A következő útmutatónak az a célja, hogy egy egyedüli, áramvonalasított forrása legyen az információnak, ami tartalmazza az ügyfélszolgálati alapokat, teóriákat és a gyakorlati tanácsokat. Mindenki, aki részt vesz az ügyfélszolgálatban – a frontvonalbeli támogatói képviselőktől a szolgálati menedzserekig mindenki előnyt kovácsolhat ebből az útmutatóból. Mitöbb, használhatja segítőkész nyersanyagként a segédpultban, jegykezelésre, hívásközpontra, és élő chatre.
Mit jelent az ügyfélszolgálat modern definíciója? Az ügyfélszolgálatot széles körűen lehet definiálni, ahogy a vállalatok támogatják és segítik az ügyfeleket. Történhet a vásárlás, termék/szolgáltatás használata előtt, közben és után. A minőségi ügyfélszolgálat nagyszerű értéket ad egy terméknek és segít egy hosszú távú kapcsolatot építeni az ügyfelekkel.
A mai ügyfélszolgálat jóval több egy tradicionális telefonos segítségnél. A gyors technikai haladások újraformálták annak a módját, ahogyan a vállalatok interakcióba lépnek az ügyfelekkel és elkészítették a digitális szolgáltatás csatornák proliferációját. A gyors, hatékony, testre szabott támogatás és a zökkenőmentes élmény az, amit a fogyasztók általában elvárnak a vállalatoktól, ha az ügyfélszolgálatról van szó.
Ahogyan növekednek a fogyasztói elvárások, a kitűnő szolgáltatás biztosítása egyike a legértékesebb dolgoknak, amit egy vállalat tehet annak érdekében, hogy versenyképes maradjon és sikeres hosszú távon. Számos tanulmány bizonyította, hogy a boldog vásárlók lojálisabbak és többet költenek. Más kéz felől, akik rossz szolgáltatást tapasztalnak, elhagyják a vállalatot, amely jövedelem csökkenésbe kerül nekik és hatással van a hírnevükre.
Az ügyfélszolgálati tréning az ügyfélszolgálati alkalmazottak tudásra, kompetenciákra, eszközökre és képességekre való tanítására utal, amelyek szükségesek ahhoz, hogy kiszolgálják és támogassák az ügyfeleket. Ezáltal több értéket szállítva egy vállalat termékeihez és szolgáltatásaihoz.
Az ügyfélszolgálat minősége, amit egy vállalat kínál soha nem fogja felülmúlni az azt biztosító emberek minőségét. Nem számít mennyire tehetségesek és tapasztaltak az alkalmazottak, mindig lehet többet tanulni vagy új képességeket fejleszteni. Igazából bármilyen ügyféllel szembenéző alkalmazott, akinek a munkája tartalmaz interakciót a vásárlókkal akár személyesen vagy online, el kellene végeznie az ügyfélszolgálati tréninget. A szolgáltatási képviselők mellett ez tartalmazhat más pozíciókat is, mint például a technikai támogatók és az értékesítési képviselők.
Az ügyfélszolgálati alkalmazottak általában az első pontok a kapcsolatfelvevésben, amit egy fogyasztó kezdeményez egy vállalattal. Ők azok, akik az első benyomást keltik, amik hatással vannak az ügyfelei vállalata iránti érzékelésére. Az inkompetens, nem jól képzett vagy szegényesen betanított szolgáltatási ügynökök nem valószínű, hogy nagyszerű szolgáltatást fognak végrehajtani. Más kéz felől a nagyszerűen elvégzett ügyfélszolgálat a megfelelően tanított alkalmazottak által növekedett vásárlói elégedettséget és fejlesztett ügyfél élményt eredményez. Ezért olyan fontosak a tréning ügyfél támogató csapatok legalább annyira, mint a tréning marketing és értékesítő csapatok.
A legjobb ügyfélszolgálati tréning lehetővé teszi a szolgáltatási alkalmazottaknak, hogy hatékonyan megfeleljenek a magas igényű, technológiai zseni fogyasztók igényeinek. Mitöbb, a tréningbe való invesztálás értéket ad az alkalmazottaknak, fejleszti a moráljukat és a motivációjukat. Ha az alkalmazottak értékelve érzik magukat, értékelik az ügyfeleiket és még több mindent megtesznek értük.
Az ügyfélszolgálat vállalat megkülönböztetővé vált, ami segít a vállalatoknak kiemelkedni a versenytársak közül. Ez különösen egy kulcs aspektus a túltelített piacon, ahol hasonló termékek/szolgáltatások vannak. Néhány legjobban ismert ügyfél-centrikus vállalat például az Amazon, Zappos, Ritz-Carlton és a Southwest Airlines, akik nagy részt költenek a bevételükből a kiváló ügyfélszolgálat biztosítására. Ezek a vállalatok következetes tréninget biztosítanak alkalmazottaik számára azért, hogy nagyszerű ügyfél élményt nyújtsanak. Összességében, a sikerük azt bizonyítja, hogy megéri a befektetést.
A tudás fontos, de kizárólag akkor, ha el van helyezve a gyakorlatban is. Teszteljen mindent, amit az akadémiánkon tanult egyenesen a LiveAgent-ben.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
FREE TRIALLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..