Mi a kettős hangú többfrekvenciás jelzés?
Dual-tone multi-frequency signaling (also known as DTMF) is a telecommunications technology for transferring information between telephone devices and telephone switching centers by means of in-band audio tones sent over voice frequencies. Simply put, DTMF signaling translates audible tones from pressing keys on telephone keypads into readable information that telecom companies use to process incoming phone calls.
A The Bell System nevű távközlési vállalatok hálózata 1963-ban vezette be a DTMF-et. Ezt követően „Touch-Tone” védjegy lett a nyomógombos telefonokban. Elsősorban telefonos jelzésre használták a helyi központból és onnan, bár a DTMF lehetővé tette a távolsági hívásokat, és ma széles körben használják a távközlésben és a call centerekben.
Ahogy a neve is sugallja, a kettős hangú többfrekvenciás jelátvitel nyolc, párban továbbított hangfrekvencia kombinációját használja a tizenhat jel képviseletére, amelyeket a tíz számjegy, az A-tól D-ig terjedő betűk, valamint a # és *szimbólumok képviselnek. Az A, B, C, D kulcsok végül kiestek a fogyasztói asztali telefonkészülékekről, és főleg rádióberendezésekben és a telefontársaságok belső hálózati vezérlésében használják őket.
Mire használható a kéthangú többfrekvenciás jelzés?
A DTMF úgy működik, hogy nyolc különböző hangfrekvenciát rendel hozzá a billentyűzet soraihoz és oszlopaihoz. Minden tárcsázási sort alacsony hangfrekvencia és minden oszlopot magas hangfrekvencia határoz meg. Amikor megnyom egy számnak vagy szimbólumnak megfelelő gombot, a telefon hangot ad ki, amely egyszerre kombinálja a magas és az alacsony frekvenciájú jeleket. Ezt az egyedi jelpárt továbbítják a helyi központhoz, és dekódolják, hogy meghatározzák, melyik számot tárcsázták, és hogyan irányítsák a hívást megfelelően. A DTMF aktív telefonvonalakon, interneten és rádión keresztül továbbítható.
The primary function of dual-tone multi-frequency signaling is identifying the dialed number and process information from customers. DTMF is employed in various industries ranging from telecommunications (inbound/ outbound call centers) and financial institutions (banks and credit card companies) to insurance and healthcare organizations. In call centers, DTMF signaling is mainly used to process user requests, obtain identification information, and route phone calls based on the keypad entries made by the caller. In addition, the DTMF technology is used in conjunction with IVR (Interactive voice response) and ACD (Automated call distribution) systems to navigate in-call menus and gather sensitive customer data.
Call center features for better customer experience
Try out all LiveAgent's features today.
A DTMF jelzés használatának számos előnye van, például:
- Higher security
When it comes to obtaining user input, dual-tone multi-frequency signaling provides a higher level of security. It reassures callers that their sensitive data (like credit card information, social security numbers, etc.) are protected and safe from malicious intents. As the human ear cannot interpret DTMF tones, sensitive customer information remains isolated from agents and call recording systems.
- Reduced probability of errors
A kettős hangú többfrekvenciás technológiával csak egy adatbeviteli pont létezik. DTMF nélkül a hívó félnek ki kell olvasnia az adatokat, mivel az ügynöknek be kell írnia az asztali alkalmazásába, növelve a hibák lehetőségét mindkét oldalon.
- Improved call center metrics
Obtaining user input via dual-tone multi-frequency signaling can also improve several inbound call center metrics, such as Average Handling Time (AHT). Since agents don’t need to repeat user details back to the caller to confirm the accuracy of the input, the average duration of an interaction with a caller is reduced. In addition, the increased security provided by DTMF can contribute to improved customer satisfaction levels.
Mi a különbség az impulzusos tárcsázás és a DTMF tárcsázás között?
Pulse dialing and dual-tone multi-frequency (DTMF) dialing are the two systems used in telephone signaling to identify the telephone number that a caller dials. In pulse dialing, pulses are generated by rapidly connecting and disconnecting the telephone connection. Pulse dialing indicates each digit in the phone number by a series of clicks that corresponds only to that digit. Thus 1 is represented by one click, 2 by two clicks, and so on. The numbers are dialed with a short gap between pulses in order to identify one digit from the next. Pulse dialing technology is no longer actively used.
A DTMF tárcsázás különböző hangokat használ különböző számok jelzésére. Így ahelyett, hogy minden számjegyhez több jelet küldene, mindegyikhez csak egyet kell küldenie. A DTMF tárcsázás bevezetése előtt a telefonos kommunikációs hálózatok az impulzusos tárcsázástól függtek. Ennek azonban az volt a hátránya, hogy csak a helyi központ kapcsolatokra korlátozódott, és a távolsági hívások összekapcsolásához köztes szolgáltatóra volt szüksége. A DTMF bevezetése óta az érintőhang-tárcsázás lett az elsődleges tárcsázási módszer, amely fokozatosan felváltotta az impulzusos tárcsázást (a hozzá tartozó forgó tárcsás telefonokkal együtt). Ennek ellenére a legtöbb hangos tárcsázást használó telefonrendszer felismeri az impulzusos tárcsázást és működik vele.
Efficient call center software just one click away
Start your 30-day free trial, no credit card required.
Frequently Asked Questions
What is dual-tone multi-frequency signaling?
Dual-tone multi-frequency signaling (DTMF), also called touch-tone, is a system used for telecommunication signaling over an active telephone line in the voice frequency band between communication devices. Whenever a number is dialed, the DTMF is decoded by the local exchange in order to route the call. DTMF systems use eight different frequency signals transmitted in pairs (one high frequency and one low frequency) to represent 16 different numbers, letters, and symbols.
What is dual-tone multi-frequency signaling used for?
Today, the DTMF signaling technology is widely used in the call center industry to route incoming calls using the keypad entries made by the caller and process user requests. When paired with Interactive Voice Response (IVR), DTMF provides automated self-service menu selection and gathers sensitive customer data. As a result, it has a number of advantages, such as the reduced probability of errors, higher security, and improved metrics (reduced average call handling time).
What is the difference between pulse dialing and DTMF dialing?
Pulse dialing and dual-tone multi-frequency dialing (tone dialing) are the two methods used in telephone signaling to recognize the dialed number. Pulse dialing uses different signal pulses to indicate the phone number dialed by a caller, while DTMF dialing uses specific tones to indicate the number. Since the introduction of DTMF, pulse dialing has lost its significance. Tone dialing has now become the standard for telephone companies worldwide.
Az ügyfélszolgálat hatékonysága javítható a proaktív csevegési meghívókkal és a LiveAgent Demó által bemutatott árazási, funkcionális és integrációs lehetőségekkel. Az ingyenes fiók kipróbálásával ügyfelek elégedettsége növelhető, és a PRM rendszer bizalomépítő intézkedéseket kínál az ügyfélhűség növelésére.
Hívásközpont: Hívások lezárása/szüneteltetése sablonok
Sok ügyfél telefonon szeretne kapcsolatba lépni, és bár más kommunikációs eszközök is népszerűek, a telefonos segítség továbbra is fontos. A LiveAgent egy magyar egyedi szoftver, amely több nyelven kínál kommunikációs csatornákat. Az ügyfélszolgálat kulcsfontosságú az elégedettséghez, és a LiveAgent számos eszközzel rendelkezik a pozitív élmény biztosításához. A LiveAgent lehetőséget ad arra, hogy megtervezze saját ügyfél e-mail sablonjait.
Az ügyfélszolgálat hatékonyabbá tehető a közösségi média és logikus folyamatok alkalmazásával. Az online ügyfélszolgálat gyors és költséghatékony, lehetővé teszi a valós időben történő visszajelzések és vélemények kinyerését. Az Értékelés és Javaslat Tábla segítségével olyan ügyfélközpontú termékeket készíthetünk, amelyek jobban kiszolgálják őket és megtartják hűségüket. A LiveAgent helpdesk segíti a hatékony kommunikációt és a hűség megőrzését az ügyfelekkel. A Negatív értékelés kezelése és az újracsatlakozási e-mail sablonok fontosak az elégedettség fenntartása érdekében.