Ingyenes próba
choose the right strategy
Növekedés

Márkaépítési taktika

Oliver Stasinszky

Oliver Stasinszky


Utoljára módosítva May 23, 2022 -nél 12:52 pm

A közösségi média növekvő népszerűségének modern korszakában a vállalkozások nehezen tudnak relevánsak maradni a versenytársak között. Mivel minden nap új cégek indulnak, a piac egyre sűrűbbé válik.

Természetesen, mint cégtulajdonos, aggódni fog amiatt, hogy felveti a nevét, vagy fenntart egy pozitív képet, amelyet az emberek a fejükben tartanak. A piacon elérhető rengeteg lehetőség miatt a cég hírneve és márkává alakítása az egyik legnagyobb kihívást jelentő dolog.

Itt jön a képbe a márkaépítés. A márkaépítés nagyon jövedelmező egy vállalkozás számára, és elengedhetetlen a hírnév kialakításához. Az emberek gyakran azt gondolják, hogy vállalkozásuknak nincs szüksége márkaépítési taktikákra, mert egy kis közönséget szolgálnak ki, vagy a cég már stabillá vált a piacon. Az igazság azonban az, hogy minden vállalkozásnak hatékony márkaépítési stratégiával kell rendelkeznie, függetlenül attól, hogy milyen kicsi vagy jól ismert.

A márkaépítés az, ami megkülönbözteti Önt és meghatározza személyiségét. Vállalkozása mint márka utat tör magának az emberek szívébe. Akkor mindig a felszínen tud maradni a halakkal teli tengerben.

Mi az a márkaépítési taktika?

Az üzleti márkaépítési taktikák hatékony, hosszú távú tervek, amelyeket kifejezetten a vállalkozás növekedésének elősegítésére terveztek. A taktikai marketing az egyik legkeresettebb technika a pozitív márkaimázs felépítésére. A vállalkozások évente rengeteg pénzt fizetnek a márkaépítési szakembereknek, hogy kezeljék cégeik márkaépítési taktikáját.

A márkaépítési taktika különbözik a logótól, a webhelytől, a színpalettától és az online jelenléttől, amelyeket az emberek gyakran kevernek. A márkaalapításnak csak egy része, hogy az előbb említett dolgokat elintézze vállalkozása számára. A nem számszerűsíthető összetevők, mint például a márka felismerése, a márkaérték és a vállalati megítélés kulcsfontosságúak a sikeres márkaépítési taktikákhoz.

A márka taktikája magában foglalja azokat az okokat, amelyek miatt vállalata működik, nem pedig a nyereségszerzés érdekében. Megfogalmazza cége egyedi jellemzőit, azt, hogy miben különbözik a versenytársaktól, és hogy márkaként mennyire van szüksége arra, hogy fogyasztói lássák cégét.

Márkaépítési taktika

Miért fontos a márkaépítési taktikát beépíteni a marketingstratégiába?

Most, hogy megállapítottuk, mi a márkaépítési taktika, merüljünk el a marketingstratégiájába való beépítés fontosságában.

1. Segít abban, hogy a cége egy háztartási név legyen

Nem szeretné, hogy a cége olyan népszerű legyen, hogy az emberek véletlenszerű beszélgetésekben hozzák szóba, vagy beszédtéma legyen egy összejövetelen? Biztosak vagyunk benne, hogy tetszeni fog egy ilyen expozíció. Ez akkor lehetséges, ha a márkaépítési taktikát egy szélesebb marketingstratégiába integrálja.

A cég marketingje a közösségi média kezelésétől a reklámozásig mindent magában foglal. Márkaépítési taktikák hozzáadásával még gyümölcsözőbbé teheti. Megfelelő kivitelezéssel az emberek hamarosan felismerik a márkáját, és általános névként tartják nyilván.

A fő márkaépítési taktika az, hogy a céget jobban felismerhetővé tegyük, és elengedhetetlen, hogy ezeket a lefektetett taktikákat alkalmazzuk az ismertség növelése és az értékes ügyfélbázis kialakítása érdekében.

2. Tudatosabb döntéshozatal

Ha tudja, hogy cége hírneve forog kockán, jobban megismeri a környezetet, és ennek eredményeként tudatosabb lesz a döntéshozatalban. Vállalatként több időt fog fordítani a következő lépés kitalálására, minden apró részletet szem előtt tartva, és hosszú távon megóvja Önt a hibás döntések meghozatalától. Cége erőfeszítései a legmagasabb színvonalúak lesznek, és Ön a pályán marad.

3. Több tehetség szeretne kapcsolatba lépni a márkával

This is not just relevant for bringing top marketing influencers on board with your brand, but it also helps assemble a qualified workforce when your company becomes a brand; more and more talented people want to be associated with it as it helps their careers.

A jól bevált márkák több ezer álláspályázatot kapnak, és mindig a legjobb emberek dolgoznak náluk. A hatékony márkataktika lehetővé teszi cége növekedését. Ahogy a rivaldafénybe kerül, több képzett ember szeretne részt venni benne, és ezzel az Ön vállalkozásának javára válik.

4. A reklámok javulni fognak

A mai reklámkorban cége nem éri el a kívánt sikert, ha nem hirdet megfelelően. A márkaépítés és a reklám szorosan összefonódik. Ha javítani szeretné cége reklámozását, némi időt és erőfeszítést kell fektetnie a márka hírnevének fejlesztésére.

Amikor cégét reklámozza, azt szeretné, hogy a dolgok következetesek legyenek, és a lehető legpontosabban tükrözzék a vállalat értékrendszerét. Ez nehéz lehet, ha nem hagyott magának elég időt a kép kialakítására. Ha úgy reklámoz, hogy nincs erős márkája, akkor sok potenciális lehetőséget elszalaszt, hogy sikeres reklámkampányokat készítsen cége számára.

Férfi megnyomja a like-ot a Facebook gif-en

Hogyan működik a márkaépítési taktika?

A márkaépítési taktika megvalósításának teljes folyamata zajlik. Mint tudjuk, a márkaépítés befolyásolja a vállalat megítélését, ezért a márka felépítéséhez a stratégiának több fázison kell keresztülmennie, mielőtt célba ér.

Íme néhány lépés a folyamatból, amelyek hozzájárulnak a sikeres márkaépítési taktikához. Ne feledje, hogy az eredmények iparágonként változhatnak. A folyamat a vállalat igényeitől függően is változhat.

  • Kitalálni, hogy mit szeretne márkázni. Konkrét termékekre vagy szolgáltatásokra szeretne koncentrálni, vagy teljes egészében a cég márkáját szeretné felépíteni? Mielőtt egy reklámügynökséghez fordulna márkastratégia kidolgozása érdekében, döntse el, hogy mit szeretne márkázni. A stratégai csapat nagyobb meggyőződéssel tud tervet készíteni, ha teljes átláthatósággal rendelkezik.
  • Kutassa fel célpiacát és fordítson különös figyelmet a versenytársak által alkalmazott taktikákra. Tekintse meg legnagyobb versenytársa online jelenlétét, és rajzoljon olyan dolgokat, amelyeket a márkaépítéshez szeretne. Fektesse be idejét a tudatosság kutatással történő elérésére, mivel ez segít kitalálni stratégiáit.
  • Consult your advertising agency when choosing your advertising channels, as they will be able to guide you. Once everything is decided, look for the target audience on the advertising channel and see what they are into.
  • Határozza meg, mire törekszik a cége, milyen előnyökkel jár, milyen minőséget hoz, és milyen benyomást kelt a célzott reklámozásban, termékei dizájnjában, cége személyiségében és az általa nyújtott szolgáltatásban.
  • Tervezze meg hirdetési kampányát, miután beállította az üzenetek hangnemét és az összes többi lényeges márkakomponenst.
  • Döntse el tartalmi stratégiáját a stratégai csapat segítségével. Vonja le közönségét azokkal a tartalom típusokkal, amelyek a legkiemelkedőbbek az Ön iparágában. A tartalom jelentős szerepet játszik a márka pozitív imázsának áthatolásában.
  • Gondoskodjon arról, hogy vállalata megbízhatóan egységes és kiváló fogyasztói élményt nyújtson, amely lojalitást épít a márkát képviselő, felkaroló és iránta elkötelezett emberek körében.
  • Mindig álljon készen minden olyan változásra, amely az iparágban vagy vállalkozásában bekövetkezhet. A változtatások soha nem akadályozhatják a márka taktikáját. Fenntartja cége relevanciáját és hitelességét esetleges változások esetén.
  • Ez egy folyamatos folyamat, és nincs látható vége. El fogja érni a céljait, de ez még nem a vége. A változások elkerülhetetlenek, ahogy az idők változnak
Férfi telefonon, miközben dolgozik a laptopon, grafikonnal és újságokkal

A márkaépítési taktika előnyei

Beszéljünk a márkaépítési taktikák néhány előnyéről a vállalat számára.

1. Elismerés

Ezt már megállapítottuk, de ez a márkaépítés fontos része, amelyet soha nem lehet figyelmen kívül hagyni. A márkaépítési taktikák révén cége könnyen felismerhetővé válik, és nagyobb vevőkört érhet el és piacvezetővé válhat.

2. Vásárlói hűség

A pozitív márkastratégia növeli a vállalat értékét és erősíti a vásárlók lojalitását. Azok a cégek, amelyek hihetetlen márkaszemélyiséggel rendelkeznek, nagyobb valószínűséggel találnak vásárlókat. Az ügyfelek szentimentális kapcsolatot alakítanak ki a márkával, amikor márkaépítési taktikákat alkalmaznak annak bemutatására, amiben hisz.

3. Új szolgáltatások vagy termékek bemutatása

Miután kisvállalkozása megfelelő márkaépítési taktikát alkalmazó márkává vált, könnyen bevezethet új termékeket, vagy szolgáltatásokat a piacon anélkül, hogy sokat kellene tennie. Ha az emberek már felismerik a márkáját, és kötődni tudnak hozzá, a bevezetést valószínűleg jól fogadják és nyereséges lesz. A márkaépítéssel meghatározza, hogy mit csinál, és milyen értékeket tisztel. Ez még jobban felkelti az ügyfél érdeklődését a márkája iránt.

4. Konstruktív visszajelzés

Megfelelő márkaépítéssel többet lép kapcsolatba vásárlóival, és lehetőségük nyílik kifejezni, hogyan vélekednek a márkáról. Az emberek könnyen megkereshetik Önt, Ön pedig alaposabban megvizsgálhatja ügyfelei aggodalmait. Az ügyfelek visszajelzései segítenek leküzdeni vállalkozása hiányosságait, és még azelőtt megoldhatja a problémákat, hogy azok nagyobb problémává válnának.

5. Nevet szerezhet a márkájának

Egy cégnek nehéz hírnevet szerezni egy rendkívül telített piacon. Ha szeretne kitűnni a tömegből, akkor a márkaépítés legyen a fő megközelítése. Azt akarja, hogy az emberek azonnal lenyűgözzék, amint találkoznak a cégével. Az első benyomás nagyobb jelentőséggel bír, mint gondolnánk.

6. Hitelesség

Egy jól megalapozott és felismerhető márka felépítésével úgy tűnik, hogy szakértője az iparágának. Az emberek hajlamosabbak lesznek az Ön cégétől vásárolni, ha úgy tűnik, hogy Ön tartja az iparágat. Mutassa be márkáját méltó módon, és mutasson professzionalizmust.

Hogyan válasszam ki a megfelelő márkaépítési taktikát a vállalkozásom számára?

Ha van egy cége, amelyet márkaként szeretne létrehozni, a megfelelő márkaépítési taktika kiválasztása kulcsfontosságú. Íme néhány tipp, amelyeket követnie kell a vállalkozása számára megfelelő márkaépítési taktika kiválasztásához.

  • Ne feledje, hogy a márkaépítési taktika több iparágban eltérő lehet. Például a luxus divatmárka különbözni fog a gyógyszeripari márkától. Tehát, ha valami bejön az egyik vállalatnál, az nem jelenti azt, hogy az Ön számára is sikerülni fog.
  • Határozza meg alapvető értékeit, üzleti stratégiáját, a márkaépítési üzenet hangját és a márka kulcsát, mielőtt belevágna a folyamatba.
  • Tudja meg, hogyan marketingelheti cégét a célközönségnek, mint potenciális vásárlónak.
  • A színpalettát, a tipográfiát, az elrendezéseket és a terveket a cég arculatának megfelelően kell kiválasztani.
  • Találja ki a fő közönségét, és azt, hogy milyen üzenetet szeretne közvetíteni számukra.
  • Tisztázza márkaüzenetét, hogy a márkaépítési szakértő jól végezhesse a munkát.
  • Engedje meg a szakembereknek, hogy átvegyék az irányítást, mivel ők fogják Önt ennek megfelelően irányítani. Számíthat rájuk egy hatékony személyes márkaépítési kampány kidolgozásában, amely kapcsolatba lép a közönségével. Megfelelő megoldásokat fognak nyújtani; például auditív márkaépítést szeretne, de ez nem megy jól az üzenetküldéshez, ezért más megközelítést javasolnak, például vizuális márkaépítést.

A 18 legjobb márkaépítési taktika

1. Beszéljen szakmai eseményekről

Az egyik leghatékonyabb, de gyakran figyelmen kívül hagyott taktika az, ha szakmai rendezvényeken beszél a márkáról. Minden iparágban vannak élő események, amelyeknek Ön is részese lehet. Ha részt vesz egy ilyen rendezvényen, akkor sokkal jobban megismerheti magát, és többet tud majd elmondani az embereknek a cégéről. A kapcsolatépítésben is segít.

Ajánlott: Startupoknak és kisvállalkozásoknak.

Előnyök: Jobban elmagyarázhatja a dolgokat szóban, kapcsolatokat építhet ki, és magabiztossá teheti magát.

Hátrányok: Nem alkalmas nyilvános beszéd szorongással küzdők számára.

Márkaépítési taktika

2. Koncentráljon az ügyfelek problémáira

Az ügyfelek problémáira való összpontosítás automatikusan a jó cégek közé vezet, és az emberek dicsérni fogják a kiváló ügyfélszolgálatért.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Ügyfél-elégedettség, hűség és pozitív szóbeszéd.

Hátrányok: Nincs nyilvánvaló hátrány. Ha csak erre a stratégiára koncentrál, hiányozhat más részlegekből.

3. Ajánlások

Tökéletes taktika, hogy bizalmat ébresszen az emberekben a márkájával kapcsolatban. Az ajánlások varázslatként működnek, mivel az emberek az ajánlott helyekről vásárolnak, amiknek kiváló értékeléseik vannak.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Az emberek kevésbé fognak aggódni, amikor Öntől vásárolnak, az ügyfelek könnyebben hoznak döntéseket.

Hátrányok: A túl sok ajánlás túlterhelheti a vásárlókat, ami befolyásolhatja a vásárlási döntésüket.

Márkaépítési taktika

4. A célközönség meghatározása

A meghatározott célközönség segít abban, hogy kimondottan megfeleljen nekik. Segít az üzenetküldés hangnemének meghatározásában, és könnyebbé válik a márkaimázs kialakítása.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz, különösen az újabbakhoz.

Előnyök: Az üzenetküldés meghatározott, és nem vesztegeti az időt a rossz embereknek szóló reklámozással.

Hátrányok: Elmaradhat a célközönségen kívüli potenciális közönség.

5. Alkalmazzon tehetséget

Alkalmazzon tehetséges személyeket, hogy népszerűsítsék vállalkozását, és segítsenek egy márkaépítésben.

Ajánlott: Bejáratott vállalkozásoknak, mivel ez drága lehet az új vállalkozások számára.

Előnyök: Azok, akik kapcsolatba kerülnek a tehetséggel, érdeklődni fognak a márkája iránt.

Hátrányok: Drága és negativitást generálhat.

6. Márka identitás

A márkaidentitás kialakításához logót kell készítenie és be kell fektetnie hírlevelekbe, webhelyekre és közösségi média csatornákra.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Egyedi identitás, kiemelkedő személyiség.

Hátrányok: Ha az identitás nem pontos, vagy nem tűnik professzionálisnak, az ügyfelek elmehetnek.

7. Hitelesség

Semmi sem értékelhető jobban, mint egy márka hitelessége. Az emberek szeretik a cégeket, amelyekkel kapcsolatba léphetnek, ezért legyen valódi és hiteles.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Érzelmi kapcsolat, pozitív kép és realizmus.

Hátrányok: Lehet, hogy lemarad néhány hagyományos trendről

8. Videó tartalom

A videotartalom manapság a márkaépítés legszembetűnőbb megközelítése. Az emberek szeretik a jól meghatározott és megfelelően végrehajtott tartalmakat. A videotartalom személyes érintést tesz lehetővé.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz, különösen a bejáratotthoz, a stratégia maximalizálása érdekében.

Előnyök: Több vizuális hatás és személyes érintés.

Hátrányok: Lehet, hogy egy kicsit drága, nehéz bevételt szerezni, és a hosszú videók unalmasak lehetnek.

LiveAgent jegykezelő videó

9. Infografika

Az infografika nagyszerű vizuális eszköz, mert a színek, a formák és a negatív terek megfelelő használatával a tartalom jellegzetes, figyelemfelkeltő és hatékonyságukban meggyőző képekké alakítható.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Könnyen elkészíthető online szoftverrel, látványos és költséghatékony.

Hátrányok: Ha nem hajtják végre megfelelően, az információ szűkösnek tűnhet.

10. Hírlevél

A hírlevelek nagyszerű módja annak, hogy új termékeket vagy szolgáltatásokat, valamint folyamatos kedvezményeket stb. ismertessen meg meglévő ügyfélkörével. Az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkáktól, amelyeket már ismernek, és a hírlevelek tökéletesek arra, hogy emlékeztessenek a márkára.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Személyes kapcsolat az ügyfelekkel, alacsony kockázat, növeli a márka hitelességét.

Hátrányok: Az emberek figyelmen kívül hagyhatják a hírleveleket.

Márkaépítési taktika

11. Gondoljon a múltbeli sikerlépésekre

Tartsa be azokat a lépéseket, amelyek korábban segítették cégét a márkaépítésben, mivel bebizonyították hatékonyságukat.

Ajánlott: Bejáratott vállalkozásoknak.

Előnyök: A stratégia megbízhatósága és know-how-ja.

Hátrányok: A vállalatok gyakran ragaszkodnak egy megközelítéshez, és nem kutatnak más stratégiákat. Egy változó környezetben ez káros lehet.

12. Vállalkozói történet

Az emberek szeretnek kapcsolatba lépni cégekkel. Ha vállalkozóként megosztja küzdelmei és nehézségei történeteit, amelyekkel vállalkozása indításakor szembesült, az emberek kapcsolatba fognak lépni Önnel. Ez egy gyümölcsöző márkaépítési taktika.

Ajánlott: Bejáratott vállalkozásoknak.

Előnyök: Az emberekkel való mélyebb kapcsolat inspiráló.

Hátrányok: Nincsenek nyilvánvaló hátrányok, de némi kritikával szembesülhetnek.

13. Legyen szakértő

Amikor úgy tűnik, hogy tudja, miről beszél, az emberek jobban megbíznak Önben. Az a márka, amely a téma szakértője, szélesebb közönséget vonz.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz

Előnyök: Nagyobb tudás, nagyobb megbízhatóság és vásárlói preferencia.

Hátrányok: Sok időt és erőfeszítést igényel, hogy szakértővé váljon.

14. Társadalmi jelenlét

Ez adott. Határozza meg a közösségi médiát, és alakítson ki pozitív, kifinomultabb márkaimázst. A társadalmi jelenlét uralkodik a mai piacon.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Szélesebb közönség, interakció az ügyfelekkel és divatos.

Hátrányok: Az összes közösségi média egyszerre kezelése kihívást jelenthet.

15. Személyiség növekedés

A márkaimázs egy vállalkozáshoz kapcsolódó emberi tulajdonságok gyűjteménye. Lehetővé teszi a vállalat számára, hogy alakítsa mások véleményét. Egy vállalkozás személyisége empatikus reakciót vált ki a fogyasztókban, ami hozzájárul a tartós lojalitás kialakításához.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Kapcsolatot épít ki és személyesnek tűnik.

Hátrányok: Előfordulhat, hogy néhány ember nem kötődik a márka személyiségéhez.

16. Blogolás

A blogírás mindig is hatékony márkaépítési taktika volt. A videóblogok és az írott blogok egyaránt képesek befolyásolni az ügyfeleket.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Építsen bizalmat az emberek között, hozzon létre egy erős identitást.

Hátrányok: A blogírás időigényes lehet, és a tartalom összegyűjtése gondot okozhat.

Márkaépítési taktika

17. Következetesség

A következetesség kulcsfontosságú az imázs kialakításánál. Ha kapcsolatba szeretne lépni másokkal, következetesnek kell lennie bejegyzéseivel vagy online jelenlétével, különben elveszítik érdeklődésüket.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz, különösen az újabbakhoz.

Előnyök: Hűséges ügyfélkör, ügyfélkapcsolat, fokozott érdeklődés.

Hátrányok: Nehéz lépést tartani vele.

18. Adományozó projektek, közösségek

Az adományozás, az adománygyűjtésben való részvétel vagy a közösségek segítése nemcsak pozitív színben tünteti fel Önt, hanem segít elérni a szélesebb közönséget is. Az emberek egyre jobban felismerik Önt.

Ajánlott: Minden típusú vállalkozáshoz.

Előnyök: Pozitív imázs márkaépítés és szimpatikus márkaszemélyiség

Hátrányok: Néha kisebb a vonzás.

Végszó

A márkaépítési taktika fontos szempont a vállalkozás teljes értékű márkává alakításában. A marketingstratégiák hiányosak megfelelő márkaépítési taktika nélkül. A határozott vállalati üzenetküldés és a célközönség kulcsfontosságú a sikeres márkaépítéshez. A strukturált megközelítés nélküli márkaépítés a vállalatoknak szenvedést okozhat, és elveszítheti üzletét a verseny előtt.

Az összes termék és szolgáltatás piaca egy szintben van a vállalatokkal, és mindegyik a csúcson akar lenni. Korán el kell kezdenie a márka taktikáit egy ilyen versenykörnyezetben. Gondolja át, mit szeretne vállalatként, és hogyan szeretné elérni a közönséget, és jobban fektessen a márkastratégiába, mint versenytársai.

Csak a legerősebb éli túl a versenyt. Biztosan mindent megtervezett. Az ebben a blogban található 18 márkaépítési taktika követésével Ön is olyan erővé válhat, akivel számolni kell.

FAQ

Which branding tactic is the most used?

Content marketing on social media is the most popular and widely used branding tactic in the market. However, many other tactics, such as influencer branding and customer service branding, are also very popular.

How to implement branding tactics?

Implementing branding tactics is a continuous process and requires a lot of effort. Implementing a suitable branding tactic requires planning your brand voice, deciding the look and feel of your company, and determining the right tactics for you.

How do you determine your audience?

An easy way to determine the audience is by conducting market research, looking at the competitors, using Google analytics and other professional tools. You should be aware of what product or service you are offering.

How do you define brand audience?

Looking into the psychographics and behavioral characteristics of the target market helps you define your brand audience. Once you have determined your audience, you start catering specifically to them because you don’t want to miss out on potential customers.

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.