Mi az a telemarketing szoftver?
Ez egy olyan eszköz, amely hatékonyabban segíti a telemarketinget. Lehetővé teszi, hogy rövid időn belül nagyszámú emberrel lépjen kapcsolatba.
Telemarketing szoftvermegoldásához rendkívül megbízható, könnyen automatizálható hívórendszerre van szükség. Megbízhatóság nélkül az értékesítési képviselők azzal töltik az idejüket, hogy az IT-től segítséget kérjenek, ahelyett, hogy a potenciális ügyfelekhez fordulnának. Másodszor, a mobil-első technológia kulcsfontosságú, mert az értékesítési képviselőknek otthonról kell dolgozniuk, és meg kell látogatniuk az ügyfeleket.
Melyek a telemarketing szoftver főbb jellemzői?
Tanulja meg magát a kínált főbb funkciókról. A nagyobb csapatok számára, akiknek jelentős számú telemarketinges hívást kell lebonyolítaniuk, tekintse meg a LiveAgent call center szoftverét. Különleges hardver vásárlása nélkül 5 perc alatt beállíthatja.
A telemarketing eszközök legfontosabb jellemzői
- tárcsázó – Ennek a funkciónak több neve is van, például teljesítménytárcsázó, prediktív tárcsázó, automatikus tárcsázó, és progresszív tárcsázó. Felgyorsítja a kimenő hívási folyamatot. Az értékesítési ügynökei a telefonszámok megadása helyett a leendő ügyfelekkel való beszélgetésre összpontosíthatják erőfeszítéseiket.
- tárcsázási folyamat – A jó tárcsázási folyamat azt jelenti, hogy betölthet egy névjegyzéket, és gyorsan elkezdhet kimenő hívásokat kezdeményezni.
- állítható tárcsázási módok – Minden telemarketing-késés potenciális eladásokba kerül egy kimenő telefonközpontban. Ezért válasszon olyan telemarketing szoftvermegoldást, amely támogatja az állítható tárcsázási módokat. Ez a funkció azt jelenti, hogy gyorsan átugorhatja a nem válaszokat és a foglalt jelzéseket, és a következő személyre léphet a névjegyzékben.
- hangüzenetek – A foglalt jelzések és a kimenő hívások fogadásával szembeni ellenállás állandó kihívást jelent minden telemarketing művelet számára. Ezért kell a telemarketing szoftvermegoldásnak megkönnyítenie a szkriptek készítését és a hangüzenetek hagyását.
- IVR – Fontolja meg egy interaktív hangos válaszrendszer használatát, amellyel az ügyfeleket az értékesítési ügynökeihez irányíthatja.
- voice broadcasting – Értékesítési ügynökei kérhetik, hogy egyszerre több leendő vásárlóval léphessenek kapcsolatba. Ennek az igénynek a kielégítése érdekében válasszon hangsugárzással rendelkező rendszert.
Mik a telemarketing szoftver előnyei és korlátai?
Míg a hatékony telemarketing szoftverek általában javítják a telemarketing üzletet, egyetlen szoftver sem tévedhetetlen. Vessünk egy pillantást a telemarketing szoftver előnyeire és korlátaira:
- ügyfélút – Egy alapvető kimenő telemarketing szoftver hatékony lehet a hívások indításakor. Ha az értékesítési csapat egyetlen híváson keresztül tud értékesítést végrehajtani, egy alapszoftver megfelelő lehet. A legtöbb ügyfélnek azonban összetettebb ügyfélútja lesz. Például az Ön iparágában dolgozó ügyfelek személyre szabott szolgáltatást várhatnak. Ebben az esetben olyan szoftvert kell választania a telemarketinghez, amely képes több hívás kezelésére.
- ügyfelek interakciói – Az ügyfelek elvesztésének elkerülése érdekében a szoftvernek integrálódnia kell egy felhőalapú CRM-hez, például a SugarCRM-hez, a Vtiger CRM-hez, az Agile CRM-hez vagy a Pipedrive-hoz. Az összes ügyfél-interakció nyomon követésével az értékesítési ügynökök hivatkozhatnak a korábbi interakciókra. Egyes telemarketing szoftverek nem integrálhatók a CRM-be, ami azt jelenti, hogy az értékesítési csapat teljesítménye csökkenhet.
- menedzsment eszközök – Tréninget kell nyújtania képviselőinek. Előfordulhat, hogy képzést kell nyújtania a teljes értékesítési folyamatról. Ezenkívül nyomon kell követnie az alapvető számokat, például a kapcsolattartási arányokat, a kimenő hívásokat és a bejövő hívásokat. Válasszon olyan szoftvert, amely fejlett jelentéskészítést is tartalmaz.
- videotámogatás – Egyes ügyfelek jobban reagálhatnak a videós ügyfélelköteleződési stratégiákra, például a személyre szabott videókra.
- maximalizálja az órabéres munkaerőt – Egyes vállalatok óránként dolgozókra hagyatkoznak kimenő kampányaik lebonyolításában.
Korlátozások
A nagyszerű szoftver önmagában nem garantálja a kimenő kampányok sikerét. Számos nem szoftveres tényező befolyásolja, hogy cége sikeres-e a telemarketing kampányokkal.
- értékesítési tréning – A legjobb eredmény elérése érdekében tartson képzést a telemarketing csapatnak, például a célok kezeléséhez szükséges szkripteket. A telemarketing szoftver önmagában nem helyettesítheti a jól megtervezett telemarketing technikák oktatását. A rossz képzettség azt is jelenti, hogy az alkalmazottak fluktuációja valószínűleg magas lesz.
- ügyfélszolgálat – A kimenő értékesítési csapat munkája leáll, ha a rendszer meghibásodik. Ha vállalati kapcsolattartó központot választ a hívások kezelésére, minimálisra csökkentheti ezt a korlátozást.
- e-mail marketing – Viszonylag kevés telemarketing rendszer kínál e-mail sablonokat és teljes e-mail marketing funkciókat. Ha üzleti stratégiája a direkt marketing e-maileket helyezi előtérbe, akkor szoftverplatformra lesz szüksége a bejövő hívások kezelésére.
- vállalkozás mérete – Jelentős különbség van egy öt értékesítési ügynökkel rendelkező kis cég és egy nagy szervezet között. Az országos telemarketing kampányokat folytató nagyobb cégeknek más szoftverre van szükségük.
Hogyan telepítsünk telemarketing szoftvert?
A telemarketing szoftverek konkrét megvalósítási folyamata vállalatonként eltérő. Ebben a példában tegyük fel, hogy cégének két kimenő értékesítési csapata van. Az értékesítési vezetők jól teljesítenek az ügyletek megkötésében, de Önnek több potenciális ügyfélre van szüksége. A probléma megoldása érdekében úgy dönt, hogy létrehoz egy dedikált telemarketing csapatot.
Az első lépés az, hogy eltölt egy kis időt a teljes értékesítési folyamat átgondolásával.
- kapcsolatfelvételi arány – Kérje meg értékesítési ügynökeit, hogy becsüljék meg, milyen sikerrel sikerült elérni a potenciális ügyfeleket telefonon.
- bejövő leadek – Erősítse meg a vállalathoz az elmúlt hónapban érkezett bejövő leadek számát. Telefonhívások. Gyűjtsön információkat a kimenő és bejövő hívások számáról. Miután összegyűjtötte ezeket az adatokat, hasonlítsa össze cégét a telemarketing iparág többi szereplőjével A Finances Online által közölt adatok szerint például az átlagos hívás időtartama 4 perc. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazottaknak óránként 10-15 beszélgetést kell tudniuk folytatni.
- hatékony értékesítési eszközök – Készítsen listát a telemarketing csapat számára elérhető egyéb értékesítési eszközökről. Kezdje az olyan technológiákkal, mint az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM), a mobiltelefonok és a felhőalapú telefonrendszer. Ezenkívül fontolja meg, hogy alkalmazottai technikái hogyan járulhatnak hozzá az Ön vállalkozásához. Meghatározhatja például a legjobb e-mail aláírásokat, és ösztönözheti a többi alkalmazottat, hogy ennek megfelelően frissítsék aláírásaikat.
Indítson el egy kísérleti projektet a telemarketing csapattal
Miután kiválasztott egy telemarketing szoftvert, fontolja meg egy próbaverzió használatát. Íme néhány speciális funkció, amelyekre érdemes figyelni.
- telefonos tárcsázó – Kérdezze meg értékesítési csapatát, hogy milyen jól teljesít a telefontárcsázó.
- telefon hardver – Kérdezze meg alkalmazottait a telefon hardveréről. Tartsa szemmel az olyan rendszereket, amelyek kínos szüneteket okoznak. A késések és a hosszú szünetek elriaszthatják az ügyfeleket.
- napi értékesítési munkafolyamat – A hideghívásos munka során létfontosságú, hogy a kimenő tárcsázásra és az ügyfelekkel való minél több beszélgetésre összpontosítson. Például a szoftvernek ezt egyszerűbbé kell tennie, ha elvárja, hogy az alkalmazottak óránként napi 100 hideghívást kezdeményezzenek.
- kimenő híváskampányok támogatása – A szoftvernek lépést kell tartania a nagyszámú egyidejű hívással. Ha a rendszer hibásan működik nagy mennyiségű hívás esetén, érdemes másik rendszert választani.
Set up your call center in 5 minutes
LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Mi az a telemarketing szoftver?
A telemarketing szoftver jelentősen javítja a telemarketing erőfeszítéseit. Ahelyett, hogy a régimódi módszerekre hagyatkozna, értékesítési képviselői telemarketing szoftvert használhatnak, hogy több hívást kezdeményezzenek, és jobban odafigyeljenek az ügyfelek igényeire. Megbízható telemarketing szoftver használata megkönnyíti az értékesítési képviselők terheit.
Melyek a telemarketing szoftver főbb jellemzői?
A telemarketing szoftver fő jellemzői a telefonhívásokra összpontosítanak. Például keressen olyan tárcsázót, amely gyorsan tárcsázza a telefonszámokat, így idővel növelheti a kapcsolatfelvételi arányt. További fontos funkciók közé tartozik a fejlett jelentéskészítés és az intuitív kezelőfelület az alkalmazottak fluktuációjának csökkentése érdekében.
Melyek a telemarketing szoftverek erősségei és korlátai?
A telemarketing szoftverek fő erősségei az óránkénti hívások számának növelésében rejlenek. Ez azt jelenti, hogy országos telemarketing kampányokat hajthat végre kevesebb óránkénti alkalmazottal. Ezenkívül a jelentéskészítési funkciók megkönnyítik a vezetők számára a kimenő és bejövő hívások számának nyomon követését. A telemarketing szoftverek korlátai között szerepel néhány pont. A szoftver önmagában nem képes testreszabott képzést nyújtani a telemarketing technikák terén. Ráadásul a telemarketing szoftverek nem mindig jól integrálhatók más eszközökkel (pl. e-mail marketing eszközök).
Hogyan telepítsünk telemarketing szoftvert?
A telemarketing szoftver bevezetésének legjobb módja egy kis próbateszt futtatása. Néhány hétig tartó teszt futtatása után gyűjtsön visszajelzést. Kérdezze meg az értékesítési csapatot a napi értékesítési munkafolyamatokra gyakorolt hatásról. Ha javul a kapcsolattartási arány, előfordulhat, hogy megtalálta az igényeinek megfelelő telemarketing szoftvert.
Számítógépes vs. Telefonos Ügyfélszolgálat
The use of smartphones in customer service is becoming more common. Employees can multitask and assist customers through messaging or phone calls. It allows for immediate support and flexibility with remote work. However, there are limitations to the use of smartphones in technical support and some tasks are better suited for PC or laptop support. Overall, using phones in customer service can be practical and cost-effective, and it provides opportunities for people who cannot afford laptops to work in the industry.