A kihagyástól való félelem az egyik legerősebb motívum az emberek számára a vásárlásban. Különösen igaz az Y generációra, de azokra is vonatkozik, akik nem tartoznak ebbe a korosztályba.
A társadalmi nyomás feszültséget generál, amely felhasználható az értékesítés megingatására. Emiatt szeretnénk megismertetni Önt a “kihagyástól való félelem” kifejezéssel, és megmutatni, hogyan kell használni azt az online értékesítéshez.
Mi az a “kihagyástól való félelem”?
Kifejezés: “kihagyástól való félelem”. Ez a félelem összefüggésben lehet egy eseményben vagy tevékenységben való részvétellel, de annak kockázatával is, hogy elveszíti a termék vásárlásának esélyét, kihasználja az értékesítési promóciót, vagy akár kimarad a legújabb mémből, amelyet mindenki megoszt a közösségi médiában.
Emberi lényként az a célunk, hogy integrálódjunk, naprakészek legyünk és mások előtt maradjunk.
A közösségi média aranykorában mindenki kapcsolatban áll egymással, és megoszthatja másokkal az életét, ami miatt a legtöbben nyomást érezhetünk, hogy lemaradunk a fontos hírekről, vagy lehetőségekről.
Hogyan lehet a kihagyástól való félelmet felhasználni további eladásra?
A félelmen alapuló marketing minden stratégiájának mozgatórugója a neuromarketing. Ezeket a marketing taktikákat félelemkeltő marketingnek is nevezik.
Az ilyen típusú marketing erőfeszítések olyan mechanizmusok alkalmazására összpontosítanak, amelyek sürgősséget generálnak a társadalmi kirekesztettségtől való félelemtől, vagy a buliból való kimaradás félelme.
Vessünk egy pillantást ezekre a példákra, amelyek a félelmen alapuló marketinget használják a kommunikáció során.
#1. “A többi ügyfelet érdekli …”
Ez az üzenet valóban hatékony eszköz, amely motiválhatja a potenciális ügyfeleket a vásárlásra. Társadalmi bizonyítékot nyújt, ugyanakkor jelzi, hogy egy termék hamarosan elfogyhat, mert sok vásárló érdeklődik a megvásárlása iránt. A sürgősség bizonyos mértékű stresszt is generál.
Nem mintha kényelmetlenséget akarnánk okozni az ügyfél számára. Inkább arra törekszünk, hogy ösztönözzük őket arra, hogy ne halasszák el a vásárlást azáltal, hogy impulzívabban cselekedjenek, anélkül, hogy túl sok időt töltenének döntésük elemzésével.
#2. “Ez az ajánlat 3 órán belül lejár.”
Az ilyen típusú üzenetek erősítik a lehetőség elvesztésétől való félelmet. Az egyik oka annak, hogy a legtöbb időkorlátos ajánlat ilyen jól működik, hogy a szorongás az impulzust támogatja.
Ha flash kampányokat fog lebonyolítani, akkor mindig érdemes visszaszámlálást használnia arra, hogy emlékeztesse a felhasználókat az ajánlat beváltására maradt időre.
Ez az a pillanat, amikor egy jó utolsó esélyt használó e-mail marketing stratégiát vagy PPC-t kell használnia az újbóli célzással, amely eléri az ügyfeleket és emlékezteti őket az ajánlatra. Ne felejtse el megjeleníteni a készletszinteket, különösen, ha csak néhány egység van hátra.
#3. “[TERMÉK] Most már nincs raktáron”
Ha az ügyfél elszalasztja a vásárlási lehetőségét, ne habozzon közölni velük, hogy elvesztette esélyét arra, hogy éljen vele. Ezt az utazási irodák rendszeresen megteszik, és az elektronikus kereskedelemben is könnyen megvalósítható.
Egy egyszerű transzparens, amely kijelenti, hogy a termék már nem kapható kedvezményes áron, tökéletesen összefoglalja, hogy mit képvisel a “kihagyástól való félelem”. Az elmulasztástól való félelem felhasználható arra, hogy motiválja a potenciális vásárlókat a vásárlásra azáltal, hogy megmutatja nekik, miből veszítettek, és ügyeljen arra, hogy legközelebb ne habozzon megnyomni a VÁSÁRLÁS MOST gombot, mielőtt az ajánlat lejár.
Mint korábban említettük, a kihagyástól való félelem erejét is felhasználhatja „utolsó esély” típusú e-mailek küldésére. Vegyünk át néhány példát, amelyeket felhasználhat a jövőbeni marketing kampányai során.
Utolsó esély e-mail sablon tárgysorai
Utolsó esély e-mail sablonok
Utolsó esély e-mail sablonok 1
Utolsó esély e-mail sablonok 2
Utolsó esély e-mail sablonok 3
Utolsó esély e-mail sablonok 4
Utolsó esély e-mail sablonok 5
Utolsó esély e-mail sablonok 6
Utolsó esély e-mail sablonok – Gyakran ismételt kérdések
Mennyire mondhatom korán, hogy ez az ügyfél „utolsó esélye”?
Itt nincs szabály – dönthet úgy, hogy két nappal az értékesítési promóciós kampány vége előtt, vagy csak két órával azelőtt kezdi el elküldeni az utolsó esély e-mailjeit. Ön ismeri az ügyfeleit és a potenciális ügyfeleit a legjobban, ezért Ön döntse el, mikor jött el a megfelelő idő a sürgősség erejének kihasználására ezen ismeretek alapján.
Mennyi utolsó esély e-mailt küldjek?
Általában a vállalatok vagy egy utolsó esélyt küldenek e-mailben azon a napon, amikor egy adott ajánlat lejár, vagy megszervezik a visszaszámlálást, és további három e-mailt küldenek – egyet reggel, egyet délután, az utolsót pedig egy órával a promóció vége elõtt. Önön múlik, hogy melyik stratégiát választja, de ügyeljen arra, hogy üzenetei ne legyenek túl spamesek.
Küldhetek utolsó esély e-mailt az egész adatbázisomnak?
A legtöbb esetben érdemes minél több embert tájékoztatni a véget érő ajánlatról. Ez különösen igaz, ha azt is tervezi, hogy az értékesítéssel kapcsolatos információkat közzéteszi a közösségi mediában, vagy ha fizetett hirdetések segítségével hirdeti azokat. Ellenőrizze azonban, hogy az adatbázisa megfelelően van-e szegmentálva, és hogy releváns és személyre szabott üzeneteket küld-e minden ügyfélcsoportnak korábbi vásárlásaik és érdeklődési körük alapján.
Ready to use some scarcity marketing?
Send out your last chance emails directly from LiveAgent. Save them as templates and you're good to go!
Free TrialLegyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..