Ingyenes próba
  • Sablonok
  • Értékesítést követő email sablonok

Értékesítést követő email sablonok

A követési emailek elküldésének elfelejtése egyike a legkritikusabb hibáknak, amit az értékesítési és marketing profik követnek el, amikor kapcsolatba lépnek a potenciális vásárlókkal. Túl gyakran kizárólag csak a kezdetre fókuszálnak és teljesen elhanyagolják a követést. 70%-a az értékesítési emaileknek nem kap követési emailt, viszont az üzletek 80%-a legalább öt követésit követel, mielőtt az lezárul. 

Jegy-példa-kedvezmény-kód-ajánlat
Hagyja, hogy a LiveAgent csinálja a munka nehezét. Automatizálja a követési emaileket a jegykezelő szoftverünkkel és kombinálja a kimenő hívásközpont szoftverünkkel annak érdekében, hogy egy teljes körű marketing és értékesítési eszközt kapjon.

A potenciális vevőkhöz való visszatérés nagyban segíti a vállalatok válasz rátáit, és segít több értékesítés lezárásában. Valójában, a követési emailek általában jobb válasz rátákat kapnak, mint a kezdeti emailek. Egy Iko System által vezényelt tanulmány 18%-os válasz rátát mutatott ki az első emailekre, 14%-osat a másodikra, 13%-ot a negyedikre és masszív 27%-ot a hatodikra. A megfelelő követési email sablonokkal az értékesítési és marketing csapata következetesebb kommunikációt biztosíthat a potenciális vevőkkel és növelheti az értékesítést hosszú távon.

3 fő követési email hiba, amit el kell kerülni

Túl sok email küldése

Értékesítést követő email sablonok

Nincs univerzális formula a legjobb számú vagy gyakoriságú követési emailre, amit küldenie kellene (mivel nagyban függ attól, hogy milyen interakciója volt előzőleg a potenciális vevővel)– a kutatások azt mutatják, hogy 2 vagy 3 követési email a legoptimálisabb szám. Általános szabályként, ajánlott, hogy legalább két napot várjon, mielőtt elküldi az első követési emailt.

Túl hamar feladás

Értékesítést követő email sablonok

Statisztikailag, ha nem kap kap választ az első emailjére, 21%-os esély van arra, hogy a másodikra kapni fog, és 25% esély arra, hogy hallani fog a befogadóról egy pár követési üzenet után. Talán 5 követési email vagy több kell ahhoz, hogy választ kapjon a potenciális vevőtől.

Testre szabottság hiánya

Értékesítést követő email sablonok

A testre szabottság a kulcsa az email marketingnek, mivel segíthet kiemelni a követési emailjeit. A tanulmányok kimutatták, hogy azoknak az emaileknek, amelyek testre szabott tárgy sorokkal rendelkeznek, 26%-al több a valószínűsége, hogy megnyissák, mint amelyik nem rendelkezik vele és a jövedelme 5.7-szer nagyobb a testre szabott emaileknek.

Értékesítést követő email sablon példák

Az, hogy hogyan kövesse a potenciális vevőket, akik nem válaszoltak az eredeti emailre trükkös lehet, mert meg kell találnia a megfelelő egyensúlyt az érték és a tolakodóság/idegesítőség között. Lent található 10 alap értékesítést követő email sablon különböző használati esetekre, amit egy ugrási pontként használhat, mielőtt elkészíti a sajátját.

Követő email egy ravasz esemény után


Hi [Name],

I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.

As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].

Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.

If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?

I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]

Követő email egy speciális ajánlat megosztása érdekében


Hello [Name],

I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.

[Details of the deal]

This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Követő email egy potenciális vásárlóval való újrakapcsolódás érdekében 


Hi [Name],

The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.

So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.

Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]

Követő email hangüzenet hagyása után


Hey [Name],

I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].

I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Követő email esemény után


Hi [Name],

It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.

I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.

Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]

Ingyenes próbaidőszak követő email


Hey [Name],

Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].

I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.

I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.

If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Követő email egy demó után


Hi [Name],

Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.

Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:

[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]

As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.

The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Promócionális kiterjesztés követő email


Hi [Name],

This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?

I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Követő email, ha nem érkezett válasz


Hello [Name],

I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?

1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Követő email a potenciális vásárlóval való ‘szakítás’ miatt


Hi [Name],

I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.

In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Bónusz: vicces követő email példa az értékesítői csapata inspirálása érdekében


Hey [Name],

I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.

This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:

1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.

2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).

3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.

4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.

Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]

Értékesítést követő emailek – Gyakran ismételt kérdések

Hogyan írhat egy jó értékesítést követő emailt?

Ahhoz, hogy egy hatékony követő emailt írhasson, türelmesnek kell lennie. Néha időbe és erőfeszítésbe kerül, hogy választ kapjon. Viszont ne spam-elje a potenciális klienseket, mert az ellentétes hatást válthat ki. Ami a legfontosabb, ne küldjön generikus emaileket. Minél személyre szabottabb az email, annál jobb esélye van választ kapni.

Miért kellene követő emailt küldenem?

Egy jó követési email segíthet elöl maradni a kliensei elméjében. A legtöbb értékesítés le fog zárulni a követési fázisban, így a követési email egy közvetlen módja annak, hogy közelebb kerítse önt az üzlet lezárásához.

Mi a követő email?

A követési email egy üzenet, amit azoknak az embereknek küldhet, akik nem válaszoltak egy előző emailre. Mi több, a követési emaileket általában egy pár nappal utána küldik.

Ready to test our sales follow up email templates?

Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 14-day trial, no credit card required.

<![CDATA[]]>
Vissza a sablonokhoz Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.