Bár egyre több vállalkozás ismeri fel az ügyfelek visszajelzésének következetes összegyűjtésének és elemzésének fontosságát, a legtöbben még mindig küzdenek az értékelések hatékony nyomonkövetési rendszerével, és még kevesebben rendelkeznek világos stratégiával a negatív értékelések kezelésére. Itt megtalálhatja, hogy miért és hogyan kell válaszolnia az ügyfél negatív és pozitív visszajelzéseire, valamint a 10 visszajelzést követő válasz-sablont is, amelyeket kiindulópontként használhat saját válaszainak elkészítésekor.
Miért fontos az ügyfél visszajelzéseire reagálni?
Bár fontos az ügyfelek visszajelzéseinek felmérések és kérdőívek útján történő nyomon követése (mivel ez megmutatja nekik, hogy Ön értékeli a véleményüket, és nyitott a javaslataikra), a nyilvános véleményekre való válaszadás még kritikusabb. Az Invesp által gyűjtött adatok szerint az ügyfelek 90% -a olvassa el az online véleményeket, mielőtt meglátogat egy üzleti weboldalt, és az ügyfelek 88% -a éppúgy megbízik ezekben a véleményekben, mint a személyes ajánlásokban.
A BrightLocal Helyi Fogyasztói Felméréséből az is kiderült, hogy a véleményeket olvasó fogyasztók körében 97% olvassa el a vállalkozások válaszait a véleményekre. Az, ahogyan reagál, megváltoztathatja az ügyfél üzleti megítélését, befolyásolhatja a márka hírnevét és befolyásolhatja a potenciális vásárlók vásárlási döntéseit.
Hogyan reagáljunk az ügyfelek visszajelzéseire
Válaszoljon a lehető leggyorsabban – a ReviewTrackers’ felmérése alapján az ügyfelek 53% -a arra számít, hogy a vállalkozások egy héten belül válaszolnak a negatív véleményekre.
Ne hagyja figyelmen kívül a pozitív visszajelzéseket – írjon egy rövid elismerő üzenetet, és közölje velük, hogy örömmel szolgálja őket újra.
Ha semleges visszajelzésekre válaszol – kérjen további információt az ügyfelektől, hogy megtudja, mit lehetne javítani, hogy jobb legyen a tapasztalatuk.
A negatív visszajelzésekre válaszolva – kérjen elnézést az ügyfél negatív tapasztalatáért, fejezzen ki empátiát, közölje a probléma megoldásának következő lépéseit és ajánljon fel ésszerű kompenzációt (ha van ilyen).
Ha online véleményekről van szó – válaszoljon mind negatív, mind pozitív véleményekre. A Harvard Business Review tanulmányából kiderült, hogy a vásárlói véleményekre adott válasz jobb minősítést eredményez.
10 alapvető ügyfél-visszajelzési válasz sablon
Bármilyen ügyfél-visszajelzéssel is foglalkozik – pozitív, negatív vagy semleges -, ha kész visszajelzésekre adott válasz sablonokkal rendelkezik, az sokkal könnyebbé teheti a válaszadás folyamatát. Az alábbiakban bemutatunk 10 visszajelzésre adott válaszsablont, amelyeket felhasználhat, vagy ihletet kaphat saját megírásához:
Általános ügyfél-visszajelzés
Válasz a semleges visszajelzésekre
Pozitív vélemény megválaszolása
Válasz a csak minősítéssel járó pozitív értékelésre
Negatív vélemény megválaszolása
Válasz a csak minősítéssel járó negatív értékelésre
Válasz egy hamis/ spam értékelésre
Válasz egy pozitív értékelésre, amely megemlíti a csapattagokat
Válasz egy negatív véleményre, amely megemlíti a csapattagokat
Válasz egy visszajelzéses felmérésre
Register for a free 14-day trial today. No credit card required.
Discover all that LiveAgent help desk software has to offer. Save our feedback response email templates, and send them out directly from your agent panel.
Free TrialLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..