Mi az üzleti VoIP?
Ez a megoldás megkönnyíti a cégtulajdonosok számára az ügyfelek felhívását, az értékesítési hívások lebonyolítását és a csapattal való együttműködést az üzleti hívások során. Az üzleti VoIP telefonszolgáltatások az alapvető hanghívásokon kívül jellemzően fejlett funkciókat kínálnak, például képernyőmegosztást, videomegbeszéléseket és hangposta-átírást. Mivel az üzleti VoIP-szolgáltatások sokféle funkcióval rendelkeznek, gyakori a további speciális képességekért való fizetés.
A fogyasztói szolgáltatásokkal ellentétben az üzleti VoIP-szolgáltató többet fektethet be egy biztonságos VoIP-hálózat kiépítésébe és karbantartásába. Ezenkívül a legjobb üzleti VoIP-szolgáltatások általában magas szintű ügyfélszolgálatot kínálnak. Végül is a cégtulajdonosok nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék a kapcsolatot az alkalmazottakkal, különösen, ha távolról dolgoznak.
Honnan lehet tudni, hogy cége alkalmas-e az üzleti VoIP-ra?
Mielőtt üzleti VoIP-szolgáltatásokat használna az összes telefonhívás kezelésére, tartson szem előtt néhány pontot. Először is ellenőrizze, hogy rendelkezik-e nagy sebességű internetkapcsolattal. Hagyományos irodai környezetben kábeles, DSL-, műholdas vagy üvegszálas internetkapcsolattal rendelkezhet. Fontos azonban, hogy tájékozódjon távoli csapataitól. Kérdezze meg tőlük, hogy van-e internetszolgáltatásuk legalább 5 megabites letöltési és feltöltési sebességgel, hogy videomegbeszéléseket tudjanak használni.
Most megfontolhat néhány előnyt, amelyet az üzleti VoIP-szolgáltatók kínálnak a hagyományos üzleti telefonszolgáltatásokhoz képest.
- features – Business VoIP providers are known to offer unlimited calling across the country. However, there are many other advanced features to consider. For example, an auto-attendant feature makes it easier to answer calls that come in during evenings and weekends. Some providers also deliver voicemail transcription (i.e., the system converts a voicemail to text).
- cost savings – Depending on the features you choose, business VoIP providers can offer significant cost savings. Compared to traditional business services, you can save 20-50%. The cost savings could be even higher if you make a lot of international calls.
- options for small businesses – Some business phone service providers offer unified communications, video meetings, and team messaging. These advanced features are typically available through expensive plans. An enterprise phone service is not a good fit for a small business focused on cost savings. That said, business VoIP phone systems are still an excellent choice for many small businesses because of their low cost and flexibility.
Hogyan profitálhatnak a vállalatok az üzleti VoIP szolgáltatásból?
Kilenc szempontból előnyös a vállalatok számára az üzleti VoIP szolgáltatás használata. Ezen előnyök némelyike a hagyományos analóg telefonokon keresztül érhető el, de a legtöbb csak VoIP-hívásoknál érhető el.
- Make as many calls as you want with unlimited calling features. VoIP services are a cost-effective choice for companies that rely on making calls, including outgoing calls to customers. You can often get unlimited domestic calling to anybody in the country. International calling rates can be as low as a few pennies per minute.
- Stay connected with other teams. Staying organized in the age of remote work is more manageable with business VoIP services. You can use conference calling with your customer service teams, sales teams, and other company parts.
- Use screen sharing to improve understanding. Verbally describing a process isn’t always the right approach in business. Some of your employees might prefer to see diagrams, charts, or other visual aids.
- Deepen your connection with video meetings. Some business VoIP plans include support for video meetings with groups and video calls. Communicating by video is a powerful way to enrich a conversation with an employee or customer. You might find it easier to understand the other person’s thoughts and feelings and connect better with them. Some VoIP plans let you invite 10, 20, or even 100 participants to a video conferencing session.

- Get quick answers with team messaging. Newer VoIP plans include a team messaging (also called instant messaging) feature. This is a helpful way to communicate with your team. After all, spending 10 minutes looking at calendars to set up a conference call doesn’t make sense in every situation.

- Voicemail. It is a standard feature in today’s business VoIP technology, even on a basic plan. To boost business productivity further, look for voicemail to email features. Reading a transcribed voicemail can be easier than listening to a recording.
- Apps with video. These are a great choice if you have an Internet provider that offers fast broadband services. For instance, you might invite your ten best customers to a video call to reveal a new product you’re working on. During the video meeting, you can use screen sharing to demonstrate the idea and get their feedback. Some apps with video will even let you share control over your screen. This is a powerful tool to boost engagement.
- Scalability. Unlike most mobile phones, it is easy to add or remove users from your VoIP service. That is valuable because you can add users to your contact centers at busy times and then cancel those accounts later if they are not needed.
- Routing. Midsized businesses and larger companies get a lot of incoming calls to manage every day. Routing calls to the right person or department helps to provide better service to your customers.

Hogyan válasszuk ki a legjobb üzleti VoIP szolgáltatót?
Néhány tényezőt szem előtt kell tartania, hogy biztosan a legjobb ajánlatot kapja.
- flexibility – Some providers may require you to sign up for annual plans to get the best deal on their enterprise tier. In contrast, the lowest tier may let you cancel at any time but provide fewer features. Remember that you can mix and match between plans. You might use a higher-end option (i.e., the enterprise or professional tier). In contrast, the lowest tier may be a good choice for departments with fewer calls.
- mobile device support – Many of your employees might like the option to work remotely. To support this need, look for a provider that offers mVoIP phone apps or can make calls from multiple locations without buying an office phone.
- integrations – LiveAgent integrates with popular business software like Salesflare, Pipedrive, Highrise and Gmail, and many others. Choosing a business VoIP provider that integrates with your software can save you time every day.
- monthly minutes – Some VoIP providers offer unlimited minutes on domestic calling. Before signing up, think about your calling needs. If you regularly call customers in other countries, you might need a plan with international calling.
- other powerful features – Larger companies might need the capacity to offer online meetings, unlimited extensions, and other capabilities that go beyond typical VoIP features. This is usually the case if you have a range of different teams (e.g., sales, customer service, accounting, etc.) who all need an office phone.
Ne feledje, hogy minden VoIP-szolgáltató más-más szavakat használ szolgáltatása leírására. Egy vállalat használhatja a „vállalati szint” kifejezést a leggyorsabb szolgáltatásra. Egy másik cég kínálhat „sebességszintet”. Mivel sok különböző kifejezés létezik, fontos alaposan megvizsgálni a felszámított havi díjat és a pontos jellemzőket.
Az üzleti VoIP telefonszolgáltatások szűkített listájának összeállításához kezdje az iparági áttekintésekkel, például a PC Mag által javasolt Voice Over IP rendszerekkel. Olyan ajánlatokat fog látni, mint az Ooma Office, a RingCentral és a Cisco.
Hogyan állítsunk be üzleti VoIP rendszert?
Az üzleti VoIP-rendszer beállításának konkrét lépései eltérőek. Például a RingCentral MVP beállítása eltér a LiveAgent beállításától. Ennek ellenére van néhány általános közös pont, amely minden VoIP rendszerre vonatkozik.
Internet kapcsolat
Az internetkapcsolat minősége és sebessége döntő fontosságú a VoIP-hívásoknál. Forduljon internetszolgáltatójához, és mondja el, hogy Voice over Internet Protocol szolgáltatásra vált. A legjobb hangminőség elérése érdekében előfordulhat, hogy frissítenie kell internetkapcsolatát, vagy vásárolnia kell egy újabb vezeték nélküli routert, amely támogatja a WiFi 6-ot.

Tervezze meg a Voice over Internet Protocol telepítését
A következő lépés az új internetes telefonszolgáltatás telepítésének megtervezése. A legjobb hangminőség elérése némi tesztelést igényelhet, ezért adjon magának sok időt. Dönthet úgy is, hogy a telepítést a hétvégére tervezi, hogy minimalizálja az üzlet fennakadását. Ha hiányzik a házon belüli informatikai szakértelem, kérdezze meg internetes telefonszolgáltatóját, hogy kínál-e telepítési szolgáltatásokat. Ennek a lehetőségnek a fizetése néha jó ötlet nagyobb cégeknél.
Kommunikáljon az alkalmazottakkal
Az új rendszer bejelentése érdekében küldjön e-mailt alkalmazottainak. Ha vannak jelentős új funkciók, például az üzleti szöveges üzenetküldés, jelölje ki őket az e-mailben. Tervezzen meg néhány képzést a munkatársai számára. A modern IP-telefonok tele vannak extra funkciókkal, és időbe telik, mire megtanulják használni őket.
A képzési anyagok frissítése
Most, hogy jobb üzleti kommunikációs eszközei vannak, frissítse képzési dokumentumait. Például magyarázza el, hogyan működnek bizonyos szolgáltatások (pl. a többszintű automatikus kezelőt használjuk az ügyfelektől érkező hívások kezelésére).
Choose the right fit for your business
Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?
Frequently asked questions
What is a business VoIP?
Business VoIP is a business communications tool that makes it easy to make calls and receive calls. In many cases, business VoIP is lower cost than a traditional business phone system. Business VoIP plans often provide unlimited calling and advanced features like screen sharing or video meetings.
How does business VoIP work?
Business VoIP works by converting your words into digital signals which are transmitted through the Internet. Behind the scenes, business VoIP providers use various methods to make sure you have high-quality calls. All business VoIP users need high-speed Internet access to use the service effectively.
How to know if your company is a good fit for business VoIP?
Almost all businesses are a good fit for business VoIP. There are only two situations where a business might not want to switch to VoIP. A company that lacks reliable Internet access, or companies that are not ready to implement of newer technologies.
How can companies benefit from business VoIP service?
There are many benefits available by switching to a business VoIP service. For example, you can avoid the additional charges that traditional phone companies apply for long phone calls. Most business VoIP service providers include either unlimited minutes or inexpensive calling rates. Finally, business VoIP services sometimes include support for video meetings and call management so you can stay productive.
How to choose the best business VoIP provider?
Start by looking at the technology your team uses every day. For example, if you use Gmail and Pipedrive, LiveAgent is a good fit because it integrates with these technologies and dozens other apps. Read industry reviews and ask your colleagues for tips. Keep researching until you identify two or three potential providers for your shortlist.
How do I set up a business VoIP system?
The specific technical steps vary with each Internet service provider. However, there are four general steps you can follow after you select a VoIP system. Step one is to check that your Internet connection can support VoIP calls. Step two is to plan and schedule the VoIP installation. In step three, you will infirm your employees about the new technology. The final step is to update your training material.
A LiveAgent VoIP hívásrögzítő szolgáltatása mellett számos más VoIP telefon- és szoftverszolgáltatás is található, mint a mobil VoIP, VoIP tárcsázó vagy Nem rögzített VoIP. A LiveAgent kínálja a legjobb alternatívát a bejövő hívások, ügyfélszolgálati rendszerek, panaszkezelés és e-mailkezelés számára. A vállalatral kapcsolatos információk megtalálhatók a weboldalukon.
VoIP implementáció ellenőrzőlista
A cikk arról szól, hogy hogyan érdemes egy vállalkozásnak meghatározni a VoIP-szolgáltatás igényeit. A cikk írója szerint fontos, hogy a célok specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, relevánsak és időhöz kötöttek legyenek. Az író azt is javasolja, hogy rangsoroljuk a kritikus VoIP-funkciókat, és határozzuk meg, hogy azok melyik szolgáltatótól elérhetőek. A cikk további tanácsokat is ad, hogy miként érdemes a jelenlegi infrastruktúrát felmérni, hogy az képes-e támogatni az új VoIP-rendszert.