Mi az a konverziós tölcsér?
A konverziós csatornák azok az utak, amelyeket az ügyfelek az interneten tesznek meg. A termék vagy szolgáltatás keresésétől a vásárlásig. Perspektívát adnak a vállalatoknak a felhasználói élményről. Eredetileg a konverziós tölcsér kifejezést az e-kereskedelmi vállalkozásokra használták, de manapság bármely vállalkozásra utalhat.
Elengedhetetlenné vált az ügyfél útjának megfigyelése, mivel ez segít megérteni, hogy az ügyfelek mit hiányolhatnak.
A cégek marketingcsatorna-vizualizációt is alkalmaznak, amely a közönség széles körére fókuszál, és megpróbálja rávenni őket a konverzió útjára.
Mi az a csatorna konverziós aránya?
Minden sikeres vállalkozás magas tölcsérkonverziós aránnyal rendelkezik. Pontosan nyomon tudják követni ügyfeleiket, és az adatok alapján megalapozott döntéseket hoznak. Az értékesítési tölcsért számos módon javíthatja, de a cél az, hogy megtalálja a legköltséghatékonyabbat.
Meg kell találnia a módját, hogy a látogatókat a lehető leggyorsabban potenciális ügyfelekké, a potenciális ügyfeleket pedig ügyfelekké változtassa. Más szóval, a konverziós aránynak magasnak kell lennie. Mit is jelent ez? A konverziós arány azon leadek száma, amelyekből vásárlók lettek.
A konverziós csatorna legalapvetőbb mutatóját úgy számítjuk ki, hogy az értékesítések számát elosztjuk a tölcsérben lévő összes potenciális ügyféllel, és megszorozzuk 100-zal.
Konverziók:
Leadek X 100 = csatorna konverziós aránya %
A csatorna konverziós arányának javítása
A konverziós csatorna optimalizálása a konverziós arány javításáról szól. Ez a kulcsfontosságú mutató, amely meghatározza, hogy mennyire jó az ügyfélútja és a tölcsére. Éppen ezért a marketing és értékesítési csapatok keményen dolgoznak a konverziós arány javításán. Sokféleképpen megteheti ezt, és a tölcsérek meglehetősen eltérőek lehetnek. Egy adott megközelítés nem működik mindig ugyanúgy. Van azonban néhány általános művelet, amelyekből minden konverziós csatorna profitálhat:
- Organikus forgalom növelése (SEO)
- Társadalmi bizonyíték használata az ügyfelek bevonására
- Különféle tesztek elvégzése
- CTA-kon és űrlapokon dolgozik
A célközönség megismerése
- Piackutatás végzés
- A sürgősség érzésének megteremtése
A marketingcsatorna szakaszai
Vásárlás előtt a minősített forgalom több tölcsérlépésen megy keresztül. Mindegyiket meg kell értenie, hogy beállíthassa a megfelelő gyakorlatokat, amelyek segítik az embereket a tölcsér mentén.
Tudatosság szakasza
Az ügyfelek a marketing révén jutnak el a csatorna első szakaszába. Ekkor kezdenek a marketingesek információkat gyűjteni a potenciális ügyfelekről, és leadeket generálni.
Érdeklődési szakasz
Ebben a szakaszban a potenciális ügyfelek megismerkednek szolgáltatásaival, termékeivel és márkájával. Ez a legideálisabb szakasz a potenciális ügyfelekkel való nagyszerű kapcsolat kialakításához.
Mérlegelési szakasz
A mérlegelési szakasz az, amikor a potenciális ügyfelek minősített potenciális ügyfelekké válnak. Marketingcsapatai elkezdik tovább ápolni őket, hogy konverzióra késztessenek.
Szándékos szakasz
Az ügyfelek akkor lépnek ebbe a szakaszba, amikor olyan műveletet hajtottak végre, amely megmutatja, hogy érdeklődnek bizonyos termékek vagy szolgáltatások iránt.
Értékelési szakasz
Az értékelés az, amikor a vásárló meghozza végső döntését arról, hogy megvásárolja-e a terméket. Ebben a szakaszban a marketing- és értékesítési csapatoknak keményen kell dolgozniuk, hogy meggyőzzék őket a vásárlásról.
Vásárlási szakasz
Az utolsó szakasz az, amikor a vásárló vásárol.
Egy konverziós csatorna elemzése
A konverziós csatorna elemzése segíthet megérteni, hol kell javítani. Segítségével megtudhatja, hogy a potenciális ügyfelek hány százaléka mozog egyik tölcsérlépésről a másikra, így felismerheti a rosszul teljesítő fázisokat, és javíthatja a konverziós folyamatot.
Elemezze a legfelső szintről
Elemezze a fizetési folyamat mind a négy elsődleges szakaszát, beleértve:
- nyitóoldal
- termékoldal
- kosár
- vásárlás
Elemezze, hogy a lépések közül melyikben kell a legtöbbet javítani ügyfelei jobb kiszolgálása érdekében.
Ismerkedjen meg a probléma részleteivel
Ha rájött, hogy melyik szakasz akadályozza meg leginkább az ügyfélútját, ideje tovább elemezni és meghatározni az okot. Ha például az emberek elhagyják a kosarat, az azt jelentheti, hogy a fizetési folyamat túl bonyolult.
Vagy esetleg nem rendelkezik a kívánt fizetési móddal. Ha az ügyfelek megtartásán szeretne dolgozni, javítsa a vásárlási szakaszt, és győzze meg az ügyfeleket, hogy térjenek vissza.
Hogyan készítsünk konverziós tölcsért
Egy hatékony konverziós csatorna létrehozása időt és erőfeszítést igényel. Stratégiai megközelítést kell alkalmaznia, miközben minden szakaszában figyelembe veszi üzleti modelljét és üzleti célját. Mindig tartsa szem előtt, hogy a pozitív ügyfélélmény a siker kulcsa.
- hibátlan vásárlási folyamatot hozzon létre
- hozzon létre egy nyitóoldalt
- értékes szolgáltatást vagy terméket kínáljon
- módosíthatja a konverziós célokat
- használjon tartalmat forgalom generálására
- elemezze, hogy megtalálja a szivárgásokat a tölcsérben
- konverziós arány optimalizálása
- további ajánlatok hozzáadása
- fontolja meg több csatorna létrehozását
Looking for the right tool for you?
LiveAgent offers plenty of useful features which can help you improve you conversions. Curious about all the opportunities?
Frequently asked questions
Mi az a konverziós tölcsér?
A vásárló utazásának vizuális megjelenítésére utal. Ahogy az ügyfelek közelednek a vásárláshoz, egyre kevesebben maradnak a tölcsérben.
Mi az a csatorna konverziós aránya?
A csatorna konverziós aránya az egyik legegyszerűbb mérőszám az értékesítési tölcsére számára. Azon leadek százalékos arányát jelenti, akik konverziót értek el egy adott időszakban. Ossza el a konverziók számát a potenciális ügyfelek számával, és szorozza meg 100-zal, hogy megkapja a csatorna konverziós arányát.
Hogyan növelhetem a csatorna konverziós arányát?
A marketingszakemberek számos módszert javasolnak az értékesítési csatorna konverziós arányának javítására. Ezek közé tartozik az adatvezérelt csatornák létrehozása, személyre szabott marketingkampányok lebonyolítása, a sürgősség érzésének megteremtése, a társadalmi bizonyítékok használata és még sok más.
Melyek a marketingcsatorna szakaszai?
A marketing tölcsér szakaszai a következők:
- tudatosság
- érdeklődés
- megfontolás
- elszántság
- értékelés
- vásárlás
Hogyan elemez egy konverziós tölcsért?
A konverziós tölcsér elemzése egy kiterjedt folyamat, amely magában foglalja a KPI-figyelést, a felhasználói viselkedés elemzését, a hőtérképek használatát, felméréseket, teszteket, a szűk keresztmetszetek azonosítását a tölcsér lépéseinél, a csatorna összehasonlítását a mélyebb elemzés érdekében stb.
Hogyan készítsek tölcsért?
- problémamentes vásárlási folyamatot hozhat létre
- hozzon létre egy nyitóoldalt
- kínálja szolgáltatásait vagy termékeit
- módosíthatja a konverziós célokat
- tartalom felhasználásával forgalmat generál
- elemezze, hol veszít el leadeket a tölcsérben
- optimalizálja a konverziós arányt
- további ajánlatok hozzáadása
- fontolja meg több csatorna létrehozását
Expert note
A konverziós tölcsér kritikus fontosságú az ügyfélkapcsolatokban, mivel lehetővé teszi a fogyasztói élmény fejlesztését és a kapcsolatok hatékony kezelését az értékesítési folyamat minden szakaszában.

Az ügyfélszolgálat növekvő fontosságát mutatják azok az adatok, hogy a fogyasztók magasabb színvonalú szolgáltatásokat igényelnek, és hajlandók érte fizetni. A hatékony ügyfélszolgálati támogatások kiemelkedő lehetőségeket kínálnak az ügyfél élmény fejlesztésére. Az ügyfélszolgálati jelentések áttekintést nyújtanak az összes ügyfélszolgálati igényről és a kapcsolódó tevékenységekről. A LiveAgent rendszerében elérhető jelentések áttekintik az ügynökök teljesítményét és az SLA megfelelőségét. A szünet fontos a kiégés és stressz megelőzése érdekében, mert segít elkerülni a nem teljesített SLA-kat és a belső kommunikáció hiányát.
A szövegben egy vállalat ügyfélszolgálata csevegő üzeneteket küld, tájékoztatja a vevőket az aktuális promóciókról, sorban állásról és segít az ügyfélszolgálati dolgozóknak a vizsgálatban. A kapcsolatfelvételi űrlapok segítenek a spam elkerülésében és a vállalat bemutatja az alkalmazásáról szóló információkat. A LiveAgent demója, árazása és alternatívái szintén szerepelnek a szövegben.
A közösségi média fontos szerepet játszik az online marketingben, növeli a márkafigyelem és az értékesítések számát. Az ügyfélszolgálati támogatásnak nagy jelentősége van, és az ügyfélszolgálati chat funkció segíthet az elégedettség és az értékesítések növelésében. A LiveAgent kínál megoldásokat ezen a területen. Tervezett sablonok is segíthetik a vállalkozásokat a hatékony válaszadásban.
Az ügyfélszolgálat kulcsfontosságú része egy cégnek, mivel hatással lehet az elégedettségre és az eladásokra. Az omnichannel vásárlói elkötelezettség lehetővé teszi a csatornák egyesítését, hogy személyre szabott élményeket nyújtsanak az ügyfeleknek. A puha készségek, mint az aktív hallgatás, figyelem és türelem, kritikusak a kiemelkedő ügyfélszolgálati élmény biztosításához.