Marketing e-mail sablonok

A globális e-mail felhasználók száma 2019-ben 3,9 milliárd volt, és 2024-ben 4,48 milliárd felhasználóra nőhet a Statista szerint. Éppen ezért a vállalkozások egyre többet költenek e-mail marketingre és arra, hogy vonzóvá tegyék , ezzel  megtartsák meglévő ügyfeleiket,  növeljék az eladásokat és gyorsítsák a megtérülést. A hatékony e-mail marketing kampányok képesek minderre. Mivel ez a digitális marketing egyik legköltséghatékonyabb és konverzió-gazdag formája, a globális e-mailes marketing kiadások várhatóan tovább növekednek az elkövetkező években.

Miért elengedhetetlen az e-mil marketing az üzleti vállalkozás számára

Akár több ügyfelet szeretne szerezni, akár erősíteni szeretné kapcsolatát a meglévőkkel, az e-mail marketing segíthet közvetlenül elérni a célközönségét és ösztönözni az üzleti tevékenységet. Vessen egy pillantást a következő statisztikákra, amelyek bizonyítják, hogy az e-mail marketing értékes eszköz bármilyen méretű és bármilyen szektorban működő vállalkozás számára:

  • Minden e-mail marketingre költött euróért átlagosan 0,38 euró megtérülésre számíthat.
  • Az üzleti szakemberek 80% -a egyetért abban, hogy az e-mail marketing ösztönzi az ügyfelek megszerzését és megtartását.
  • Az e-mail konverziós aránya magasabb, mint a közösségi média és a keresőmotorok eredményei együttvéve.
  • A fogyasztók 72% -a az e-mailt részesíti előnybe üzleti kommunikációra.
  • A fogyasztók 61% -a szívesen kap heti promóciós e-mailt, míg 38% szeretné, ha az e-mailek még gyakrabban érkeznének.
  • Az okostelefon-felhasználók 88% -a aktívan ellenőrzi e-mailjeit a telefonján. Ez népszerűbbé teszi, mint bármely más alkalmazást mind az iPhone, mind az androidok számára.
E-mail marketing a LiveAgentnél
Email marketing a LiveAgent-ben

10 Marketing email sablon

A McKinsey Global Institute  jelentéséből kiderült, hogy az átlag munkavállaló a munkahét kb.28% -át az e-mailek kezelésére fordítja – ez a munkaidő majdnem egyharmadát teszi ki. Az idő csökkentésének egyik módja a kész e-mail sablonok használata. Itt van 10 alapvető e-mail sablon (olyan típusúak amelyeket a marketingesek többször is fel tudnak használni), amelyeket kiindulási alapként használhat és testre szabhat saját marketing kampányaihoz és kimenő marketing kommunikációjához.

Ügyfél köszöntő marketing email


Hi [NAME],

We’re excited to welcome you to the [Brand] family!

Every single one of us is here to make sure you’re happy with [Product]. Firstly, let’s make sure your account is set up properly.

Watching our Onboarding Tutorial will help you familiarize yourself with [product]. It covers how to complete your set up process, key features of your account, plus some handy tips and tricks.

Onboarding Tutorial Video

If you need any help at all, drop us a line anytime at (email) or Tweet us @brandname We’ll be more than happy to lend a hand!

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Hírlevél feliratkozási email 


Hi [NAME],

Thank you for subscribing to [Brand’s] Weekly Newsletter!

By signing up for our newsletter, each week you’ll be the first to hear about our [updates/ news/ hot deals/ events/ webinars] and receive exclusive content straight to your inbox.

Want more? Follow us on Facebook and Twitter to get your daily dose of advice, helpful tips, and industry trends.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

To ensure that our messages arrive (and don’t go to your junk or bulk email folders), please add (email) to your address book.

Ügyfél visszahozási email


Hey there!
I noticed you haven’t logged into your account in quite some time, so I just wanted to take a moment to check in with you and see if there’s anything I can help you with.
Feel free to continue working on your account at www.companywebsite.com and please reach out to me if I can be of any assistance.
If you need a refresher on how [Product/ Service] works, check out our quick user guide.
Hope to see you back again soon,
[YOUR SIGNATURE]

Bevásárlókosár elhagyási email


Hey [NAME],

We noticed that you left a few items in your shopping cart. We’re low on stock, so they could sell out quickly! But don’t worry, it’s not too late yet. Here’s what you wanted to get:

Item 1
Item 2
Item 3

Click this link to get back to where you left off and complete your purchase: customer’s cart

Thanks for shopping with [Brand]! If you have any questions or issues during the checkout process, we’re always here to help.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Fiók megszakítása email


[NAME],

We’re sorry to see you go! 🙁 Your current subscription will remain active until [Date]. We’ll automatically downgrade you to a free account after that date, but you’ll always be able to access your account.

If you’d like to reactivate your account, simply click the button below:

Reactivate My Account

If you have any questions, feel free to reach out to us at any time.

We’ll miss you!
[YOUR SIGNATURE]

Webináris bejelentési email


Hi [NAME],

Join us for a live webinar on [Date/ Time] to find out the most effective ways to [details on what the webinar is about]. Together with our Head of Marketing, [Name], we’re going to squeeze in as much practical info as we can under 60 minutes. You won’t want to miss this! Here’s what we’ll cover:

How you can […]
Best practices on […]
Simple strategies to improve […]

[Save Your Seat]

If you register today, we’ll send you the recording of the webinar as an added bonus for free.

See you there!
[YOUR SIGNATURE]

Termék/ szolgáltatás frissítés email


Hi [NAME],

This summer has started quite productively for [Company] as we’ve been working hard on a few long-awaited updates to [Product] that make it stronger, faster, and more useful to you. The updates are now live and you can read more about them on our blog: blog post link

Here are our top 3 features from the past 3 months:

Feature 1 (From now on you can …)
Feature 2 (We’ve added …)
Feature 3 (The tool now supports …)

We’d love to hear your thoughts on our latest updates – which one of them have you tried already? And as always, let us know if there’s anything we can do to make your experience with [Company] better.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Co-marketing partnerség email


Hi [Name] ,

I run co-marketing partnerships at [your company], a [what your company does] that’s recognized for [what your company is recognized for]. We have an audience of [audience persona and audience size] that has shown interest in [what their company does].

My team focuses on partnerships with companies like yours – we’ve also worked with [examples of other companies you’ve worked with]. I believe there’s an opportunity for us to partner on [asset you’d like to partner on] to [end goal you’d like to achieve].

Would you be interested in talking about partnership opportunities between [their company] and [your company]? If you’re not the best person to continue a conversation with, would you mind introducing me to someone I could speak with?

Looking forward to hearing from you,
[YOUR SIGNATURE]

Vendég blog poszt elutasítás email


Hi [NAME],

I’ve been a subscriber and a big fan of [Blog Name] for some time now – and I’ve especially enjoyed reading one of your recent posts about [details of a blog post]. I noticed there was no article covering [the aspect they haven’t covered]. So, I thought I’d write a draft and see if you would be interested in publishing it on your blog.

Please find the draft attached. Does this sound like something that would be suitable for your readers? If you’re interested in publishing it, I would be excited to see it go up! If you’d like me to make any revisions, I can do that too.

Looking forward to your feedback,
[YOUR SIGNATURE]

Vendég blog poszt visszautasítás email


Hi [NAME],

Thank you for sending over the article on [article topic]. However, I will have to pass on this piece because it doesn’t completely meet our guidelines for guest posts. Besides, we already have a couple of articles about this topic, you can check them out here: links to previous posts.

However, I’m open to another pitch from you in the future. If you have any questions about our guest post guidelines, don’t hesitate to reach out.

Thanks again and hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

Ready to test our email marketing templates?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small and medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

Releváns-e még az email marketing?

A marketing sablonok használata időt és erőfeszítést spórol meg, ha ugyan azt a változtatást szeretné véghezvinni a marketing üzenetben az általános munkafolyamat részeként.

Mi a marketing email optimális hossza?

Az email marketing még mindig egy erőteljes eszköz, amit arra lehet használni, hogy hirdesse vállalatát vagy szervezetét. Ez egy megfizethető módja a kliensekkel és ügyfelekkel való kapcsolattartásra, egy gyors és kényelmes utat kínálva az ügyfél lojalitás építésének.

Miért kellene marketing email sablonokat használnia?

A marketing emaileknek rövidnek és lényegre törőnek kellene lennie. Sose tudhatja, mennyi ideje van az ügyfélnek elolvasni, így fontos, hogy rövidre zárja. Az optimális email üzenet hossza 4 és 6 mondat között van, általában 200 szó alatt.

Vissza a sablonokhoz Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.