Az ügyfelek panaszainak kezelése a legtöbb esetben alkímia, amelynek receptjét még nem fedezték fel. A LiveAgentnél azonban több éves tapasztalattal rendelkezünk az ügyfelekkel való kapcsolattartás terén, ezért úgy döntöttünk, hogy összeállítunk egy listát hasznos tippekről a panaszok kezeléséhez.
Az ügyfelek 95%-a elmeséli valakinek, ha negatív tapasztalata volt az ügyfélszolgálattal. 54%-uk több, mint ötször megosztja azt.
Először is szeretném értesíteni, hogy a panaszok korai kezelése elengedhetetlen, sőt, még jobb megelőzni őket.
Videó: Hogyan kezeljük a dühös ügyfeleket
A panasz kezelése három lépést tartalmaz:
1. Panasz keresése/felderítése 2. A panasz típusának elemzése 3. Megfelelő válaszadás a panasz típusa alapján
A panaszok aktív felkutatásához használhatja a LiveAgent Social Network márkafigyelését. A LiveAgent azt csinálja, hogy csatlakozik a Facebookhoz, és minden, a falon lévő bejegyzést, privát üzenetet vagy megjegyzést jeggyé alakít a jobb kezelés érdekében. A Twitter-figyelés nagyon hasonlóan működik, ugyanakkor lehetővé teszi a márkanevek felkutatását és jegyekké alakítását is (pl. Ha a márkanév Myawesomecompany, akkor a Myawesomecompany kulcsszót tartalmazó tweet észlelhető és átkerül egy jegybe).
Egyéb márkajelzéseknél használhatja a Google ingyenes, Google Alerts nevű szolgáltatását. Hasonlóan működik, mint a LiveAgent tweetjeinek figyelése – megvizsgálja az esetleges márkaegyezéseket, és napi figyelmeztetéseket küld Önnek a márkaemlítésekről. A LiveAgentnél a GA segítségével figyeljük a harmadik felek fórumait és egyéb fórumokat.
Most, hogy tudjuk, hogyan lehet hatékonyan nyomon követni a panaszokat, elemezzük a panaszok típusát, hogy megtudjuk, hogy mi lehet a megfelelő válasz.
5 leggyakoribb panaszos ügyféltípus (+ hogyan kezeljük őket)
1. A szelíd ügyfél
Általában nem panaszkodik. Válasz: Keményen kell dolgoznia a kommentek és panaszok felkutatásán, és megfelelően kell cselekednie a panaszok megoldása érdekében
2. Az agresszív ügyfél
A szelíd vásárló ellentétje. Könnyen panaszkodik, gyakran hangosan és hosszan. Válasz: Hallgassa végig, kérdezze meg: „van még valami más?”, Értsen egyet arról, hogy a probléma létezik, és jelezze, hogy mi fog történni a probléma megoldása érdekében és mikor. Veszély: Cserébe agresszív. Az agresszív vásárló nem reagál jól azokra a kifogásokra vagy okokra, amelyek miatt a termék vagy szolgáltatás nem volt kielégítő.
3. A költekező ügyfél
Az abszolút legjobbat várja, és hajlandó fizetni érte. Valószínűleg ésszerű módon panaszkodik, hacsak nem az Agresszív Ügyfél hibridje. Válasz: A megoldás érdekli, és hogy mit fog tenni, hogy helyreálljon az ügyfélszolgálat javításáért. Mindig tisztelettel és aktívan hallgassa meg, és alaposan kérdezzen az ok teljes megállapításához. Kérdezze meg: “van még valami más?” és javítsa ki a helyzetet. Az agresszív vásárlóhoz hasonlóan a költekező ügyfeleket sem érdeklik a kifogások.
4. A rabló ügyfél
A cél nem a panasz megoldása, sokkal inkább az a győzelem, hogy megszerezzen valamit, amelyet az ügyfél nem jogosult megkapni. A vásárló kielégítésére tett erőfeszítésekre adott állandó és ismétlődő „nem elég jó” válasz biztos mutatója a rabló művésznek. Válasz: Maradjon csalhatatlanul objektív. Pontos számszerű adatokkal készítsen biztonsági másolatot a válaszáról. Győződjön meg arról, hogy a szabályzás összhangban van azzal, amit a cége az adott körülmények között normálisan tenne. Fontolja meg a következő kérdést: „Mit tehetek a dolgok rendbetétele érdekében? az első „nem elég jó” után.
5. A krónikus panaszos ügyfél
Soha nem elégedett; mindig van valami baja. Ennek az ügyfélnek a küldetése a nyafogás. Mégis, ő az Ön ügyfele, és bármennyire is frusztráló ez az ügyfél, nem lehet elbocsátani. Válasz: Rendkívüli türelemre van szükség. Figyelmesen és teljes mértékben meg kell hallgatnia, és soha nem szabad háborognia. A szimpatikus fül, az őszinte bocsánatkérés és a helyzet kijavítására irányuló őszinte erőfeszítés valószínűleg a legeredményesebb. A rabló ügyféllel ellentétben a legtöbb krónikus panaszos ügyfél elfogadja és értékelni fogja az erőfeszítéseket a dolgok rendbetételére. Ez az ügyfél bocsánatkérést szeretne, és nagyra értékeli, amikor meghallgatják. Hajlamos jó ügyfél lenni (annak ellenére, hogy folyamatosan panaszkodik), és elmondja másoknak a panaszaira adott pozitív válaszát.
Igen, ezek mind szélsőségek, és nagy eséllyel mérsékeltebb típusú panaszosokkal találkozhat, azonban soha nem túl rossz, ha „túl felkészült”.
Pro tipp: Kövessen nyomon minden panaszt, és gyűjtsön össze fontos visszajelzéseket. Adja át vezetőinek további elemzés céljából
A három pillér a panasz megoldására
1. Kérdezzen
Biztosítson lehetőséget az ügyfeleknek panaszra, fordítson teljes figyelmet rájuk, hallgassa meg őket és kérdezze meg őket. További részletek a következő kulcskérdésekkel: „Van még más?”
2. Egyetértés
Senki sem panaszkodik ok nélkül. Bármennyire is abszurd lehet a panasz, mindig őrizze meg nugodtságát. Próbáljon az ügyfelének szemszögéből nézni. Soha ne vitatkozzon, vagy ellenkezzen.
3. Kérjen elnézést
Oldja meg a problémát, és udvariasan kérjen bocsánatot. Fogadja el a hibát, és köszönje meg az ügyfélnek, hogy felhívta rá a figyelmét. Kompenzálja ügyfelét megfelelően.
Tehát, bármennyire nehéznek is hangzik az előző három lépés, ha betartja őket, akkor az ügyfélszolgálati hős lesz a neve.
Pro tipp: Egy boldogtalan ügyfél már „tegnap” megoldást akar. Tegyen mindent félre és a panaszokat maximális prioritással oldja meg.
Maradjon pozitív
Mindenkinek lehet rossz időszaka időről időre, és az ügyfeleinek is van, ezért legyen mindig elnéző. Ne felejtse el, hogy nem irányíthatja mások viselkedését, csak a sajátját. Ne vegye személyesen, és gondoljon a következő nagy ügyfélre, aki bármikor betoppanhat.
Videó: 4 ügyfélszolgálati hiba
Having a hard time with angry customers?
Teach your support agents how to handle all types of angry customers with internal knowledge base scenario templates.
Ossza meg ezt a cikket
Az e-mail marketing a legtöbbet hozza a digitális marketing terén. A LiveAgent tesztet nyújt a gépelési sebesség növelésére, míg a VoIP szoftverek a Mac-felhasználók számára a legjobbak. Az ügyfélszolgálati élmény javítása érdekében a gépi tanulás és az adatközpontú megközelítés is fontos szerepet játszik. A koronavírus idején a kommunikáció és az ügyfélkapcsolatok kialakítása kulcsfontosságúak, míg az érzelmi kapcsolatok és az ügyfélmegtartási stratégiák segíthetnek a sikeres e-kereskedelmi üzlet működtetésében.
A WYSIWYG szerkesztő lehetővé teszi a tudásbázis cikkek, jegyek és e-mail sablonok formázását, valamint számos szerkesztési lehetőséget kínál, mint például betűtípusok változtatása és képek hozzáadása. Azok, akik értenek a dizájnhoz, egyéni tudásbázis cikkeket is készíthetnek a HTML és CSS szerkesztő segítségével.