Az ügyfél elégedettségi felmérések segítenek a vállalatoknak megérteni ügyfeleik elégedettségét, javítva ezzel az ügyfélélményt és a vállalati teljesítményt. Pozitív élmények bővítik az ügyfélkört, míg elégedetlen ügyfelek elriaszthatják a vásárlókat.
Számos tanulmány kimutatta, hogy:
Ez azt jelenti, hogy a kockázat magas a vállalatok számára, ha az ügyfél elégedettségről van szó, és az ügyfél elégedettségi felmérések az egyike a leghatékonyabb módoknak, ami kideríti, hogyan éreznek a vásárlók a vállalatával kapcsolatban. A felmérések segítenek abban is, hogy mi működik és mi nem, miben kell fejlődnie, ami által jobb élményt nyújthat ügyfelei számára.
Az Ügyfél elégedettségi felmérések kérdőívek, amiket arra terveznek, hogy segítse a vállalatoknak megérteni azt az elégedettségi szintet, amit az ügyfelek gondolnak a termékeikről, szolgáltatásaikról, személyes tapasztalataikról, márka imidzsről vagy az ügyfél támogatásról. Az általános célja az ügyfél elégedettségi felméréseknek az, hogy értékelje, mennyire elégedettek vagy elégedetlenek az ügyfelei a termékei, szolgáltatásai vagy folyamatai különböző aspektusaival. Ezek a felmérések segítenek meghatározni vállalkozása átlagos CSAT-pontszámát.
Az ügyfél elégedettségi felmérések tartalmazhatnak különböző típusú kérdéseket, mint például több választási lehetőségű kérdések (skálás értékelő kérdések, bináris skálás ‘igen/nem’ kérdések, nominális kérdések, Likert skála kérdések, szemantikai differenciál kérdések) és a nyíltvégű kérdések vagy bármilyen kombinációja a fent említett kérdéseknek. Hozzon létre ügyfél-felmérés meghívókat, és küldje el őket, felbecsülhetetlen értékű információkat kap tőlük.
Annak érdekében, hogy értékes visszajelzést kapjon ügyfeleitől, a megfelelő kérdéseket kell kérdeznie. Lent található pár leggyakoribb ügyfél elégedettség felmérés kérdés (általános és termék-specifikus egyaránt), amit használhat a saját CSAT felmérései készítésénél.
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.
Tired of using multiple tools and sorting through tickets<br> manually? Put an end to it with LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team