A felhőalapú számítástechnika átveszi az uralmat, és a Platform mint szolgáltatás egyre népszerűbb. Az összes többi felhőmodellhez hasonlóan a PaaS is előfizet, és szükség esetén használja.
A vállalatok azonban használhatják ezt a lehetőséget bármilyen alkalmazás létrehozására, amelyet el tudnak képzelni a felhőben található fejlesztési és telepítési platform használatával. A felhőszolgáltatók diverzifikált szolgáltatásokat kínálnak, amelyek a B2B-re összpontosítanak, nem csak a B2C-re.
A platform mint szolgáltatás (PaaS) jellemzői
Egy felhőszolgáltató előre elkészített programozási eszközökkel és alkalmazás-infrastruktúra-összetevőkkel látja el a fejlesztőcsapatokat. A harmadik féltől származó felhőmodell ezen típusa megkülönbözteti a PaaS-t a tipikus szoftverfejlesztési környezetektől.
A Software as a Service (SaaS) és az Infrastructure as a Service (IaaS) mellett ez egy felhőalapú számítástechnikai modell, amely lehetővé teszi az alkalmazások fejlesztését, karbantartását és szállítását. Hagyományosan ezek különállóak voltak, és még ha a cégek teljes csomagot is kaphattak volna, telepíteniük és helyi eszközökön kellett tárolniuk. Ezekkel a megoldásokkal a felhasználók közvetlenül a felhőbe kódolhatnak és telepíthetnek.
A többfunkciós megoldás segít a fejlesztőknek az alkalmazástelepítés és a fejlesztői eszközök egyidejű megszilárdításában. Időt takarít meg az előre elkészített alkatrészek használatával. Ezenkívül a különféle integrációk lehetővé teszik számukra, hogy értékes üzleti elemzéseket gyűjtsenek.
Mit tartalmaznak a PaaS felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások?
A többi felhőszolgáltatáshoz hasonlóan a PaaS is rendelkezik mögöttes infrastruktúrával, hálózattal, tárolással és szerverekkel. A rendszer azt is lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy különböző típusú alkalmazásokat hozzanak létre, beleértve azokat is, amelyek köztes szoftvert, adatbázis-kezelést, szoftvertelepítést és intelligens szolgáltatásokat használnak.
A PaaS megoldások mindent tartalmaznak, amire egy modern vállalatnak szüksége lehet a szoftveralkalmazásokhoz és az infrastruktúra kezeléséhez. Ha a szerverekről van szó, megoldásokat találhat fizikai vagy virtuális szerverekkel, valamint távoli szerverrel és e-mail szerverrel.
Az átfogó adatbázis-kezelő rendszerek az adatbázis-kezelő eszközök, telepítési eszközök és környezetek széles skálájával együtt bármely fejlesztési folyamatot segíthetnek, függetlenül a megközelítéstől és a végcéltól.
Hogyan működik a platform, mint szolgáltatás?
A PaaS rendszerek táplálják az alkalmazások hátterét, beleértve a tárolást, az operációs rendszereket, a szervereket és az adatbázisokat. Más szóval, a fejlesztők megkapják az eszközöket és a környezetet ahhoz, hogy alkalmazásaikat egy már meglévő háttérrendszerre építsék.
A fejlesztők bármilyen eszközről, bárhol és bármikor dolgozhatnak a felügyelt terheléselosztással. Ez a fajta beállítás lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a felhasználói élményre és a kezelőfelületre összpontosítsanak. Az egész környezet folyamatos integrációval is rendelkezik, hogy extra funkcionalitást biztosítson.
A PaaS környezet szolgáltatói biztonsági javításokat alkalmaznak, és a platform egészét karbantartják. Az ilyen típusú környezetek használatával csökkennek a biztonsági kockázatok, és célzottabbá válik a fejlesztés.
A platformok, mint szolgáltatás típusai
A PaaS megoldások számtalan kategóriába sorolhatók. Azonban van három fő típus, amelyet tudnia kell.
Open-Cloud vagy Open-Platform PaaS: ezek a megoldások lehetnek ingyenesek és nyílt forráskódúak. Használhatja őket teljesen független és különálló platformokként, amelyek nagy rugalmasságot biztosítanak. A legtöbb esetben ideálisak hibrid PaaS felhőbeállításokhoz.
PaaS SaaS-szolgáltatáshoz: ez a fajta megoldás szorosan kapcsolódik a gyakran használt SaaS-platformokhoz, például az Intuithoz, a Salesforce-hoz és így tovább. Ezek a PaaS-megoldások ökoszisztémát hoznak létre egy adott SaaS-alkalmazás körül, hogy a fejlesztők új képességeket adhassanak hozzá, amelyek az alapalkalmazáson futnak.
Operációs környezet a PaaS-hoz: a legtöbb esetben ezek az IaaS-szállítók, amelyek PaaS-képességeket biztosítanak. Még ha nem is rendelkeznek ugyanazokkal a funkciókkal, jó választás lehet azoknak a felhasználóknak, akik egy adott IaaS mellett szeretnének elkötelezni magukat. Ezekben a PaaS-rendszerekben azonban megvan a lehetőség a szállítói bezárásra.
Példák platformokra, mint szolgáltatásokra
Amazon webszolgáltatások
Az AWS Elastic Beanstalk a legnépszerűbb PaaS megoldás. A nagyszerű dolog az, hogy lehetővé teszi az IaaS-felhasználók számára, hogy alkalmazásokat készítsenek, és folyamatosan új fejlesztőeszközöket adnak hozzá. Az AWS Elastic Beanstalk ideális a Docker, Java, PHP, Python és más programozási nyelveken fejlesztett alkalmazásokhoz.
IBM Cloud
Az IBM nyílt forráskódú biztonsági platformot kínál a webalkalmazások teljes életciklusának teljes körű ellenőrzésével. A DevOps csapatai számos különböző, külső szolgáltatótól származó lehetőséget használhatnak a funkciók kiterjesztéséhez.
Google App Engine
A Google mindig az összes digitális szolgáltatás élén áll. Alkalmazásmotorjuk kiváló üzemidővel rendelkezik, és számos nyelvi csomagot, GitHub integrációt és sok más értékes integrációt támogat.
A PaaS összehasonlítása a belsőleg üzemeltetett fejlesztői környezetekkel
Dióhéjban, a hagyományos hosztolt fejlesztői környezetek sokkal rosszabbak, mint a PaaS-megoldások. Egyszerűen fogalmazva, a hagyományos lehetőségek nem kínálnak sokoldalúságot vagy testreszabást. Ugyanakkor a fejlesztőknek a legtöbb dolgot maguknak kell elvégezniük, beleértve a következőket:
- alkalmazásszerverek beállítása
- MySQL adatbázis létrehozása
- diagnózisok elvégzése
- függőségek beállítása
- tűzfal felállítása és az általános biztonság gondozása
- a futásidejű platform beállítása
Más szavakkal, rengeteg munkát kell végeznie, mielőtt elkezdheti a kódolást. Nem csak a PaaS távolítja el ezt a munkát, hanem számos egyéb előnnyel is jár, többek között:
- HTTP caching
- megbízható biztonsági mentések
- könnyű méretezés
- könnyű telepítés
- nincs szükség konfigurációra
- gyorsabb piacra kerülési idő
- nincs szükség szoftverlicencekre
A SaaS és a PaaS közötti különbség
A döntő különbség a kettő között az, hogy a SaaS egy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy egy adott szoftvert használjanak az interneten keresztül. A szolgáltató kezeli a platformot és annak infrastruktúráját. Jó példa erre a LiveAgent help desk szoftvere.
A PaaS viszont egy teljes környezet, amelyet az ügyfelek használhatnak alkalmazások kezelésére, futtatására és fejlesztésére. Mindezt anélkül, hogy az operációs rendszerük kezelésével kellene aggódnia.
A PaaS alapvetően lehetővé teszi a felhasználók számára az adatok és alkalmazások kezelését, így tökéletes a vállalatok számára, míg a SaaS a végfelhasználók számára készült.
Try LiveAgent today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently asked questions
Melyek a platformok szolgáltatásként (PaaS) jellemzői?
A PaaS fejlesztői környezet használata előnyös, mert a vállalatok a következőket kapják: rugalmas integrációk és szolgáltatások, robusztus képességek, rengeteg adatbázis testreszabhatóság, több bérlés, testreszabható felhasználói felület, számítási felhő infrastruktúra.
Mit tartalmaz egy platform szolgáltatásként?
A PaaS felhőkomponensei magukban foglalják az alkalmazásfejlesztéshez szükséges teljes háttér-infrastruktúrát. Ez magában foglalja a hálózati infrastruktúrát, tárolási lehetőségeket, számítási erőforrásokat, különféle kiszolgálókat, adatbázis-kezelő eszközöket és BI-szolgáltatásokat.
Hogyan működik a platform, mint szolgáltatás?
A PaaS felhő alapú platformként működik, amely az összes szükséges fejlesztőeszközt online környezetben, testreszabható felülettel biztosítja. A felhőkörnyezet lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bárhonnan bejelentkezzenek, bevezessenek termékeket, teszteljenek alkalmazásokat, és együttműködjenek a projekteken.
Hányféle platform létezik szolgáltatásként?
A felhőszolgáltatásoknak számtalan modellje és ezeket nyújtó cég létezik. Annak ellenére, hogy a PaaS-megoldások pontos száma nem létezik, szabadon kijelenthetjük, hogy számuk meghaladja a százakat.
Mi a példa a platformszolgáltatásra?
Néhány tipikus példa az IBM Cloud, a Salesforce, az AWS, a Google App Engine-re és így tovább.
Hogyan viszonyul a PaaS a belsőleg üzemeltetett fejlesztői környezetekhez?
A PaaS messze felülmúlja a belső szoftverfejlesztő környezeteket. Ezeket a platformokat bármilyen internetkapcsolattal rendelkező eszközön használhatja. Belső erőforrásokat, hálózati erőforrásokat kínálnak, és a kezdeti befektetéssel teljes ellenőrzést biztosítanak a fejlesztési folyamat felett.
Mi a különbség a SaaS és a PaaS között?
A SaaS egy olyan szoftver, amelyet az emberek előfizetésen alapuló alkalmazáson keresztül használhatnak. A PaaS egy teljes infrastruktúra, amely felhőszoftverek létrehozásához használt fejlesztőeszközökkel érkezik.
Expert note
A PaaS a felhőalapú számítástechnika egyre népszerűbb modellje, amely lehetővé teszi az alkalmazások kezelését, futtatását és fejlesztését. Rugalmas integrációkat és szolgáltatásokat nyújt a felhasználóknak.

Felhő alapú szoftverekkel hatékonyabb ügyfélszolgálatot lehet nyújtani, ami növeli az elégedettséget és a hűséget. A LiveAgent ügyfélszolgálati szoftver kínál széles választékot az önkiszolgáló, panaszkezelő és bejövő hívások kezelésére. Az árak és funkciók szintén széles skálán mozognak, azonban a szolgáltatás számos díjjal és tanúsítvánnyal rendelkezik, és partnerekkel dolgozik együtt. A LiveAgent lehetővé teszi a cégprofilok létrehozását, az ügyfél űrlap segítségével pedig könnyen információt lehet gyűjteni az ügyfelekről. Az integrációs kérelem sablonok lehetővé teszik az új integrációk egyszerű kérését.
A cikk az áremelés bevételnövelő hatására, az ügyfélszolgálat javítására, valamint az ügyfélszolgálati jelentések fontosságára helyezi a hangsúlyt. Ajánlásokat is tartalmaz az áremelési e-mailek megfogalmazására és a személyre szabott megoldásokra. Fontos, hogy az ügyfélszolgálatot a vásárlók szemszögéből is értékeljük. Az ügyfélszolgálati jelentések pedig hasznosak a szolgáltatás és termékfejlesztés szempontjából is.
Az ügyfélszolgálat rendkívül fontos az összes vállalat számára, mivel az ügyfél-elégedettség szintje befolyásolja az ügyfelek hűségét és a vállalatok lényegét. Az ügynököknek kiváló kommunikációs és problémamegoldó készségekre van szükségük, és az ügyfélszolgálati csapatoknak könnyen és hatékonyan kell kommunikálniuk az ügyfelekkel. Az ügyfélszolgálati értékelés ellenőrzőlista bemutatja azokat az elvárásokat és módszereket, melyek segítségével a vállalkozás hatékonyan tudja kezelni az ügyfélkapcsolatokat, és az ügyfél elégedettsége érdekében javítani a szolgáltatás minőségét.
A LiveAgent egy ügyfélszolgálati támogatás szoftver, amely az ügyfélszolgálati élmény fontosságára helyezi a hangsúlyt. Az ügyfélszolgálati munkatársak segítenek az ügyfél elégedettségének javításában és segíthetnek az ügyfél felmérésében. A LiveAgent átfogó szolgáltatást kínál, mint például VoIP telefonrendszerek, önkiszolgáló szoftver és bejövő híváskezelő szoftver. A cég blogjában pedig hasznos tippeket és információkat találhatunk. Elérhető ingyenes próba.