Word of mouth is the process of telling people you know a particular product or service, usually because you think it is good and want to encourage them to try it.
A szóbeszéd a beszéd útján történő kommunikáció egyik módja. Más szavakkal, a WOM információkat továbbít egyik embertől a másikhoz.
Példa: A termék/szolgáltatás felhasználója beszél a termékről valakinek a barátai körében. Ha a felhasználónak rossz az ügyfélszolgálati tapasztalata, az átadható az embereknek, akivel találkozik. Ennek eredményeként nagy valószínűséggel úgy döntenek, hogy nem vásárolnak termékeket ettől a vállalattól.
A WOM célja az ügyfelek bizalmának és hűségének elnyerése. Mivel egy olyan világban élünk, ahol mindenki próbál eladni valamit nekünk, a bizalom megszerzése nehéz lehet. Az emberek véleményeket vagy ajánlásokat keresnek. Így a minőségi vásárlói tapasztalat arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy beszéljenek az Ön termékeiről. Ez hűséges ügyfeleket teremt, ami végül növeli az értékesítést, az ügyfelek elégedettségét.
A WOM valóban olcsó és értékes marketingstratégia bármely márka számára. Könnyen figyelmen kívül hagyható. Így a tartós kapcsolatok kiépítésére és a közösség létrehozására kell összpontosítani. Ez egy fontos és előnyös hosszú távú stratégia.
Először is, az ügyfelek hagyományosan szájról szájra kapják az ajánlást/áttekintést. Például egy baráttól vagy egy családtagtól.
A második lehetőség az, hogy az emberek a közösségi médián keresztül találnak ajánlásokat. Manapság az online kutatás az egyik legkedvezőbb módszer annak eldöntésére, hogy terméket/szolgáltatást megkívánja-e vásárolni. Ezt WOMM-nek hívják, ami a szóbeszéd marketing.
Példa: Bence és Sára gondolkozik, hogy takarító céget alkalmazzanak otthonukba. Mindketten elkezdik kutatni a város takarító cégeit. Bence talált néhány takarító céget online a Trustpilot remek véleményei alapján. Ezért úgy döntenek, hogy valamelyikükhöz fordulnak a szolgáltatásokért. Miután nagy tapasztalatot szereztek, megosztják másokkal a szoros körükben lévő emberekkel. A WOM így működik a értékeléseken keresztül.
Röviden, a WOMM ugyanaz a stratégia, mint a hagyományos szóbeszéd. A fő különbség az, hogy a WOMM-et a márka/cég ösztönzi. Míg a hagyományos szájhagyomány szervesen történik. A szóbeszéd történő marketing cél a termék/szolgáltatás forgalmazása a nagyobb kitettség megszerzése érdekében.
Would you like to know how to manage your customer's inquiries smoothly?
Get a Help desk software that allows you to handle all customer inquiries effectively from one interface.
Learn moreA szóbeszéddel történő marketing egyfajta marketing, amely magában foglalja a “suttogást” a fogyasztóknak egy adott termékről vagy márkáról. Célja, hogy etikai és nem tolakodó módon vitát indítson egy adott témáról. A végső hatásnak a márkával vagy termékkel kapcsolatos megbeszéléseknek kell lennie, amelyek a márka elismertségének vagy vásárlásának növekedéséhez vezetnek. Az ilyen marketing nem váltja ki az ügyfeleket a márka általi kényszerítését és támadását.
A szóbeszéd marketing többféleképpen is előállítható. A pozitív marketing legjobb eszköze természetesen az ügyfelek. Mit kell tenni azért, hogy az ügyfelek szóbeszéd alapján akarják megismerni? kérje meg őket, hogy próbálják ki az új terméket, majd meséljenek nekik róla; éreztetni velük, hogy a véleményük számít, és megkülönböztetni pl. dedikált promóciók; teremtsen teret a megbeszélésekhez – ez lehet fórum, Facebook-csoport vagy egyszerűen az a lehetőség, hogy hozzászólásokat fűzzenek bejegyzésekhez vagy bejegyzésekhez weboldalakon és portálokon; maradjon állandó kapcsolatban ügyfeleivel; alkalmazzon egy személyt, aki szóbeszéd útján folytatja marketing tevékenységét
A szóbeszéd marketing nagyon hatékony, mert az Internet számos eszközzel biztosítja. Ez lehetővé teszi az információk közlését, ráadásul kiépíthetjük a társadalmi kapcsolatokat. A szájról szájra irányuló marketingnek azzal kell kezdődnie, hogy egy adott témáról vitát kell indítania. Csak a vita során szabad gyengéden megemlíteni a hirdetni kívánt márkát vagy terméket. Először is emlékeznie kell a természetességre. Csatlakozhat meglévő szálakhoz is.
Legyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..