• Sablonok
  • Felszólító e-mail sablonok

Felszólító e-mail sablonok

A sikertelen fizetés sajnálatos valóság a legtöbb SaaS és előfizetésen alapuló vállalkozás számára, emiatt átlagosan havi visszatérő bevételeik mintegy 9% -át veszítik el. Szerencsére a legtöbb sikertelen fizetés nem szándékosan történik, anélkül, hogy az ügyfél észre is venné a történteket, amíg felszólító e-mailt kap. Bár meglehetősen frusztráló élmény lehet a csapata és az ügyfelek számára, hatékonyan használhatja a jól megírt, hibátlan e-maileket az önkéntelen megtorpanás megelőzésére és az elveszett bevételek visszaszerzésére. Az alábbiakban bemutatunk néhány kulcsfontosságú pontot, amelyekre emlékeznünk kell, amikor felszólító e-maileket írunk és küldünk az ügyfeleknek, valamint néhány használatra kész, hatékony, felszólító e-mail sablont valós életpéldák alapján.

Mi az a felszólító e-mail?

A felszólító e-mailek azok a tranzakciós e-mailek (általában e-mailek sorozata), amelyeket a SaaS és az előfizetésen alapuló vállalkozások küldtek, hogy értesítsék az ügyfeleket olyan fizetési problémákról, mint a sikertelen előfizetéses fizetések, lejárt hitelkártyák vagy lejárt fizetések. Ezek az e-mailek általában emlékeztetik a felhasználókat a fiókok állapotáról és lehetőséget nyújtanak a számlázási információk frissítésére és a termék vagy szolgáltatás folytatásához szükséges befizetésre. A felszólító e-mailek hatékony módja az ügyfelek lemorzsolódásának és a megtartás növelésének.

hulu_dunning_email_example

Bevált módszerek a felszólító e-mailekre

1. Küldjön e-mailt valódi személytől

Még akkor is, ha a felszólító e-mailjei teljesen automatizáltak, valódi emberektől küldve azok emberibbnek és megbízhatóbbnak hatnak és segítik az e-mail észrevételét. Egy kutatásból kiderült, hogy az egyén nevének használata általános e-mail cím vagy cégnév helyett akár 35%-kal is növelheti a megnyitási arányt.

2. Válaszok engedélyezése

Gondoskodjon arról, hogy felszólító e-mailjeit olyan e-mail címről küldje, amelyre az ügyfelek válaszolhatnak, ha bármilyen problémával szembesülnek, vagy további kérdéseket szeretnének feltenni. A „Ne válaszoljon” címek csak fokozhatják az ügyfelek csalódottságát, mert Ön nem tette megkönnyítésükre, hogy kapcsolatba lépjenek Önnel, ha ezt szeretnék.

3. Emlékeztesse őket arra, mit veszítenek

Ahelyett, hogy egyszerűen tájékoztatná az ügyfeleket arról, hogy a fizetésük nem történt meg, és arra kéri őket, hogy frissítsék hitelkártyájuk adatait, hozzáadhat némi sürgősséget. Emlékeztesse őket arra, hogy pontosan mit veszítenek, ha nem teszik meg a szükséges intézkedéseket (például elveszítik hozzáférésüket a fiókjukhoz és a korábbi adatokhoz, a szolgáltatás megszakítása stb.).

nyt dunning email példa

4. Tartalmazzon egyértelmű cselekvésre ösztönzést és következő lépéseket

Az egyértelmű cselekvésre ösztönzés az e-mailek egyik legkritikusabb része. Adjon hozzá egy közvetlen linket, amely arra készteti az ügyfeleket, hogy frissítsék számlázási adataikat anélkül, hogy újabb ablakot nyitnának meg, bejelentkeznének vagy kattintgatnának. Ügyeljen arra, hogy tudassa velük, mennyi idő áll rendelkezésükre a fiók inaktiválásáig, hacsak nem történik meg a fizetés.

5. Ajánljon fel alternatívát

Az árképzési modellje alapján felajánlhatja az ügyfeleknek a fiókjuk törlésének alternatíváját, például ingyenes csomagra történő leminősítést, amíg nem frissítik számlázási adataikat, vagy különleges kedvezményt kínálnak a szolgáltatás további használatához. Ez az alternatíva hasznos lehet, ha a kifizetés elégtelen forrás miatt nem sikerült.

Példák a felszólító e-mail tárgysoraira

  • Művelet szükséges – A [Termék] fizetése sikertelen volt
  • Most cselekedjen, hogy megtartsa a [Termék] előfizetését
  • Nem tudtuk feldolgozni a [Termék] kifizetését
  • A [Termék] fizetése nem teljesült
  • A [Termék] kifizetése elutasításra került
  • Uh Oh! A [Termék] kifizetése nem sikerült
  • Számlázási probléma – frissítse számlázási adatait
spotify felszólító email példa

Tíz felszólító e-mail sablon

1. Előzetes felszólító e-mail

Hi [Name],

As a heads up, the payment information we have on file for your [Product/ Service] subscription (card ending in [4 digits]) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription.

If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?

Update Now

If you have any questions, simply reply to this email or send us a message on live chat.

Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]

2. Alapvető rövid felszólító e-mail

Hi [Name],

We’re having trouble processing your recent payment because your credit card expired.

Would you mind updating your card information? It will only take a couple of minutes of your time. Click here to edit your info.

If you need assistance or have any questions, please feel free to reach out to us any time. You can also check out our FAQ page for more information.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Design your own dunning emails

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

3. Alapvető kibővített felszólító e-mail

Hi [Name],

There was an error when we tried to bill your credit card ending in [four digits] for your subscription to [Product/ Service]. Here’s why this may be happening:

A billing error caused by your bank
A change in your billing address
Your credit card has expired
Insufficient funds in your account

Because you are a loyal customer of [Brand], you have seven days to rectify this issue. Please update your billing information to keep your account active. It will only take 1 minute and will allow you to keep using [Product/ Service] at its full potential.

Update Billing Information

Unfortunately, if we still cannot successfully bill your credit card after seven days, your [Product/ Service] account will be suspended. You can reactivate your account at any time by updating your billing information with a valid credit card.

Let us know if you have any questions or need any help.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

4. Általános felszólító e-mail

Hey [Name],

I got a notification that your [Product/ Service] payment failed. How unfortunate! Luckily, this happens to a lot more users than you’d think, so don’t beat yourself up about it.
Usually, it has something to do with:

Your card expiring
Having insufficient funds or maxing out your daily spending limit
Your card is stolen, lost, or was eaten by your dog

Update My Billing Info

Please check what’s up and get it fixed so we can get back to growing your business by [benefits your product/ service provides].

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

5. Személyre szabott felszólító e-mail

Hi [Name],

[Name] here from [Brand].

I’m reaching out about your account as billing for your [Product/ Service] subscription was unsuccessful. It seems that the credit card we have on file expired. But no worries, I’m here to assist!

We have two options:

1. Update your credit card information inside your [Product/ Service]] account. You can use this quick link to update your credit card information: [payment link]. Once done, let me know so I can ensure your subscription has been updated successfully.
2. Give me a call at [phone number], and we can process your payment over the phone.

Let me know what else we can help with. Super happy that you’re part of the [Brand] community.

Thanks, and I look forward to connecting!
[YOUR SIGNATURE]

6. A „Veszteség kerülés” felszólító e-mail

Hey [Name],

Just a friendly heads up that your [Product/ Service] subscription has been officially paused until you update your payment details with us.

If you don’t …
Your subscription will remain paused.
You’ll lose access to your premium features like [feature 1, feature 2, etc.]
[…] won’t be able to continue.

However, you can avoid all that by taking 30 seconds to update your details: billing link.

Reply here or hop onto live chat if you have any questions or need any help.

And as always, thanks so much for using [Product/ Service]. We love what we do, and people like you make that all possible.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

7. Felszólító e-mail sorozat – e-mail #1

Hi [Name],

It looks like your subscription payment for [Product/ Service] didn’t go through. Please update your billing information, and we’ll give it another try.

UPDATE MY BILLING

Let us know if there’s anything we can do to help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

8. Felszólító e-mail sorozat – emlékeztető e-mail #2

Hi [Name],

We just tried to process your subscription payment again, but unfortunately, it didn’t go through. To keep your [Product/ Service] subscription active, please update your information in your billing settings here:

UPDATE MY BILLING

This is the second time that your payment failed. We’ll automatically try again in a few days. Let us know if you have any questions.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

9. Felszólító e-mail sorozat – emlékeztető e-mail #3

Hi [Name],

We just tried to process your [Product/ Service] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed once again. You can update your information in your billing settings:
UPDATE MY BILLING

We’ll automatically try again next week. If the next charge fails again, your account will be canceled automatically. 🙁

Let us know if you have any questions or need any help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

10.Felszólító e-mail sorozat – emlékeztető e-mail #4

Hi [Name],

We will cancel your subscription to [Product/ Service] soon because we could not process a payment after several attempts to contact you.

If you receive this email, please update your payment information, and we’ll be happy to keep your account active.

UPDATE MY BILLING

Let us know if there is anything we can do to help.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

Próbálja ki a LiveAgentet még ma​

Concierge migrációs szolgáltatásokat kínálunk a legnépszerűbb help desk megoldások közül.

3000 + vélemények Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions about dunning emails

Why are dunning emails important?

Many business owners feel uncomfortable when they have to send out dunning emails to their customers. However, since most failed payments typically happen by accident (e.g., due to credit card expiry), dunning emails can genuinely be efficient in helping businesses recover failed payments and reduce involuntary churn.

How many dunning emails should I send?

As transactional emails can often get overlooked, sending a single dunning email is one of the biggest mistakes you can make. If you want to recover more revenue from failed payments, consider sending out a series of emails instead of a single message. It’s recommended to send at least three follow-up emails for a month, each with a slightly different text.

Should I send pre-dunning emails?

Since technologies like credit card retries have come into use, many failed payments can be automatically handled without your team ever needing to bother your customers with pre-dunning messages. In that case, pre-dunning emails are not only providing zero-value but can also be irritating for your customers and, therefore, should be avoided.

Vissza a sablonokhoz Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.