Mi az a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A tárcsázott szám azonosító szolgáltatás (más néven DNIS) egy távközlési szolgáltatás, amelyet vállalatoknak adnak el, és amely lehetővé teszi számukra, hogy meghatározzák, melyik számot tárcsázta az ügyfél, hogy elérje őket. A DNIS szolgáltatás engedélyezéséhez a telefontársaság DNIS számot küld a fogadó telefonhálózatnak a hívás csatlakoztatása előtt. A DNIS szám, amely jellemzően 4-10 számjegyből áll, ezután a bejövő ügyfélhívások hatékony átirányítására szolgál a vállalat által nyújtott hatékony telefonszolgáltatás elérése érdekében.
A DNIS adatokat ritkán használják egyedül. Más hívásazonosítási funkciókkal együtt a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás széles körben alkalmazható olyan cégeknél, amelyek külön számokkal rendelkeznek a különböző helyszínekhez vagy különböző termékcsaládokhoz. Ingyenes telefonszámokkal használva a vállalati telefonrendszer fogadja a bejövő ügyfélhívást, és a DNIS információk alapján átirányítja azt egy megfelelő részlegre vagy egy speciális IVR (Interactive Voice Response) menübe. Ez különösen hasznos azoknál a call centereknél, ahol jellemzően magas a bejövő hívások mennyisége.
Hogyan működik a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
Technikai szempontból a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás úgy működik, hogy a DTMF (kettős hangú, többfrekvenciás) számjegyeket továbbítja a feldolgozó egységhez. Egy speciális mechanizmus dekódolja a „jeleket”, és vagy megjeleníti, vagy elérhetővé teszi azokat a hívásfeldolgozó alkalmazás számára a fogadó végén. Az ACD (automatikus híváselosztás) a többcsatornás útválasztás középpontjában áll, és a DNIS-t alkalmazza elsődleges hívásirányítási mechanizmusként. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor az ügyfelek telefonszámuk valamelyikével hívják a szervezet hívóközpontját, a hívásközpont szoftver DNIS-útválasztást alkalmazva irányíthatja a bejövő telefonhívásokat a megfelelő osztályokra, ügynökökre, vagy különböző IVR-parancsfájlokat indíthat el.
Built-in call center with awesome features
Sign up for a 14-day free trial and discover all that LiveAgent has to offer.
Összességében a DNIS hatékony folyamatot biztosít az ügyfelekkel folytatott telefonos kommunikációhoz, és segíti a szervezeteket a kivételes ügyfélélmények biztosításában. Azon kívül, hogy a bejövő ügyfélhívásokat a megfelelő címzetthez irányítja, megfelelő üzeneteket is indíthat a hívók számára személyre szabott IVR-szkriptekben, a hívó által tárcsázott célszám alapján. Íme néhány példa arra, hogyan használják a DNIS-t a call centerekben.
- Több termékcsalád támogatása
A call center különböző ingyenes számokat biztosíthat az egyes támogatott terméksorokhoz. A DNIS segít megkülönböztetni ezeket a vonalakat, és lejátssza a megfelelő IVR szkripteket, vagy átirányítja a bejövő hívásokat az ügynökcsoportokhoz, megfelelő készségekkel.
- Többnyelvű ügyfélszolgálat
A több földrajzi helyet kezelő call center különböző ingyenes számokat kínálhat minden támogatott nyelvhez. A DNIS adatok arra szolgálnak, hogy az ügyfél telefonhívásait megfelelő ügynökökhöz irányítsák a nyelvi követelmények alapján.
- Több ügyfél támogatása egy ügynökkel
Ha egyetlen hívásközpont-ügynök van kijelölve több ügyfélfiók vagy több termékvonal kezelésére egyetlen fiókból, akkor a DNIS használható a hívás céljának osztályozására és az ügynök hatékony támogatásának biztosítására.
- A call center mutatóinak javítása
A DNIS a pontos hívásirányítás révén segít javítani a legkritikusabb call center mutatókat, például az első hívásban a megoldási arányokat, az ügynöki teljesítményt és az ügyfelek elégedettségi mutatóit.
- Egyszerűsített call center műveletek
A DNIS kulcsfontosságú szerepet játszik a call center működésének egyszerűsítésében. Például a DNIS információ alapján a call center szerver eldöntheti, hogy a bejövő hívást sorba kell-e állítani, és egy megfelelő ügynökhöz vagy ügynökcsoporthoz kell csatlakoztatni, vagy egy adott IVR önkiszolgáló menübe kell irányítani.
Mi a különbség a tárcsázott szám-azonosító szolgáltatás (DNIS) és az automatikus szám-azonosítás (ANI) között?
Az ANI (Automatic Number Identification) egy távközlési szolgáltatás, amely megadja a hívás fogadójának a hívó fél hívószámát. Annak érdekében, hogy a telefon kezelőinek ne kelljen manuálisan kérniük a hívó fél számát egy díjköteles híváshoz, az AT&T létrehozta az ANI-t belső távolsági számlázás céljából.
A tárcsázott számazonosító szolgáltatás (DNIS) és az automatikus számazonosítás (ANI) egyaránt a távközlési hálózat jellemzői – célja, hogy a telefonhívás címzettjének több információt biztosítson a bejövő kapcsolatról.
Míg a DNIS azonosítja a hívó fél által tárcsázott számot, az ANI megjeleníti a kapcsolatot létrehozó telefonszámot. Ezért a DNIS és az ANI abban különbözik, hogy az eredeti tárcsázott rendeltetési számot vagy a forrás telefonszámot adják-e meg a címzettnek.
Call and respond
Gain complete control over the flow of the outbound and inbound calls with LiveAgent's call center software.
Frequently Asked Questions
Mi az a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A tárcsázott szám azonosító szolgáltatás (DNIS) a távközlési szolgáltatók által kínált szolgáltatás, amely segít a hívásfogadónak azonosítani a hívott számot. Azok a telefonközpontok, amelyek magas bejövő hívásokkal és több vonallal érkeznek, a DNIS-szolgáltatások célfogyasztói. A DNIS támogatja a call center szoftvereket a hatékony hívásirányítási és híváskezelési folyamatokban. Azt is meghatározza, hogy a hívó fél által tárcsázott szám alapján melyik IVR-szkriptet kell aktiválni.
Hogyan működik a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A DNIS úgy működik, hogy továbbítja a kettős hangú, többfrekvenciás számjegyeket (általában 4-10 számjegyet), amelyeket a hívó fél a hívás beállítása során tárcsázott az ügyfél telefonrendszerébe. Ezeket az adatokat a hatékony bejövő hívásirányításhoz használják fel, és lehetővé teszik a hívó személynek a megfelelő ügynökhöz vagy ügynökcsoporthoz való irányítását. Például a call center számos ingyenes számot biztosíthat a különböző termékcsaládokhoz vagy többnyelvű ügyfélszolgálathoz. A DNIS biztosítja, hogy a hívókat az igényeiknek leginkább megfelelő ügynökökhöz irányítsák.
Mi a különbség a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás és a hívóazonosító között?
A tárcsázott számazonosító szolgáltatás (DNIS) és a hívó azonosító - amely némileg hasonlít az automatikus számazonosításhoz (ANI) - célja, hogy a hívás fogadásakor megadja a hívás fogadójának a bejövő hívás tényleges telefonszámát. De a DNIS úgy lett kialakítva, hogy a hívás címzettjének megadja az eredeti célszámot. Ugyanakkor a hívóazonosító megadja az eredeti hívó számát (a hívó fél nevével együtt, ha rendelkezésre áll).
Számos különböző módszer létezik a marketingben, amelyek segíthetnek a vállalkozásoknak a célközönségük elérésében és megszólításában. Az online marketing, a közösségi média és az influencer marketing mind hatékony eszközök lehetnek a siker érdekében. Az ügyfélkapcsolatok és az élmény alapú marketing is fontos szerepet játszik a fogyasztók lojalitásának és elégedettségének növelésében. --END OF TEXT
Növelje a kapcsolatot a LiveAgent-tel
Testreszabás és gyorsaság növeli a vásárlói kapcsolatot. A LiveAgent-tel több platformon elérhető támogatást nyújthat, és beépített CRM segíti a testreszabott szolgáltatást. A vásárlói hűség és hatékonyság is mérhető.
Hívásközpont sablonok, amelyek erős ügyfélkapcsolatokat építenek ki
A call center szkripteknek tartalmazniuk kell az ügynökök bemutatkozását, záró mondatokat és az ügyfelek várakoztatására szolgáló protokollokat.
Közösségi média támogató szoftver
Címkék segítségével könnyebben szervezheti az ügyfélszolgálati interakciókat. Az univerzális postafiók egyszerűsíti a kommunikációt az összes csatornáról. Automatizálási szabályok gyorsabb és hatékonyabb ügyfélinterakciót biztosítanak. Használja a jegyek funkcióit a válaszidő csökkentésére és az ügyfélszolgálat javítására.