Konverziós tölcsér

Mi az a konverziós tölcsér?

A konverziós csatornák azok az utak, amelyeket az ügyfelek az interneten tesznek meg. A termék vagy szolgáltatás keresésétől a vásárlásig. Perspektívát adnak a vállalatoknak a felhasználói élményről. Eredetileg a konverziós tölcsér kifejezést az e-kereskedelmi vállalkozásokra használták, de manapság bármely vállalkozásra utalhat.

Elengedhetetlenné vált az ügyfél útjának megfigyelése, mivel ez segít megérteni, hogy az ügyfelek mit hiányolhatnak.
A cégek marketingcsatorna-vizualizációt is alkalmaznak, amely a közönség széles körére fókuszál, és megpróbálja rávenni őket a konverzió útjára.

Mi az a csatorna konverziós aránya?

Minden sikeres vállalkozás magas tölcsérkonverziós aránnyal rendelkezik. Pontosan nyomon tudják követni ügyfeleiket, és az adatok alapján megalapozott döntéseket hoznak. Az értékesítési tölcsért számos módon javíthatja, de a cél az, hogy megtalálja a legköltséghatékonyabbat.

Meg kell találnia a módját, hogy a látogatókat a lehető leggyorsabban potenciális ügyfelekké, a potenciális ügyfeleket pedig ügyfelekké változtassa. Más szóval, a konverziós aránynak magasnak kell lennie. Mit is jelent ez? A konverziós arány azon leadek száma, amelyekből vásárlók lettek.

A konverziós csatorna legalapvetőbb mutatóját úgy számítjuk ki, hogy az értékesítések számát elosztjuk a tölcsérben lévő összes potenciális ügyféllel, és megszorozzuk 100-zal.

Konverziók:

Leadek X 100 = csatorna konverziós aránya %

Konverziós tölcsér

A csatorna konverziós arányának javítása

A konverziós csatorna optimalizálása a konverziós arány javításáról szól. Ez a kulcsfontosságú mutató, amely meghatározza, hogy mennyire jó az ügyfélútja és a tölcsére. Éppen ezért a marketing és értékesítési csapatok keményen dolgoznak a konverziós arány javításán. Sokféleképpen megteheti ezt, és a tölcsérek meglehetősen eltérőek lehetnek. Egy adott megközelítés nem működik mindig ugyanúgy. Van azonban néhány általános művelet, amelyekből minden konverziós csatorna profitálhat:

  • Organikus forgalom növelése (SEO)
  • Társadalmi bizonyíték használata az ügyfelek bevonására
  • Különféle tesztek elvégzése
  • CTA-kon és űrlapokon dolgozik
  • A célközönség megismerése

  • Piackutatás végzés
  • A sürgősség érzésének megteremtése
Konverziós tölcsér

A marketingcsatorna szakaszai

Vásárlás előtt a minősített forgalom több tölcsérlépésen megy keresztül. Mindegyiket meg kell értenie, hogy beállíthassa a megfelelő gyakorlatokat, amelyek segítik az embereket a tölcsér mentén.

Tudatosság szakasza

Az ügyfelek a marketing révén jutnak el a csatorna első szakaszába. Ekkor kezdenek a marketingesek információkat gyűjteni a potenciális ügyfelekről, és leadeket generálni.

Érdeklődési szakasz

Ebben a szakaszban a potenciális ügyfelek megismerkednek szolgáltatásaival, termékeivel és márkájával. Ez a legideálisabb szakasz a potenciális ügyfelekkel való nagyszerű kapcsolat kialakításához.

Mérlegelési szakasz

A mérlegelési szakasz az, amikor a potenciális ügyfelek minősített potenciális ügyfelekké válnak. Marketingcsapatai elkezdik tovább ápolni őket, hogy konverzióra késztessenek.

Szándékos szakasz

Az ügyfelek akkor lépnek ebbe a szakaszba, amikor olyan műveletet hajtottak végre, amely megmutatja, hogy érdeklődnek bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt.

Értékelési szakasz

Az értékelés az, amikor a vásárló meghozza végső döntését arról, hogy megvásárolja-e a terméket. Ebben a szakaszban a marketing- és értékesítési csapatoknak keményen kell dolgozniuk, hogy meggyőzzék őket a vásárlásról.

Vásárlási szakasz

Az utolsó szakasz az, amikor a vásárló vásárol.

Egy konverziós csatorna elemzése

A konverziós csatorna elemzése segíthet megérteni, hol kell javítani. Segítségével megtudhatja, hogy a potenciális ügyfelek hány százaléka mozog egyik tölcsérlépésről a másikra, így felismerheti a rosszul teljesítő fázisokat, és javíthatja a konverziós folyamatot.

Elemezze a legfelső szintről

Elemezze a fizetési folyamat mind a négy elsődleges szakaszát, beleértve:

  1. nyitóoldal
  2. termékoldal
  3. kosár
  4. vásárlás

Elemezze, hogy a lépések közül melyikben kell a legtöbbet javítani ügyfelei jobb kiszolgálása érdekében.

Az ügyfélszolgálati szoftver analitikai áttekintésének funkciója - LiveAgent

Ismerkedjen meg a probléma részleteivel

Ha rájött, hogy melyik szakasz akadályozza meg leginkább az ügyfélútját, ideje tovább elemezni és meghatározni az okot. Ha például az emberek elhagyják a kosarat, az azt jelentheti, hogy a fizetési folyamat túl bonyolult.

Vagy esetleg nem rendelkezik a kívánt fizetési móddal. Ha az ügyfelek megtartásán szeretne dolgozni, javítsa a vásárlási szakaszt, és győzze meg az ügyfeleket, hogy térjenek vissza.

Hogyan készítsünk konverziós tölcsért

Egy hatékony konverziós csatorna létrehozása időt és erőfeszítést igényel. Stratégiai megközelítést kell alkalmaznia, miközben minden szakaszában figyelembe veszi üzleti modelljét és üzleti célját. Mindig tartsa szem előtt, hogy a pozitív ügyfélélmény a siker kulcsa.

  1. hibátlan vásárlási folyamatot hozzon létre
  2. hozzon létre egy nyitóoldalt
  3. értékes szolgáltatást vagy terméket kínáljon
  4. módosíthatja a konverziós célokat
  5. használjon tartalmat forgalom generálására
  6. elemezze, hogy megtalálja a szivárgásokat a tölcsérben
  7. konverziós arány optimalizálása
  8. további ajánlatok hozzáadása
  9. fontolja meg több csatorna létrehozását

Looking for the right tool for you?

LiveAgent offers plenty of useful features which can help you improve you conversions. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Mi az a konverziós tölcsér?

A vásárló utazásának vizuális megjelenítésére utal. Ahogy az ügyfelek közelednek a vásárláshoz, egyre kevesebben maradnak a tölcsérben.

Mi az a csatorna konverziós aránya?

A csatorna konverziós aránya az egyik legegyszerűbb mérőszám az értékesítési tölcsére számára. Azon leadek százalékos arányát jelenti, akik konverziót értek el egy adott időszakban. Ossza el a konverziók számát a potenciális ügyfelek számával, és szorozza meg 100-zal, hogy megkapja a csatorna konverziós arányát.

Hogyan növelhetem a csatorna konverziós arányát?

A marketingszakemberek számos módszert javasolnak az értékesítési csatorna konverziós arányának javítására. Ezek közé tartozik az adatvezérelt csatornák létrehozása, személyre szabott marketingkampányok lebonyolítása, a sürgősség érzésének megteremtése, a társadalmi bizonyítékok használata és még sok más.

Melyek a marketingcsatorna szakaszai?

A marketing tölcsér szakaszai a következők:

  • tudatosság
  • érdeklődés
  • megfontolás
  • elszántság
  • értékelés
  • vásárlás

Hogyan elemez egy konverziós tölcsért?

A konverziós tölcsér elemzése egy kiterjedt folyamat, amely magában foglalja a KPI-figyelést, a felhasználói viselkedés elemzését, a hőtérképek használatát, felméréseket, teszteket, a szűk keresztmetszetek azonosítását a tölcsér lépéseinél, a csatorna összehasonlítását a mélyebb elemzés érdekében stb.

Hogyan készítsek tölcsért?

  1. problémamentes vásárlási folyamatot hozhat létre
  2. hozzon létre egy nyitóoldalt
  3. kínálja szolgáltatásait vagy termékeit
  4. módosíthatja a konverziós célokat
  5. tartalom felhasználásával forgalmat generál
  6. elemezze, hol veszít el leadeket a tölcsérben
  7. optimalizálja a konverziós arányt
  8. további ajánlatok hozzáadása
  9. fontolja meg több csatorna létrehozását

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.