Ügyfél-elköteleződési modell

Mi az az ügyfélelköteleződési modell?

Az ügyfélelköteleződési modell egy olyan megközelítés, amelyet a vállalkozások alkalmaznak a hosszú távú kapcsolatok kiépítésére és fenntartására a teljes ügyfélút során. Az ügyfél-elköteleződési modell célja az ügyfelek élményének javítása, a konverziók számának növelése, a megtartás és az ügyfelek élettartam-értékének javítása a következetes bevételnövekedés biztosítása érdekében. Az ügyfélelköteleződési modelleket általában a következő alaptípusokba sorolják:

Az ügyfélelköteleződési modellek gyakori típusai

High-touch elkötelezettségi modellek

A high-touch integrált modellek általában jól működnek a magas költségű, összetett vállalati megoldásokat értékesítő szoftvercégeknél. A bevezető interakció gyakran az értékesítési csapat bemutatásával kezdődik, és magában foglalhat élő online vagy személyes tréningeket, valamint heti bejelentkezést egy dedikált értékesítési ügynökkel vagy az egyes ügyfelekhez rendelt ügyfél-siker menedzserrel. Hozzájárul a termék zökkenőmentes bevezetéséhez, a hatékony termékhasználathoz, valamint a vásárlók folyamatos sikeréhez. A high-touch elköteleződési megközelítés lehetővé teszi, hogy a bevezető élményt az ügyfelek igényeihez és üzleti céljaihoz igazítsuk, és az ügyfelek reakcióihoz igazítsuk.

Ügyfélelköteleződési modellek

Low-touch elköteleződési modellek

Az low-touch modellek olyan SaaS és B2B cégek számára alkalmasak, amelyek nagy mennyiségben, de alacsonyabb árú és kevésbé összetett megoldásokat értékesítenek. Az alacsony érintéses elköteleződési modell kevesebb érintkezési pontot foglal magában az ügyfelekkel, míg az interakciók többnyire technológiailag támogatottak és automatizáltak. A beléptetési folyamat általában egy automata bevezető e-maillel kezdődik, amely kiemeli a termék jellemzőit, és egy automatikus bevezető e-mail-sorozattal folytatódik. Az ügyfeleket általában önkiszolgáló források, például videokalauzok, oktatóanyagok, tudásbázis cikkek és automatizált csevegőbotok is segítik.

Hibrid elkötelezettségi modellek

Általános szabály, hogy a legtöbb vállalat a két modell kombinációját alkalmazza, és olyan tényezők alapján módosítja ügyfél-elköteleződési stratégiáját, mint a költségek és a termék összetettsége. A hibrid megközelítés kombinálhatja a high-touch bevezetést a low-touch, post-onboarding megközelítéssel. Ugyanakkor egyes vállalatok elsősorban low-touch belépési modellt alkalmazhatnak, amely párosul egy high-touch utáni elkötelezettségi megközelítéssel. Ez akkor fordulhat elő, ha az ügyfél könnyen feliratkozik egy termékre vagy szolgáltatásra, de nehézségekbe ütközik a sikeres beléptetéssel, és személyre szabott segítségre van szüksége a hosszú távú siker érdekében.

Improve your customer engagement with a complex multichannel solution.

Get started with LiveAgent today and provide the best customer experience with the right toolset.

Frequently asked questions

Miért fontosak az ügyfélelköteleződési modellek?

A vállalkozások és az ügyfelek közötti interakció kulcsfontosságú az ügyfelek elköteleződésének minden szakaszában – kezdve a tartalomkészítéstől és a potenciális ügyfelek megszólításától az ügyfélszerzésig és a sikeres beléptetésig. A hatékony ügyfél-elköteleződési modell segíti a vállalkozásokat az ügyfélkapcsolat kezelésében a teljes ügyfélút során, javítja az ügyfelek megtartását, és hosszú távon biztosíthatja az üzleti sikert.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő elköteleződési modellt?

A high touch elkötelezettségi modellek jobban megfelelnek a magas költségű vállalati termékeket kínáló vállalkozásoknak. Gyakran sok kapcsolati pontot foglalnak magukban az ügyféllel, hogy biztosítsák a sikeres belépést és a folyamatos sikert. Míg a többnyire automatizált stratégiákra támaszkodó, alacsony érintésű elköteleződési modellek választása ésszerű az alacsonyabb árú és kevésbé összetett megoldásokhoz.

Hogyan építsünk fel ügyfél-elköteleződési modellt?

A hatékony ügyfél-elköteleződési modell felépítéséhez és az elkötelezett ügyfélbázis biztosításához világosan meg kell érteni, hogy milyen típusú elköteleződésre van szükség az ügyfelek elvárásainak teljesítéséhez, az értékteremtéshez és a hosszú távú kapcsolatok fenntartásához. Ennek ellenére a vállalkozásnak biztosítania kell, hogy az ügyféllel megtermelt bevétel igazolja a kapcsolódó költségeket abban az esetben, ha nagy érintésű modellt alkalmaznak.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.