A digitális kor előrehaladtával egyre többen döntenek az ügyfélszolgálatban való munkavállalás mellett. Ez egy egyszerű, de jól fizető munka, amely számos előnnyel jár azok számára, akik csak a munkaerőhöz csatlakoznának és a pályaváltóknak egyaránt. Így válhat a ügyfélszolgálati munkatársak egyikévé, nagyszerű ügyfélszolgálati önéletrajzzal.
Miért kezdjen ügyfélszolgálati karrierbe?
Még nem döntött arról, hogy mi lesz az első munkahelye? Az ügyfélszolgálat remek kezdet lehet. Íme miért.
1. Jól fizető belépő színtű munka
Kevesen szeretnek ingyen dolgozni. Nehéz azonban pályára lépni anélkül, hogy gyakorlaton venne részt előtte. Ebben a szakaszban sok esetben vagy alulkompenzáltak, vagy egyáltalán nem kapnak fizetést az emberek.
Az ügyfélszolgálat nagyszerű módja annak, hogy minden munkához szükséges lágy készségeket szerezzen és ennek következtében szép fizetést kapjon.
2. Átadható készségeket tanul
Az ügyfélszolgálatban töltött ideje alatt megtanul csapatban dolgozni, megoldani a problémákat és segíteni az embereknek. Ezek elengedhetetlen készségek, amelyekre a munkák bármely területén szüksége lesz. Még a vállalkozóknak is képesnek kell lenniük az ügyfelek kezelésére.
3. Hálózati- és munkatapasztalatot szerez
Nehéz tisztességes munkát szerezni munkatapasztalat nélkül. Az ügyfélszolgálat lehet a digitális világgal foglalkozó karrierek kiindulópontja.
Amikor úgy érzi, hogy elegendő tapasztalat és készség van a portfóliójában, akár munkahelyet is válthat.
Mit kell tartalmaznia egy ügyfélszolgálati önéletrajznak
Úgy tűnhet, hogy az ügyfélszolgálat folytatása egyszerű. Bár ez a munka nem olyan nehéz, mint egyes informatikai pozíciók, a felvétel nem könnyű.
A HR-esekhez beérkező hatalmas mennyiségű önéletrajzok száma miatt lehet, hogy kevesebb esélye van egy nyitott pozíció betöltésére. Alább találhatja mit is kell beletennie az ügyfélszolgálati önéletrajzába, hogy növelje ezeket az esélyeket.
1. Kommunikációs készségek
A jó lágy készségek a kulcsa az ügyfélszolgálati önéletrajznak. A munka ezen vonalában rengeteg telefonhívást vagy üzenetet kell kezelnie nap mint nap, hogy így segítsen az embereknek, akik kapcsolatba lépnek Önnel.
A listán szerepeljenek az alábbi készségek, hogy jobban megfeleljen a munkára:
- Interperszonális készségek
- Türelem
- Konfliktus kezelés
2. Szoftveres ismeretek
Napjainkban kevés ügyfélszolgálati képviselő dolgozik telefonhívásokkal. Még akkor is, ha munkaköri feladatai közé tartozik a hívások fogadása, sok szoftverrel is együtt kell dolgoznia. Minél több szoftver ismeretét sajátította már el, annál kevesebbet kell egy vállalatnak azzal töltenie, hogy betanítsa Önt.
Tartalmazza ezeket a készségeket, hogy megmutassa az értékelőknek, hogy érdemes behívni interjút készíteni:
- Microsoft alapok
- Élő chat szoftver
- Ügyfélkezelő rendszerek
3. Az iparág ismerete
Az ügyfélszolgálati dolgozók számos területen segítik az embereket, az informatikától az e-kereskedelemig. Ha nem tud semmit a piacokról és egy pénzügyi társaság ügyfélszolgálatában szeretne lenni, akkor találkozni fog egy üvegfallal.
Említse meg, hogy sokat tud az iparágról, ezért könnyen be tudna illeszkedni a csapatba. Említse meg mindenképp azt is, hogy gyorsan képes tanulni.
4. Esetek munkatapasztalat helyett
Ha most ír először ügyfélszolgálati önéletrajzot, ne féljen attól, hogy hiányzik a munkatapasztalata.
A készségek számítanak leginkább, különösen a belépő szintű pozíciók esetében. Említse meg azokat a lágy és kemény készségeket, amelyeket korábbi foglalkozása során szerzett, még ha önkéntes munkáról is volt szó.
Ha a tapasztalatok korlátozottak, koncentráljon néhány esetre, amikor lágy készségeket használt az emberek megsegítésére.
Mit tartalmazzon az ügyfélszolgálati vezető önéletrajz
Önéletrajz készítése vezetői posztra nehezebb kihívásnak bizonyulhat. Íme, hogy mit kell tartalmaznia, hogy a játék tetejére kerülhessen.
1. Vezetési képességek
Volt már felelőse egy csapatnak? Mindent említsen meg róla. Az Ön által vezetett emberek száma, a csapat által kiszolgált ügyfelek száma, a teljesítmény statisztikája.
Mutassa be, milyen HR szoftvert ismer és hogyan használta a csapat produktivitásának növelésére.
Ha hivatalosan nem volt felelős az emberekért, mutassa be vezetői készségeit és kezdeményező képességeit. Beszéljen arról az időről, amikor segített az új alkalmazottak beilleszkedésében vagy segített a felső vezetésnek.
2. Nevezetes eredmények
A vállalatok meg akarják tudni, hogy pontosan mit tehet Ön, hogy pénzt takarítson meg nekik. Feltétlenül beszéljen az előző munkában elért legjelentősebb eredményeiről.
Valami olyan nagy lehet, mint a vállalat politikájának kialakításában való segítség. Ez lehet valami kicsi, mint például észrevenni, hogy csapattársai kudarcot vallanak és javítani a teljesítményükön vagy visszahozni egy bumeráng alkalmazottat.
Akárhogy is, mutassa meg az önéletrajzában az elért eredményét és a verseny elejére kerülhet.
3. Munkán kívüli készségek
Van-e valamilyen képessége az ügyfélszolgálati munkásként és vezetőként végzett munkáján kívül? Ha van, ez nagy pluszt jelenthet az önéletrajzban.
Például, ha egy IT-cégbe pályázik, akkor a kódolás alapjainak ismerete nagy előnyt jelent. Megmutatja a HR-eseknek, hogy nem lesz probléma a kommunikációval a fejlesztési részleggel.
Hogyan pörgetheti fel önéletrajzát az ügyfélszolgálati pozícióért
Az ügyfélszolgálatra való áttérés nagyszerű módja lehet a jövedelem növelésének és az újrakezdésnek. Megfordíthatja az önéletrajzát és illik a legtöbb belépő szintű ügyfélszolgálati munkához.
1. Koncentráljon az átadható készségekre
A lágy készségek alapvetők az ügyfélszolgálathoz. Azonban valójában nem kell ügyfélszolgálaton dolgoznia, hogy ezekre szert tehessen.
Ha valaha szemtől szemben dolgozott egy ügyféllel, akkor máris megvan, hogy mit kell tennie ugyanazért online. Csak meg kell említenie az ügyfélszolgálati munkatárs önéletrajzában.
2. Változtassa az önkéntesi munkát előnnyé
Ha nem kellett szembenéznie ügyfelekkel szemtől szembe, akkor tapasztalata lehetett önkéntesként. A legtöbb önkéntes típusú munka megköveteli, hogy csapatban dolgozzon és segítse az embereket.
Pontosan amire szüksége van az ügyfélszolgálathoz.
3. Eredmények bemutatása
Lehet, hogy nincs sok munkatapasztalata az adott területen, de az esélye meg van annak, hogy van pár remek ügyfélszolgálati története.
Dolgozott szerelőként és sikerült egy elégedetlen klienst visszaszerezni? Segített a szülői csoport kezelésében a gyerekek osztályában? Ezeket a tapasztalatokat vegye fel az ügyfélszolgálati munkatárs önéletrajzába.
Hogyan formázzunk egy ügyfélszolgálati önéletrajzot
Néha a formátum éppúgy számít, mint a tartalom. Az ügyfélszolgálati munkatárs önéletrajzának megírásával a lehető legtöbbet hozhatja ki.
1. Kronológiai formátum
Kérkedhet az iparágban töltött gazdag alkalmazotti múltjával? Használjon az időrendi formázást.
Először említse meg munkatapasztalatait és ismertesse munkaköri kötelességeit és eredményeit.
2. Funkcionális formátum
Ha az önéletrajz tapasztalatok alapján gyenge, inkább a készségekre koncentráljon. Mutassa be lágy és kemény készségeit, hogy lenyűgözze a HR-eseket.
Győződjön meg róla, hogy példákat mutat be eredményeire ahelyett, hogy egyszerűen felsorolná a készségeket.
3. Egy oldalas önéletrajz
A legtöbb ügyfélszolgálati munkához nincs szükség hatalmas készségek és munkatapasztalatok felsorolására. Megkönnyítheti az önéletrajzát áttekintő HR-esek munkáját azáltal, hogy rövid és lényegre törő.
Próbáljon meg különböző önéletrajz sablonokat használni, hogy az önéletrajz elférjen pár oldalra, lehetőleg egyre.
4. A fotója az önéletrajzon
Úgy tűnhet, hogy egy fotó az önéletrajzon személyesebbé teheti azt, de ez nem mindig a legjobb ötlet. Néhány nagyobb munkaadó akár jogi okokból is letilthatja az önéletrajzát.
Csak akkor adja hozzá a fényképet, ha a potenciális munkaadó megköveteli.
5. Tömörség
Tartsa olyan röviden az önéletrajzát amennyire csak lehetséges. Töltse ki rövid és hasznos információkkal magáról. Kímélje meg magát attól, hogy túl sokat osszon meg magáról az interjú előtt.
Fedezze fel saját maga
A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik. Teszteljen le mindent amit tanult akadémiánkon közvetlenül a LiveAgent-en belül.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Ügyfélszolgálati idézetek, mondások, és szlogenek
Fedezze fel a leginspirálóbb ügyfélszolgálati idézeteket és szlogeneket, amelyek kiemelik a vevőközpontú kultúra fontosságát és a kiváló ügyfélszolgálat nyújtásának szükségességét. Inspirálódjon szakértők bölcsességeiből, és építse a hosszú távú vevői kapcsolatokat!
Fedezze fel az ügyfélszolgálati jelentések előnyeit a LiveAgent segítségével! Ismerje meg, hogyan alakíthatja át a nyers adatokat értékes statisztikákká és teljesítménymutatókká, hogy javítsa vállalkozása ügyfélszolgálatát. Próbálja ki ingyen a LiveAgent szoftvert, és emelje új szintre az ügyfélelégedettséget!
Fedezze fel az ügyfélszolgálati elmélet alapelveit és előnyeit a LiveAgent oldalán! Tanulja meg, hogyan növelheti vásárlói hűséget, javíthatja az ügyfélélményt és növelheti bevételét. Ismerje meg a gyorsaság, őszinteség és megközelíthetőség fontosságát, valamint a mérendő ügyfél-elégedettségi mutatókat. Kezdje el az ingyenes fiókját és javítsa ügyfélszolgálatát még ma!