Mi az a telefonos tárcsázó?
A telefonos tárcsázó egy szoftverrendszer, amely leegyszerűsíti a kimenő hívások folyamatát. A call center iparágban a telefonos tárcsázókat nagyjából két kategóriába lehet sorolni – kézi tárcsázók és automatizált telefonos tárcsázók (pl. prediktív tárcsázó). A kézi tárcsázók – a call center tárcsázók legalapvetőbb típusa – megkövetelik, hogy az ügynökök tárcsázzák az ügyfelek telefonszámát, vagy a potenciális ügyfelek manuálisan. Ezeket többnyire ügyfélszolgálathoz vagy egyszerű kimenő híváskampányokhoz használják.
Az automatizált tárcsázókat széles körben használják a call centerekben az értékesítési csapatok kimenő nemzetközi és országos telemarketinghez, piackutatáshoz és ügyfélszolgálati nyomon követéshez. Az automatikus tárcsázó szoftverrendszerek lehetővé teszik az ügynökök számára, hogy nagyszámú kimenő telefonhívást kezdeményezzenek anélkül, hogy minden számot kézzel kellene tárcsázniuk. A kézi tárcsázókkal ellentétben ezek automatikusan tárcsázzák a potenciális ügyfeleket a telefonszámok előre betöltött listájáról, majd csak akkor kapcsolják össze a hívást egy ügynökkel, ha élő személy veszi fel a kapcsolatot.
A hangfelismerő technológiák használatával az automatikus tárcsázók képesek észlelni a hangpostákat, az üzenetrögzítőket, a megszakított hívásokat, az foglaltsági hangokat és a nem fogadott hívásokat. Az automatikus tárcsázó program úgy is konfigurálható, hogy a másik végén lévő személyt csatlakoztassa egy IVR-hez (Interactive Voice Response), és lejátssza az előre rögzített üzeneteket. A különféle típusú automatikus tárcsázók – előnézeti tárcsázók, progresszív tárcsázók, elektromos tárcsázók és prediktív tárcsázó rendszerek – tovább egyszerűsíthetik a kimenő hívási kampányokat azáltal, hogy különböző funkciókat és képességeket kínálnak.
Az automatikus hangtárcsázó rendszerek segítik az ügynököket a call center általános termelékenységében. Segítenek csökkenteni az állásidőt, maximalizálni a hatékonyságot, és lehetővé teszik a call center ügynökök számára, hogy több potenciális ügyféllel léphessenek kapcsolatba. Tanulmányok kimutatták, hogy az automatikus tárcsázó akár 300%-kal növelheti az ügynök termelékenységét azáltal, hogy csökkenti az ügynök üresjárati idejét, és arányosan növeli az ügynök óránkénti beszélgetési idejét.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Mik azok a telefontárcsázók?
A telefonos tárcsázók olyan szoftver rendszerek, amelyek leegyszerűsítik a kimenő hívások folyamatát a call centerekben. Míg a kézi tárcsázók megkövetelik, hogy az ügynökök manuálisan indítsanak kimenő hívásokat, az automatikus tárcsázó rendszerek lehetővé teszik az ügynökök számára, hogy egyszerűen és hatékonyan automatikusan kezdeményezzenek kimenő hívásokat. Drámaian növelhetik az ügynök termelékenységét és teljesítményét azáltal, hogy csökkentik az ügynök tétlenségi idejét és növelik a beszélgetési időt.
Hogyan működnek a telefonos tárcsázók?
A kézi tárcsázókkal az ügynökök a névjegyzékből származó számok manuális tárcsázásával kezdeményeznek kimenő hívásokat. Automatikus tárcsázó esetén a rendszer megmondja a számítógépnek, hogy a névjegyzékből mely számokat kell tárcsázni, és hogyan kell reagálni, ha valaki felveszi a másik oldalon, vagy ha foglalt jelzés, hangposta vagy üzenetrögzítő van. A használt tárcsázó típusától függően a rendszer konfigurálható úgy, hogy összekapcsolja a hívást egy élő ügynökkel, amikor egy tényleges személy felveszi, előre rögzített hangüzeneteket játsszon le, ha éppen nincs elérhető ügynök, vagy megszakítja a hívást, ha senki nem válaszol. 25 másodpercig, vagy foglalt jelet észlel.
A telefonos tárcsázó a LiveAgent része?
Bár a LiveAgent kapcsolatközponti megoldása bejövő és kimenő hívási lehetőségeket is tartalmaz, a kimenő call center funkcióit jelenleg a click-to-call tárcsázás képviseli. A click-to-call tárcsázóval a telefonos ügyfélszolgálati ügynökök néhány kattintással kimenő hívásokat kezdeményezhetnek az ügyfelekhez vagy a potenciális ügyfelekhez, miközben közvetlenül a LiveAgent irányítópultján böngészhetik a webhelyüket.
A LiveAgent szoftver lehetőséget nyújt az ügyfélszolgálat számára az automatizált válaszok, az élő chat és a testreszabott chat ablak segítségével. Az ingyenes próba lehetőséget nyújt a felhasználóknak. A tudásbázis és az önkiszolgáló rendszerek szintén hasznosak a vevői elkötelezettség szempontjából. A LiveAgent szolgáltatás aktiválása egyszerű, és e-mailben küldik a bejelentkezési adatokat.
Számítógépes vs. Telefonos Ügyfélszolgálat
The use of smartphones in customer service is becoming more common. Employees can multitask and assist customers through messaging or phone calls. It allows for immediate support and flexibility with remote work. However, there are limitations to the use of smartphones in technical support and some tasks are better suited for PC or laptop support. Overall, using phones in customer service can be practical and cost-effective, and it provides opportunities for people who cannot afford laptops to work in the industry.