Ajánlások kérése

Ajánlások kérései

Mivel a mai fogyasztók kevésbé hajlamosak bízni a hagyományos marketingben és reklámozásban, a vásárlói ajánlások és vélemények gyűjtése soha nem volt ilyen kritikus. Az ügyfelek ajánlásai valóban nagy hatást gyakorolhatnak a potenciális üzleti kapcsolatok befolyásolására, és javíthatják online hírnevüket, növelhetik hitelességüket és növelhetik az eladások számát. Mindazonáltal kihívást jelenthet, hogy boldog ügyfelei megosszák pozitív tapasztalataikat a márkájával, mivel sok vállalkozás egyszerűen nem tudja, hogyan kérjen ajánlásokat.

Mi az ajánlás?

Az ajánlások elégedett ügyfelek ajánlásai, amelyek megerősítik a termék vagy szolgáltatás minőségét, teljesítményét vagy értékét – önként vagy a vállalat kérésére adják meg. A vásárlói ajánlások az egyik leghatékonyabb marketing eszköz. Valójában a tanulmányok azt mutatják, hogy az ajánlások a legmagasabb hatékonysági besorolással (89%) rendelkeznek, mint bármely más típusú tartalommarketingek. A vásárlói ajánlások különféle típusai lehetnek idéző ajánlások, videó ajánlások, befolyásoló ajánlások, fogyasztói vélemények, esettanulmányok és közösségi média ajánlások.

LiveAgent ajánlás capterra
A LiveAgent vásárlói ajánlása a Capterra-n

Hogyan kérjünk ajánlást: legjobb praktikák

Íme néhány általános tipp és bevált gyakorlat arról, hogyan kérhet ajánlásokat az ügyfelektől.

  • Legyen proaktív – ha nem kér ügyfelektől ajánlásokat, aligha kapja meg őket.
  • Válassza ki a megfelelő időzítést – egy projekt befejezése, az ügyfél által elért mérföldkő, év vége stb.
  • Gondoljon a megfelelő hangnemre (formális vagy közvetlen), amely a legmegfelelőbb vállalkozásának és közönségének.
  • Az ajánlás megírása összezavarhatja ügyfeleit – könnyebbé teheti azáltal, hogy számos útmutató kérdést tesz fel nekik.
  • Fejezze ki háláját, mondja el az ügyfeleknek, mennyire fontos a visszajelzésük, és miért is ennyire fontosak az ajánlások.
  • Ajánló sablonok használatakor testre szabhatja és személyre szabhatja kérését, hogy az ügyfelekkel való kapcsolata kontextusában megállja a helyét.
  • Osszon meg egy linket az ajánlólevélre, hogy az ügyfelek ötleteket kaphassanak a meglévő ajánlásokból.
  • Adjon meg több ajánlás formátumot (szöveges vagy video), és hagyja, hogy az ügyfelek a számukra legmegfelelőbb formátumban nyújtsák be az ajánlást.
  • Használhat valamiféle ösztönzést is (kedvezmény, ingyenes előfizetés, ajándékkártya stb.), De ez nem mindig szükséges.
  • Vélemény kérése elfelejtésre kerülhet, vagy elveszhet az ügyfelének postaládájában – ne féljen, ha szükséges, kövesse nyomon.

12 Ajánlási kérdés az ügyfelei számára

Ha az ügyfelek megosszák tapasztalataik konkrét részleteit egy céggel, termékkel vagy szolgáltatással, az teszi a jó ajánlást. Amikor megkérdezik, akkor viszont a legtöbben aligha fogják tudni, mit mondjanak azonnal. Az alábbiakban bemutatjuk az ügyfelek számára az alapvető ajánlási kérdéseket, amelyek testre szabhatóak az Ön vállalkozásához igazítva.

  1. Milyen volt, mielőtt nem használta a termékünket/ szolgáltatásunkat?
  2. Mi volt a legnagyobb kihívás a termék/ szolgáltatás megvásárlása előtt?
  3. Hol kezdte a megoldás keresését / Hogyan talált meg minket?
  4. Milyen problémákat próbált megoldani termékünkkel/ szolgáltatásunkkal?
  5. Mi különböztette meg termékünket/ szolgáltatásunkat a piacon elérhető egyéb lehetőségek közül?
  6. Mit sikerült elérnie a termékünk/ szolgáltatásunk használata óta?
  7. Milyen konkrét előnyökkel jár a termékünk/ szolgáltatásunk használata?
  8. Mi tetszik a legjobban termékünkben/ szolgáltatásunkban?
  9. Mi szárnyalta túl az elvárásait?
  10. Mi volt a legfőbb aggodalma, amely megakadályozhatta a termékünk/ szolgáltatásunk megvásárlásában, és mi nyugtatta meg?
  11. Mi a fő oka annak, hogy ajánlja termékünket / szolgáltatásunkat?
  12. Mit mondana másnak, aki fontolgatja a termékünk/ szolgáltatásunk megvásárlását?

5 Ajánlólevél kérés sablon

Hűséges ügyfeleinek többsége – bármennyire is örül a termékeinek vagy szolgáltatásainak – valószínűleg nem osztja meg az ajánlásait, hacsak nem kérik őket. De hogyan kell pontosan megkeresnie az ügyfelet egy ajánlásért? Íme néhány bevált e-mail sablon, amelyet felhasználhat, amikor ajánlásokat kér az ügyfelektől.

Hivatalos kérés

 

Informális kérelem

 

Szolgáltatóipar kérelem

 

Ösztönző ajánlat

 

Weboldal frissítése

 

Ready to put your testimonial templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial
Vissza a sablonokhoz

Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..