Freemium

Mi az a freemium?

A freemium szó az „ingyenes” és a „prémium” szavak kombinációja. A Freemium üzleti modellje az alapszolgáltatásokat ingyenesen kínálja, és minden további szolgáltatás vagy funkció díjköteles.

Amikor a freemium megközelítés mellett dönt, leveszi az oktatás terhét az értékesítési és marketing csapatáról. Az ügyfél felelőssége, hogy saját kutatást végezzen, és válasszon ingyenes vagy prémium opciót.

A freemium beszerzési modell célja az ügyfélszerzési költségek csökkentése. Ha terméke vagy szolgáltatása ingyenes verzióját kínálja, az elérhetőbbé válik az ügyfelek számára.

Hogyan juthat freemiumhoz

Ennek az üzleti modellnek a megvalósítása meglehetősen egyszerű. Miután sikert ért el termékével vagy szolgáltatásával, korlátoznia kell az ingyenes felhasználókat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy eldöntsék, szeretnének-e beruházni a prémium funkciókba.

Háromféle korlátozást használhat, de a vállalkozások általában ezek kombinációját alkalmazzák.

  • korlátozott támogatás – különböző szintű hozzáférés az ügyfélszolgálathoz

  • korlátozott szolgáltatások – további vagy kibővített funkciókat kínál a fizetős frissítésekhez

  • használati kvóták – a felhasználók számának korlátozása, tárolási kvóta stb.

Példák a freemiumra

A freemium termékeket gyakran láthatja a valóságban. Számos szoftver- és internetalapú vállalat, amely széles piaccal rendelkezik, és folyamatos értéket kínál ügyfelei számára, nagymértékben használja a freemium üzleti modellt.

Nézzünk meg ezek közül néhányat:

Zapier

Zapier céloldal

Ez a webalkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy különféle digitális eszközöket kapcsoljanak össze automatizált triggerek sorozatain keresztül – „Zaps”. Az ingyenes rétegben a felhasználók öt Zapet hozhatnak létre, amelyek ízelítőt adnak arról, hogy milyen erőteljes is lehet ez az alkalmazás.

A korlátozott prémium funkciók közé tartozik:

  • Zapok száma

  • szinkronizálási időköz – az az idő, amikor a Zap új adatokat keres

  • a felhasználók száma – a nagy szervezetek számára a Zapier ösztönzi a frissítéseket, mivel együttműködési eszközöket és megosztott mappákat kínálnak

A Zapier nagyszerű példa a freemium vállalatra, amely nagyon célzott megközelítést alkalmaz bevételeinek növelésére, és arra ösztönzi az ingyenes felhasználókat, hogy frissítsenek a prémium verzióra.

Spotify

Spotify nyitóoldal

Az egyik legismertebb és legsikeresebb freemium alkalmazás a Spotify. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy zenét streameljenek számítógépükről vagy telefonjukról. Egyszerűsített freemium beszerzési modellt alkalmaz, egyszerűen élvezetesebb élményt biztosít, ha a felhasználók a prémium verzióra váltanak.

A prémium verzió a következőket tartalmazza:

  • jobb hangminőség

  • offline lejátszási listák

  • streamelés megszakítás nélkül – a felhasználóknak nem kell néhány dalonként hirdetésekkel foglalkozniuk

  • Spotify connect – lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csatlakoztassák az alkalmazást okostévéjükhöz, hangszóróikhoz stb.

Mailchimp

Mailchimp céloldal

Ez az e-mail marketing szoftver lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy összegyűjtsék előfizetőik e-mail címét, automatizált hírleveleket küldjenek és még sok mást. Ingyenesen regisztrálhat, de a sikeres e-mail marketing kampányhoz a legtöbb marketinges úgy dönt, hogy a prémium verziót választja.

Fizetős funkciói között megtalálható:

  • A/B tesztelés

  • Speciális szegmentálás – lehetővé teszi a felhasználók megcélzását rugalmas és korlátlan feltételek alapján
  • egyedi márkajelzés
  • ügyfélút-építő – automatizált célzott üzenetek küldése az alapján, hogy az ügyfelek hogyan lépnek kapcsolatba az Ön vállalkozásával
  • viselkedési célzás
  • 24 órás e-mail és chat támogatás

A freemium előnyei

Ez a megközelítés működik a legjobban ügyfélszerzési modellként, még akkor is, ha felhasználható vállalata bevételének növelésére. Vállalkozása a felhasználók széles közönségét vonzhatja. Kapcsolatot építhet ki ügyfeleivel anélkül, hogy fizetnie kellene a szolgáltatásaiért.

Ezen túlmenően a felhasználók első kézből származó tapasztalatok révén fedezhetik fel termékeit, majd ezt a tudatosságot elterjeszthetik társadalmi köreikben. Ez lehetővé teszi a konverziós arány növelését további költségek nélkül.

Míg a fizető ügyfelek bevételt termelnek, az ingyenes verzión keresztül felhasználói információkat és adatokat gyűjthet. Ezek az adatok értékesek az elemzéshez, amelyet célzott hirdetések megjelenítésére lehet alkalmazni.

A freemium modell ideális kisebb cégek vagy induló vállalkozások számára. Hatalmas márkaismertséget biztosít anélkül, hogy költségvetésének túl sokat költene marketingre és értékesítésre.

Hogyan szerezzünk freemium felhasználókat

A freemium felhasználók megszerzésének számos módja van, és ezek nagymértékben függnek a vállalat megközelítésétől és igényeitől. Ennek ellenére van néhány tipp, amellyel ráveheti a kezdeti felhasználókat, hogy fizető ügyfelekké váljanak.

Teremtse meg a sürgősség érzését. Tájékoztassa felhasználóját, hogy az ingyenes szint korlátozott, és ha szeretné élvezni a szolgáltatásait, a lehető leghamarabb frissítenie kell. Az ingyenesen biztosított időszak a vállalkozása vásárlói személyiségétől függ, de a leggyakrabban használt időszak a 7 napos, a 14 napos (LiveAgent, Dropbox), vagy a 30 napos (Netflix, HubSpot).

Használhat e-mailes csepegtető kampányt is. Az ingyenes időszak alatt küldjön utólagos e-maileket ügyfeleinek, hogy továbbra is elköteleződjenek a termékkel kapcsolatban. Ezek lehetnek egyszerűek: „Köszönöm!” üzeneteket vagy akár oktatóanyagokat a prémium verzióra való frissítésről.

A felhasználók konverziójának másik módja az, ha kedvezményt vagy promóciót ajánlunk fel nekik. Nem csak nehéz felhasználóknak kell kínálnia. Egyszerűen küldhet e-maileket sok felhasználónak időérzékeny engedménnyel vagy ajándékkal, ha feliratkozik a fizetős csomagra.

Mi az a freemium bevételszerzés?

Egyszerűen fogalmazva, vállalkozása így kereshet pénzt a freemium modell használatával.

Ennek a marketingformának az az ötlete, hogy minél több felhasználót szerezzen a termék ingyenes verziójának biztosításával. A lényeg az, hogy lekötjük őket, hogy a prémium fizetős verziót válasszák. Ez a megközelítés nagyszerű lehetőséget kínál a bevételszerzésre és a fenntartható bevételi forrásra.

A freemium hány százaléka fizetendő?

Általában a felhasználók szerény, 2–5 százalékos freemium konverziós arányára kell törekednie. Vannak olyan cégek, mint a Spotify, amelyek sokkal magasabb, 46%-os konverziós rátával rendelkeznek.

Természetesen ezek a statisztikák nagymértékben függnek különböző tényezőktől, például az ügyfélkörtől, az alkalmazás vásárlásoktól és az alkalmazás által vonzott felhasználók típusától.

Hogy a dolgokat perspektívába helyezzük, az alkalmazásfejlesztők 54%-a használja a freemium modellt és a vállalkozások 33%-a keresi ki belőle a legtöbb pénzt.

A freemium konverziós arány optimalizálása

Nehéz feladat lehet annak kiderítése, hogy mi motiválja a felhasználókat arra, hogy fizető ügyfelekké váljanak. Mélyen bele kell merülnie abba, hogy mi készteti ügyfeleit a frissítésre, és mi készteti őket továbbra is a szolgáltatásai árának megfizetésére.

Íme néhány tipp, amelyek segítségével növelheti freemium konverziós arányát:

1. Hozzon létre egy nagyszerű terméket

Kérdezze meg magától, milyen fájdalompontokat old meg a termék? Miért fizetnének érte az ügyfelek? És mi motiválja őket, hogy továbbra is használják?

A LiveAgent helpdesk szoftvert használva példaként válaszoljunk ezekre a kérdésekre.

A LiveAgent könnyű hozzáférést biztosít az ügyfélszolgálathoz. Segít racionalizálni az ügyfelek interakcióit különféle csatornákon (e-mail, közösségi média stb.) keresztül.

Az ügyfelek azért fizetnek a prémium szolgáltatásokért, mert azok több bevételt generálnak. Az olyan hatékony eszközökkel, mint az automatizálás, a fejlett jelentéskészítés, a jegykezelő szoftver és még sok más, fontos szerepet játszik számos vállalkozás ügyfélsikerében.

A felhasználók folyamatosan visszatérnek hozzá, mert hozzáférést kapnak az ügyfélszolgálathoz, ami nagyszerű ár-érték arányt jelent a pénzükért.

2. Adjon okot az ügyfeleknek a frissítésre

Állítson be ésszerű korlátozásokat ingyenes szolgáltatásaira. Elemezheti a versenytársak adatait, hogy kitalálja, mit kell szabadon tartania, és mit tegyen a fizetőfal mögé. A trükk az, hogy az ügyfelek azonnal lássák az Ön által kínált értéket, amikor frissítenek.

LiveAgent árak

3. Tegye a frissítést a lehető legegyszerűbbé

Távolítsa el azokat az akadályokat, amelyek visszatarthatják a felhasználókat a fizetős verzióra való frissítéstől. Tegye a lehető legegyszerűbbé a csatlakozást, és kínáljon további ügyfélszolgálatot az átállási folyamat során.

4. A prémium verzió népszerűsítése

Tartsa meg a felhasználók elkötelezettségét. Gyakran emeli ki a fizetős verzióra való frissítés előnyeit. Ezt célzott értesítésekkel vagy utólagos e-mailekkel teheti meg.

5. Kérjen visszajelzést

Mutassa meg ügyfeleinek, hogy értékeli a véleményüket, és bátorítsa őket, hogy küldjenek visszajelzést.

A freemium bevételkieséshez vezethet?

Elméletileg igen, lehetséges. Ez akkor fordulhat elő, ha a fizetős verzióra való átváltási arányuk túl alacsony. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók többsége ragaszkodik az alapvető funkciókhoz, ahelyett, hogy a fizetős speciális funkciókra frissítene.

A fenti bekezdésben megtalálhatja a freemium konverziós arány növelésének módjait.

Különbségek az ingyenes és a freemium között

Az ingyenes szolgáltatásnak nincs fizetőfala, amely a szolgáltatásait ingyenes korlátozott és fizetős prémium verzióra osztja.

Másrészt a freemium pont ezt teszi. Lehetővé teszi a prémium tartalomhoz való hozzáférést az ügyfelek által fizetendő előfizetési díj ellenében.

Az ingyenes próbaverzió a freemium egyik formája?

Noha vannak hasonlóságok, az ingyenes próbaverzió nem a freemium egyik formája. Az alapvető különbség az, hogy az ingyenes próbaverzió egy bizonyos ideig tart (30 napos ingyenes próbaverzió), míg a freemium modellben az ingyenes csomag örökké tart. Ezenkívül az ingyenes próbaverzió lehetővé teszi a rendszer által kínált összes (vagy legalábbis a legtöbb) funkció tényleges használatát. Másrészt a freemium rendszerekben az ingyenes csomagban különféle használati korlátozások vannak.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Mik azok a freemium szolgáltatások?

A freemium modell lehetővé teszi, hogy a leadeket fizető ügyfelekké alakítsa további beszerzési költségek nélkül. Ebben a bevételi modellben a szolgáltatás legalapvetőbb szolgáltatásai ingyenesek, míg az összes további prémium szolgáltatáshoz többszintű előfizetési díjat kell fizetni.

Hogyan szerezhet freemiumot?

Megközelítését a vállalatához, valamint a célközönségéhez kell igazítania. A válasz egyszerűsítéséhez létre kell hoznia egy sikeres terméket, majd fizetőfalat kell helyeznie néhány kifinomultabb funkcióra. Ez arra csábítja a felhasználókat, hogy fizető ügyfelekké váljanak.

Mi a példa a freemiumra?

Sok vállalat használja a freemium üzleti modellt. Néhány közülük a Spotify, a Trello, a LinkedIn, a WordPress, a Mailchimp és a Zapier.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.