Annak ellenére, hogy rengeteg kommunikációs csatorna áll rendelkezésre, sok vállalat azért választja az e-mailt, hogy bejelentéseket tegyen, mert ez a leginkább használt és legérdekesebb csatorna. A legtöbb esetben a vállalati bejelentési e-mailek promóciós üzenetek az új termék- vagy szolgáltatáskiadásokhoz, a meglévő termékek frissítéséhez vagy egy új vállalkozás elindításához.
Annak ellenére, hogy ezek az üzenetek elméletileg csak bejelentések, inkább a marketinggel kapcsolatos üzenetek továbbítására koncentrálnak, nem pedig a vállalati hírek közlésére.
Ugyanakkor rengeteg példa található más célú vállalati bejelentési e-mailekre is, például belső üzenetekre. Ezek inkább formális e-mailek, amelyek az üzleti központú kommunikációra összpontosítanak, ideértve, de nem kizárólag, a vállalat nyitott pozícióinak hirdetését, a jelenlegi munkavállaló magasabb beosztásba való előléptetését, vadonatúj alkalmazottak bevezetését a meglévő csoporttagok, vagy meghívás nyílt találkozóra.
Ez utóbbi típusú vállalati bejelentési e-mailek lesznek a fő hangsúly itt, annak érdekében, hogy példákat mutassunk az üzleti vonatkozású üzenetekről, amelyeket e-mailben továbbíthatunk a belső közönség számára.
Az e-mailek a kommunikáció egyik leghatékonyabb módszere, és régóta bizonyítottan hatékonyak mind a belső, mind a külső üzenetek küldésében és fogadásában. Ennek egyik nyilvánvaló oka az a tény, hogy az e-mailek lehetővé teszik a közvetlen kommunikációt a kívánt közönséggel, amennyiben ismeri az e-mail címüket.
Ez azt jelenti, hogy állásajánlatot vagy vállalati híreket küldhettek el a teljes vállalati munkaerőnek vagy egy listának, míg egy új munkatársat fogadó vagy nyílt találkozót hirdető e-mailt csak a nagyvállalat megfelelő csapatának vagy részlegének küldhettek el.
A Gallup-tanulmányban összegyűjtött adatok azt mutatják, hogy az alkalmazottak 74%-a úgy érzi, hogy lemaradnak a vállalati hírekről (forrás). Ugyanakkor a belső kommunikáció helytelen kezelése a kisvállalkozásoknak (kevesebb, mint 100 embert foglalkoztatnak) évente 420 000 dollárba kerülhet, míg a nagyvállalkozások évente akár 62 millió dollárt is veszíthetnek (forrás). Ez csak még két ok arra, hogy az e-maileket felhasználják a belső hírek bejelentésére és a fontos információk megosztására az alkalmazottak között.
Mivel ezen üzenetek tartalma rendkívül változatos lehet, erre a kérdésre nincs helyes vagy rossz válasz. Azonban a legjobb, ha az üzenetek tömörek, hogy az olvasó érdeklődjön.
Az emberek hajlamosak karcsúsítani az e-maileket, ezért próbáljon meg minden fontos információt külön sorokban vagy bekezdésekben felsorolni. Ha további információkat kell megadnia, például egy álláshirdetést illetően, akkor hivatkozzon egy olyan weboldalra, amely az e-mail túlterhelése helyett további részleteket nyújt az érdeklődők számára.
Ez a vállalkozás méretétől és a témától függ – egyes üzeneteket az összes alkalmazottnak el kell küldeni, míg másokat csak a kiválasztott osztályoknak vagy egy bizonyos hierarchikus beosztású alkalmazottaknak. Az állásajánlatok elküldhetők például az összes munkatársnak, mivel egyes jelöltek részlegváltást keresnek.
Ez megint csak az e-mail típusától függ. Az előléptetési üzeneteket nem sokkal az előléptetett alkalmazott tájékoztatása után kell elküldeni. Az üdvözlő e-maileket és az értekezlet-meghívókat legalább egy héttel az új csapattag csatlakozása vagy vita előtt kell elküldeni. Az állásajánlatokat korábban kell elküldeni – néhány hónappal azelőtt, hogy ezt a pozíciót be kellene tölteni, és néhány héttel azelőtt, hogy külsőleg meghirdethessék.
Sign up for our free 14-day trial today. No credit card required.
Put our company announcement email templates to the test. Deploy them through our ticketing software using templates, or used canned messages. The choice is yours.
Free TrialLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..