Mit jelent az ügyfélszolgálati filozófia?
Az ügyfélszolgálati filozófia egy stratégia. Azon képviselők számára készül, akik az ügyfélszolgálatot biztosítják. Az egész az ügyfelek kiszolgálásáról szól. Ha az ügyfélszolgálat nem dolgozik megfelelően, a vállalat nem lesz sikeres. Minden szervezet céljai között szerepel, hogy ügyfeleit a lehető legjobban szolgálja ki. Ennek eléréséhez erős stratégiára van szükség.
Az ügyfélszolgálati filozófia megvalósításának előnyei:
- Ügyfelek megtartása
- Vevői elkötelezettség
- Hatékony munkafolyamatok
- Nagyobb nyereség
Hogyan írja meg az ügyfélszolgálati filozófiai nyilatkozatot?
Kezdje a küldetéssel, a jövőképpel és az értékekkel
Ezeknek a pilléreknek a megértése és leírása elősegíti a vállalat számára a nyilatkozat pontos elkészítését. Az ügyfélszolgálat képviseli a vállalatát. Általában ők azok, akik először lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel. Az ügyfélszolgálati képviselők jelentik a vállalat hangját. Így a világos küldetés, a jövőkép és az értékek megdefiniálása segíthet a képviselők megfelelő oktatásában.
Küldetés – ez az oka annak, hogy egy vállalat létezik. A küldetésnek világosnak, lehetőleg néhány mondatban leírhatónak kell lennie. Ez segíti az alkalmazottait és végső soron az ügyfeleket abban, hogy megértsék, hogyan definiálja önmagát cégként.
Jövőkép – ezt szeretné elérni cége. A jövőkép a jövőre vonatkozó céljainak összessége.
Értékek – a piackutatás segít leírni vállalata értékeit. Az ügyfelek megértése kulcsfontosságú tényező a nyilatkozat leírásakor. A piackutatás segíthet a lehetséges fejlesztések kijelölésében és a vásárlói értékek meghatározásában. Ne feledje, hogy a vállalat és a vásárlók értékeit össze kell hangolni.
Biztosítson önkiszolgáló opciót a filozófia részeként
Minden vállalat egyik fontos célja a kivételes ügyfélszolgálat biztosítása. De mindenképpen le kell írni, hogy HOGYAN teszi ezt. A nagyszerű ügyfélszolgálat biztosításának egyik módja az önkiszolgálás, például tudásbázis cikkek vagy Gyakran Ismételt Kérdések formájában. Ezek segítenek az ügyfeleknek könnyen megtalálni a válaszokat vagy útmutatásokat. Megalkotásuk kevés erőfeszítéssel jár, képviselői kevesebb kérdést kapnak az ügyfelektől, és megelőzhető általuk a rossz ügyfélszolgálati élmény is, így vásárlóit is sikeresebben tudja megtartani.
The best customer service is if the customer doesn't need to call you, doesn't need to talk to you. It just works
Legyen őszinte
A legfontosabb tényező egy ilyen nyilatkozat megírásakor az őszinteség. Ha tudja, hogy cégének vannak korlátai, azokat ismerje el. Hozzon létre olyan jövőképet, amely az Ön által nyújtott pozitív dolgok fejlesztésére vagy hangsúlyozására irányul, de ne ígérjen olyat, amit nem tud teljesíteni. Így cége elvárásai megfelelőek lesznek.
Hogyan segíthet az ügyfélszolgálati szoftver az ügyfélszolgálati filozófia megvalósításában?
Az ügyfélszolgálati teljesítény javításának egyik módja, ha az ügyfélélményt gyorssá és egyszerűvé teszi. Ez sokszor nehéz lehet, mert képviselői számos platformot használnak arra, hogy válaszoljanak az ügyfeleknek. Az olyan szoftver, mint a LiveAgent, segít egyetlen felületen kezelni az összes kérdést.
További hasznos LiveAgent funkciók:
Az Élő chat, az e-mailek, a call center és a közösségi médiában történő megkeresések egyetlen felületen zajlanak
Létrehozhat tudásbázis cikkeket (ügyfélszolgálati központ)
- Az összes ügyféladat egy helyen található
- Ügyfélmegkeresések egyesítésének lehetősége
- Az ügyfélmegkeresések kiosztásának automatizációja
- A képviselők munkájának nyomon követése
- Zökkenőmentes munkafolyamatokat hozhat létre képviselői számára SLA-kkal és időszabályokkal
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Expert note
Az ügyfélszolgálati filozófia az ügyfelek elégedettségére összpontosít, és elengedhetetlen a vállalat sikere szempontjából.

A LiveAgent egy magyar ügyfélszolgálati szoftver, amely segít megoldani a vásárlói kérdéseket és biztosítja a kitűnő vásárlói élményt. Az ügyfélszolgálat és az ügyfél élmény kulcsfontosságú az elégedettséghez. Az ügyfél támogatás és az SLA jelentések fontosak a hatékony ügyfélszolgálati támogatáshoz, melynek része az élő chat és az önkiszolgáló portálok. A szünet funkció megelőzi az ügynökök kiégését és stresszét, javítja a teljesítményüket és az elégedettséget. Az ügyfélszolgálati jelentések fontosak az ügyfelek elvárásainak teljesítéséhez, és az SLA megfelelőségét lehetővé teszik.
Az ügyfélszolgálati élmény nagyon fontos a márkalojalitás választásánál. A vállalatoknak a legjobb eszközökkel kell rendelkezniük, hogy elérjék ezt az elvárást, és az ügyfélszolgálati szoftverek használata ebben nagy segítség lehet. Ezek a digitális eszközök segítenek a vállalatoknak kezelni az ügyfelek kérelmeit és megbeszélni az esetleges problémákat. A legtöbb ügyfélszolgálati rendszer szíve a jegykezelő rendszer, ami átkonvertálja az ügyfelek közösségi média posztját, telefonhívását, emailjét és chat üzeneteit különálló jegyekké.
Az ügyfélkapcsolat a vállalat és az ügyfelek közötti kapcsolatot jelenti, amely magában foglalja az értékesítés támogatását, a technikai támogatást és a marketing kommunikációt. Az ügyfélmegtartás és a vásárlói hűség növelése érdekében célszerű automatizálni az ügyfél-kiszolgálási folyamatokat és személyre szabott vásárlói élményt biztosítani. Az ügyfélszolgálati szoftver, mint például a LiveAgent, segít az ügyfélkapcsolatok kezelésében és a hatékony kommunikációban az ügyfelekkel.
Az ügyfélkommunikáció fontos ahhoz, hogy az értékesítési csoportok hatékonyan és gyorsan megoldhassák az ügyfelek panaszait. A magas színvonalú ügyfélszolgálat jó hatással van az elégedettségre és a márka népszerűségére. Az élő chat kommunikáció nem könnyű, de a vásárlók mintegy 70%-a elégedett vele. A LiveAgent frissítéseiről és árai megvásárolhatóak. További támogatási lehetőségek és információk állnak rendelkezésre.