• Sablonok
  • Hogyan fejezzünk be egy beszélgetést

Hogyan fejezzünk be egy beszélgetést

Az ügyfelekkel, a vásárlókkal vagy a potenciális ügyfelekkel való kommunikáció során a beszélgetés megszakításának megfelelő módjának megtalálása ugyanolyan kritikus, mint a megfelelő nyitás. Valójában az interakció szakszerű, udvarias és tisztelettudó módon történő lezárása még azt is, ami kellemetlen beszélgetésként kezdődhetett, pozitív ügyfélszolgálati élménnyé alakíthatja, és jó végső benyomást hagyhat az ügyfél számára.

Alapvető tippek az ügyfelekkel folytatott beszélgetések befejezéséhez

  • Használjon egy vagy több leggyakoribb beszélgetést befejező kifejezést, amely releváns az interakció témája szempontjából (köszönet az ügyfélnek, megismétli bocsánatkérését, tájékoztatás a következő lépésekről stb.).
  • Válassza ki a közönségének leginkább megfelelő szókincset, hangnemet és stílust.
  • Állítsa be a záró nyilatkozatait a különböző támogatási csatornákhoz. A telefonos és e-mailes beszélgetések általában hivatalosabb nyelvet igényelnek, míg az élő csevegés és a közösségi média interakciók általában kötetlenebbek.
  • Kerülje az ugyanazt a zárómondatot minden egyes interakció végén, mert ez túl általánosnak és robotikusnak tűnhet – szabja testre az üzenetét, amikor csak lehetséges.
  • Kérdezze meg az ügyfelet, tudna-e még valamiben segíteni neki, vagy ösztönözheti őket arra, hogy a jövőben ismét vegyék fel a kapcsolatot.
  • Győződjön meg róla, hogy elköszönése udvarias, barátságos és összességében pozitív benyomást hagy.
Hogyan fejezzünk be egy beszélgetést
Sablonjaink segítségével professzionális és udvarias módon fejezheti be az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket — függetlenül az Ön által használt csatornától

Hogyan fejezzük be a beszélgetést – ügyfélszolgálati szkriptek

Az American Express felmérése szerint a fogyasztók 68%-a úgy véli, hogy a kellemes ügyfélszolgálati képviselő kulcsfontosságú a pozitív szolgáltatási tapasztalatokhoz. Az alábbiakban bemutatunk néhány bevált példát arra, hogyan lehet professzionálisan befejezni az ügyfélbeszélgetéseket a különböző támogatási csatornákon keresztül annak érdekében, hogy ügyfelei mindig kellemes élményben részesüljenek, amikor kapcsolatba lépnek Önnel.

A telefonhívás befejezése: hívás lezárási nyilatkozatok

“Thanks for calling and if you have any additional questions, please call us again.”
“Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a good day.”
“You’ve been speaking with [ADVISOR NAME] today. Thank you for contacting [COMPANY NAME]. Have a great day.”
“Apologies once again for any inconvenience caused. Thank you for your call.”
“Thank you for calling. I enjoyed talking with you today.”
“If any other questions arise, please feel free to contact us at any time. Thanks so much for calling. Goodbye.”
“Thank you very much for you time, [CUSTOMER NAME], and thanks for calling [COMPANY NAME]. We look forward to working with you in the future. Have a great day!”
“Thank you for calling [CUSTOMER NAME], your feedback is extremely valuable to us. Please don’t hesitate to call us again if you have any questions.”
“It’s great that we have answered your questions today. Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a wonderful day.”
“I’m very pleased that we’ve been able to help you today [CUSTOMER NAME], please call again if you need help.”

Hogyan zárjunk le egy e-mailt: e-mail lezáró kifejezések

“If you have any other questions, please let me know. Looking forward to hearing back from you.”
“In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns. I’ll be happy to assist you.”
“I hope this helps. Drop me a line if you have any further questions. Feel free to hit us up on Facebook [link] or Twitter [link] if you want a fast response, too.”
“And of course, I’m always here to answer any questions you may have. If I can help in any way, don’t hesitate to fire off an email.”
“If you’re interested in learning more about our product, please feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help.”
“Thanks for your time, and give me a call or shoot me an email if you have any questions about the tool.”
“Please feel welcome to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find more information about our product and company at any time.”
“We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have.”
“I apologize again for the inconvenience. I have relayed this feedback to the rest of my team and can assure you that this mistake won’t happen in the future.”
“I understand that this was not the answer you were expecting. But I will do my best to get it fixed as soon as possible and I’ll be sure to keep you updated.”
“Let me know if this solution works for you. And as always, if there’s anything else I can help you with, don’t hesitate to reach out.”
“Thanks again for bringing this issue to our attention. I will update you on the progress within one week.”
“I hope we’ll stay in touch and get to work together again in the future. Please don’t hesitate to provide feedback and suggestions to help us improve, even from afar.”
“Meanwhile, here are some actions you can take that may resolve the issue: […]. If these don’t work, I’ll get back to you within one business day with an alternative solution.”

Hogyan fejezzünk be egy beszélgetést élő csevegés során

“I’m glad I was able to get that sorted out for you. Before you go, is there anything else I can assist you with today?”
“Happy I could help ☺ Wish you a good day!”
“Thank you for chatting with us today. Have a nice day. Goodbye.”
“Thank you for contacting our chat support. I am now closing this chat. If you have any more issues, please don’t hesitate to let us know. Have a great day!”
“Thanks for using our live help service, and please feel free to contact us again if you need any further assistance. Goodbye!”
“Thank you for visiting! We hope to see you again!”
“Thanks for stopping by, we hope to hear from you again!”
“My colleague [AGENT NAME] from tech support department will be able to answer your question. I will invite him to our chat room now, one moment, please.”
“Unfortunately, I’m not equipped to help you with that issue but I can transfer you to my colleague specialized for handling this type of request. Would you like that?”
“Please hold on, I’ll connect you with [AGENT NAME] from [DEPARTMENT] in no time.”
“Would you please hold for a moment? I’m transferring you to the right person.”
“[CUSTOMER NAME], it seems that you’re no longer responding. I will have to close the chat for now. If you still need my help, you can request a chat again. Thanks for stopping by.”
“It’s been a while since your last response. I will have to close our chat. If you need any further help, we’re at your service. Have a good day!”
“As it seems like you’re no longer responding, I’ll end this chat session. If you still need any assistance, feel free to request a new session. Thanks for reaching out to us.”
“If any more problems arise and you can’t access our chat line, please feel free to email us at [email address] or call our customer service line at [phone number].”

Hogyan fejezzünk be egy közösségi média beszélgetést

“Let us look into that for you. We will reply shortly.”
“Thanks for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“We’ll follow up to your DM as soon as it gets resolved.”
“Hope that helps, have a wonderful day!”
“Are there any other questions I may help you with?”
“Let us know how else we can help you.”
“Thank you. Great that I could be of help.”
“Thanks for the shout out – I’ll get someone from tech support to look into it immediately!”
“We’ll do all we can to get it fixed asap!”
“Happy to help! Give us a shout if you need anything else.”

Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan állíthatom le a beszélgetést?

Ha be akar fejezni egy beszélgetést, kérdezze meg az ügyfelet, hogy tudna-e még valamiben segíteni, vagy ösztönzözze arra, hogy a jövőben ismét vegye fel a kapcsolatot.

Hogyan lehet megállítani a kényelmetlen beszélgetést?

Elkerülheti a kényelmetlen beszélgetést egy nem fontos téma felvetésével vagy a téma megváltoztatásával. Ha nem akarja megvitatni a helyzetet, egyszerűen kijelentheti, hogy nem kényelmesen beszél róla. Ha úgy érzi, hogy be kell fejeznie a beszélgetést, akkor azt mondhatja, hogy mennie kell.

Hogyan fejezheti be a hívást anélkül, hogy udvariatlan lenne?

Ne csak úgy fejezze be a hívást, hogy ne szólna semmit. Feltétlenül köszönje meg hívó félnek az idejét, és tudassa velük, hogy további e-mailt küld nekik, ha bármi más felmerül.

Ready to put our templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “GYIKOldal”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Hogyan állíthatom le a beszélgetést?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Ha be akar fejezni egy beszélgetést, kérdezze meg az ügyfelet, hogy tudna-e még valamiben segíteni, vagy ösztönzözze arra, hogy a jövőben ismét vegye fel a kapcsolatot.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Hogyan lehet megállítani a kényelmetlen beszélgetést?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Elkerülheti a kényelmetlen beszélgetést egy nem fontos téma felvetésével vagy a téma megváltoztatásával. Ha nem akarja megvitatni a helyzetet, egyszerűen kijelentheti, hogy nem kényelmesen beszél róla. Ha úgy érzi, hogy be kell fejeznie a beszélgetést, akkor azt mondhatja, hogy mennie kell.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Hogyan fejezheti be a hívást anélkül, hogy udvariatlan lenne?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Ne csak úgy fejezze be a hívást, hogy ne szólna semmit. Feltétlenül köszönje meg hívó félnek az idejét, és tudassa velük, hogy további e-mailt küld nekik, ha bármi más felmerül. ” } }] }
Vissza a sablonokhoz Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.