Az internet a távmunkát igazán egyszerűvé tette. Az IWG szerint a globális munkaerő 70%-a távolról dolgozik legalább hetente egyszer.
Másfelől pedig vannak emberek, mint Marissa Mayer, aki betiltotta a távoli munkát a Yahoo-nál. Túlreagálta volna vagy Ő hozott jó döntést? A legfontosabb kérdés, hogy vajon a távoli munka lehet az ügyfélszolgálat jövője?
Egy helyi ügyfélszolgálati csapattal rendelkezni a legalapvetőbb opció, mellyel a legtöbb cég dolgozik. Íme annak az előnyei, ha így üzemeltetik azokat.
A csapat új tagjainak felvétele nagyon egyszerű, ha az osztály az irodaházban található. Túlmutat azon, hogy egyszerűen dokumentációt ad az alkalmazottaknak.
Ha a szolgálat és a csapat veteránjai elvezetik a munkalábakat az újonnan érkezőktől, akkor könnyű egymást segíteni.
Csapatvezetői inkább szoros kapcsolatban állnak a csapattal? Ha az összes tag egy fizikai helyen van, megkönnyíti a kezelésüket.
A csapatvezetők azonnal rámutathatnak a hibákra és dicsérhetik az alkalmazottakat.
A helyszíni ügyfélszolgálat döntő fontosságú lehet egy új termék kifejlesztése szempontjából. Minden hiba, amelyet az ügyfelek jelentenek, megbeszélésre kerülhet és megvitathatja formálisan vagy informálisan.
Néhány nagyszerű ötlet születik a Trello táblákon. Közülük néhány akkor jön létre, mikor a fehér tábla mellett tartják a meetingeket.
A legjobbak akkor születnek, amikor a nagyszerű elmék találkoznak egy csésze kávé mellett, és megbeszélik a problémáik lehetséges megoldásait. Ez egyszerűen nem lehetséges távoli csapatok számára.
Akár a csapat távolról, akár a helyszínen dolgozik, hozzáférhetnek az összes szükséges adathoz.
Ha elindított egy terméket, akkor minél több visszajelzésre van szüksége. A helyszíni csapat kulcsfontosságú lehet egy új termék nagyszerűvé tételéhez.
Az ötletek mind az értekezleteken, mind a kávézóban tudnak majd áradni, miközben a csapattagok megvitatják a kihívásokat, amelyekkel szembesülnek.
Például az olyan vállalatoknak, mint a Weebly (weboldal-készítő), távoli támogató csoportok működnek, de a helyi csapatok segítségével nagyszerűvé tették őket.
Az ügyfélszolgálati csapatnak több kapcsolata van a fejlesztési osztállyal. Ennek eredményeként a termék új funkciókat kap, amelyekre a felhasználóknak szüksége van.
Egyes termékeknek csak hasonló kérdések folyamatos kezelésére van szükségük. Egyeseknek szoros kapcsolatra van szükségük az ügyfélszolgálat és az informatikai csapat között.
Ha olyan terméke van, amelynek azonnali figyelmet kell fordítania bizonyos kérdésekre, a helyszíni ügyfélszolgálat lehet az egyetlen lehetőség.
A távoli támogatási csapat irányításához útmutatók és szkriptek szükségesek a minden alkalommal működő ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz. Ha nem a legjobban sikerült megoldani, akkor tanulnia kell a hibáiból.
A gyors tanulás optimális megoldása az egész csapat számára az, ha egy irodaházban vannak.
A helyi ügyfélszolgálat előnyt jelenthet vállalkozása számára. De csak akkor, ha hatékonyan tudja kezelni. Erre kell összpontosítania, hogy a legtöbbet hozza ki belőle.
Ügyeljen arra, hogy az irodában barátságos legyen a légkör. Ha ezt eléri, az alkalmazottai beszélnek egymással és erős kötelékeket kötnek.
Az eredmény egyszerre remek csapatszellem és remek ötletek.
Lehetősége van személyesen beszélni alkalmazottaival. Ne pazarolja el.
Mutasson rá a hibákra, dicsérje az eredményeket, és mentorálja a csapattagokat. Professzionálisabbá válnak, és jobban ragaszkodnak vezetőihez, ez remek befektetés a cég számára.
Nem minden ember képes kezelni a napi ingázást vagy a munkát nyílt térben. Amikor helyi munkakörökbe vesz fel embereket, keress azokat, akik:
Egyre több és több vállalat preferálja az ügyfélszolgálati csapat olyan formáját, akik otthonról dolgoznak. Íme ennek az okai.
Míg egyes nagyvállalatok megengedhetik maguknak, hogy irodai komplexumokat építsenek gyermekgondozással és szórakoztatással a helyszínen, a legtöbb nem teheti ezt meg.
Csökkentse az általános költségeket azáltal, hogy távmunkára hívja az embereket. A megtakarítás megéri.
Vita folyik arról, hogy az alkalmazottak produktívabban dolgoznak-e önállóan vagy csapatban. Majdnem száz évvel ezelőtt Floyd Allport bebizonyította, hogy más emberek kísérete növeli a termelékenységet.
Megállapításai ma relevánsak a coworking virágzó kultúrája miatt. Talán egyszerűen kevésbé akarnak a közösségi médiával foglalkozni, ahelyett, hogy dolgoznánk, amikor más embereket látunk dolgozni.
Egy tény azonban vitathatatlan. Az ingázás nem szórakoztató. Egy Brit tanulmány megállapította, hogy 20 perc hozzáadása az ingázáshoz ugyanolyan hátrányokkal jár a munkával való elégedettséggel, mint egy 19%-os bércsökkentés. Az alacsonyabb munkával való elégedettség alacsonyabb termelékenységet jelent.
A távmunkával ez nem ügy.
A helyi pozíciók betöltésére csak azok a személyek érhetőek el, akik nagyjából 45 percnyi utazáson belül laknak a munkahelytől. A távmunka mindenki számára alkalmas lehet.
Nyissa meg a távoli pozíciókat, és tehetséges munkavállalókat fedezhet fel a világ minden tájáról.
Több jelentkezőt fog látni minden generációból is. Mítosz, hogy csak az 2000-es évek szülöttei dolgoznak távolról. Valójában a távmunkában dolgozó emberek átlagéletkora 45 év.
Az egy térben végzett együttműködés nagyszerű ötletek generálásához és a termék jobbá tételéhez. Ami a termelékenységet illeti, nagyon kevés szempont szenved távoli csapatokban.
A szoftveres feladatok nagy részét Ön bármikor kezelheti és figyelheti. Ha az emberek, akik elvégzik ezeket a feladatokat, otthonukból nyitják meg szoftvert, szinte alig látnak változást.
Már tudja milyen amikor a helyi csapatok ragyognak. Íme, mikor teljesíthetnek a legjobban a távoli ügyfélszolgálati alkalmazottak.
Amikor a menedzsment már mindent kitalált, akkor nincs szükség helyszíni csapatra. Ha felhőalapú e-mail marketing eszközöket és élő chat szoftvert választott, a tényleges munka távolról is elvégezhető.
Nincs értelme annak, ha helyszíni csapat foglalkozik egy másik régió ügyfeleivel. Az időzónákon kívül felmerül a nyelv és a kultúra kérdése.
Alkalmazzon távoli munkavállalókat abból a régióból, ahol az üzletet fogják bonyolítani az ügyfelekkel, így téved még hatékonyabbá mindent.
Ha azt szeretné, hogy ügyfélszolgálata egész nap elérhető legyen, akkor erre nincs már opció, csak a távoli csapat. Legalább az éjszakai műszaknak távolinak kell lennie.
A távoli csapatok nem jönnek néhány probléma nélkül a vezetésben. Így lehet kihozni belőlük a legtöbbet.
Ha a távoli csapat vezetőjét alkalmazzák a helyszíni munkavégzésre, az összes kommunikációs problémát megszünteti. Mindenkit tájékoztatni fognak az ügyfelek főbb problémáiról.
A csapat vezetője szoftverrel figyelheti az egyes távoli alkalmazottak munkaóráit és teljesítményét, valamint a helyszíni munkatársakat.
Ha nincs hely a mikromenedzsment alkalmazottainak, akkor a csatlakozásnak és betanulásnak tökéletesnek kell lennie. Készítsen irányelveket, amelyek lefedik mindazt, amire egy újonnan érkezőnek szüksége lehet, és feltétlenül támogassa őket, ha szükségük van rá.
A távoli csapat nem mehet ki munka után szocializálódni. Ez nem azt jelenti, hogy erre nincs is lehetőség.
Hozzon létre egy témán kívüli csevegést a csapat számára, hogy megismerjék egymást.
Nem minden ember teljesít a legjobban, ha otthonról dolgozik. Alkalmazzon ilyen típusú embereket távoli csapatához annak hatékonysága érdekében:
A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik. Teszteljen mindent amit akadémiánkon tanult közvetlenül a LiveAgent-ben.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
FREE TRIALLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..