A kivételes ügyfélszolgálat biztosítása hozzájárulási faktor lehet több potenciális kliens szerzésére, akik lojálisak vállalatához és akik ajánlani fogják másoknak.
A közösségi média felemelkedésével, az egyik olyan aktivitás, ami kétség nélkül a legjobban profitáló a vállalatoknak az nem más, mint az ügyfélszolgálati segítség kiterjesztése a közösségi média csatornákra. Ez többszörös előnyhöz juttat, mint például a nyersanyag optimalizálás, gyorsaság, automatizált válaszok és még sok más.
Habár, a közösségi média ügyfélszolgálat kizárólag akkor működik megfelelően, ha tartalmaz logikusan felépített folyamatokat. Nem csak arról szól, hogy általános konzervált válaszokat küldjünk, mint például a “köszönjük üzenetét, hamarosan kapcsolatba lépünk önnel”.
A közösségi média ügyfélszolgálati képviselők munkája előre definiált órákban kell, hogy történjen és a közösségi média felhasználókat informálni kell arról, hogy mikor elérhetőek. Az egyik legrosszabb ügyfélszolgálati bűn az nem más, mint hogy egy ügyfelet kihagyni annak az informálásából, hogy mikorra várható a válasz.
Ha úgy dönt, hogy ügyfelei számára biztosít közösségi médiás segítséget és ezt megfelelően teszi, számos előnyre számíthat. Lent látható egy pár.
Igen – ha szolgálati ideje limitált, informálnia kellene az ügyfeleket azokról az órákról, amikor segíteni tud számukra. Az a legjobb, ha ezt az információt a profil leírásba rakja. Ezeket az időket egy üzenet ablak is tartalmazhatja a Facebook-on. Ha van bármilyen elérhető ügyfélszolgálati csatorna a közösségi média nyitási órákon kívül, azokról is informálhatja klienseit és tudathatja velük, hogyan tudják elérni azt az elérhető kapcsolati metódust.
Ezekre nincs univerzális szabály. Ezt a döntést alkalmazottai elérhetőségei (a hosszabb szolgálati órák nagyobb bért jelentenek az ügyfélszolgálati ügynökök számára) és vásárlói aktivitása által kell létrehoznia. Például, ha észreveszi, hogy a követői az “általános” irodai órák alatt a legaktívabbak 9-től 5-ig, logikus, ha abban az időközben biztosítja a közösségi média segítséget.
Habár, ha a vásárlói este preferálják a közösségi médián való kapcsolatot vállalatával és nem küldenek sok kérelmet reggel, több értelme és kényelmesebb lenne felhasználóinak, ha este biztosítana közösségi médiás segítséget.
Nem szükséges a legtöbb vállalat számára. Habár, ha márkája globálisan működik és a vásárlói különböző időzónákban vannak, bölcs dolog lenne, ha legalább egy pár ügyfélszolgálati képviselőt tartana különböző műszakokban dolgozva. Nem olyan rég egy nemzetközi légitársaság azzal lepte meg felhasználóit, hogy kizárólag reggel 8-tól este 4 óráig biztosít közösségi médiás ügyfélszolgálatot az EDT időzónában, ami nem igazán elfogadható ilyen típusú globális vállalat számára.
Ready to use our social media reply templates?
Start using them today alongside our social media customer service software. Our free 14-day trial has full functionality complete with Facebook, Twitter, and Instagram integrations.
Try it today. No credit card required.
Legyen ön az első, aki e-mailen értesítést kap a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos exklúzív ajánlatainkról és a legfrissebb hírekről!!
Köszönjük, hogy feliratkozott a LiveAgentre.
Küldeni fogunk egy üzenetet az e-mail címére, a bejelentkezéshez szükséges adatokkal, amint létrehoztuk a fiókját.
Közvetlenül innen érheti el a fiókját.
Amint a folyamat befejeződött, küldünk önnek egy e-mailt a belépési adataival.
Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..