja a próbaverziót annak reményében, hogy fizető ügyféllé alakíthatja Önt.

Ha a bemutató mellett döntött, jegyzeteljen és fokozottan figyeljen az értékesítési képviselő által bemutatott felhasználási esetekre. Ha nem felelnek meg céljainak, kérdezze meg tőlük, hogyan segíthetnek Önnek a fájdalomérzetedben.

Ha elégedett a válaszokkal, az előadással és a szolgáltatással, próbálja ki az ingyenes próbaverziót. Ez lehetőséget ad arra, hogy megismerkedjen a szoftverrel, hogy lássa, megfelelő lesz-e.

Miután az ingyenes próbaidőszak lejárt, kérheti annak meghosszabbítását vagy fizetett csomagra történő frissítést.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “What is live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Live chat is a communication tool that allows you to chat with website visitors in real-time.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How does live chat work?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Live chat is a browser-based tool that can be utilized on any type of website. To start a chat, all you have to do is click on the chat button, and start typing your message into the chatbox. “
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to add live chat in website?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Setting up a live chat on your website is simple. All you have to do is pick a provider and sign up for their service. After signing up, you choose a chat button of your liking from the template gallery and copy-paste its HTML code into the body of your website. Once you’ve done that, you can customize your button, set up forms, rules, and enable chatbots to maximize your live chat efficiency. “
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is live chat support?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Live chat support is real-time support provided by customer support agents. Customers can chat with agents on a business website without exiting their browser. Instead of calling or emailing a business, customers can chat, send files, photos, and GIFs. “
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to be a live chat agent?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to become a live chat customer support agent, you’ll need to have the following skills: 1. Critical and analytical thinking. You should be able to understand what the customer wants from you and be able to provide them with a solution. 2. Be patient. Not all customers are tech-savvy, so it may take them a while to understand what you’re telling them to do. 3. Be resilient. Frustrated customers can be rude. Don’t take any insults or aggressive behavior personally. 4. Be a fast typer. Customer support agents need to answer chats swiftly. The average agent should be able to type 60-75 WPM. 5. Be able to multi-task. Customer support agents need to answer multiple chats at once. 6. Be proficient in multiple languages. The more languages you can offer support in, the better. 7. Be knowledgable in your product. To provide the best service possible, you should know the ins and outs of how your product or software works. 8. Have empathy. Remember that on the other end of the chat is another human. Be kind, patient, and keep things as personalized as possible. Address them by their name and thank them for their time.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to make a live chat on your website?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “To start chatting with an agent, click the live chat button. It’s usually located on the bottom right corner of a webpage. Once you click it, a chat window will open up. You can start typing into it, and an agent will respond to you as soon as possible.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is live chat customer service?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Live chat customer service is customer service provided through a chat. Instead of calling or emailing a business, customers have the option to chat with agents online and in real-time.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is the best live chat software?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “LiveAgent is the best and fastest live chat software on the market. It has a built-in ticketing system, so all live chats are stored as tickets. While answering chats, you can view the customer’s information and past purchases, and queries. “
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to automate live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to automate live chat you can do so using: 1. Pre-chat forms. Pre-chat forms enable you to gather important information from your customers before the chat begins. This allows you to route the chat to the most appropriate agent. 2. Canned messages. Canned messages pre-made answers to frequently asked questions. When a customer asks a question, simply click on the canned response you want to use. This saves agents time and decreases operational costs. 3. Chatbots. Chatbots are AI (artificial intelligence) programs that can chat with customers and execute simple requests.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What are the main features for live chat software?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “A good live chat software should have the following features: 1. A real-time typing view, that lets you see what your customers are typing before they even send their message. 2. Canned responses that speed up response times. 3. File sharing including photos, documents, videos, links, and GIFs. 4. Chat transfers and routing to appropriate support agents. 5. Chat history and archives that allow you to review what was said in each chat. 6. Pre-chat forms that allow you to gather important customer information before the chat begins. 7. Offline forms that allow users to message you on live chat outside of business hours. 8. Pro-active chat invitations that pop up on user’s screens and prompt them to chat with you.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to find previous live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to have access to old chat transcripts and chat history, make sure your software offers a ticketing system as well. If it does, all of your past chats will be saved in the form of a ticket and can be viewed at any time inside your software’s dashboard.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is live chat agent app?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “A live chat agent app is a mobile app that can be used for customer service on the go. Live chat agent apps are used by agents and customer service representatives. They use them to respond to chats while they’re out of the office and on the go.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How quickly do you need to respond to a live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to provide excellent customer service you should respond to live chats in under 3 minutes. On average, companies take 2 minutes and 40 seconds to respond to an initial chat message.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is the best free live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “LiveAgent provides the best free live chat software. It’s the fastest chat widget on the market, it’s customizable, as well as language adaptable. LiveAgent’s free live chat offers a free 7-day transcript history. This means that you can review past live chats for up to 7 days before they’re erased.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to use live chat software for lead generation?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to use live chat for lead generation make sure you: 1. Use pro-active chat invitations. They can help you engage with your customers and collect their contact information. You can use the information later to get in contact with them again. When you do, you can ask if they were satisfied with your service, or if you can answer any additional questions. 2. Use pre-chat forms. Pre-chat forms will help you collect your customer’s contact information and follow up with them as well. 3. Send personalized messages. Personalization makes your service memorable. 4. Optimize your chat support for mobile (and other devices.) According to Statista, over 48.5% of all internet traffic comes from mobile devices. If your customers want to chat with you on their phones, they should be able to do so. 5. Offer live chat as a part of an omnichannel support solution. It should be easy for a customer to use multiple channels to contact you seamlessly.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to add a live chat to your website free?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “To add a free live chat to your website, you need to find a chat provider that offers this service for free. Once you sign up and register for the service, you can select a chat button that you like from the gallery. Copy and paste the chat button’s HTML code into the body of your website, and click save.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is the cost of having live chat on a website?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Live chat software have different price points. Some are offered for free, while others are paid. Some providers also offer freemium versions, which are free to use but have limited functionality. To get the tool’s full potential, a paid upgrade is necessary. However, if you’re okay with only having functionality, you can use the free software.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What makes a good live chat?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “If you want to provide good live chat service make sure you respond to chats quickly. Ensure that your responses are personalized and knowledgable. After you’ve provided your customer with a solution to their problem, ask them if there’s anything else they need help with. Be kind, and patient, and thank them for their time.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How to set up WP live chat support?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “The first step to set up live chat support on your WordPress site is to find a live chat software provider. Once you’ve picked a provider, download their WordPress plugin inside WordPress. To do this log in to your WordPress site and click on Plugins in your admin panel. Click install new plugin, and search for your chat provider. Once you find it, click Install Now and Activate Plugin. Log in to your chat software, select the chat button you like, and copy its HTML code to clipboard (Ctrl + C). Head back to WordPress. Click your provider’s plugin and paste (Ctrl + V) the chat button code inside the Button Code box. Click save, refresh your website, and your live chat will be ready to use.”
}]
}

FAQ

What is live chat?

Live chat is a communication tool that allows you to chat with website visitors in real-time.

How does live chat work?

Live chat is a browser-based tool that can be utilized on any type of website. To start a chat, all you have to do is click on the chat button, and start typing your message into the chatbox.

How to add live chat in website?

Setting up a live chat on your website is simple. All you have to do is pick a provider and sign up for their service. After signing up, you choose a chat button of your liking from the template gallery and copy-paste its HTML code into the body of your website. Once you’ve done that, you can customize your button, set up forms, rules, and enable chatbots to maximize your live chat efficiency.

What is live chat support?

Live chat support is real-time support provided by customer support agents. Customers can chat with agents on a business website without exiting their browser. Instead of calling or emailing a business, customers can chat, send files, photos, and GIFs.

How to be a live chat agent?

If you want to become a live chat customer support agent, you’ll need to have the following skills: 1. Critical and analytical thinking. You should be able to understand what the customer wants from you and be able to provide them with a solution. 2. Be patient. Not all customers are tech-savvy, so it may take them a while to understand what you’re telling them to do. 3. Be resilient. Frustrated customers can be rude. Don’t take any insults or aggressive behavior personally. 4. Be a fast typer. Customer support agents need to answer chats swiftly. The average agent should be able to type 60-75 WPM. 5. Be able to multi-task. Customer support agents need to answer multiple chats at once. 6. Be proficient in multiple languages. The more languages you can offer support in, the better. 7. Be knowledgable in your product. To provide the best service possible, you should know the ins and outs of how your product or software works. 8. Have empathy. Remember that on the other end of the chat is another human. Be kind, patient, and keep things as personalized as possible. Address them by their name and thank them for their time.

How to make a live chat on your website?

To start chatting with an agent, click the live chat button. It’s usually located on the bottom right corner of a webpage. Once you click it, a chat window will open up. You can start typing into it, and an agent will respond to you as soon as possible.

What is live chat customer service?

Live chat customer service is customer service provided through a chat. Instead of calling or emailing a business, customers have the option to chat with agents online and in real-time.

What is the best live chat software?

LiveAgent is the best and fastest live chat software on the market. It has a built-in ticketing system, so all live chats are stored as tickets. While answering chats, you can view the customer’s information and past purchases, and queries.

How to automate live chat?

If you want to automate live chat you can do so using: 1. Pre-chat forms. Pre-chat forms enable you to gather important information from your customers before the chat begins. This allows you to route the chat to the most appropriate agent. 2. Canned messages. Canned messages pre-made answers to frequently asked questions. When a customer asks a question, simply click on the canned response you want to use. This saves agents time and decreases operational costs. 3. Chatbots. Chatbots are AI (artificial intelligence) programs that can chat with customers and execute simple requests.

What are the main features for live chat software?

A good live chat software should have the following features: 1. A real-time typing view, that lets you see what your customers are typing before they even send their message. 2. Canned responses that speed up response times. 3. File sharing including photos, documents, videos, links, and GIFs. 4. Chat transfers and routing to appropriate support agents. 5. Chat history and archives that allow you to review what was said in each chat. 6. Pre-chat forms that allow you to gather important customer information before the chat begins. 7. Offline forms that allow users to message you on live chat outside of business hours. 8. Pro-active chat invitations that pop up on user’s screens and prompt them to chat with you.

How to find previous live chat?

If you want to have access to old chat transcripts and chat history, make sure your software offers a ticketing system as well. If it does, all of your past chats will be saved in the form of a ticket and can be viewed at any time inside your software’s dashboard.

What is live chat agent app?

A live chat agent app is a mobile app that can be used for customer service on the go. Live chat agent apps are used by agents and customer service representatives. They use them to respond to chats while they’re out of the office and on the go.

How quickly do you need to respond to a live chat?

If you want to provide excellent customer service you should respond to live chats in under 3 minutes. On average, companies take 2 minutes and 40 seconds to respond to an initial chat message.

What is the best free live chat?

LiveAgent provides the best free live chat software. It’s the fastest chat widget on the market, it’s customizable, as well as language adaptable. LiveAgent’s free live chat offers a free 7-day transcript history. This means that you can review past live chats for up to 7 days before they’re erased.

How to use live chat software for lead generation?

If you want to use live chat for lead generation make sure you: 1. Use pro-active chat invitations. They can help you engage with your customers and collect their contact information. You can use the information later to get in contact with them again. When you do, you can ask if they were satisfied with your service, or if you can answer any additional questions. 2. Use pre-chat forms. Pre-chat forms will help you collect your customer’s contact information and follow up with them as well. 3. Send personalized messages. Personalization makes your service memorable. 4. Optimize your chat support for mobile (and other devices.) According to Statista, over 48.5% of all internet traffic comes from mobile devices. If your customers want to chat with you on their phones, they should be able to do so. 5. Offer live chat as a part of an omnichannel support solution. It should be easy for a customer to use multiple channels to contact you seamlessly.

How to add a live chat to your website free?

To add a free live chat to your website, you need to find a chat provider that offers this service for free. Once you sign up and register for the service, you can select a chat button that you like from the gallery. Copy and paste the chat button’s HTML code into the body of your website, and click save.

What is the cost of having live chat on a website?

Live chat software have different price points. Some are offered for free, while others are paid. Some providers also offer freemium versions, which are free to use but have limited functionality. To get the tool’s full potential, a paid upgrade is necessary. However, if you’re okay with only having functionality, you can use the free software.

What makes a good live chat?

If you want to provide good live chat service make sure you respond to chats quickly. Ensure that your responses are personalized and knowledgable. After you’ve provided your customer with a solution to their problem, ask them if there’s anything else they need help with. Be kind, and patient, and thank them for their time.

How to set up WP live chat support?

The first step to set up live chat support on your WordPress site is to find a live chat software provider. Once you’ve picked a provider, download their WordPress plugin inside WordPress. To do this log in to your WordPress site and click on Plugins in your admin panel. Click install new plugin, and search for your chat provider. Once you find it, click Install Now and Activate Plugin. Log in to your chat software, select the chat button you like, and copy its HTML code to clipboard (Ctrl + C). Head back to WordPress. Click your provider’s plugin and paste (Ctrl + V) the chat button code inside the Button Code box. Click save, refresh your website, and your live chat will be ready to use.

Az élő chattel kapcsolatos feltételek

Chat Támogatás  Chat Szolgáltatás   Chat Jegykezelés   Csevegő Appok  Ügyfélszolgálati Eszközök  Konzervált Üzenetek  Chat Gomb  Chat Szoftver  Chat Eszköz  Conversation  Első Válaszadás Idő  Ingyenes Web Chat  Ingyenes Chat Kliens  Ingyenes Élő Chat  Ingyenes Online Chat  Instant Chat

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the leanest and fastest live chat software on the market.

Free Trial

Vissza a szójegyzékhez

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.