Mi a jitter buffer?
A jitter buffer egy módszere a hangcsomagok kezelésének egy VoIP hívás közben. Ha a folyamat simán működik, a VoIP forgalom is sima. A legtöbb VoIP hívó észre sem fogja venni a jitter buffereket. Néha problémázik a jitter buffer a hálózati torlódás miatt. A jitter buffer használata kiváló módja a hanghívás minőségének fejlesztésének VoIP hívások közben. A VoIP jitter bufferrel való hívások azt jelentik, hogy a hangminősége magasabb lesz.
Mit csinál a jitter buffer?
A legjobb módja a jitter buffer funkció szerepének elmagyarázására egy példa használata. Ha folyamatban van egy VoIP hívás, a beszélgetése átalakul kis adatdarabok sorozatává, amelyeket “csomagoknak” nevezünk. Ha ezek a csomagok elérnek a hívás másik végére, megfelelő sorrendben újra összeállnak.
Most képzelje el, hogy a hívása 100 csomagnyi adatot tartalmaz. Ha a 90-es csomag hamarabb ér oda, mint a 10-es, a beszélgetés rendszertelen és összezavaró lenne. Képzelje el a beszélgetési nehézséget, amikor úgy kell megértenie a másikat, hogy a szavak nem sorrendben érkeznek! A megfelelő valósidejű kommunikáció az ügyfelekkel lehetetlen, amikor túlzott jitter történik.
Ahhoz, hogy megelőzze ezt a problémát, a jitter buffer funkció késleltetett időt használ. Ez a késleltetés lehetővé teszi minden VoIP csomagnak, hogy megérkezzen és megfelelően szerveződjenek, mielőtt bármit is hallana. Specifikusan, a rendszer ideiglenesen tárolja a csomagokat, így összeszerveződhetnek. Kezdje az alapértelmezett jitter buffer beállításokkal és nézze meg, hogy az megoldja-e a jitter problémáit. Ha a probléma folytatódik, kérjen tippeket a hálózati adminisztrátorától.
Mivel a hálózati torlódás sokszor változik egy nap, egy adaptív jitter buffer használata segíthet. Az adaptív jitter buffer különböző módokon szervezi adatát ahhoz, hogy elkerülje a buffering részleteket.
All-in-one communication platform
LiveAgent offers virtual call center that works with VoIP phone system.
Hol szükséges a jitter buffer?
A jitter buffert gyakran használják a VoIP rendszereken való hangminőség fejlesztésére. Van egy pár specifikus szituáció, ahol érdemes jitter buffert használni. Mielőtt megváltoztatja a VoIP szolgáltatóját annak érdekében, hogy fejlessze a kommunikációs minőségét, először használja ezeket a tippeket.
- Hálózat torlódás
Ha több felhasználó és eszköz használja ugyanazt azt a hálózatot, a hálózat problémákba ütközhet a felzárkózással. Ebben a helyzetben egy jitter buffer fejlesztheti a hangminőséget. Ha szegényes internetkapcsolattal rendelkezik, fejlesztenie kellene az internetszolgáltatását. Megfigyelheti a jelenlegi hálózati körülményeit egy ingyenes eszköz használatával, mint például a speedtest.net. Ez az ingyenes eszköz leméri a letöltési sebességét, feltöltési sebességét és más faktorait.
A LiveAgent oldaláról, az ügynök sávszélessége csak akkor van használva, ha a választott VoIP biztosítója kapcsolatot létesít szervereinkkel. Kövesse ezt a linket további információért.
- Hálózat késleltetés
Késésként is ismert, a hálózat késleltetés csomagveszteséget és jittert okozhat. A maximális késleltetésének 150 milliszekundumnak kellene lenni a legjobb teljesítményért, de az alacsonyabb jobb a VoIP késleltetés szempontjából.
- Videó konferenciázás
Egy videó konferencia értekezlet jelentős mennyiségű sávszélességet vesz el. Eredményképpen még egy kis mennyiségű hálózati torlódás is zavarhatja a videóját. Kérdezze meg a konferencia biztosítóját, hogy rendelkeznek-e jitter buffer megoldással a videó szükségletéért. Még a legcsodálatosabb HD videó konferencia megoldás is problémába ütközhet, ha az internet sebessége túl van terhelve.
- Hangminőség problémák
Ha észrevette, hogy a letöltési sebessége lassú a sávszélesség tesztek alatt, egy jitter buffer használata segíthet fejleszteni a szegényes hangminőségi problémákat. Hasznos a nemkívánatos sávszélesség használat elkerülésére is (pl. videó streaming), ha hanghívásokat vagy konferenciahívásokat kezdeményez.
Fontos, hogy a gyenge hívásminőségnek más indokai is vannak. Például a hangminősége problémás lehet, ha vezeték nélküli kapcsolatot használ. Ebben az esetben egy ethernet kábel használata sokkal jobbá teheti a videó hívásait és az összesített hangminőségét.
Completely browser-based video calling
Benefit from both chats and calls with LiveAgent's video call feature
Hogyan állítson be egy jitter buffert?
A jitter buffer helyére tétele relatívan egyértelmű. Kezdje a VoIP biztosítójával való kapcsolatba lépéssel és kérje meg őket, hogy kapcsolják be a jitter buffert. Sok esetben a VoIP biztosítója kezelni fogja a technikai részleteket Önnek.
Néhány esetben szükségesek további lépések a jitter buffer funkció beállításához. Például a társaságának lehet, hogy hozzáférést kell kérnie a VoIP hálózatokhoz. Ha a társaságában sok ember használ VoIP szolgáltatást a hívások kezdeményezésére, egy formális kérelem küldése a hálózati adminisztrátorának okos ötlet lehet. A jitter buffer előszöri beállítása rövid ideig gyenge internetkapcsolatot okozhat a többi felhasználónak.
Provide a fantastic call center experience using VoIP services
LiveAgent offers over 50 integrations with a leading VoIP providers.
Frequently Asked Questions
Mi a jitter buffer?
A jitter buffer egy módszere a szakadozó hang megelőzésének és a hangminőség javításának a VoIP hívásai közben. A jitter buffer technológia egy minimális késleltetést ad a bejövő és a kimenő hangcsomagjainak. Azáltal, hogy ezt a technológiát használja, elkerüli a csomagveszteségi problémákat. Jegyezze meg, hogy a jitter buffer számos formában érkezik, mint a statikus jitter bufferek és a dinamikus jitter bufferek. Ahhoz, hogy elkerülje a problémákat, tartsa elfogadható szinten a jitterjét (30 milliszekundum). A lakossági VoIP használók számára elfogadható a több, mint 30 milliszekundumos jitter, ha kisebb költségvetésű internetkapcsolattal rendelkeznek.
Mit csinál a jitter buffer?
A jitter buffer megelőzi a hanghívásai csomagveszteségét. Minden beszélgetéshang folyam rész tömören van tárolva a bufferben. Eredményképpen a bizonyos csomag érkezési idő nincs hatással a hangminőségre. Ezzel a technológiával a csomagveszteség megzavarhatja a beszélgetését. Mindig használhat analízist a jitter adatról, hogy fejlessze a VoIP hívások teljesítményét.
Hol szükséges a jitter buffer?
A hálózati adminisztrátora tanácsolhatja a jitter buffer használatát számos szinten. Például nincs opciója használni egy ethernet kábelt. Ebben az esetben a hangminősége bajos lehet, ha a WiFi jele gyenge. A jitter buffer használatával elkerülheti a minőségcsökkenési problémákat. Ha más emberek használnak videó streaminget a valós idejű kommunikációja közben, egy jitter buffer használata segíthet. Egy jitter buffer segíthet a minőségi hívás fenntartásában, ha a hálózati teljesítménye idővel változik.
Hogyan készíthet jitter buffert?
Van egy pár módja, ahogyan használhatja a jitter buffer mechanizmust a probléma elkerülése érdekében. Ha egy társaságban dolgozik, megkérheti a kollégáit, hogy kerüljék el a jitter leggyakoribb forrásait, például az online játékokat, videó streaminget, és más magas adatletöltést a munkanapon keresztül. Ezután lépjen kapcsolatba a hálózati adminisztrátorával és mondja el neki a hangminőségi problémáját a hívásai közben. Ha a hálózati adminisztrátor megérti a problémáját, tanácsolhatja a jitter buffer funkció használatát.
Az ügyfélszolgálat játékosítása
A játékosítás motiválja az ügyfélszolgálati csapatot, hogy keményebben és jobban dolgozzanak. Engedje meg ügyfélszolgálati csapatának, hogy idővel kitűzőket nyerjenek és szinteket léphessenek.
Bitrix24-ről LiveAgent-re vált?
A LiveAgent a legtöbbet és legjobban értékelt segédpult szoftver a Kis- és Középvállalatok számára 2019-ben és 2020-ban. Csatlakozzon olyan társaságokhoz, mint a Huawei, BMW, Yamaha és az Oxfordi Egyetem, hogy világklasszis támogatást biztosíthasson ügyfelei számára. Nyelv kiválasztása Válasszon egyet a 43 különböző nyelv közül. Növelje a megtakarításokat és a ROI-t Szerezze meg a LiveAgent-et ingyenesen örökre vagy válassza a három fizetős tervünk egyikét.
Közösségi média támogató szoftver
Címkék segítségével könnyebben szervezheti az ügyfélszolgálati interakciókat. Az univerzális postafiók egyszerűsíti a kommunikációt az összes csatornáról. Automatizálási szabályok gyorsabb és hatékonyabb ügyfélinterakciót biztosítanak. Használja a jegyek funkcióit a válaszidő csökkentésére és az ügyfélszolgálat javítására.