Mi a call center megfelelőség definíciója? A megfelelőség szabályok/utasítások követését jelenti. Így alapvetően a call center bizonyos szabályait követi. Például a call center biztonságot és a PCI-megfelelőséget.
A call center szoftver biztonsági komponense nagyon fontos. Örökre nagy sebezhetőséggel találhatjuk magunkat szemben például a tudáskezelő rendszerekkel, az alkalmazotti belépőportálokkal vagy az e-maillel kapcsolatban. Fontos, hogy a call center rendelkezzen a legújabb generációs biztonsági protokollokkal. Így a cég adatai egy virtuális adatszobában tárolhatóak. Ez cserébe növeli a hatékonyságot, és csökkenti az üzemeltetési költségeket.
Vannak olyan szabálysértések, amelyek különböző vállalatoknál fordulhatnak elő, például egészségügyi szolgáltatóknál, pénzügyi intézményeknél, sőt, fogyasztói szolgáltató vállalatoknál is. Ezek a szabálysértések azonban utólagosan érintik a call centereket. A call centerek általában rendelkeznek személyazonosításra alkalmas adatokkal, hogy ellenőrizzék a hívó fél hitelesítő adatait. Ha a bankkártyák, az e-mail-címek és a születési dátumok adatai korábban kiszivárogtak, fennáll annak a veszélye, hogy az ügyfél adatai nagyon sérülékennyé válnak.
A call center biztonsági irányelvei számos belső fenyegetésnek vannak kitéve. Ezek különböző típusúak lehetnek:
Minden intézményben vannak olyan ideiglenes munkavállalók, akik a lehető legtöbbet szeretnék kihozni a cégnél eltöltött rövid munkaidőből, mielőtt elhagynák a pozíciót.
Vannak olyanok, akik akaratlanul rosszindulatú linkekre kattintva nyilvánosságra hozzák az ügyfelek adatait, amelyek meglehetősen érzékenyek.
Ez a fenyegetés egy olyan alkalmazott részéről érkezhet, aki komolyan neheztel. Gyakran hasonlítják őket egy trójai falóhoz, amikor érzékeny adatokhoz próbálnak meg hozzáférni.
Ezek a fenyegetések valószínűleg az informatikai részlegen belül jelentkeznek. Az élelmes hackerek itt keresik majd az adatközpont sebezhetőségét vagy veszélynek kitett részeit.
Ezek a fenyegetések olyanoktól érkeznek, akik USB-meghajtókat használnak billentyűzetfigyelők és más rosszindulatú szoftverek telepítéséhez személyes adatok ellopása érdekében.
Az utóbbi időben igen nagy mértékben megnőttek a külső fenyegetések. Ezek a vállalaton belüli új technológiák sebezhetőségének kiaknázására törekszenek. A bűnözők számos módszert találtak ki annak érdekében, hogy megkerüljék a végpontokat és a hálózatbiztonsági technológiákat, amelyek az utóbbi években igen elterjedtek. Például a hitelkártyák növekvő biztonsági funkciói a közvetlen mobil csalások számának növekedéséhez vezettek.
Számos oka van annak, hogy miért érdemes javítani a call center biztonságát.
A digitális átalakulás minden iparágban látható, de ez egyúttal rést hagyott a kiberbiztonság szempontjából is. A PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard – a kártyás fizetési iparág adatbiztonsági szabványa) a fizetési adatok tárolásának javítására jött létre. Ez a megfelelőség nagyon fontossá vált üzleti tevékenységünkben. A PCI-szabvány minden olyan szektorra alkalmazható, amely a kártyabirtokos adatait tárolja. Fontos a call center megfelelőségének elérése érdekében. Ha nem sikerül ezt elérni, akkor sérülhet a jó hírnév, üzleti veszteség keletkezhet, sőt akár milliós nagyságrendű büntetések is elképzelhetőek.
Hat célt kell elérnünk ahhoz, hogy az adatkezelés szempontjából a legjobbak közé tartozzunk. A Biztonsági Szabványügyi Tanács áll e célok mögött, amelyek a következők:
Minden általunk birtokolt érzékeny információt erős tűzfalak és biztonsági ellenőrzések mögött kell tárolni. Ez biztosítja a kíváncsiskodó szemek távoltartását.
A szoftvereknek naprakészeknek kell lenniük egy víruskereső programmal.
Az ügyfélinformációk titkosítása az egyik első lépés az adatok rendszerünkön történő tárolása előtt. Az adatok papírra történő leírása már nem elfogadott gyakorlat.
A kártyatulajdonosnak nem szabad fizikai hozzáférést biztosítani. A call center minden képviselőjének egyedi azonosítót kell kapnia, mielőtt bármilyen számítógéphez hozzáfér.
Ennek középpontjában a vállalkozók és az alkalmazottak információbiztonságának biztosítása áll.
Léteznek olyan call centerek, amelyek olyan gyakorlatokat folytatnak, amelyek veszélyeztetik a biztonságot – ideértve az érzékeny adatok kiolvasását is. Vannak bizonyos gyakorlatok, amelyek kerülendőek a call center PCI-megfelelősége érdekében. Ezek a következők:
Nem tanácsos telefonon keresztül gyűjteni a kártyabirtokos adatait. Ha a helyzet nem kerülhető el, akkor fontos a titkosítási technológia használata.
Ezeket akkor sem szabad biztosítani, amikor az ügyfél vonalban van.
Megfelelő biztonsági intézkedések és indokolt cél nélkül még a képviselők sem kaphatnak hozzáférést az információkhoz.
A kártyabirtokos adatait semmilyen körülmények között nem szabad papírra leírni.
Ezek nagymértékben elősegíthetik az információ szivárgását.
Egy vállalkozás vezetése embert próbáló feladat. Az ügyfelekről való megfelelő gondoskodás sokkal nehezebb, mint gondolnánk. A vállalkozások számára a call centerek mindenképpen hasznos eszközök. De a biztonsági irányelvek és a hatékony megfelelőségi stratégia kötelező mindenkinek, aki intelligens módon kíván reagálni a kihívásokra. Ez a cikk remélhetőleg erős referenciaként szolgál a minőségi információkat kereső vezetők számára.
A tudás fontos, de csak akkor hasznos, ha át van ültetve a gyakorlatba. Tesztelje le a LiveAgent–en belül mindazt, amit akadémiánkon tanult.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
FREE TRIALLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..