Számos forgatókönyv létezik, amikor a vállalatnak e-mailben kell elküldenie ügyfeleinek vagy felhasználóinak, hogy információt nyújtsanak számukra anélkül, hogy különösebb promócióra lenne szükségük. Az információs e-mailek leggyakoribb példái a rövid hírek a jövőbeli vállalat irányításának vagy vezetésének változásairól stb.
Tájékoztató e-mailek is szólhatnak a feltételek és egyéb jogi megállapodások módosításáról, valamint az feliratkozók megnyugtatására vonatkozó nyilatkozatokról az ipar jelenlegi fejleményei vagy globális események fényében. Az ilyen típusú üzenetek különösen gyakoriak voltak az elmúlt években, az EU általános adatvédelmi rendelete (GDPR) számtalan e-mailt eredményezett az adatvédelmi irányelvek változásairól a postaládánkban. A közelmúltban a jelenlegi koronavírus-járvány számos márkát arra késztetett, hogy e-mailben folyamatosan frissítse ügyfeleit arról, hogyan alkalmazkodnak a folyamatosan változó helyzethez.
Az információs e-mailek egyéb típusai az ügyfeleknek küldött felmérések, amelyek tájékoztatják őket a kérdőívben való részvétel lehetőségéről, vagy meghívás, hogy tájékoztassák őket a közeljövőben megrendezésre kerülő vállalati eseményről. Viszont a feladó reméli, hogy visszajelzést kap egy termékről/szolgáltatásról, vagy RSVP-t kap a címzett tervezett részvételéről.
RSVP e-mail a SalonBiz által
Végül az akvizíciós e-mailek arról tájékoztatják a felhasználókat, hogy sikeresen regisztráltak egy fiókot, vagy feliratkoztak a hírlevél tartalmának fogadására. A visszahívási üzenetek tájékoztatják a meglévő ügyfeleket arról, hogy egy ideje nem vásároltak, és ha inaktívak maradnak, eltávolíthatják őket a vállalati adatbázisból. Ez a két típusú tájékoztató e-mail valamivel promóciósabb, mint a már említett többi, mivel gyakran cselekvésre ösztönzéseket (CTA) tartalmaznak, vagy jutalmaként kedvezményeket kínálnak.
Tájékoztató e-mailek küldése lehetővé teszi, hogy elérje meglévő és potenciális ügyfeleit, hogy értesítsék őket olyan konkrét hírekről, amelyek elengedhetetlenek az olvasáshoz, vagy amelyeket Ön szerint hasznosnak talál. Az ilyen üzenetek különféle példáit gyűjtöttük össze ebben a cikkben, ajánlott tárgyakkal kiegészítve.
Mik az e-mail sablonok?
Az e-mail sablonok olyan üzenetkeretek, amelyeket kiindulópontként használhat saját példányának megírásához (egyszerűen a javasolt szöveg sajátjával történő módosításával.) Az e-mail sablonok segítségével könnyedén írhat e-maileket – egyszerűen beilleszthet képeket vagy más tartalmat és módosíthatja a stílust hogy illeszkedjen márkája személyéhez.
E-mail sablon testreszabhatóság a LiveAgent-ben
Alapvető tippek a jobb információs e-mailek írásához
Tartsa röviden és informatívan
Az információs e-maileket nem ok nélkül hívják „tájékoztatónak”. Fő céljuk, hogy tájékoztassák a befogadót egy adott cselekvésről és bár a kreativitás mindig jó dolog, ezen a ponton nem szabad hagynia magát túlságosan titkolózónak, homályosnak vagy titokzatosnak lenni. Az idő pénz, nemcsak Önnek, hanem az e-mail címzettjeinek is.
Legyen következetes
Ha van olyan minta, amelyet az információs e-mailjeiben követ, ne változtassa meg hirtelen. A közönség megszokhatta, hogy bizonyos elemeket lát az e-mailjeiben, beleértve a tárgysorokat, az elrendezést vagy akár a napszakot, amikor elküldi az e-maileket. Lényegében ügyeljen arra, hogy ügyfelei ne tévesszék össze az e-maileket más márkájúakkal. Ezenkívül csak akkor küldje el tájékoztató e-mailjeit, ha ez valóban szükséges – ne használja túlságosan ezt a lehetőséget, és ne tömje el ügyfelei postaládáját sok e-maillel, hacsak valami nem nagyon sürgős.
Törődjön a stílussal
Az e-mail elrendezéséről szólva: ellenőrizze, hogy az e-mail megfelelően formázott-e. Valószínű, hogy sok címzett nem fogja elolvasni az egészet – a tartalmat tárgysorok, félkövér kijelentések vagy pontok alapján ítélik meg. A formázásának önmagáért kell beszélnie, egyenesen a lényegre törőnek és megfelelő hangneműnek kell lennie. Például, ha van valami kellemetlen bejelentés, valószínűleg nem a legjobb ötlet a tartalmát túlzásba vinni hangulatjelekkel vagy felkiáltójelekkel, amelyek csak erősíthetik a csalódás vagy a düh érzését. Másrészt, ha valami pozitívat kell bejelenteni, érdemes egy kellemes üdvözlettel kezdeni az e-mailt.
E-mail formázás példa a LiveAgent-ben
Információs e-mail tárgysorok példai
Alább találhat pár tárgysor példát az információs e-mailekhez:
Vállalati bejelentési e-mail tárgyai
Promóció Bejelentés – [alkalmazott neve]
Gratulálunk [alkalmazott neve] a promócióért
Megüresedés [munkakör] beosztásra
Belsőleg toborzunk – pályázzon a [munkakör] szerepére
Új munkatárs – [új alkalmazott neve] [munkakör] beosztásban
Üdvözöljük a csapatban az [új alkalmazott nevét]
[A találkozó oka] Nyílt személyzeti értekezlet [dátum], [időpont]
Emlékeztető: nyílt meeting holnap [idő]-kor minden [osztály] alkalmazottja számára
E-mail összefoglaló tárgysorok
[Vállalat neve] Frissítés [Hónap] [Év]
Minden amiről lemaradt [ma/ezen a héten/ebben a hónapban]
Nagyon elfoglaltak voltunk nehány változtatással…
Összegzés a [cég] legutóbbi frissítéseiről
Az Ön [napi/heti/havi] [tevékenység] összegzése
Itt van, hogy állt [ma/ezen a héten/ebben a hónapban]
Gratulálunk! Ön a felső [X]%-ban végzett [tevékenység] a [ma/ezen a héten/ebben a hónapban]
Szeretné tudni, hogy állnak mások?
Információs e-mail tárgysorok
Megjegyzés a [márka/termék/szolgáltatás] közösség értékes tagjainak
Aggodalomra semmi ok, mi itt vagyunk Önnek
Így segít a [vállalat] szükség esetén
Amit azért csinálunk, hogy a szokásos módon folytassuk
A jövőbe tekintve…
Itt tart a [cég neve]. Csatlakozol hozzánk?
Jogi megállapodás módosítások e-mail tárgysorok
Frissítés a [cég] [feliratkozás] Szerződési Feltételeiben
A [feliratkozás] SZF megváltozott
Az adatvédelmi irányelv változásai a [vállalatnál]
Ezek az Ön adatai, így Önnél van az irányítás.
Frissítjük a tisztességes használatra vonatkozó irányelveinket
A [cég] elfogadható használatára vonatkozó irányelvek változnak. Itt van, amit tudnia kell.
Az új GDPR-irányelveknek való megfelelés érdekében változtatásokat hajtunk végre
Csak egy újabb GDPR e-mail…
Felmérési e-mail tárgysorok
Spóroljon [X]%-ot a következő vásárlásánál azzal, hogy megosztja visszajelzését
Több mint egy forint a véleményéért
Segítsen javítani [terméket/szolgáltatást] azzal, hogy válaszol egy egyszerű kérdésre
Egy perc az idejéből mindaz amire szükségünk van, hogy megtudjuk mi a véleménye
Mondja el nekünk, mit gondol valójában a [termékről/szolgáltatásról]
Szeretnénk a segítségét kérni! Kérjük, válaszoljon az alábbi rövid kérdésekre
Visszajelzését igazán értékeltük, és íme, miért
Megvannak az eredmények…
RSVP e-mail tárgysorok
Csatlakozz a közelgő [cég] [konferenciáját/webináriumát]!
Ne hagyd ki, RSVP a mi [tárgy] eseményünket most
Találkozunk az [esemény neve] rendezvényen a következő [héten/hónapban]?
Mindenki a [név] díjakról beszél…
Jelöld be naptáradban a [cég] csapatépítő eseményét
Meghívtak egy szórakoztató [reggel/délután/nap] szabadnapos munkára!
Beszerzési e-mail tárgysorok
Köszönjük a regisztrációt a [tartalomra]
Siker! Hallani fogsz rólunk hamarosan
Még mindig szeretnél hallani rólunk? Íme, hogy mit tudunk neked ajánlani…
Rövid tanács aktív feliratkozóinknak
Láttuk a bejegyzésed a [közösségi média platformon] és segíteni szeretnénk
Most, hogy megválaszoltuk a kérdésed a [közösségi média platformon], mi lenne ha regisztrálnál?
Visszanyerő e-mail tárgysorok
Már egy ideje volt! Vásárolj nálunk [X]% kedvezménnyel minden termékre
Merre voltál? Hiányzol nekünk! Gyere vissza a [céghez] egy remek ajánlattal
Íme [X] ok, hogy miért kellene még mindig tőlünk vásárolnod
Mindenki hiányol a [cégnél]! Íme a top [X] ok, amiért maradnia kellene a levelezési listánkon
Tudasd velünk, ha még mindig szeretnél hallani rólunk…
A szakítás nehéz, de még mindig nincs késő, hogy a dolgokat helyre hozzuk!
Információs e-mail sablon ötletek
Vállalati bejelentési e-mail sablonok
Társaság bejelentés email sablon 1 – promóciós bejelentés
Társaság bejelentés email sablon 2 – belső toborzás
Társaság bejelentés email sablon 3 – új alkalmazott bemutatkozása
Társaság bejelentés email sablon 4 – nyílt meeting meghívó
Megszerzés email sablon 2 – adatbázis konszolidáció & cselekvőképes tanács
Visszanyerő e-mail sablonok
Visszanyerés email sablon 1 – kedvezmény ajánlása
Visszanyerés email sablon 2 – tájékoztatás a tartózkodás okairól
Visszanyerés email sablon 3 – a feliratkozói listáról való eltávolítás
Információs email sablonok – Gyakran ismételt kérdések
Hogyan írjon egy információs emailt?
Az információs email megírásához először ki kell gondolnia egy nagyszerű tárgysort. Aztán írja meg az email testét és bizonyosodjon meg róla, hogy tartalmaz egy akcióba hívást.
Hogyan írjon egy információs interjú emailt?
Az email tárgysorában kezdje az informális hálózatépítés szándékával. Listázza a dátumot és a nevét. Az első bekezdésben mutatkozzon be, írja le a pozícióját, és a társaságot, amelynél dolgozik. A második bekezdésben írja le röviden és állítsa, hogy többet akar megtudni a vállalatukról. A harmadik bekezdésben kérjen egy 15 perces meetinget, lehetőleg személyesen. Végül adjon hozzá egy pár lezáró sort.
Mi az email három típusa?
Három típusú email közül választhat: hírlevél, promóciós, és felmérő emailek.
Free 14-day trial. No credit card required. Sign up today!
Send out informational email campaigns with confidence. Save our templates, customize them, and watch your email engagement rise.
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “GYIKoldal”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Kérdés”,
“name”: “Hogyan írjon egy információs emailt?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Válasz”,
“text”: “Az információs email megírásához először ki kell gondolnia egy nagyszerű tárgysort. Aztán írja meg az email testét és bizonyosodjon meg róla, hogy tartalmaz egy akcióba hívást.”
}
}, {
“@type”: “Kérdés”,
“name”: “Hogyan írjon egy információs interjú emailt?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Válasz”,
“text”: “Az email tárgysorában kezdje az informális hálózatépítés szándékával. Listázza a dátumot és a nevét. Az első bekezdésben mutatkozzon be, írja le a pozícióját, és a társaságot, amelynél dolgozik. A második bekezdésben írja le röviden és állítsa, hogy többet akar megtudni a vállalatukról. A harmadik bekezdésben kérjen egy 15 perces meetinget, lehetőleg személyesen. Végül adjon hozzá egy pár lezáró sort.”
}
}, {
“@type”: “Kérdés”,
“name”: “Mi az email három típusa?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Válasz”,
“text”: “Három típusú email közül választhat: hírlevél, promóciós, és felmérő emailek. ”
}
}]
}
Legyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Az ön LiveAgentjének a létrehozása
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre. Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját. Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
A LiveAgent irányítópultjának létrehozása folyamatban van...
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.