Ügyfélkapcsolat

Mi az Ügyfélkapcsolat?

Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.

Cambridge dictionary

Az ügyfélkapcsolat egy speciális fajtája kapcsolatoknak, mely úgy kezdődik, hogy az ügyfél elkezd foglalkozni a cégével. Minden vállalat felelős az ügyfelek elégedettségéért és hűségéért. Minden ügyfél-interakció hatással van az ügyfelekre. A kapcsolat magában foglalja az értékesítés támogatását, a technikai támogatást és a marketing kommunikációt. Az ügyfélkapcsolatokat az ügyfelek elégedettségével lehet mérni.

A jó ügyfélkapcsolat előnyei:

  • Versenyelőny
  • Ügyfélmegtartás
  • Vásárlói hűség
  • Megnövekedett bevétel
  • Új ügyfelek
  • Márkaismertség
  • Vevői elégedettség

Melyek a jó ügyfélkapcsolatok elvei?

  • Aktív hallgatás
  • Empátia megmutatása
  • Személyre szabott vásárlói élmény
  • Ügyfelei megértése/megismerése – CRM rendszer

Hogyan építhet ügyfélkapcsolatot?

Automatizálja a folyamatokat

Az ügyfelek megtartása érdekében cégének automatizálási folyamatokat kell létrehoznia.

Osszuk őket kategóriákba a magyarázat érdekében. Lehet „belső automatizálás” és „külső automatizálás”. A belső automatizálás az, hogy a belső folyamatok zökkenőmentesen működjenek. Például a különböző részlegek/ügynökök számára beállíthatja az Automatikus jegyelosztást a LiveAgent-ben. Ez segít ügynökeinek hatékony munkájában.

Ügyfélkapcsolat
A jegyek automatikusan hozzárendelődnek az osztályokhoz

Másrészt a „külső automatizálás”, például az e-mail marketing létrehozása segíthet a kapcsolattartásban az ügyfelekkel. Mindkét automatizálási folyamatnak egy közös vonása van, az az, hogy segítenek különböző módon megtartani ügyfeleit.

Ossza meg az ügyféladatokat a különböző osztályokkal

Az ügyféladatok biztonságos megosztásához használhatja az ügyfélszolgálati szoftvert. Ez a szoftver segít SLA-k, szabályok és egyebek létrehozásában. Így az ügyféladatokat csak a megengedett munkatársakkal/osztályokkal osztják meg.

Személyre szabhatja az egyes vásárlói élményeket

Íme néhány módja annak, hogy személyes ügyfélkapcsolatot teremtsen:

  • Hívja az ügyfeleket keresztnevükön
  • Használja az ügyfél adatát a jobb ügyfélelégedettségért
  • Maradjon pozitív
  • Önkiszolgáló lehetőség/élmény

Kommunikáljon

A kommunikáció a kulcsa minden párkapcsolatnak. Ennek nem kellene, hogy meglepetést okozzon, hiszen nem sokban tér el az ügyfélkapcsolattól sem. Hogy létrejöhessen, kommunikálnia kell ügyfeleivel rengeteg felületen keresztül. Például; Facebook, Twitter, Email vagy személyesen. Mindenhol van lehetősége! Ezek azok ahonnan ügyfelei általában érkeznek. 

Hogyan segít az ügyfélszolgálati szoftver az ügyfélkapcsolatán?

Az ügyfélszolgálat számára nehéz lehet gondoskodni minden ügyfélkérésről. Ráadásul kapcsolatba kell lépniük az ügyfelekkel a Közösségi média különböző bejegyzéseiben. Így az ügyfélszolgálati szoftver megléte elősegítheti számukra a jegyek fontosságának kiemelését. Ezenkívül továbbra is sikerül megválaszolni a Közösségi Média vagy más platformok bejegyzéseit.

Az ügyfélszolgálati szoftver, mint például a LiveAgent, automatikusan tudja irányítani a jegyeket. Vállalkozása az igényeik alapján állíthatja be preferenciáikat. Ez biztosítja, hogy kapcsolatba lépjen ügyfeleivel, miközben válaszol a rendszeres vásárlói kérdésekre is.

Ha többet szeretne megtudni a LiveAgent-ről, olvasson az összes Jellemzőről.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Back to Glossary

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.