Mi az u-law algoritmus?
Az U-law, a μ-law vagy a mu-law szabványos jeltömörítés a digitális távközlésben. Ez a két G.711 szabványos változat egyike. Ezt a kompenzációs algoritmust használják a távközlésben Észak-Amerikában és Japánban, hogy optimalizálják az analóg audiojelek dinamikus tartományát a digitalizálás előtt.
A dinamikatartomány a torzítás nélküli leghangosabb hang és a háttérzaj aránya.
Ez a kódolás csökkenti a jel dinamikus tartományát, és ezért növeli a kódolási hatékonyságot, és nagyobb jel-torzítás arányt eredményez, mint a lineáris kódolás által adott bitekre.
Hogyan működik az u-law algoritmus?
Egyszerűbben fogalmazva, az u-law kodek 8 bitre tömöríti az emberi beszédhez hasonló hangokat vagy más digitális jeleket, amikor azokat távközlési rendszerben – telefonrendszerben továbbítja. Ez tisztább hangzást eredményez, miközben ugyanazt a hozzávetőleges zajszintet.
Az u-law algoritmust régebbi analóg és újabb digitális rendszerekben is használják. Analóg alapú rendszerekben azt követően használják, hogy a hangot egy digitális számítógépes rendszer fogadta. Ez a változtatás nemlineáris erősítésű erősítő használatával történik.
Ha a jel már digitális, nincs szükség további tömörítésére, mivel a 8 bites adatfájl mérete az ideális digitális fájlméret, és a legtöbb számítógép szimbólummérete felismeri.
Ezt az algoritmust használják néhány szabványos programozási nyelvben, amelyek segítségével olyan hangokat hoznak létre és tárolnak, mint a sun.audio a Java 1.1-ben.
Would you like to make better calls?
Experience our key features with a free LiveAgent trial and see what it’s like to provide professional services with our solution.
Frequently Asked Questions
Hogyan kell beépíteni az u-lawt?
Analóg rendszerekben az analóg jel digitálissá alakításához kell használnia. Ez az analóg jelre beállított kvantálási szintekkel történik, amelynek egyenlőtlen térnek kell lennie az u-law algoritmusa szerint. Ha digitális jellel dolgozik, nincs szükség annak konvertálására, és az u-law algoritmus közvetlenül alkalmazható.
Szakértői megjegyzés
Az u-law algoritmus a digitális távközlésben kulcsfontosságú és optimalizálja az analóg audiojelek dinamikus tartományát a digitalizálás előtt.

A LiveAgent a vállalkozások időt takarító eszköze. Segíti az ügyfélkapcsolatok kezelését, email kampányokat, jegykezelést, telefonrendszereket és reklamációkezelést kínálva. A szöveg hangsúlyozza a testreszabható jegy mezők, valamint a rendszer integrációs képességeit. A LiveAgent demó foglalására vagy hírlevélre való feliratkozásra ösztönzi az olvasókat.
Az automatizált rendszerek növelik az ügyintézői hatékonyságot és javítják az ügyfélélményt. A LiveAgent szoftver hasznos lehet az ügyfelekkel való kommunikációban és segíti az ügyfélelégedettség növelését és költségcsökkentést. A személyre szabott megoldások mellett az okos szabályok és az automatikus jegyelosztás is jelentős előnyöket nyújt. Az ügyfélkapcsolati platform létrehozása folyamatban van.
A LiveAgent ügyfélszolgálati szoftver gamifikációval motiválja az ügynököket, segít az ügyfélkapcsolatok szervezésében és növeli az elégedettséget. Az ügyfélszolgálati jelentések és szabványok ellenőrzőlistája segíti az ügyféligények megértését és az ügyfélélmény biztosítását. Az értékelés gyűjtése fontos az üzleti sikerhez, amit az admin körrel rendelkező ügynökök felügyelhetnek a LiveAgent rendszerében. Az ügyfélszolgálati szoftver javasolja a gamifikáció alkalmazását az ügyfélszolgálatban, amely több különböző típusú felhasználót szolgál ki, nyitott kommunikációval és részletes információkkal. Az ügyfélszolgálati ügynökök felügyelhetik és beállíthatják az admin körrel rendelkező rendszert.