Hangos felhasználói felület

Mi az a hangos felhasználói felület?

A hangos felhasználói felület vagy a VUI az eszközökkel hangutasításokon keresztül történő interakcióra szolgál. A VUI megoldást kínál a sok ember számára valós problémát okozó képernyőfáradtságra, mivel lehetővé teszi az alkalmazások és eszközök teljes körű vezérlését anélkül, hogy a képernyőre kellene nézni.

A VUI beszédfelismerő technológia és természetes nyelvi feldolgozás segítségével alakítja át a felhasználói beszédet parancsokká. Teljesen kihangosított vezérlést biztosít. A felhasználók hasznosnak találják például vezetés vagy főzés közben, mivel képesek hangalapú keresésre bármilyen információra, amire szükségük van. A fogyatékkal élők is értékesnek tartják, mivel lehetővé teszi számukra, hogy csak beszéddel kezeljék eszközeiket anélkül, hogy fizikailag kapcsolatba kellene lépniük velük.

Példák a VUI-ra

A legismertebb hangalapú mesterséges intelligenciát a „Big Five” technológiai cégek – a Microsoft, az Apple, a Google, a Meta (korábban Facebook) és az Amazon – használják. Sok műszakilag hozzáértő felhasználó már ismeri az olyan népszerű hangasszisztenseket, mint az Amazon Alexa vagy az Apple Siri.

Az utóbbi években azonban a VUI már nem csak a technológiai óriások számára van fenntartva. Egyre több cég fejleszti saját VUI-verzióját az ügyfelek körében való népszerűségnek köszönhetően.

A VUI eszközök típusai

A hangos felhasználói interfész eszközök közül néhány a következő:

  • okostelefonok

  • laptopok, asztali számítógépek

  • hordható eszközök – okos karórák

  • hangrendszerek, okoshangszórók, okostévék

Hangos felhasználói felület

VUI ügyfélszolgálati környezetekben

Az ügyfélszolgálatban a hangos felhasználói felület leggyakoribb típusa az IVR (Interactive voice response). Ez egy automatizált telefonrendszer, amely beszédfelismerő technológiát alkalmaz a hívókkal való interakcióhoz. Az IVR lehetővé teszi az ügyfelek kérdéseinek megoldását anélkül, hogy egy tényleges ügyfélszolgálati képviselővel kellene beszélni. Ez megkönnyíti az ügyfelek számára a problémák megoldását, elkerülve a hosszú várakozási időt. Az ügyfélszolgálati munkatársak is profitálnak ebből a rendszerből, mert ha nem kell ismételten megválaszolniuk az egyszerű kérdéseket, akkor az igényesebb feladatokra tudnak koncentrálni.

IVR rendszer

Hogyan tervezzünk hangos felhasználói felületet

Íme néhány lépés, amelyet szem előtt kell tartania hangos felhasználói felület tervezésekor:

Végezzen felhasználói kutatást

Ki kell találnia a megcélzott eszköz személyét. Ha ismeri azt a közönséget, amely megvásárolja a terméket, azonosíthatja azokat a jellemzőket és képességeket, amelyekkel VUI-eszközének rendelkeznie kell.
Az Amazon Alexa nagyszerű példája annak, hogy megérti az eszköz személyét, majd mindent megad, amire a felhasználóknak szüksége van. Lehetőségek széles skáláját öleli fel az időjárás jelzésétől az okoseszközök vezérléséig.

Ismerje meg a hangutasítások anatómiáját

Amikor a felhasználó hangparancsot ad egy AI-asszisztensnek, az három összetevőből áll:

  • szándék – Ez a felhasználó hangutasításának célja. A szándék lehet nagy hasznosság – például egy bizonyos dal lejátszásának kérése, vagy alacsony hasznosság –, amely homályosabb bemenetet ad, ezért az AI-nak további kérdéseket kell feltennie.

  • megnyilatkozás – Ez az a mód, ahogy a felhasználó kimondja a hangparancsot egy bizonyos feladat elindításához.

  • slot – Ez vagy választható vagy kötelező változó a hanginterakcióban. Például, ha a felhasználó egy adott időpontra szeretne szállodai szobát foglalni, akkor a dátum a dátum lesz.

Végezzen versenytárs elemzést

A VUI tervezésekor mindig nézze meg, hogy versenytársai hogyan alkalmazzák termékeikben az automatikus beszédfelismerést és a hangtechnológiát. Ez segít abban, hogy termékét úgy tervezze meg, hogy megoldja azokat a vásárlói fájdalmakat, amelyekkel a versenytársak nem foglalkoztak.

Tesztelje termékét

Tesztelje a beszédfelületet és a hangtervezést. Végezzen néhány tesztet a cégen belül vagy külső alkalmazottakkal. Biztosítania kell, hogy a hanginterakció természetesen follyon. Senki sem akarja úgy érezni, hogy egy robothoz beszél, ezért meg kell győződnie arról, hogy VUI-eszköze valódi emberi beszélgetést utánoz.

A jó VUI 5 alapelve

Trükkös feladat, hogy a felhasználók számára teljes körű irányítást biztosítsanak eszközeik felett anélkül, hogy fizikailag interakcióba kellene lépniük velük.

Vessünk egy pillantást néhány alapelvre, amelyekre a VUI tervezésekor ügyelni kell.

  • jól definiált célközönség – A célközönség igényeit kielégítő VUI termék magasabb ügyfélelköteleződést és -megtartást ér el.

  • felhasználói betanítási folyamat – A felhasználói oktatás segít az ügyfeleknek alkalmazkodni a hangélményhez.

  • fizikai elemek – Tartalmazzon néhány fizikai elemet a VUI-eszközön, például egy bekapcsoló gombot. Ennek célja, hogy a beszédinterfészen kívül más módot biztosítson az eszközzel való interakcióhoz.

  • beszélgetési folyamat leképezése – Tanulmányozza a beszélgetés folyamatát, hogy a VUI-n könnyen navigálhasson. Például a felhasználók összezavarodhatnak és frusztrálttá válhatnak, ha az IVR túl sok választási lehetőséget sorol fel.

  • réteges kialakítás – A felhasználó és az eszköz közötti hanginterakciónak oda-vissza beszélgetésnek kell lennie.

Ezek alapvető tippek, és nem a vége mindennek, amikor megbízható VUI-eszköz tervezéséről van szó. A felhasználói bázis igényeire kell összpontosítania, és ennek megfelelően kell megterveznie VUI-termékét. Kérjen vásárlói visszajelzést a felhasználóktól, hallgassa meg tapasztalataikat, és elemezze viselkedésüket. Így olyan terméket tud majd létrehozni, amelyet ügyfelei hasznosnak és élvezetesnek találnak.

Hangos felhasználói felület – Hangos asszisztens

a VUI előnyei

Teljesen érintésmentes élmény

Ha a telefon olyan körülmények között csörög, amikor a felhasználó nem tudja felvenni és a füléhez tenni, a VUI életmentő lehet. Ezenkívül a hangalapú keresési technológiát gyakran használják otthoni és üzleti környezetben.

Megközelíthetőség

A VUI nagyszerű lehetőség azok számára, akik testi fogyatékossággal küzdenek. A VUI eszközök képesek szöveget olvasni látássérült embereknek, vagy hangüzeneteket szöveggé alakítani a nagyothallók számára. Sok fogyatékkal élő ember számára kihívást jelent az eszközeikkel való fizikai interakció. Ezért a VUI-eszközök szükségesek a napi feladataikhoz.

Sebesség

Egyszerűen fogalmazva, sokkal gyorsabb, mint a gépelés. Ezenkívül sokkal egyszerűbb lekapcsolni a lámpát a hálószobában, amikor már ágyban fekszik, ha csak megmondja a Google asszisztensnek, hogy tegye meg.

Multitasking

Az olyan virtuális asszisztensek, mint a Google Home, lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy 1K okoseszközöket, például tévéket, vízforralókat, mikrohullámú sütőket stb irányítsanak.

Multitasking illusztráció

Rugalmasság

A hangutasítás többféleképpen is kiadható, és mégis elérheti a kívánt eredményt.

A VUI hátrányai

Adatvédelmi aggályok

VUI-eszköz használatakor személyes adatait a gyártó nyomon követheti és gyűjtheti. Vádat emeltek az Amazon Alexa és a Google Home ellen, hogy lehallgatták a felhasználók privát beszélgetéseit.

Ár

Az intelligens otthoni eszközök, amelyek lehetővé teszik a virtuális asszisztens interakcióit, nagyon drágák lehetnek. Ne feledkezzünk meg a magasabb villanyszámláról sem, amelyet akkor kell fizetnie, ha több ilyen eszköze van.

A hangasszisztensek drágák lehetnek

A fejlesztés összetettsége

Annak ellenére, hogy a VUI-eszközök egyre elterjedtebbek, még mindig nagyon összetettek és nehezen fejleszthetők. A VUI-termékek létrehozásakor a tervezőknek olyan kihívásokat kell leküzdeniük, mint az akcentusok, a háttérzaj, a hangárnyalatok stb.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!

Frequently asked questions

Mi az a hangalapú felhasználói felület?

Ez egy beszédfelismerő technológia, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hangutasítások segítségével kommunikáljanak eszközeikkel. Lehetővé teszi a kihangosított élményt, teljes irányítást biztosítva a különböző okoseszközök felett. A VUI-t erősen kihasználták az elmúlt években. A VUI technológiát alkalmazó virtuális asszisztensek legismertebb példái a Microsoft Cortana, az Amazon Alexa és az Apple Siri.

Hogyan működik a hangos felület?

A VUI több mesterséges intelligencia technológia és a gépi tanulás kombinációja. Ide tartozik az automatikus beszédfelismerés, a néventitás felismerés és a beszédszintézis. A VUI technológia megérti a felhasználók parancsait, és VUI-eszközökön keresztül ad vissza választ.

Hogyan lehet hangtechnológiát használni az ügyfelek problémáinak megoldására?

Vegyünk például hosszú várakozási időt az ügyfélszolgálati telefonközpontokban. A probléma megoldásának nagyszerű módja az interaktív hangválasz (IVR) rendszer alkalmazása. Ez egy üzleti telefon funkció, amely kölcsönhatásba lép a hívó felekkel, és menün keresztül választási lehetőséget ad nekik. Minden VUI-terméket úgy terveztek, hogy megoldjon bizonyos vásárlói fájdalompontokat. A termék felhasználói bázisának elemzése révén a tervezők a legjobb megoldást tudják nyújtani az ügyfelek számára felmerülő különféle problémákra.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.