Mit jelent a telefoncímke?
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy mindannyian tapasztaltunk némi zavart, sőt lehetséges bosszúságot is, amikor telefonon keresztül próbáltunk megfogni egy embert. Megpróbálja felvenni valakivel a kapcsolatot egy ideig, de egyszerűen képtelen kapcsolatba lépni vele. És amikor végre megkapják az üzeneteit, és sikertelen hívásokat fedeznek fel, nem tudják visszahívni.
Ezt a helyzetet, vagy inkább jelenséget telefoncímkének nevezik. Gyakori eset, amikor két ember nem tudja elcsípni egymást telefonon.
Ezt a kifejezést még az 1980-as években találták ki, amikor az üzenetrögzítőkről volt szó. Az emberek megpróbálták felhívni egymás vezetékes telefonjait, csak azért, hogy előre rögzített üzenetet kapjanak a géptől.
Ma már kevesen használják ezt a kissé elavult technológiát, de a telefoncímkék játéka még mindig nagyon fontos dolog.
Miért fordul elő a telefoncímkék játéka?
A telefoncímkében való részvétel történhet akaratlanul és szándékosan is. Az első esetben leírható egyszerű félreértésnek, ütemezési problémának, időeltolódásnak, vagy egyszerűen csak két elfoglalt embernek, aki nem tudja megfogni egymást.
Azonban szándékosan is részese lehet a telefoncímkének. Néha az emberek elkerülik a hívásokat bizonyos személyekkel. Végül is könnyebb üzenetet hagyni üzenetrögzítőn vagy hangpostán, mint valós idejű beszélgetést folytatni
Az okoktól függetlenül, ha huzamosabb ideig játszik a telefoncímkével, az rossz telefon etikettnek minősül.
Hogyan kerüljük el a telefoncímke lejátszását?
Általában, ha egy telefoncímke valamilyen konfliktus eredménye, amikor az egyik fél nem hajlandó beszélni a másikkal, nagyon keveset tehet.
Ha azonban úgy találja, hogy külső tényezők miatt nem tud elérni egy személyt, néhány dolgot megtehet a telefoncímke leállítására:
- adhere to the phone etiquette – if both parties received two voice messages, the person that received the latest message can stop the phone tag by simply not calling back
- schedule your calls – treat the phone calls like appointment times that you must attend
- leave a detailed message – inform the other party when exactly you will be available if they still want to talk to you
- use other means of communication – some brief conversations can be held via email or instant messaging instead of direct phone calls
Reach out to your customers effectively
Call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Discover features of LiveAgent's call center today.
Frequently asked questions
Mi a telefoncímke definíciója?
A telefon címke olyan eset, amikor két fél nem tudja elérni egymást telefonon. Folyamatosan próbálnak hívni, de ez számos nem fogadott hívást vagy hangüzenetet eredményez.
Hogyan játsza le egy telefoncímkét?
A telefon címkében úgy vehet részt, hogy folyamatosan elmulasztja a hívásokat, majd csak azért hívja vissza, hogy ne fogadja el a hívásait. Mindkét fél megteheti ezt szándékosan vagy véletlenül.
Hogyan állíthatom le a telefoncímkék lejátszását?
Győződjön meg arról, hogy betartja az általános telefonos etikettet. Ezenkívül jobban ütemezheti és rendszerezheti hívásait, vagy egyszerűen írhat e-mailt vagy azonnali üzenetet, ha nincs szükség közvetlen beszélgetésre.
Hogyan lehet elkerülni a telefoncímkét és ténylegesen beszélni az illetővel?
Ütemezze be a telefonhívásait, majd ügyeljen arra, hogy válaszoljon, amikor beleegyezett. Legyen konkrét az idő, amikor beszélni fognak egymással.
Hogyan lehet telefoncímkés játékot nyerni?
Telefoncímkés játékokat nyerhet, ha eljut ahhoz a személyhez, akivel kapcsolatba kíván lépni. A fenti cikkben vagy a „Hogyan állíthatom le a telefoncímkék lejátszását?” című GYIK-ben találhat néhány hasznos tippet ennek megtételéhez.
Expert note
A telefoncímke jelenség akár szándékosan, akár véletlenül is előfordulhat, és munkahelyi, vagy személyes kapcsolatokat nehezíthet meg. Fontos betartani az ütemezést és az etikettet a hívások kezelésekor.

A beszélgető partner irányításának fontosságát és az ügyfélszolgálat koncepcióit tárgyaló cikkben megemlítik a hívás elhelyezés és továbbítás folyamatát, valamint az automatizált híváselosztás előnyeit. A LiveAgent honlapja GDPR, biztonsági politikát és adatvédelmet biztosít. Az ügyfél-elégedettség növelése és a működési költségek csökkentése érdekében intelligens rendszerek nyújtanak segítséget. A LiveAgent demóját ingyenesen ki lehet próbálni.
Az ügyfélszolgálati bejövő hívásokat meglévő ügyfelek kezdeményezik, míg az értékesítési bejövő hívásokat potenciális ügyfelek kezdeményezik. A bejövő hívások kezelése során fontos pozitív attitűdöt megőrizni, személyre szabni a kapcsolatot, ura lenni a helyzetnek és megérteni az ügyféligényeket. Az ügyfélszolgálati támogatás és az ügyfél élmény kulcsfontosságú az elégedettséghez. A LiveAgent számos fontos funkcióval rendelkezik, mint a valós idejű chat és az online látogatók kezelése. Az alkalmazás 14 napig ingyenesen használható.
A hideghívás az üzleti életben a prospektusok megszerzésének egyik módszere. A hideghívások törvényesek, ha betartják az előírásokat. Az előkészítés a siker kulcsa, és az üzleti képviselőknek a potenciális vásárlókkal való üzleti kapcsolatokra kell összpontosítaniuk. Az eredményes hideghívások átlagosan 7,5 percet vesznek igénybe.