Egy mostani tanulmány a Sitel Group által bemutatta, hogy 49%-a az embereknek jobban szereti megosztani a pozitív véleményét a vállalatoknak, mint a negatívakat (30%-a a válaszadóknak).
Pozitívtól vagy negatívtól függetlenül, minden visszajelzés értékes, mert segíthet meglátni, hogy mit csinál jól és min kellene még fejlesztenie.
A vállalati kontextusban a visszajelzés egy vásárlóra utal, aki a saját elégedettségükkel használja termékét vagy szolgáltatását. Gyakran a vásárlók is tesznek ajánlatokat a fejlesztésre.
Például, egy online bolt esetében egy vélemény meg lehet osztva egy megvásárolt termékről, a támogatói képviselők által biztosított szolgáltatásról, weboldal dizájnról vagy a termék árazásáról sok más dologgal együtt. Általában a társaságtól függ, hogy mit akarnak értékelés alá vonni és aktívan figyelniük kell a kliensek visszajelzéseit. A kliensek talán úgy is meg akarják osztani visszajelzésüket, hogy nem kérte meg őket rá senki, ebben az esetben még értékesebb lesz.
Az ügyfél kommentek hasznos információk, amik segítenek megérteni, hogy mennyire elégedettek a kliensei termékével és/vagy szolgáltatásával. Ezek a belátások egy általános ötletet biztosítanak, hogy hogyan érzékelik a vásárlók termékeit és vállalatát.
Ezen felül, az ügyfél visszajelzés:
Egy új termék és/vagy szolgáltatás elindítása általában gondos kutatás által van támogatva a célközönsége szükségleteihez és érdeklődésükhöz mérten. Egy ilyen tanulmány eredménye nagyon bátorító és felemelő lehet. Habár, miután a közönsége használja a terméket és/vagy szolgáltatást, a véleményük változhat.
A vásárlói visszajelzés analizálásával megtudhatja kínálata erősségeit és gyengeségeit. Legfontosabb, hogy ön is megértheti mit tapasztaltak ügyfelei termékei és/vagy szolgáltatásai használata közben. Ezen információ alapján optimizálhatja, hogy mi szükséges a minőségi tapasztalat biztosításának folytatásához ügyfelei számára.
Az egyik legfontosabb mutató, ami segít megtanulni, hogy mennyire sikeresek termékei és/vagy szolgáltatásai, az az ügyfél elégedettség. Meg kell róla győződnie, hogy a vásárlói boldogak kínálatával, még ha ez a probléma megoldásokat és szükségleteik elérését is magában foglalja.
Az ügyfelek azt szeretnék, ha kedvenc vállalatuk személyesebb, kevésbé automatizált tapasztalatot kínálnának számukra. A vásárlói vélemények figyelembe vételével azt mutatja számukra, hogy gondoskodik róluk és elkötelezett amellett, hogy olyan szolgáltatást nyújt, amilyet elvárnak.
Ezen felül, a kliensek belső stratégia optimalizálásába való beavatása növeli a vállalathoz való kötődésüket.
Eredményképpen márka nagyköveteik lesznek, akik terjesztik az információt termékeiről és szolgáltatásairól előnyös módon anélkül, hogy megkérné őket erre.
Úgy elkészíteni a vállalati döntéseket, hogy kizárólag a vásárlói véleményeket veszi figyelembe, következménnyel jár: a biznisz elutasítása, legyen az rövid- vagy hosszú távon. A kompetitív piacokon nem jövedelmező fontos döntéseket úgy meghozni, hogy a vásárlói véleményeket veszi alapul.
Habár a kliensek véleményei értékes adatot biztosíthatnak a jövőbeli stratégiák fejlesztése érdekében.
Fordítsuk meg ezt a kérdést – miért ne válaszolna egy pozitív visszajelzésű üzenetre? Ha egy kliens annyira boldog a termékével vagy szolgáltatásával, hogy úgy döntöttek, megosztják önnel a véleményüket, kétség nélkül meg kellene válaszolnia az üzenetüket és megköszönni, hogy megosztották gondolataikat.
Ha egy ügyfél egy már publikus profil kommentben hagyott visszajelzést, joga van hozzá, hogy megossza véleményüket a világgal. Habár, nem árt megkérdezni a komment tulajdonosát, hogy engedélyezik-e a közösségi médiáján való megosztását. Ha privát üzenetben kap pozitív visszajelzést, kötelezően meg kell kérdeznie az ügyfelet, mielőtt megosztja publikusan a kommentjét. Ezek a szabályok nem érvényesek az anoním véleményekre vagy ajánlásokra, de mindig arra kellene céloznia, hogy a szerző nevével osztja meg a pozitív visszajelzést, ugyanis így hitelesebb.
A társasága belső politikájától függ. Vannak olyan vállalatok, akik például utalványokat küldenek ügyfeleinek, de ez egy nagyobb stratégia része. Tehet valamit egy nagyszerű vásárlóért és spontán küldhet nekik kisebb ajándékokat, de emlékezzen arra, hogy így minden egyes klienssel ugyan így kell bánnia, aki pozitív véleményt alkotott. Ha nem fél a negatív visszahatásoktól.
Ready to put our positive feedback reply templates to use?
Use the templates in conjunction with our social media customer service software. Answer clients on Instagram, Facebook, and Twitter directly from LiveAgent.
Free TrialLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..