Ingyenes próba
  • Academy
  • Hogyan kell létrehozni vásárlói hűségprogramot

Hogyan kell létrehozni vásárlói hűségprogramot

Valójában az amerikai vásárlók 2018-as vásárlói hűséggel kapcsolatos attitűdjéről szóló Yotpo-felmérés megállapította, hogy a hűséges ügyfelek több mint 52%-a kész csatlakozni egy hűségprogramhoz, ha felajánlják nekik.

A Bond Brand Loyalty 2018-as hűségjelentésből az is kiderült, hogy a fogyasztók 37%-kal többet költenek a márkákra, ha hűségprogram-tagok, míg 37%-uk még díjat is hajlandó fizetni a fokozott hűségprogram-előnyökhöz való hozzáférésért.

Mi a vásárlói hűségprogram?

Az ügyfél-hűségprogram marketing taktika. A vállalatok arra használják, hogy bizonyos előnyök és jutalmak felajánlásával ösztönözzék az ismételt vásárlókat arra, hogy többet vásároljanak. Ezek az előnyök a kedvezményektől vagy az ingyenes termékektől az egyéb előnyökig változhatnak, amelyek értékesek az ügyfelek számára. Az ügyfelek jutalmazásának hatékony hűségprogramja alapvetően három alapvető marketingcélt teljesít:

  • Javítja az ügyfelek hűségét és a vásárló életének értékét;
  • Növeli a nyereséget, ha több terméket vagy szolgáltatást ad el, értékesít és keresztértékesít a jelenlegi ügyfeleknek;
  • Meghatározza az ideális ügyfélprofilt az ügyféladatok rögzítésével és a vásárlási magatartással.

Jó vásárlói hűségprogramok (példák):

  • Amazon Prime
  • Sephora Beauty Insider
  • Starbucks Rewards
  • American Express Plenti
  • Virgin Atlantic Flying Club

A vásárlói hűségprogramok előnyei

A fokozott ügyfélmegtartás és a megnövekedett profit mellett; a jutalomprogramok felajánlása az ügyfelek számára számos egyéb előnnyel jár a vállalkozások számára. Megfelelő stratégia mellett ezek az előnyök lehetővé teszik a vállalkozások számára; mélyebb érzelmi kapcsolatot építsen ki a meglévő ügyfelekkel, ösztönözze az értelmesebb vásárlói elkötelezettséget, sőt márkavédőket is létrehozhat.

Ezenkívül lehetővé teszik értékes ügyféladatok gyűjtését, amelyek tovább felhasználhatók az ügyfélélmények személyre szabásához. Így célzott marketing kampányok létrehozása. A hűségprogram megvalósítása befektetés. Ez segít a vállalkozásoknak abban, hogy valóban pénzt takarítsanak meg, mivel a megőrzési stratégiák általában olcsóbbak, mint új ügyfelek vonzása. Az alábbiakban különböző típusú hűségprogramokat találhat.

A hűségprogram alap típusai

  • A pont program lehetőséget kínál az ügyfeleknek, hogy pontokat szerezzenek, amelyek kedvezményekkel vagy más jutalmakkal válthatók be.
  • A többszintű program a hűség szintjén alapszik: minél több pontot szereznek – annál magasabb jutalmat kapnak.
  • A fizetős program (VIP klubtagság) lehetőséget kínál hozzáférni exkluzív előnyökhöz azok számára akik havi vagy éves díjat fizetnek azért.
  • Az értékalapú program magában foglalja a márka adományait egy jótékonysági szervezet számára, amely lehetővé teszi az ügyfelekkel való mélyebb kapcsolatfelvételt.
  • A koalíciós program azt jelenti, hogy más vállalkozásokkal kell együttműködni, hogy az ügyfeleknek kedvezményeket kínáljanak a kapcsolódó márkákkal.
  • A játékprogramot a gamifikáció hajtja és az ügyfelek bevonására összpontosít, ahelyett, hogy csak tranzakciókat kapna tőlük.
  • A pénzvisszafizetési program ösztönzi az ügyfelek ismételt kiadását azáltal, hogy pénzvisszafizetést kínál.
  • A hibrid program többféle hűségprogramot ötvöz, általában pont-alapú és szint-alapú rendszereket.

7 lépés a hatékony vásárlói hűségprogram létrehozásához

A megfelelő ügyfél-hűségprogram kialakítása kritikus fontosságú. Az alábbiakban 6 fontos szempontot kell figyelembe venni a hűségprogram létrehozása során annak sikere és jövedelmezősége érdekében.

1. Tanulmányozza jelenlegi ügyfélkörét

A hatékony ügyfél-hűségprogram bevezetésének első lépése a meglévő ügyfelek kutatása. Ez egyértelmű megértést ad arról, hogy mely ügyfeleket célozza meg és meghatározza a hűségprogramhoz való csatlakozás motivációját.

2. Döntsön a megfelelő típusú jutalmakról

A HelloWorld 2019-es Hűségbarométer-jelentése szerint jutalmazási szempontból;

  • A fogyasztók 77%-a élvezi az ingyenes termékeket
  • 75% részesíti előnyben a kedvezményeket és ajánlatokat
  • 66% szeretne ingyenes mintákat kapni
  • 57% támogatja az ingyenes szolgáltatásokat
  • 41% kedveli a nyeremények esélyét
  • 32%-uk szereti a márka meglepetéseit

Ezenkívül válassza ki a megfelelő típusú ösztönzőket, amelyek a leginkább relevánsak az ügyfelek számára.

3. Tegye egyszerűvé és könnyen használhatóvá

Minél összetettebb a hűségprogram – annál nehezebb ösztönözni az ügyfeleket a regisztrációra. A 2017. évi COLLOQUY Loyalty Census kutatás feltárta; az egyszerű használat a fő oka annak, hogy részt vesz egy hűségprogramban az amerikai fogyasztók 53%-ánál. Többek között a “könnyen érthető” kérdést a válaszadók 37%-a említette.

4. Biztosítsa az elkötelezettséget különféle csatornákon keresztül

A CodeBroker által a 2018. évi hűségprogram fogyasztói felmérés számolt be; a fogyasztók csaknem 75%-a aktívan részt vesz a hűségprogramokban, ha okostelefonjaikról hozzáférhet a jutalmazási információihoz. Azt is megállapította, hogy;

  • A hűségprogram tagjai 37%-a szívesebben hozzáférne a hűségprogram információkhoz időszakos szöveges üzenet útján
  • 28% preferálja a mobil applikációt
  • 19% preferálja a számítógépet/laptopot weboldalak számára

5. Kerülje a leggyakoribb csapdákat

Amint azt a Bond Brand Loyality 2018. évi hűségjelentésben közölte; A vevői hűségprogram sikerének biztosítása érdekében el kell kerülni az alábbi TOP négy buktatót és a tagok csalódásának forrásait:

  • Lejárt pontok birtoklása
  • A kívánt jutalmak nem érhetők el (rendszerhiba vagy katalógusváltoztatás révén)
  • Olyan képviselőkkel való foglalkozás, akik nem jártasak a programban
  • E-mailek által való elárasztottság

6. Tegye a díjakat értékessé és könnyedén elérhetővé

Győződjön meg arról, hogy a hűségprogram olyan jutalmakat kínál, amelyek nemcsak értékesek az ügyfelek számára, hanem könnyen elérhetőek ésszerű időn belül. A 2017. évi COLLOQUY Loyalty Census kutatás és a HelloWorld 2019-es Loyalty Barometer jelentése szerint idézi;

  • 57% – “túl sokáig tartott a jutalompontok megszerzése”
  • 53% – “nem nyújtott olyan jutalmakat, amelyek érdekeltek”
  • 54% – “túl sokáig tart jutalmat szerezni”

Ezek voltak a leggyakoribb okok az ügyfél-hűségprogram elhagyására.

7. Mérje meg a hatékonyságot és szükség esetén módosítson

A hűségprogram bevezetésekor néhány fontos mérőszámot figyelembe kell venni annak általános hatékonyságának méréséhez. Ilyen például az ügyfelek megtartási aránya, az ügyfelek aránya, a nettó promóciós pontszám és az ügyfél erőfeszítési mutatója. Például, ha egy hűségprogram sikeres; az ügyfelek megtartási arányának idővel növekednie kell, mivel több tag csatlakozik a programhoz. Ha a számok nem kielégítőek, készen áll a szükséges változtatások elvégzésére. A változtatások a program teljesítményén és az ügyfelek reakcióján alapulnak.

Vásárlói hűségprogramok kisvállalkozásoknak

Már említettük az ügyfél hűségprogram nagy előnyeit. Minden vállalat kihasználhatja ezeket a programokat, még egy kisvállalkozás is. A megtérülés az ügyfelek megtartása, az ügyfelek tudatossága, az ajánlások és egyebek. Ne aludjon ezen a lehetőségen és válasszon költségkeret-barát hűségprogramot vállalkozása számára.

Példák a vevői hűségprogramokra kisvállalkozásoknak:

  • Vásárlói hűség kártyák (tagsági kártyák)
  • Online regisztráció
  • Email marketing
  • Mobilalkalmazások

A kisvállalkozások ügyfél-hűségprogramjai iparáganként eltérőek lehetnek. Ez azonban nem mindig jelenti azt, hogy az egyik jobb, mint a másik.

Fedezze fel saját maga

A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik. Teszteljen mindent akadémiánkon közvetlenül a LiveAgent-ben.

LiveAgent 2020 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Back to Academy Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.