A mai digitális korszakban úgy kell bánni az ügyfelekkel, mintha a partnerei lennének. Ne töltsön túl sok időt fecsegéssel, inkább hallgassa meg ügyfeleit! Jelenlegi és potenciális ügyfelei rengeteg információval szolgálhatnak, amelyek segítenek növelni az eladásokat, több jó minőségű leadet generálni és egyszerűen javítani az ügyfelek hűségén.
Ehhez használhatja az egyik legalapvetőbb és leghatékonyabb kommunikációs csatornát – nevezetesen az e-mailt.
Azt gondolhatja: “Nos, mi amúgy is jó munkát végzünk az e-mailes marketingünkkel.” Lehetséges, de mindig van hova fejlődni. Miért ne használhatná az e-maileket a kapcsolatának megerősítéséhez a listán szereplő névjegyekkel, hogy azok hosszabb ideig hűek maradjanak és aktívabbak legyenek? Van egy bizonyos típusú e-mail, úgynevezett visszajelzési kérelem, amely segítséget nyújt a kommunikációban és az érdemi kapcsolatok kialakításában a potenciális és a meglévő ügyfelekkel.
A visszajelzési kérelem e-mailje egyszerű és kreatív módja az ügyfelek bevonásának és visszajelzésük megszerzésének, amely segíthet a jövőbeni marketingüzenetek és a termék javításában.
A részletek elõtt el kell mondanunk, miért olyan fontos a visszajelzések begyűjtése az ügyfelektől. A vállalatok sokáig nem fektettek időt vagy forrásokat ügyfeleik megismerésére.
Ez tévedés, mert az ügyfelek véleményének kikérdezése lehetővé teszi, hogy többet tudjon meg azokról az emberekről, akik hajlandók megvásárolni a termékeit. Például ide tartozik, hogy mik az igényeik, és hogyan lehet kielégíteni őket.
Ezért a visszajelzés kérésének fő gondolata az, hogy értékes, első kézből származó információkat szerezzen be, amelyek elősegítik vállalkozásának, termékeinek vagy szolgáltatásainak továbbfejlesztését és javítását.
Azáltal, hogy megkérdezi az ügyfeleit a visszajelzésükrők, megtudhatja, hogy mennyire elégedettek, min lehetne javítani és milyen igényük nem lett kielégítve.
Ezen információk elemzése és okos következtetések levonása lehetővé teszi a következőket:
Értse meg ügyfeleit. Az ügyfelek proaktív meghallgatása lehetővé teszi, hogy jobban megismerje őket, és mint fogyasztókat megértse őket. Megtudhatja, mit várnak el szolgáltatásaitól, és megismerheti igényeiket. Ez nem csak a panaszok vagy kérdések megválaszolásáról szól.
Tartsa meg a meglévő ügyfeleket. Azok, akiket meghallgatnak és megbecsülik őket, sokkal valószínűbb, hogy hűek maradnak a vállalkozásához. A vásárlók ezt azáltal érezhetik, hogy rendszeresen megkérdezik véleményüket, és amikor csak lehetséges, bevezetik az általuk javasolt fejlesztéseket.
Növelje a meglévő ügyfelek lojalitását. Az ügyfelek tapasztalatainak javítása az igényeinek meghallgatásával és megválaszolásával hozzájárul az üzleti vállalkozással való elégedettség fokozásához. Az ügyfelek hűségének ily módon történő növelésével márkanagyköveteket szerezhet, akik másoknak ajánlják szolgáltatásait.
Szóval hogyan kellene az ügyfelek visszajelzését kérnie? A régi jó e-mailek felhasználásával.
I wanted to reach out to let you know that working with you on [project] has been a pleasure!
I was wondering if you’d be willing to share your thoughts on our recent project so we can get to know your opinion and act upon it.
If you want to help us improve our [product/service], follow this link [link to a feedback form] and share a few words about our project and your experience working with us.
Again, it’s been a pleasure working for you and your team.
Best,
[name & company]
Hey [name],
How would you rate the support you received from our customer service team?
Good, I’m satisfied
Bad, I’m unsatisfied
Here’s a reminder of what your ticket was about:
[ insert ticket]
We hope we did a good job!
Best,
[name & company]
We are constantly striving to improve, and we’d love to hear from you about the following [company] products:
Rate your [purchased product no. 1]
[a scale from 1 to 5]
Rate your [purchased product no. 2]
[a scale from 1 to 5]
Your feedback helps us improve and reach more great customers like you.
Always yours,
[company] team
Thanks for your time on [date], it was great working with you, and I’m glad we could complete your project.
When we complete projects with outstanding customers, we like to finish up by asking for their opinions and suggestions about how we, [company], can improve.
If you have a few minutes, we’d love to get feedback on your experience.
Follow this link to access the feedback form [link to a feedback form].
In the meantime, please reach out if you have any questions.
Best wishes,
[name & company]
Now that you’ve had a chance to try [product/service], we’d love to know what you think about it.
Follow this link to record some video feedback [link], or simply write a review.
Tell us about the features you enjoyed, how you use [product/service], and anything else that comes to mind!
We appreciate your help.
As always, feel free to reach out if you have any questions.
Best,
[name & company]
Mielőtt elkezdené feltenni a kérdéseket, magyarázza el, mennyire fontos az Ön számára a termék vagy szolgáltatás értékének növelése. Mondja el ügyfeleinek, hogy tanulni szeretne tapasztalataikból, hogy a jövőben is javuljon és biztosítsa a jó szolgáltatást.
Előre fejezze ki elismerését, és tudassa ügyfeleivel, hogy megérti, hogy drága az idejük, ezért értékelni fogja az esetleges visszajelzéseket.
A kérdésre adott válaszok segítenek azonosítani az összes “jó” dolgot, amit csinál.
Ez a pont döntő fontosságú. Arról szól, hogy megkérdezze ügyfeleit, hogy a vásárlási/szolgáltatási élmény mely részei nem tetszettek nekik.
Fordítson különös figyelmet ezekre a válaszokra. Ha nem cselekszik a tanácsok alapján, akkor nem lesz mentsége, ha más hasonló ismétlődik más ügyfelekkel.
Ready to put our feedback request templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Ez valóban a termék vagy szolgáltatás sajátosságaitól függ. Ne várjon azonban túl sokáig, mert az ügyfelek valószínűleg megfeledkeznek a vállalatukkal kapcsolatos tapasztalataikról (hacsak nem voltak kifejezetten negatívak). Jó ötlet visszaküldési kérelmet küldeni a vásárlás után 5 napon belül.
Igen, törődnie kell minden vásárló tapasztalatával, és nem szabad figyelmen kívül hagynia azokat, akik negatív véleményt nyilvánítottak termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban. A negatív visszajelzéseket alaposan elemezni kell, és cselekedni kell a termékek és szolgáltatások fejlesztésének elősegítése érdekében.
A tudásbázis cikkeknek egyszerűségüknek kell lenniük, hogy könnyen átláthatók legyenek. Javasolják a cikkek szeletelését rövid bekezdésekkel és tartalomjegyzékkel. A vizuális tartalom (screenshotok, videók stb.) használata segítheti az információ befogadását. Ajánlott kapcsolódó linkek felsorolása a cikk végén, és léteznek sablonok a tudásbázis cikkek írásához, mint a GYIK, a Hogyan csináljuk és a Hibaelhárítási cikk sablon.
Ügyfélszolgálati szoftver kiskereskedők számára
A LiveAgent számos testreszabható kapcsolat gombot biztosít, és három különböző előre elkészített kapcsolattartási űrlap áll rendelkezésre. Az online vállalkozásoknak fontos a visszaküldés lehetősége és az ügyfelekkel való kommunikáció, amiben segítségül szolgálhatnak a kész visszatérítési e-mail sablonok. A cikk további információkat is tartalmaz az ügyfélszolgálati és helpdesk szoftverekről, valamint az élő csevegés lehetőségéről.
Jelszó-visszaállító e-mail sablonok
A lehető legkönnyebbé kell tenni a jelszó-visszaállítás folyamatát mind az ügyfél, mind az ügyfélszolgálat számára, így automatizálható. Ezenkívül az e-mail segíthet az ügyfelek igényeinek jobb megértésében és a lojalitás növelésében. Az információs e-mailek bizalmat építhetnek az ügyfelekkel, javítva a vásárlói lojalitást és rögzítve a kapcsolatot. Az értékesítőknek sablonok állnak rendelkezésre hatékony e-mail írásához. A LiveAgent szoftver kiváló ügyfélszolgálatot nyújt kiskereskedők számára, akiknek ingyenes próba lehetőséget kínálnak.
Az üzenet hatékonyságának növeléséhez ajánlott személyre szabott, barátságos és professzionális hangvételt alkalmazni, valamint lehetőséget adni az ügyfeleknek a beszélgetés folytatására. Az üzenet humanizálásához érdemes valódi ember nevével küldeni, személyre szabott tárgysorokat alkalmazni, és néhány részletet megosztani arról, miért vagyunk hálásak. A lezáráskor használt mondatot pedig a befogadó formalitása határozza meg. Fontos aspektus még az üzenet átolvasása és javítása, mielőtt el is küldenénk azt.
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.